F1 – Verstappen: Οι αλλαγές του 2023 είναι υπερβολικές

Ο Πρωταθλητής της Formula 1, Max Verstappen, πιστεύει ότι οι αλλαγές στο δάπεδο των μονοθεσίων που ενέκρινε η FIA για το 2023, προς αντιμετώπιση των αεροδυναμικών ταλαντώσεων, είναι υπερβολικές.

F1 – Verstappen: Οι αλλαγές του 2023 είναι υπερβολικές

Ο Πρωταθλητής της Formula 1, Max Verstappen, πιστεύει ότι οι αλλαγές στο δάπεδο των μονοθεσίων που ενέκρινε η FIA για το 2023, προς αντιμετώπιση των αεροδυναμικών ταλαντώσεων, είναι υπερβολικές.

Στα μέσα Αυγούστου, το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού της FIA ενέκρινε τις αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς που αφορούν το δάπεδο των μονοθεσίων για το 2023. Οι αλλαγές αυτές εφαρμόστηκαν για λόγους ασφάλειας και προβλέπουν ότι τα πλευρικά άκρα του δαπέδου των μονοθεσίων θα ανυψωθούν κατά 15 χλστ. και θα υπόκεινται σε πιο αυστηρά στατικά τεστ ακαμψίας. Παράλληλα, θα ανυψωθεί ο «λαιμός» του διαχύτη και θα τοποθετηθεί ένας πιο ακριβής αισθητήρας μέτρησης κατακόρυφων ταλαντώσεων.

Η λύση ανύψωσης των άκρων του δαπέδου κατά 15 χλστ. ήταν η συμβιβαστική λύση που επετεύχθη έπειτα από αντιδράσεις πολλών ομάδων, καθώς η αρχική πρόταση της FIA προέβλεπε την ανύψωσή τους κατά 25 χλστ. Ωστόσο, η πλειονότητα των ομάδων είχε προτείνει ανύψωση 10 χλστ. Ο Ολλανδός Πρωταθλητής της Formula 1, Max Verstappen πιστεύει ότι πρόκειται για ένα μέτρο που δεν είναι απαραίτητο, καθώς η Mercedes, η οποία πίεσε να εφαρμοστούν αυτές οι αλλαγές, έχει θέσει υπό έλεγχο πλέον το φαινόμενο του porpoising.

Σε ερώτηση αν αυτές οι αλλαγές θα αναγκάσουν τις ομάδες να προβούν σε σημαντικό ανασχεδιασμό των μονοθεσίων του για το 2023, ο Verstappen απάντησε: «Θα είναι ενδιαφέρον να δούμε. Θέλω να πω, προς το παρόν, δεν νομίζω ότι είναι ξεκάθαρο πόσο θα βλάψει τις διαφορετικές ομάδες. Νομίζω ότι με αυτές τις αλλαγές έχει ξεφύγει λίγο η κατάσταση. Γιατί νομίζω ότι ήδη στους τελευταίους αγώνες, μπορείτε να δείτε ότι οι περισσότερες ομάδες το είχαν λίγο-πολύ υπό έλεγχο. Και επίσης οι ομάδες που το ζήτησαν, πραγματικά το είχαν πολύ περισσότερο υπό έλεγχο».

Αυτό το Σαββατοκύριακο, στο GP Βελγίου, θα τεθεί σε ισχύ η τεχνική υπόδειξη TD39, για να πατάξει πρακτικές που ακολουθούσαν ορισμένες ομάδες στο δάπεδο των μονοθεσίων τους, με βυθιζόμενα μπλοκ ολίσθησης, ώστε να περνάνε επιτυχώς τον τεχνικό έλεγχο πάχους της σανίδας νομιμότητας. Ωστόσο, ο Verstappen δεν πιστεύει ότι αυτό θα επηρεάσει την απόδοση της Red Bull: «Δεν νομίζω ότι θα μας βλάψει απαραίτητα».

Max Verstappen

Παρά το προβάδισμα 80 βαθμών που απολαμβάνει ο Verstappen επί του Charles Leclerc, στοχεύει να κατακτήσει τη νίκη στους 9 αγώνες που απομένουν για την ολοκλήρωση της σεζόν: «Νομίζω ότι θα ήταν λάθος να χαλαρώσουμε. Τόσα πολλά πράγματα μπορούν να πάνε στραβά ή καλά. Αλλά νομίζω ότι η πρόθεσή μας είναι να κερδίσουμε περισσότερους αγώνες και έτσι προσεγγίζουμε και τους υπόλοιπους. Νομίζω ότι όλη η ομάδα σκέφτεται με τον ίδιο τρόπο. Θέλουμε να κερδίσουμε περισσότερους αγώνες».

«Δεν είμαστε εδώ για να πούμε: ‘Ω, μπορούμε μόνο να τερματίσουμε δεύτεροι’, λες και αυτό είναι εντάξει. Δεν δουλεύουμε έτσι. Νομίζω ότι πάντα θέλουμε το καλύτερο: θέλουμε να κερδίζουμε. Δεν θέλουμε να δίνουμε νίκες σε άλλες ομάδες μόνο και μόνο για να είμαστε ασφαλείς. Φυσικά, ξέρουμε επίσης ότι πρέπει πρώτα από όλα να τερματίσουμε τους αγώνες χωρίς προβλήματα. Αλλά εννοώ ότι απομένουν ακόμα 9 αγώνες και στοχεύουμε να κερδίσουμε και τους εννέα».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!