Κυρίαρχο μέγεθος η Toyota και στο WRC

Αξιοποιώντας την τεχνογνωσία της στην υβριδική τεχνολογία, την οποία εξέλιξε στα άκρα δημιουργώντας την χρησιμότερη εναλλακτική των τελευταίων δεκαετιών, η Toyota δείχνει τον δρόμο και στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ.

Κυρίαρχο μέγεθος η Toyota και στο WRC

Αξιοποιώντας την τεχνογνωσία της στην υβριδική τεχνολογία, την οποία εξέλιξε στα άκρα δημιουργώντας την χρησιμότερη εναλλακτική των τελευταίων δεκαετιών, η Toyota δείχνει τον δρόμο και στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ.

Εναρμονισμένη με την πρακτική της Toyota Motor Co. να είναι παρούσα σε όλα τα σπουδαία αθλητικά γεγονότα παγκόσμιου βεληνεκούς, όπως για παράδειγμα οι Ολυμπιακοί και οι Παραολυμπιακοί Αγώνες, η Toyota Ελλάς υποστήριξε από την πρώτη στιγμή την απόλυτα επιτυχημένη επιστροφή του θρυλικού Ράλλυ Ακρόπολις στο πρόγραμμα του WRC και συντάχθηκε ως αρωγός στον εθνικό μας αγώνα τόσο το 2021 όσο και το 2022.

Η Toyota, άλλωστε, επενδύει παγκοσμίως στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, έχοντας την πεποίθηση ότι η ανάπτυξη ποιοτικότερων και ασφαλέστερων αυτοκινήτων που μπορούν να ανταπεξέλθουν σε αυτές τις τόσο απαιτητικές συνθήκες, συμβάλλει στην περαιτέρω βελτίωση των οχημάτων που κυκλοφορούν στους δρόμους.

Προφανώς και η νίκη σε ένα αγώνα όπως το Ράλλυ Ακρόπολις αποτελεί βασική προτεραιότητα για τον κατασκευαστή που επενδύει υψηλά οικονομικά μεγέθη, αλλά ο απώτερος στόχος είναι η ανάπτυξη και η τελειοποίηση καινοτόμων τεχνολογιών που θα μεταφέρονται μέσω των αγώνων στα αυτοκίνητα που οδηγούμε καθημερινά.

Είναι γνωστή η παρακαταθήκη του ιδρυτή της Toyota Motor Corporation, Κiichiro Toyoda προς την εταιρεία και τους συνεχιστές του έργου του: «Προκειμένου ένας κατασκευαστής να δοκιμάζει την αντοχή και τις επιδόσεις των αυτοκινήτων του πρέπει να συμμετέχει σε αγώνες, να αναδεικνύει τις δυνατότητές του και να συναγωνίζεται με στόχο την ανωτερότητα στην οδική συμπεριφορά».

Στοιχεία όπως, για παράδειγμα, η κίνηση στους τέσσερις τροχούς, η ενεργητική ανάρτηση, ακόμη και τα χειριστήρια με τα οποία ο οδηγός ελέγχει όλες τις λειτουργίες του αυτοκινήτου του χωρίς να απομακρύνει τα χέρια του από το τιμόνι είναι μερικά από τα πολλά που προήλθαν από την συμμετοχή στους αγώνες αυτοκινήτου.

Ωστόσο αυτό που παρακολουθούμε το 2022 και θα ζήσουμε από κοντά στο επικείμενο Ράλλυ Ακρόπολις, αποτελεί μία μεγάλη ανατροπή της συγκεκριμένης προσέγγισης. Αντί λοιπόν μία τεχνολογία που εξελίχθηκε στον μηχανοκίνητο αθλητισμό να αξιοποιηθεί στα επιβατικά αυτοκίνητα, μία επιτυχημένη τεχνολογία βρίσκει τον δρόμο της από τα επιβατικά αυτοκίνητα στον μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Η υβριδική τεχνολογία, την οποία η Toyota πρωτοπαρουσίασε πριν από 25 χρόνια στα επιβατικά της αυτοκίνητα με το λανσάρισμα της πρώτης γενιάς Prius, έχει από φέτος ενσωματωθεί στα κινητήρια σύνολα της κορυφαίας κατηγορίας αγωνιστικών αυτοκινήτων του WRC, της κατηγορίας Rally1.

Μία τεχνολογία που αγαπήθηκε από πάνω από 20 εκατομμύρια οδηγούς παγκοσμίως και από περισσότερους από 20.000 ιδιοκτήτες μοντέλων Toyota στην Ελλάδα, καθιστά την οδηγική μας καθημερινότητα καλύτερη. Είναι η τεχνολογία που έχει οδηγήσει στην εξοικονόμηση δισεκατομμυρίων τόνων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από το περιβάλλον μας.

Αυτή λοιπόν η τεχνολογία, που η Toyota έχει πλέον εξελίξει και εκδημοκρατίσει για όλους βρίσκει, ένα βήμα πριν από την 5η γενιά της, εφαρμογή και στα αγωνιστικά αυτοκίνητα Rally1 του WRC με στόχο την προώθηση της πολύ σημαντικής παγκόσμιας προτεραιότητας που ονομάζεται «βιωσιμότητα».

Η συγκεκριμένη τεχνολογία δεν επιτυγχάνει μόνο την αύξηση της συνολικής απόδοσης του κινητήριου συνόλου των οχημάτων της κατηγορίας Rally1 σε περίπου 500 ίππους (θυμίζοντας τα θηριώδη σε ιπποδυνάμεις αγωνιστικά οχήματα της κατηγορίας Group B). Εισάγει παράλληλα μια νέα στρατηγική αλλά και νέες παραμέτρους στον τρόπο οδήγησης με την ανάκτηση κινητικής ενέργειας και την μετατροπή της σε ηλεκτρική, ώστε αυτή η επιπρόσθετη δύναμη του κινητήριου συνόλου να είναι διαθέσιμη για τη μεγαλύτερη δυνατή χιλιομετρική απόσταση σε κάθε αγώνα.

Η εμπειρία της Toyota στο κομμάτι της υβριδικής τεχνολογίας είναι, μάλιστα, τόσο αναγνωρισμένη, που τεχνικοί τoυ δικτύου της Toyota Ελλάς έχουν κληθεί από την Οργανωτική Επιτροπή του εθνικού μας αγώνα αλλά και την FIA να εργαστούν για την ασφαλή και επιτυχημένη διεξαγωγή της διοργάνωσης, συμβάλλοντας καθοριστικά με την εμπειρία και τις γνώσεις τους.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!