Το φετινό Πρωτάθλημα της Formula 1, είναι το μεγαλύτερο στην ιστορία, αφού θα απαρτίζεται από 23 Grand Prix που θα διεξαχθούν σε χρονικό διάστημα 36 εβδομάδων, από τις 20 Μαρτίου, έως τις 20 Νοεμβρίου.
Η σεζόν του 2022 αποτελεί το ξεκίνημα μιας καινούργιας εποχής για τη Formula 1. Για πρώτη φορά από τη δεκαετία του 1970, η Formula 1 θα αλλάξει διαστάσεις στις παραδοσιακές ζάντες 13 ιντσών, οι οποίες θα «εκσυγχρονιστούν» και θα γίνουν 18”.
Tα καινούργια μονοθέσια αναμένεται να επιτρέψουν πιο κοντινές μάχες στην πίστα. Όπως κάθε μεγάλη αλλαγή τεχνικών κανονισμών, παρέχει την ευκαιρία στις ομάδες να κάνουν την έκπληξη. Επίσης, κάποιοι λογαριασμοί παραμένουν… ανοικτοί από πέρυσι. Ιδού τι περιμένουμε -με αγωνία- να δούμε φέτος.
Περισσότερες μάχες
Το φετινό σετ τεχνικών κανονισμών είναι το πρώτο στην ιστορία της Formula 1 που έχει μελετηθεί επιστημονικά, με προσομοιώσεις σε αεροδυναμική σήραγγα και CFD. Ο στόχος για τη νέα γενιά μονοθεσίων είναι να ευνοηθούν περισσότερο οι μάχες μεταξύ των οδηγών στην πίστα. Η διαμόρφωση των μονοθεσίων του 2022, μειώνει την αρνητική επίδραση που έχει στην αεροδυναμική απόδοση αυτού που ακολουθεί, ο διαταραγμένος αέρας που αφήνει πίσω του ο προπορευόμενος.
Μάχη Max και Lewis
Το 2021, η Formula 1 είδε τη μεγαλύτερη μονομαχία μεταξύ διεκδικητών τίτλου στον 21ο αιώνα. Παρά τις φήμες ότι ο Lewis Hamilton ίσως αποχωρήσει, η λογική λέει ότι θα θέλει να παλέψει για την κατάκτηση του 8ου τίτλου του -επίτευγμα που θα αποτελούσε ρεκόρ- και το 2022. Παρότι δεν έχει κάτι να αποδείξει, ίσως ο τρόπος με τον οποίο κρίθηκε το περυσινό Πρωτάθλημα να τον κάνει να πεισμώσει περισσότερο. Από την πλευρά του, ο Max Verstappen θα θέλει να υπερασπιστεί τον τίτλο του. To αν θα δούμε επανάληψη της περυσινής μάχης μεταξύ των δύο οδηγών, θα εξαρτηθεί και από τα επίπεδα ανταγωνιστικότητας της κάθε ομάδας.
Ανταγωνιστικότητα Ferrari
Έπειτα από δύο χρόνια… ξηρασίας, όσον αφορά τις επιτυχίες, το 2022 είναι κρίσιμη σεζόν για τη Ferrari. Η ιταλική ομάδα έχει επικεντρωθεί εδώ και καιρό θέλει να επιστρέψει τουλάχιστον στις νίκες, αν όχι στη διεκδίκηση του τίτλου. Στον τομέα της μονάδας ισχύος, ήδη πέρυσι είχε επιδείξει καλά στοιχεία, με την παρουσίαση του νέου υβριδικού της συστήματος στα τελικά στάδια της σεζόν. Στον τομέα του πλαισίου, αναφέρεται ότι η Scuderia έχει προσλάβει περίπου 30 άτομα από αντίπαλες ομάδες για να βοηθήσουν στη δημιουργία ενός πιο ανταγωνιστικού μονοθεσίου.
Το δίδυμο της Mercedes
To νέο οδηγικό δίδυμο της Mercedes για φέτος, με τον 24χρονο George Russell να αντικαθιστά τον Valtteri Bottas θα είναι πιθανότατα ένα από τα πιο ενδιαφέροντα της σεζόν. Πως θα επηρεάσει ο νεαρός Βρετανός, ένας από τους φερέλπιδες της νέας γενιάς, το κλίμα στην Mercedes; Θα έχει τη δυνατότητα να δυσκολέψει τον επτάκις Παγκόσμιο Πρωταθλητή Lewis Hamilton; Ίσως έχει την ταχύτητα, όπως έχουν αποδείξει οι εμφανίσεις του με τη Williams στις κατατακτήριες δοκιμές, που του κέρδισαν το προσωνύμιο Μr. Σάββατο. Αλλά θα είναι πιο δύσκολο για τον Russell να έχει την καταιγιστική σταθερότητα του team-mate του στους αγώνες.
Ποιος οδηγός θα προσαρμοστεί ταχύτερα
Τα μονοθέσια του 2022 αναμένεται να είναι πιο υποστροφικά από τα περυσινά, ιδίως στα αργά κομμάτια της πίστας. Η οδηγική τους συμπεριφορά θα μοιάζει περισσότερο σε αυτή των μονοθεσίων της Formula 2. Θα είναι ίσως πιο δύσκολα στην οδήγηση, κάνοντας τους οδηγούς να «παλεύουν» περισσότερο με το τιμόνι για να αντλήσουν το μέγιστο.
Σε αυτό συμβάλλει η αεροδυναμική διαμόρφωση, καθώς τα μονοθέσια δε θα παράγουν τόσο υψηλές τιμές αρνητικής άντωσης στα αργά κομμάτια. Όποιος οδηγός καταφέρει να προσαρμοστεί ταχύτερα στις καινούργιες απαιτήσεις, ή το οδηγικό του στιλ ταιριάζει ήδη σε αυτά τα χαρακτηριστικά, ενδέχεται να επωφεληθεί, ιδίως στις αρχές της σεζόν. Ο Carlos Sainz έδειξε πέρυσι την ταχύτατη προσαρμοστικότητά του.
Θα πάρει νίκη ο Alonso;
Τι κι αν έχει πατήσει τα 40, ο Fernando Alonso απέδειξε πέρυσι ότι δεν έχει χάσει ίχνος της ανταγωνιστικότητάς του στην πίστα, καθώς και του… φονικού ενστίκτου στους πρώτους γύρους του αγώνα, παρά τα δύο χρόνια απουσίας. Μπορεί ο Ισπανός να κατακτήσει νίκη φέτος στη Formula 1 και να γίνει ο πρώτος σαραντάρης που θα το καταφέρνει αυτό από το 1994 και τον Nigel Mansell; Θα εξαρτηθεί και από το επίπεδο ανταγωνιστικότητας της Alpine και της καινούργιας μονάδας ισχύος της Renault. O ίδιος πάντως, πιστεύει ότι η εμπειρία του στους αγώνες αντοχής στη χρήση ελαστικών με ζάντες 18” θα τον βοηθήσει.
Τι θα κάνουν οι νεαροί οδηγοί;
Τι θα κάνουν οι νεαροί οδηγοί της F1; Πως θα αποδώσει ο πρώτος Κινέζος οδηγός στην ιστορία της F1; Το 2022 θα είναι η παρθενική σεζόν του 22 ετών Guanyu Zhou (προφέρεται Τζο), στην F1 και θα αγωνίζεται με την ομάδα της Alfa Romeo. Θα καταφέρει να εντυπωσιάσει ο Alex Albon με τη Williams στην επιστροφή του έπειτα από ένα χρόνο απουσίας; Θα καταφέρει να δικαιολογήσει τη θέση του στην F1 στη δεύτερη σεζόν του ο Yuki Tsunoda; Θα έχει η Haas ένα αρκετά ανταγωνιστικό μονοθέσιο για να μπορέσει ο Mick Schumacher να δείξει τι μπορεί να κάνει;
Περιορισμοί και εξέλιξη
Δεδομένου ότι όλες οι ομάδες θα εργαστούν φέτος σε ανεξερεύνητο αεροδυναμικά πεδίο, τα κέρδη που θα μπορούν να βρουν από τις εξελίξεις των μονοθεσίων τους μέσω των αναβαθμίσεων, θα είναι αρκετά μεγαλύτερα απ’ ό,τι τις προηγούμενες χρονιές. Αυτό μπορεί να αλλάξει τις ισορροπίες όσον αφορά την ανταγωνιστικότητα των ομάδων κατά τη διάρκεια της σεζόν.
Ωστόσο, ο αριθμός αναβαθμίσεων που θα παρουσιαστούν στη σεζόν είναι περιορισμένος λόγω του ορίου προϋπολογισμού (budget cap) 140 εκατομμυρίων δολαρίων. Σε αυτό το όριο θα πρέπει να προσαρμοστούν οι κορυφαίες ομάδες, οι οποίες λόγω των κανονισμών, θα έχουν πολύ πιο περιορισμένο χρόνο εξέλιξης στην αεροδυναμική σήραγγα και το CFD σε σχέση με τους ουραγούς. Θα είναι ενδιαφέρον να δούμε πως θα επηρεάσει αυτό την εξέλιξη της σεζόν.
GP Μαϊάμι
Ένας καινούργιος αγώνας έχει προστεθεί στο πρόγραμμα της φετινής σεζόν, ο δεύτερος επί αμερικανικού εδάφους. Το GP Μαϊάμι θα διεξαχθεί μεταξύ 6 και 8 Μαΐου στον περιβάλλοντα χώρο του Hard Rock Stadium, σε μια πίστα η οποία βρίσκεται ακόμα υπό κατασκευή. Πρόκειται για τον μοναδικό αγώνα του Πρωταθλήματος του οποίου οι διοργανωτές δε θα πληρώνουν για το προνόμιο να φιλοξενούν έναν αγώνα F1. Το ίδιο το σπορ να αναλαμβάνει μέρος του κόστους διεξαγωγής. Αυτό δείχνει την προθυμία της F1 να κατακτήσει την αμερικανική αγορά.
Βελτίωση… διαιτησίας
Ίσως αυτό που περιμένουν να δουν τη φετινή σεζόν πολλοί οπαδοί της F1, περισσότερο από οτιδήποτε άλλο, είναι σταθερότητα στις αποφάσεις των αγωνοδικών όσον αφορά τους κανόνες μάχης στην πίστα. Να είναι σαφές σε όλους -και κυρίως στους οδηγούς- τι επιτρέπεται και τι απαγορεύεται στις μάχες τροχό με τροχό και να μην υπάρχουν αμφισβητούμενες αποφάσεις.