F1: Αλλαγές ενόψει για τη Ferrari

Αναφέρεται ότι η Ferrari ενδέχεται να παρουσιάσει το καινούργιο σύστημα ERS της φετινής μονάδας ισχύος της στο GP Βελγίου και δεν αποκλείεται να γίνουν άμεσες αλλαγές στο τμήμα στρατηγικής του Maranello.

F1: Αλλαγές ενόψει για τη Ferrari

Αναφέρεται ότι η Ferrari ενδέχεται να παρουσιάσει το καινούργιο σύστημα ERS της φετινής μονάδας ισχύος της στο GP Βελγίου και δεν αποκλείεται να γίνουν άμεσες αλλαγές στο τμήμα στρατηγικής του Maranello.

Παρότι η Ferrari ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς τη φετινή σεζόν της Formula 1 -εκμεταλλευόμενη και τα αρχικά προβλήματα αξιοπιστίας της Red Bull- η χρονιά της ιταλικής ομάδας δεν εξελίχθηκε το ίδιο καλά, λόγω προβλημάτων αξιοπιστίας, λαθών στρατηγικής. Ο επικεφαλής της Scuderia, Mattia Binotto έχει υποστηρίξει τις επιλογές της ομάδας του σθεναρά, απέναντι στην έντονη κριτική που έχει δεχθεί ιδίως το τμήμα στρατηγικής.

Για τη μάχη με τη Red Bull, ο Binotto δήλωσε: «Τα μονοθέσια είναι πρακτικά εξίσου γρήγορα. Η διαφορά είναι εντός ενός δεκάτου του δλ. μέσα στο ένα δέκατο. Δεν μπορείς να πεις ότι το ένα μονοθέσιο είναι καλύτερο από το άλλο. Υπάρχουν πίστες που μας ταιριάζουν λίγο καλύτερα και άλλες όπου η Red Bull προηγείται. Εντέλει, το στήσιμο, οι εξωτερικές συνθήκες και η φόρμα των οδηγών την εκάστοτε ημέρα αποφασίζουν το αποτέλεσμα».

«Αυτό ισχύει και για την απόδοση των μονοθεσίων. Στην αρχή της σεζόν, η Red Bull ήταν καλύτερη. Είχαν μια πίσω αεροτομή που ήταν πιο αποτελεσματική με ενεργοποιημένο το DRS. Εμείς μειώσαμε τη διαφορά με μία νέα αεροτομή. Η ισορροπία είναι καλό πράγμα, επειδή τα μονοθέσια είναι τόσο διαφορετικά. Και όμως φτάνουμε στον ίδιο στόχο».

Στο GP Ουγγαρίας, η Ferrari είχε επιλέξει λανθασμένο στήσιμο για τις πιο χαμηλές θερμοκρασίες -κατά 20 βαθμούς Κελσίου- που επικρατούσαν την Κυριακή του αγώνα, σε σύγκριση με τις ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής, όπου η πίστα ήταν επίσης πιο «χλωρή», καθώς δεν είχε στρωθεί με γόμα. Επίσης, ιταλικές πηγές αναφέρουν ότι δεν αποκλείεται το ενδεχόμενο να υπάρξουν άμεσες αλλαγές στο τμήμα στρατηγικής του Maranello.

Ο Binotto δήλωσε για τη μάχη μεταξύ της Ferrari και της Red Bull: «Πρέπει να υπάρχει κάτι στα δύο μονοθέσια που μοιάζει διαφορετικό αλλά λειτουργεί με παρόμοιο τρόπο. Το πρώτο σημείο είναι το δάπεδο. Είναι το εξάρτημα με τον κυρίαρχο ρόλο στη διαμόρφωση του χρόνου στο γύρο των μονοθεσίων. Είναι δύσκολο να δεις τι μπορούν να κάνουν τα δάπεδα απ’ έξω».

«Ίσως κάναμε κάτι παρόμοιο από άποψη ιδέας, σχεδιασμού και χαρακτηριστικών. Ένα δεύτερο σημείο είναι η δυναμική οδήγησης. Και οι δύο φαίνεται να κάνουμε τα ελαστικά να δουλεύουν. Τρίτον, υπάρχουν οι κινητήρες. Νομίζω ότι και εκεί είμαστε ίσοι. Αυτό που ξεχωρίζει είναι τα εξωτερικά σχήματα των αυτοκινήτων. Αλλά δεν είναι τόσο σημαντικά για τον χρόνο στο γύρο».

Πλεονέκτημα Red Bull

O Binotto δεν μπορεί παρά να παραδεχθεί ότι η Red Bull έχει υπάρξει πιο αποτελεσματική μέχρι στιγμής φέτος: «Κερδίσαμε μόνο 4 από τους 13 αγώνες. Η Red Bull είναι πράγματι πιο αποτελεσματική εκεί. Αλλά θα μπορούσαμε να είχαμε κερδίσει 8 φορές χωρίς τα προβλήματά μας. Έτσι, η ισορροπία θα ήταν ακριβώς η αντίθετη. Η αλήθεια βρίσκεται μάλλον κάπου στη μέση. Ναι, η Red Bull είχε επίσης προβλήματα αξιοπιστίας. Αλλά ποτέ δεν ήταν στην πρώτη θέση όταν εγκατέλειψε».

«Για εμάς ήταν πάντα το αντίστροφο. Στην Ισπανία, στο Αζερμπαϊτζάν και στη Γαλλία. Όσον αφορά την αξιοπιστία, πληρώνουμε το τίμημα για το μεγάλο άλμα στην εξέλιξη που κάναμε. Πολύ περισσότερα πράγματα είναι καινούργια στον κινητήρα μας απ’ ό,τι του αντιπάλου μας. Έπρεπε να καλύψουμε το χαμένο έδαφος διότι υπήρχε μεγάλη διαφορά απόδοσης».

F1 - Charles Leclerc (Ferrari) & Sergio Perez (Red Bull), GP Ουγγαρίας 2022

«Σίγουρα πληρώνουμε το τίμημα για αυτό. Μας ήταν σαφές ότι έπρεπε να φτάσουμε στα όριά μας. Εξάλλου, δεν μπορούσαμε να πάρουμε το έλλειμμα μαζί μας, σε μια εποχή όπου η εξέλιξη του κινητήρα ήταν παγωμένη. Οι στόχοι που θέσαμε στους εαυτούς μας ήταν πολύ φιλόδοξοι. Δεν έχω ξαναδεί τέτοιο άλμα προόδου στα 27 χρόνια που εργάζομαι στη Ferrari. Αυτό ήταν ένα εξαιρετικό επίτευγμα, ειδικά σε μια εποχή που οι ώρες στους πάγκους δοκιμών είναι περιορισμένες. Και αυτό ακριβώς είναι που πληρώσαμε από πλευράς αξιοπιστίας».

Η φετινή βελτίωση

«Δεν καλύψαμε τη διαφορά μέσα σε έναν χειμώνα. Δεν υπάρχει θαυματουργή θεραπεία στη Formula 1. Ο αγώνας για να καλύψουμε τη διαφορά έχει διαρκέσει αρκετές σεζόν. Το ταξίδι ξεκίνησε το 2017. Από τότε προσπαθούμε να βελτιωθούμε σε όλους τους τομείς. Την οργάνωση, την κουλτούρα, τα εργαλεία, τις διαδικασίες, την τεχνογνωσία. Για εμάς, η επανεκκίνηση της Formula 1 φέτος ήταν μια ευκαιρία. Χρειάζεται χρόνος για να ξαναγίνουμε μια ομάδα που κερδίζει».

«Είχαμε το πισωγύρισμα το 2020. Το σχέδιο δεν ήταν σωστό από την αρχή. Στη συνέχεια, πολλά είχαν παγώσει εξαιτίας της πανδημίας. Κατά κάποιο τρόπο, τα χέρια μας ήταν δεμένα. Φανταστείτε να μην υπήρχε εξέλιξη αυτή τη σεζόν. Τότε η Mercedes θα έσερνε τα προβλήματά της σε όλη τη σεζόν. Το 2020 δεν αντικατοπτρίζει τι μπορεί να κάνει η Ferrari».

«Και το 2021 ήταν δύσκολο να τα γυρίσουμε όλα ανάποδα, επειδή το μεγαλύτερο μέρος του μονοθεσίου έπρεπε να παραμείνει το ίδιο. Παρόλα αυτά, ήταν δύο σημαντικές σεζόν. Μας ανάγκασαν να δούμε τις αδυναμίες μας και να τις εξαλείψουμε. Ήταν ένα σημείο-καμπή για εμάς».

F1 - Carlos Sainz (Ferrari), GP Ουγγαρίας 2022

«Σε κανονικές χρονιές, θα είχαμε αυξήσει τον χρόνο στα δυναμόμετρα και θα ξεκινούσαμε παράλληλα προγράμματα για την απόδοση και την αξιοπιστία. Αυτή τη φορά είχαμε μια επιλογή. Τώρα, όταν μετράω τις ώρες που έχουμε αφιερώσει στον νέο κινητήρα και τις συγκρίνω με αυτές που έχει αφιερώσει η Honda στη μονάδα ισχύος της, είμαστε σίγουρα σε μειονεκτική θέση».

«Η Honda είχε την εμπειρία επειδή βασίστηκε σε έναν υπάρχοντα κινητήρα. Εμείς τους φτιάχνουμε τώρα. Στην πίστα και στον πάγκο δοκιμών. Ο στόχος είναι να διορθώσουμε τα προβλήματα το συντομότερο δυνατό. Διορθώσαμε τα προβλήματά μας από τις δοκιμές στον πάγκο δοκιμών το χειμώνα πριν από τον πρώτο αγώνα. Οι μονάδες 2 και 3 έχουν προσαρμοστεί καθώς προέκυψαν νέα προβλήματα και ναι, θα χρειαστεί να τα διορθώσουμε ξανά».

Ποινή για τον Leclerc στο Spa;

Ιταλικές πηγές υποστηρίζουν ότι η Ferrari θα παρουσιάσει το αναβαθμισμένο σύστημα ERS της μονάδας ισχύος της στο GP Βελγίου, τουλάχιστον στο μονοθέσιο του Charles Leclerc, με αποτέλεσμα ο Μονεγάσκος να δεχθεί ποινή στη σειρά εκκίνησης. H Ferrari αναμένεται να επιλέξει το Spa-Francorchamps, διότι πρόκειται για μία πίστα όπου τα προσπεράσματα είναι πιο εύκολα και θέλει να αποφύγει να λάβει ποινή στην έδρα της, τη Monza της Ιταλίας.

Όλοι οι κατασκευαστές κινητήρων έχουν προθεσμία μέχρι την 1η Σεπτεμβρίου να καταθέσουν στη FIA για ομολογκασιόν την MGU-K τη μπαταρία και τα ηλεκτρονικά ελέγχου της μονάδας ισχύος τους. Το πότε θα παρουσιάσουν τα εξαρτήματα αυτά στην πίστα εξαρτάται από τους ίδιους.

F1 - Charles Leclerc (Ferrari), GP Ουγγαρίας 2022

Βελτίωση αποτελεσμάτων προσομοιώσεων

Ένας από τους τομείς για την πρόοδο στον οποίο η Ferrari είναι πολύ ευχαριστημένη, είναι η καλή ανταπόκριση των δεδομένων που συλλέγονται στην αεροδυναμική σήραγγα και της πραγματικότητας στην πίστα. Όπως εξηγεί ο Binotto, «αυτό ήταν ένα από τα κλειδιά για τις καλύτερες επιδόσεις. Ο συσχετισμός μεταξύ αεροδυναμικής σήραγγας και της πίστας ή του προσομοιωτή και της πίστας δεν ήταν ένας από τους ισχυρότερους κλάδους μας».

«Καταβάλαμε μεγάλη προσπάθεια σε νέες μεθόδους εργασίας, εργαλεία και κατανόηση αυτού που κάνει στην πίστα το μονοθέσιο. Ο συσχετισμός ήταν ένα σημαντικό σημείο, ειδικά με εντελώς νέα μονοθέσια που έπρεπε πρώτα να γίνουν κατανοητά. Παρατηρήσαμε ήδη κατά τη διάρκεια των χειμερινών δοκιμών και του πρώτου αγώνα ότι είχαμε βελτιωθεί σημαντικά. Ήταν ακόμη πιο ικανοποιητικό ότι η προσπάθεια άξιζε τον κόπο».

«Θα έλεγα ότι ήταν η ιδανική στιγμή. Αυτά τα μονοθέσια αποτελούν μια νέα αρχή. Πολλά πράγματα είναι εντελώς διαφορετικά και καινούργια. Είμαστε χαρούμενοι που είχαμε ένα καλό ξεκίνημα σε αυτή την εποχή. Και συνεχίζεται. Κάθε αναβάθμιση μέχρι στιγμής έχει λειτουργήσει όπως προέβλεπαν τα εργαλεία προσομοίωσής μας».

Budget cap

Ο Binotto δήλωσε επίσης ότι είναι πολύ νωρίς για να κρίνει αν οι μεγάλες ομάδες αν έχουν προσαρμοστεί πλήρως στους περιορισμούς του budget cap: «Είναι μια διαδικασία που απαιτεί χρόνο. Δεν αρκεί το γεγονός ότι στο τέλος της σεζόν υπάρχει ένα ποσό που είναι κάτω από το όριο εξόδων. Για μένα, προσαρμογή σημαίνει ότι αξιοποιείς στο έπακρο τα χρήματα που έχεις στη διάθεσή σου».

«Αυτό απαιτεί μερικές φορές έναν πλήρη μετασχηματισμό των διαδικασιών και της εργασιακής μας κουλτούρας. Υπάρχουν σίγουρα ακόμη πράγματα που πρέπει να εξαλείψουμε προκειμένου να είμαστε πιο αποτελεσματικοί στο μέλλον. Κάνουμε ό,τι είναι απαραίτητο για να παραμείνουμε εντός των ορίων. Στο μέλλον, θα πρέπει να αξιοποιήσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα χρήματα που διαθέτουμε».

F1 - Carlos Sainz (Ferrari), GP Ουγγαρίας 2022

Όσον αφορά τους προϋπολογισμούς των τμημάτων μονάδων ισχύος, ο Binotto σχολίασε: «Δεν νομίζω ότι κανένας από τους τρεις κατασκευαστές κινητήρων είναι έτοιμος να βγάλει χρήματα από τη Formula 1. Όταν κοιτάζω τον συνολικό προϋπολογισμό, εξακολουθούμε να ξοδεύουμε πάρα πολλά χρήματα. Μπορείτε ήδη να έχετε κέρδος ως πελατειακή ομάδα. Οι δαπάνες στον τομέα του πλαισίου είναι περιορισμένες και πληρώνεις 15 εκατομμύρια ευρώ (τη χρονιά) για τους κινητήρες».

«Ο κινητήρας μας κοστίζει αρκετά περισσότερα από 15 εκατομμύρια. Ο ισολογισμός μας είναι καλύτερος από πριν, αλλά ακόμα δεν είναι θετικός. Στο μέλλον, το ανώτατο όριο προϋπολογισμού για τους κατασκευαστές κινητήρων σίγουρα θα βοηθήσει. Το budget cap δεν τέθηκε σε ισχύ μόνο για να κερδίζουν οι ομάδες. Θα πρέπει να αποτρέψει την κλιμάκωση του κόστους. Οι οικονομικοί κανονισμοί είναι ακόμα πολύ καινούργιοι. Απαιτούν προσαρμογές».

Αλλαγές κανονισμών

Ο Binotto σχολίασε επίσης τις αλλαγές που έχουν γίνει φέτος στους κανονισμούς, όπως η αύξηση του ελάχιστου ορίου βάρους των μονοθεσίων πριν από την έναρξη της σεζόν, η αύξηση του budget cap και οι αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς του 2023 όσον αφορά τα δάπεδα: «Όσον αφορά το βάρος και τις προσαρμογές στο ανώτατο όριο του προϋπολογισμού, τηρήσαμε τις προβλεπόμενες διαδικασίες συντονισμού. Και στις δύο περιπτώσεις, οι κανονισμοί εγκρίθηκαν με την απαιτούμενη μεγάλη πλειοψηφία».

«Με τους αεροδυναμικούς κανονισμούς, θέλησαν να υπονομεύσουν αυτή τη διαδικασία, απ’ όσο μπορώ να κρίνω σήμερα, με το πρόσχημα της ασφάλειας. Αυτό δεν είναι σωστό. Δεν υπάρχουν θέματα ασφάλειας με το κάτω μέρος του αμαξώματος. Οι τελευταίοι αγώνες το έδειξαν αυτό. Είναι ανεύθυνο απέναντι στις ομάδες να βγαίνουν νέοι κανονισμοί για τους οποίους δεν υπάρχει επιτακτικός λόγος, τόσο αργά στη σεζόν».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!