F1: H Alfa Romeo με νέο συμπλέκτη (της Ferrari)

Η Alfa Romeo θα χρησιμοποιήσει έναν νέο συμπλέκτη της Ferrari GP Γαλλίας, σχεδιασμένο για να βελτιώσει τις προβληματικές εκκινήσεις της πελατειακής ομάδας, αλλά ενδεχομένως και της εργοστασιακής.

F1: H Alfa Romeo με νέο συμπλέκτη (της Ferrari)

Η Alfa Romeo θα χρησιμοποιήσει έναν νέο συμπλέκτη της Ferrari GP Γαλλίας, σχεδιασμένο για να βελτιώσει τις προβληματικές εκκινήσεις της πελατειακής ομάδας, αλλά ενδεχομένως και της εργοστασιακής.

Η Alfa Romeo είχε εκφράσει παράπονα για ένα πρόβλημα με τους κραδασμούς στον αρχικό συμπλέκτη που είχε προμηθευτεί από τη Ferrari για το ξεκίνημα τις φετινής σεζόν, καθώς οι εκκινήσεις της υστερούν. Ο οδηγός της Alfa Romeo, Valtteri Bottas, συνόψισε το πρόβλημα ως «ταλαντώσεις που προέρχονται από τον ίδιο τον συμπλέκτη και στη συνέχεια, ο τρόπος με τον οποίο η ροπή μεταφέρεται στους πίσω τροχούς δεν έχει συνοχή».

Ωστόσο το ζήτημα αυτό είναι κάτι που έχει επηρεάσει και την εργοστασιακή ομάδα της Ferrari, η οποία γενικά είχε πιο κακές εκκινήσεις από τη Red Bull και τη Mercedes αυτή τη σεζόν, ιδίως στους τελευταίους αγώνες. Όπως έχει δηλώσει ο Carlos Sainz: «Οι εκκινήσεις δεν πάνε αρκετά καλά, έχουμε ένα μικρό πρόβλημα με το μονοθέσιο, το οποίο μας περιορίζει, αλλά ξέρουμε ποιο είναι. Επιβιώνουμε στα πρώτα μέτρα και μετά επιτιθόμαστε στις πρώτες στροφές».

Ως απάντηση σε αυτά τα προβλήματα, η Ferrari έχει εξελίξει έναν καινούργιο συμπλέκτη. Δεν είναι σαφές ακόμη αν θα χρησιμοποιηθεί και στις τρεις ομάδες στις οποίες προμηθεύει μονάδες ισχύος η Ferrari, αλλά ο Bottas αποκάλυψε την Πέμπτη στο Paul Ricard ότι η Alfa Romeo τον έχει αυτό το Σαββατοκύριακο για το GP Γαλλίας. Ο Φινλανδός δήλωσε: «Θα το χρησιμοποιήσουμε στις ελεύθερες δοκιμές για πρώτη φορά, αλλά είναι κάτι επάνω στο οποίο η Ferrari δουλεύει εδώ και αρκετό καιρό».

«Τώρα, έχουμε επιτέλους κάποια καινούργια εξαρτήματα για το συμπλέκτη που θα πρέπει να αποτρέψουν τις ταλαντώσεις. Ήταν ένας αρκετά μεγάλος συμβιβασμός. Έχουμε την τάση, κατά μέσο όρο, να χάνουμε θέσεις στην εκκίνηση και αυτό δεν είναι καλό, επειδή το midfield είναι τόσο σφιχτό, που μόλις βρεθείς πίσω από κάποιον, είσαι κολλημένος για περίπου 20 γύρους και αυτό δεν κάνει τη ζωή σου εύκολη. Ελπίζω τώρα να είναι εντάξει».

Ένας λόγος για τον οποίο το μονοθέσιο της Alfa Romeo ενδέχεται να επηρεάστηκε περισσότερο, ίσως εντοπίζεται στα εξαρτήματα που κατασκευάζουν μόνες τους οι ομάδες (και όχι οι προμηθευτές μονάδων ισχύος) και αφορούν τη διαδικασία εκκίνησης, όπως ο σχεδιασμός του μοχλού του συμπλέκτη πίσω από το τιμόνι. Ο Bottas αναφέρει ότι το πρόβλημα ήταν πιο εμφανές σε πίστες με λιγότερη πρόσφυση, καθώς η μεγαλύτερη ολίσθηση στο συμπλέκτη δημιουργεί περισσότερες ταλαντώσεις.

Ο Φινλανδός δήλωσε: «Αυτό δίνει ασυνέπεια στο πως ‘δαγκώνει’ και εκκινείς. Σε πίστες με περισσότερη πρόσφυση, το πρόβλημα ήταν μικρότερο, επειδή μπορούμε να πάμε λίγο πιο βαθιά με τον συμπλέκτη και υπάρχουν λιγότερες ταλαντώσεις. Επίσης, στην αρχή της χρονιάς μας έλειπε λίγο το hardware, όπως ο τρόπος που είχαν διαμορφωθεί οι μοχλοί του συμπλέκτη και όλα ήταν αρκετά διαφορετικά από αυτά που είχα συνηθίσει στη Mercedes. Έτσι, έπρεπε να δουλέψουμε αρκετά επάνω σε αυτό. Αλλά τώρα, η συνοχή όσον αφορά το τα εξαρτήματα αυτά πλησιάζει το στόχο».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!