F1 – GP Μ. Βρετανίας: Πρώτη νίκη του Carlos Sainz

H Ferrari επέστρεψε στις νίκες, αυτή τη φορά με τον Carlos Sainz, ωστόσο η ιταλική ομάδα έκανε και πάλι λανθασμένη επιλογή στρατηγικής, η οποία κόστισε τη νίκη στον Charles Leclerc, στο επεισοδιακό Grand Prix της M. Βρετανίας.

F1 – GP Μ. Βρετανίας: Πρώτη νίκη του Carlos Sainz

H Ferrari επέστρεψε στις νίκες, αυτή τη φορά με τον Carlos Sainz, ωστόσο η ιταλική ομάδα έκανε και πάλι λανθασμένη επιλογή στρατηγικής, η οποία κόστισε τη νίκη στον Charles Leclerc, στο επεισοδιακό Grand Prix της M. Βρετανίας.

Ο Carlos Sainz κατέκτησε την πρώτη νίκη της καριέρας του στη Formula 1, σε έναν επεισοδιακό αγώνα, τον οποίο η Ferrari θα μπορούσε να έχει διαχειριστεί καλύτερα. Εκπληκτική ανάκαμψη πραγματοποίησε ο Sergio Perez, που ενώ είχε πέσει στην τελευταία θέση αρχικά, τερμάτισε 2ος, εμπρός από τον Lewis Hamilton, ο οποίος πίστευε ότι θα μπορούσε να έχει κάνει κάτι περισσότερο.

Η Ferrari θα μπορούσε να έχει κάνει ίσως το «1-2», αν είχε καλέσει στα pits κατά τη διάρκεια του αυτοκινήτου ασφαλείας -13 γύρους πριν την καρό σημαία- τον επικεφαλής εκείνη τη στιγμή του αγώνα, Charles Leclerc. Έχοντας παραμείνει στην πίστα με παλιά σκληρή γόμα, ενώ όλοι οι αντίπαλοί του είχαν καινούργια μαλακή, ο Μονεγάσκος, παρά την μαχητικότητά του, έχασε 3 θέσεις και έπεσε 4ος. Άλλος ένας πρώην επικεφαλής του αγώνα, ο Max Verstappen, τραυμάτισε το μονοθέσιό του έχοντας πατήσει θραύσματα στην πίστα, που προκάλεσαν ζημιά στο δάπεδο της Red Bull και του κόστισαν σε απόδοση, με αποτέλεσμα ο Ολλανδός να πέσει στην 7η θέση.

Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, το GP Μ. Βρετανίας αποδείχθηκε επεισοδιακό, με ατύχημα στην πρώτη εκκίνηση. Τέσσερις διαφορετικοί οδηγοί βρέθηκαν επικεφαλής του αγώνα, και ένα αυτοκίνητο ασφαλείας στο τέλος ανέτρεψε τα πάντα. Ο Carlos Sainz έγινε ο 2ος Ισπανός στην ιστορία της Formula 1 που κατακτά νίκη. Τα κατάφερε στον 150ό αγώνα του και είναι ο οδηγός που περίμενε περισσότερο για την πρώτη του νίκη από οποιονδήποτε άλλο στην ιστορία, πέραν του Perez (190). O Ισπανός είχε διατηρηθεί επικεφαλής στη δεύτερη εκκίνηση, έχοντας κάνει καλύτερη από την πρώτη, με αρκετά σκληρή υπεράσπιση της θέσης του από τον Verstappen στις πρώτες στροφές.

Ο Ισπανός όμως δεν είχε το ρυθμό να διατηρήσει τη Red Bull για πολλούς γύρους πίσω του. Ο ρυθμός του Verstappen ήταν πολύ γρήγορος και ο ανάγκασε τον Sainz να πιέσει πολύ. Έχοντας αρκετή υποστροφή, ο Ισπανός καταπόνησε τα εμπρός ελαστικά του. Στο 10ο γύρο, ο Sainz βγήκε εκτός πίστας στην Becketts και ο Verstappen πέρασε επικεφαλής. Δύο γύρους αργότερα όμως, ο Verstappen βρήκε μπροστά του ένα θραύσμα (πλευρικό τοίχωμα εμπρός αεροτομής) στην αγωνιστική γραμμή, το οποίο είχε προέλθει από την σύγκρουση των δύο AlphaTauri μεταξύ τους. Προσπάθησε να το κεντράρει για να προκαλέσει όσο το δυνατόν λιγότερη ζημιά, διότι δε μπορούσε να στρίψει απότομα αριστερά η δεξιά σε εκείνη τη στροφή.

Ωστόσο, το κομμάτι ανθρακονημάτων σφηνώθηκε στην αριστερή πλευρά του κάτω μέρος του δαπέδου, μπλοκάροντας τη ροή αέρα και κοστίζοντας τόσο μεγάλο ποσοστό αεροδυναμικού φορτίου, που ο Verstappen νόμιζε ότι ένα από τα ελαστικά του έχανε πίεση. O Sainz τον πέρασε άμεσα και ο Ολλανδός κατευθύνθηκε στα pits. Εντέλει, τα ελαστικά του ήταν άθικτα, όπως αποδείχθηκε μετά το pit stop που πραγματοποίησε ο Ολλανδός στο 12ο γύρο. Ο Verstappen επέστρεψε στην πίστα στην 6η θέση, αλλά πλέον ο ρυθμός του ήταν εφάμιλλος με αυτόν του Esteban Ocon με την Alpine (ο οποίος είχε εκκινήσει με τη μαλακή γόμα) που βρισκόταν πίσω από τον Ολλανδό, ο οποίος έχανε πλέον πολύ χρόνο από τους πρωτοπόρους. Ο Verstappen ήταν άτυχος, διότι χωρίς αυτό το περιστατικό θα μπορούσε να έχει κατακτήσει τη νίκη.

To στρατηγικό λάθος της Ferrari

Άλλος ένας οδηγός που θα μπορούσε να έχει κατακτήσει τη νίκη ήταν και ο Leclerc. Ωστόσο, για δεύτερη φορά έπειτα από το GP Μονακό, ενώ ο ίδιος είχε κάνει τα πάντα σωστά, είδε τις αποφάσεις της Ferrari να του στερούν μία ακόμα νίκη. Από την πρώτη στιγμή που ο Ocon αντιμετώπισε πρόβλημα με την αντλία καυσίμου της Alpine στον 39ο γύρο, ήταν δεδομένο ότι θα κληθεί το αυτοκίνητο ασφαλείας, δεδομένου του σημείου στο οποίο ακινητοποιήθηκε ο Γάλλος. Επιπλέον, από τη στιγμή που ανακοινώθηκε επίσημα η παρέμβαση του SC, έως ο Leclerc να φτάσει στην είσοδο του pit lane -με μειωμένο ρυθμό- παρεμβλήθηκαν 11 δλ., αρκετός χρόνος για να τον καλέσουν στα pits.

Ωστόσο, η Ferrari πίστευε εκείνη τη στιγμή ότι ήταν καλύτερο να διατηρήσει το πλεονέκτημα της πρωτοπορίας στην πίστα, με τον Leclerc να διατηρεί τη σκληρή γόμα, η οποία είχε κάνει ήδη 15 δλ. Η διαφορά μεταξύ του Leclerc και του Sainz πριν το SC ήταν 4,7 δλ., κάτω από το όριο διαφοράς που απαιτείται για να πραγματοποιηθεί ένα καθαρό διπλό pit stop, χωρίς απώλεια χρόνου για τον 2ο οδηγό. Ωστόσο, η διαφορά μεταξύ των δύο οδηγών της Scuderia είχε ανέβει στα 9 δλ. όταν μείωσαν το ρυθμό τους υπό το SC.

Αυτό θα εξασφάλιζε στη Ferrari αρκετό χρόνο να φέρει και τα δύο μονοθέσια στα pits στον ίδιο γύρο. Ωστόσο, το pit wall της ιταλικής ομάδας επέλεξε να μη ρισκάρει τη λύση του διπλού pit stop -επηρεασμένη ίσως από τα συμβάντα του GP Μονακό- και να καλέσει μόνο τον Sainz στα pits. Εκ του αποτελέσματος, αυτή ήταν προφανώς η λάθος απόφαση, καθώς στη συνέχεια ο Leclerc έγινε εύκολος στόχος για τους Sainz, Perez και Hamilton, που ανέβηκαν στο βάθρο. Μετά τον τερματισμό, οι κάμερες έπιασαν τον διευθυντή της Scuderia, Mattia Binotto, να κουνά το δείκτη του προς τον Leclerc, ίσως προειδοποιώντας τον να μην κάνει αρνητικές δηλώσεις για την ομάδα, επισκιάζοντας τη νίκη του Sainz. Αργότερα, ο Ιταλός δήλωσε ότι η Ferrari περίμενε περισσότερη καταπόνηση από τη μαλακή γόμα στα τελικά στάδια του αγώνα…

Στις δηλώσεις του, ο Μονεγάσκος το ανέφερε αυτό και επίσης δήλωσε «Ποιος είμαι εγώ για να αμφισβητήσω τις αποφάσεις της Ferrari;» Εντούτοις, η απόκριση της Ferrari δεν ήταν αποφασιστική και νωρίτερα στον αγώνα. Ήδη πριν ο Verstappen τεθεί εκτός μάχης για τη νίκη, ο Leclerc ενημέρωσε το pit wall της Ferrari ότι ήταν ταχύτερος από τον team-mate του, τον οποίο ακολουθούσε από κοντά. Όταν ο Sainz επέστρεψε επικεφαλής, οι δύο Ferrari είχαν διαφορά 5 δλ. από τον Hamilton, o οποίος είχε πολύ καλό ρυθμό. Ο Leclerc πίεζε στον ασύρματο την ομάδα να δώσει εντολή στον Sainz να τον αφήσει να περάσει, καθώς είχε ταχύτερο ρυθμό. Η Ferrari δεν ήταν διατεθειμένη να το κάνει και έδωσε στον Ισπανό ένα στόχο χαμηλότερου χρόνου στο γύρο.

Διστακτικότητα στη μάχη με τον Hamilton

Ο Sainz ανταποκρίθηκε στην αρχή, αλλά οι Ferrari και πάλι έχαναν χρόνο από τον Hamilton. Oπότε η Ferrari επέλεξε να δώσει λύση στο πρόβλημα καλώντας τον Ισπανό στα pits στον 20ό γύρο -έχοντας εξασφαλίσει ότι ο Ισπανός θα βγει εμπρός από τον Norris- και αφήνοντας τον Leclerc επικεφαλής. Ο Μονεγάσκος κατάφερε να κινηθεί αρκετά γρήγορα για μερικούς γύρους, στον ίδιο ρυθμό με τον Sainz, μέχρι ο Ισπανός να φέρει τα σκληρά ελαστικά του στην κατάλληλη θερμοκρασία. Όταν ο Ισπανός άρχισε να κινείται ταχύτερα, η Ferrari έφερε τον Leclerc στα pits (στον 25ο γύρο) και ο Μονεγάσκος επέστρεψε στην πίστα πάλι πίσω από τον team-mate του.

Με την Mercedes να καταπονεί τα ελαστικά της λιγότερο, όπως έχουμε δει και σε άλλους αγώνες φέτος, ο Hamilton είχε τη δυνατότητα να διατηρήσει αρκετά γρήγορο ρυθμό για να απειλήσει ίσως κάποια από τις δύο Ferrari με το overcut, όταν έμεινε επικεφαλής με καθαρή πίστα μπροστά του. Η Mercedes προσπαθούσε να επεκτείνει το πρώτο stint του Hamilton για να του δώσει μεγαλύτερο πλεονέκτημα στα τελικά στάδια του αγώνα. Παράλληλα, ο Leclerc είχε και πάλι ταχύτερο ρυθμό από τον team-mate του και ρώτησε στον ασύρματο αν θα παλέψει με τον Sainz, για να ξέρει πως θα διαχειριστεί τα ελαστικά του.

Με το γρήγορο ρυθμό του Hamilton να απειλεί τα μονοθέσιά της, η Ferrari πάλευε να αποφύγει το overcut. Οι συνδιαλλαγές στον ασύρματο ήταν έντονες, με τον Leclerc να πιέζει και πάλι την ομάδα να διατάξει ανταλλαγή θέσεων. Ο Leclerc τόνισε ότι η 2η θέση για τον ίδιο -δεδομένης της κατάστασης στη βαθμολογία- δεν ήταν ιδανική κατά τη γνώμη του. Η Ferrari έδωσε και πάλι στόχο χρόνου στο γύρο στον Sainz, προειδοποιώντας ότι αν δεν τον πετύχαινε, θα έπρεπε να παραχωρήσει τη θέση του. Ο Ισπανός δεν κατάφερε να τον πετύχει και κατά συνέπεια δέχθηκε την εντολή να παραχωρήσει τη θέση του στον 31ο γύρο.

Ο Leclerc άρχισε να ανοίγει άμεσα τη διαφορά. Ο Hamilton είχε διαφορά βολής από τον Sainz για να κάνει pit stop και να επιστρέψει στην πίστα πολύ κοντά στον Ισπανό. Η Mercedes τον κάλεσε στα pits στον 33o γύρο, καθώς πλησίαζε πιο αργά μονοθέσια και ενδέχεται να έχανε χρόνο πίσω τους. Ωστόσο, το pit stop του Βρετανού ήταν χρονοβόρο (4,3 δλ.), καθώς φάνηκε ότι ο χειριστής του εμπρός γρύλου δεν κατέβασε το μονοθέσιο αρκετά γρήγορα. Δεδομένου όμως ότι τα σκληρά ελαστικά χρειάζονταν μερικούς γύρους για να ζεσταθούν, ακόμα και αν ο Hamilton είχε βγει εμπρός από τον Sainz, δεν ήταν δεδομένο ότι θα διατηρούσε τη θέση του.

Ο Sainz ζήτησε από την Ferrari να πει στον Leclerc να παραμείνει σε απόσταση 1 δλ., ώστε να έχει ο Ισπανός DRS κατά την υπεράσπιση της θέση του από τον Hamilton, αλλά ο Μονεγάσκος πίεσε για να αυξήσει τη διαφορά μεταξύ τους. Ενώ ο Hamilton είχε πλησιάσει τον Sainz σε απόσταση μικρότερη των 2 δλ., κλήθηκε να επέμβει το αυτοκίνητο ασφαλείας. Αυτό έφερε στο προσκήνιο τον Perez.

H ανάκαμψη του Perez

O Μεξικανός είχε εκκινήσει από την 4η θέση και είχε εκμεταλλευτεί την -2η συνεχόμενη- κακή εκκίνηση του Leclerc για να περάσει στην 3η θέση. Καθώς όμως ο Μεξικανός ήταν προσεκτικός να μην επιτεθεί στον Verstappen ενώ ο Ολλανδός μαχόταν με τον Sainz για την πρωτοπορία, ο Leclerc βρήκε την ευκαιρία να βουτήξει στην εσωτερική της 4ης στροφής, αλλά ο Μεξικανός έσπευσε να κλείσει την πόρτα. Οι δύο τους ακούμπησαν δύο φορές, με το πλευρικό τοίχωμα της εμπρός αεροτομής και των δύο μονοθεσίων να τραυματίζεται.

Ωστόσο, η ζημιά στη Red Bull του Μεξικανού ήταν μεγαλύτερη και του κόστισε αισθητά σε απόδοση, καθώς άρχισε να χάνει έδαφος. Ο Leclerc έκανε όλο τον αγώνα με σπασμένη εμπρός αεροτομή, αλλά ο Perez αναγκάστηκε να εισέλθει στα pits στον 5ο γύρο για να αντικαταστήσει το ρύγχος του, και έπεσε στην τελευταία θέση. Όταν ξεκίνησαν τα pit stop από τους οδηγούς που βρίσκονταν μπροστά του, ο Perez είχε τη δυνατότητα να αναρριχηθεί στην κατάταξη και είχε φτάσει έως την 6η θέση, όταν η Red Bull κάλεσε για δεύτερη φορά μέσα σε 11 γύρους στα pits τον Verstappen, που βρισκόταν μπροστά του.

Εμπρός από τον Μεξικανό βρίσκονταν πλέον οι Lando Norris και Fernando Alonso που έδιναν τη δική του μάχη καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα. Ο Βρετανός είχε καταφέρει να περάσει εμπρός από τον Hamilton στη 2η εκκίνηση, ενώ ο Alonso δεν είχε καταφέρει να κάνει το ίδιο καλό ξεκίνημα με την πρώτη φορά. Ο Ισπανός εισήλθε στα pits στον 33ο γύρο και ο Norris τον ακολούθησε στον αμέσως επόμενο, για να καλύψει τη θέση του. Αυτό άφησε τον Perez στην 4η θέση και το SC ήρθε στην ιδανική στιγμή για τον ίδιο, καθώς πρόλαβε να κάνει ένα pit stop με μικρότερη απώλεια χρόνου και να διατηρηθεί 4ος, εμπρός από τους Norris και Alonso. Mε τις αποστάσεις να μηδενίζονται λόγω του SC, ο Perez θα είχε στη συνέχεια την ευκαιρία να επιτεθεί στους προπορευόμενους.

Οι μάχες στην επανεκκίνηση

Πριν την επανεκκίνηση, η Ferrari ζήτησε από τον Sainz να διατηρήσει τη μέγιστη επιτρεπτή απόσταση, δηλαδή 10 μήκη μονοθεσίων (55 μέτρα) από τον Leclerc, για δώσει στον Μονεγάσκο μια ευκαιρία να προλάβει να θερμάνει τα ελαστικά του και να υπερασπιστεί τη θέση του. Ο Sainz αρνήθηκε, εκλιπαρώντας την ομάδα να μην εφευρίσκει πράγματα καθώς βρισκόταν υπό την πίεση του Hamilton.

Εντέλει, όταν ο αγώνας ξεκίνησε ξανά, ο Sainz πέρασε με ευκολία τον Leclerc για την πρωτοπορία και δεν απειλήθηκε ποτέ ξανά. Παράλληλα, ο Hamilton δυσκολεύθηκε να φέρει τα μαλακά ελαστικά του σε κατάλληλη θερμοκρασία. Αυτό επέτρεψε στον Perez να προσπεράσει τον Βρετανό και να επιτεθεί στον Leclerc. Ο Μονεγάσκος υπερασπίστηκε τη θέση του όσο πιο σθεναρά μπορούσε. Μάλιστα, όταν ο Perez κατάφερε να περάσει τη Ferrari, είχε βρεθεί εκτός πίστας στιγμιαία και καθώς επέστρεψε σε αυτήν, ο Leclerc βγήκε εκτός για να τον αποφύγει. Αυτή η μονομαχία που κόστισε χρόνο και στους δύο, επέτρεψε στον Hamilton να τους προσπεράσει.

Αλλά δεν διατηρήθηκε μπροστά για πολύ, καθώς στην επόμενη στροφή ο Perez τον προσπέρασε ξανά. Για να επιβεβαιώσει ότι θα παρέμενε εμπρός, ο Μεξικανός ώθησε την Mercedes όσο πιο πολύ εκτός γραμμής μπορούσε, πράγμα που επέτρεψε στον Leclerc να προσπεράσει ξανά την Mercedes. O Μονεγάσκος και ο Hamilton έδωσαν μια εκπληκτική μάχη στη συνέχεια, με τον Βρετανό να επικρατεί εντέλει, καθώς ο Leclerc δεν είχε το ρυθμό να τον διατηρήσει πίσω του. Κατάφερε όμως να διαφυλάξει την 4η θέση από τον Alonso. O Ισπανός είχε καταφέρει να περάσει εμπρός από τον Norris στα pit stop του SC, καθώς η McLaren βρισκόταν σε δίλημμα: αν θα παρέμενε στην πίστα ή αν θα πραγματοποιούσε pit stop. H βρετανική ομάδα δεν έφερε στα pits τον Norris στον 39ο γύρο -όπως έκανε η Alpine με τον Alonso- αλλά στον 40ό, χάνοντας την 5η θέση.

Στην 7η θέση τερμάτισε ο Verstappen, έπειτα από πολύ σκληρή μάχη με τον Mick Schumacher στους τελευταίους γύρους. Ο Γερμανός ήταν ταχύτερος από τη Red Bull, αλλά δεν κατάφερε να βρει τρόπο να περάσει τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή, ο οποίος τον ώθησε μερικές φορές εκτός πίστας -σκληρά, αλλά δίκαια- κατά την υπεράσπιση της θέσης του. Εντέλει, ο Schumacher παρέμεινε στην 8η θέση, για να σημειώσει τους πρώτους βαθμούς της καριέρας του, με τη Haas να έχει πολύ δυνατό ρυθμό αγώνα, με τον Γερμανό να έχει προσπεράσει τον Sebastian Vettel έπειτα από το αυτοκίνητο ασφαλείας.

Ο τετράκις Πρωταθλητής είχε κάνει καλό αγώνα ανάκαμψης, καθώς είχε επιλέξει να εκκινήσει και τις δύο φορές με τη μαλακή γόμα, την οποία αντικατέστησε μόλις στον 6ο γύρο, για να πέσει στην τελευταία θέση. Αλλά είχε καταφέρει να αναρριχηθεί έως την 7η, έχοντας περάσει τον Verstappen, πριν από το αυτοκίνητο ασφαλείας. Ωστόσο, η Aston Martin τοποθέτησε τη μέση γόμα στο μονοθέσιο του Vettel για το τελικό stint και ο Γερμανός και δεν είχε το ρυθμό να κρατήσει πίσω του τους Verstappen και Schumacher στο τέλος. Ο Kevin Magnussen -που δεν πραγματοποίησε pit stop στο SC- συμπλήρωσε μία πολύ καλή ημέρα για την Haas, καθώς της χάρισε διπλούς βαθμούς, με τη 10η θέση.

Η επεισοδιακή πρώτη εκκίνηση

H πρώτη εκκίνηση ήταν ιδιαίτερα επεισοδιακή, με αρκετούς οδηγούς να ξεκινάνε άσχημα, δημιουργώντας πολλές ανακατατάξεις και διαφορές ταχύτητας που οδήγησαν στις καραμπόλες. Ο George Russell ήταν ένας από τους οδηγούς που ξεκίνησε άσχημα. Ο Βρετανός προσπάθησε να κινηθεί προς την αγωνιστική γραμμή στα πρώτα μέτρα του αγώνα, αλλά δεν είχε προσέξει ότι μεταξύ του ίδιου και της Alfa Romeo του Guanyu Zhou, προσπαθούσε να βάλει το ρύγχος του ο Pierre Gasly.

O Russell χτύπησε με τον αριστερό πίσω τροχό του τον εμπρός δεξιό της AlphaTauri του Γάλλου και η Mercedes εκτοξεύτηκε προς την Alfa Romeo του Zhou, η οποία ανατράπηκε και σύρθηκε ανάποδα, μέχρι να απογειωθεί ξανά στην αμμοπαγίδα. Το μονοθέσιο του Zhou προσέκρουσε με το κάτω μέρος στα συρματοπλέγματα που προστατεύουν τους θεατές και προσγειώθηκε στην «τάφρο» υπάρχει πίσω από τις μπαριέρες. Ο Κινέζος ήταν απολύτως καλά, ωστόσο πήρε πολλή ώρα ο απεγκλωβισμός του, καθώς το μονοθέσιο ήταν σφηνωμένο σε πολύ μικρό χώρο και δεν μπορούσε να βγει από το cockpit.

Ο Russell βγήκε από το μονοθέσιό του και πήγε να ελέγξει αν ο Zhou είναι καλά. Στη συνέχεια επέστρεψε στο cockpit του και προσπάθησε να επανεκκινήσει τον κινητήρα μέσω της MGU-K, αλλά δεν τα κατάφερε. Εντέλει, ένα φορτηγό επέστρεψε την Mercedes στα pits και ο Βρετανός δε μπορούσε να λάβει μέρος στην επανεκκίνηση, διότι είχε δεχθεί εξωτερική βοήθεια για να επιστρέψει στα pits.

Το χάος αυτό είχε προκαλέσει και μια δεύτερη καραμπόλα, με τον Valtteri Bottas (ο οποίοε εντέλει εγακτέλειψε με πρόβλημα στο κιβώτιο) να φρενάρει απότομα όταν εκτυλίχθηκε στο πλάι του η σύγκρουση του team-mate του. Πίσω του, ο Alex Albon έπεσε κι αυτός στα φρένα, αλλά τον χτύπησε από πίσω ο Vettel, ο οποίος δεν πρόλαβε να αντιδράσει. H Williams του Ταϊλανδού προσέκρουσε στον δεξιό τοίχο και διέσχισε ξανά την πίστα, για να χτυπήσει τα μονοθέσια των Yuki Tsunoda και Ocon. Τόσο ο Zhou όσο και ο Albon επισκέθηκαν το ιατρικό κέντρο της πίστας για περαιτέρω ελέγχους. Διαπιστώθηκε ότι ο Zhou ήταν μια χαρά, αλλά ο Ταϊλανδός μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο του Coventry για περαιτέρω εξετάσεις, όπου διαπιστώθηκε ότι είναι καλά και απελευθερώθηκε.

Καθώς ο αγώνας διακόπηκε με κόκκινη σημαία επτά άτομα, που ήθελαν να κάνουν περιβαλλοντική διαμαρτυρία, είχαν εισβάλλει στην πίστα και είχαν καθίσει στη μέση της ευθείας Wellington. Τα άτομα απομακρύνθηκαν και συνελήφθησαν από τις αρχές. Παράλληλα, η διεύθυνση αγώνων όρισε ότι η επανεκκίνηση θα πραγματοποιούνταν με τη σειρά της αρχικής εκκίνησης, καθώς τα μονοθέσια δεν είχαν περάσει τη γραμμή αυτοκινήτου ασφαλείας στην είσοδο του pit lane, το οποίο θεωρείται το πρώτο σημείο αναφοράς στο γύρο. Τα μονοθέσια δεν είχαν φτάσει καν στο τέλος του 1ου sector όταν διακόπηκε ο αγώνας. Συνεπώς, όπως ανέφερε η διεύθυνση αγώνων, η τελευταία κατάταξη που μπορούσε να χρησιμοποιήσει ήταν η σειρά εκκίνησης.

Οι Tsunoda και Ocon κατάφεραν να επιστρέψουν στα pits και οι ομάδες τους επισκεύασαν τα μονοθέσιά τους για την επανεκκίνηση. Συγκεκριμένα στην περίπτωση της Alpine, είχαν σπάσει τα ψαλίδια της εμπρός δεξιάς ανάρτησης, ενώ ο Tsunoda είχε λιγότερες ζημιές, κυρίως στην εμπρός αεροτομή, μέρος της οποίας είχε παγιδευτεί κάτω από το εμπρός αριστερό ελαστικό. Ο Ιάπωνας είχε μεγάλη μάχη με τον team-mate του, Gasly, κατά τη διάρκεια του αγώνα, η οποία οδήγησε και στην επαφή μεταξύ τους, όταν ο Tsunoda έχασε το πίσω μέρος του μονοθεσίου του και χτύπησε την άλλη AlphaTauri. Από αυτή τη σύγκρουση στον 11ο γύρο προήλθε το πλευρικό τοίχωμα εμπρός αεροτομής που σφηνώθηκε στο δάπεδο της Red Bull του Verstappen και μπλόκαρε τη ροή αέρα.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!