F1-GP Μπαχρέιν: Pole του Verstappen στο «1-2» της Red Bull

H Red Bull κυριάρχησε στις κατατακτήριες δοκιμές του εναρκτήριου αγώνα της σεζόν της Formula 1 για το 2023, καθώς η Ferrari πήρε μία στρατηγική απόφαση αν μη διεκδικήσει την pole position στο τέλος με τον Charles Leclerc, για να εξοικονομήσει ελαστικά για τον αγώνα.

F1-GP Μπαχρέιν: Pole του Verstappen στο «1-2» της Red Bull

H Red Bull κυριάρχησε στις κατατακτήριες δοκιμές του εναρκτήριου αγώνα της σεζόν της Formula 1 για το 2023, καθώς η Ferrari πήρε μία στρατηγική απόφαση αν μη διεκδικήσει την pole position στο τέλος με τον Charles Leclerc, για να εξοικονομήσει ελαστικά για τον αγώνα.

Ο Max Verstappen κατέκτησε την 21η του pole position στη Formula 1 στον πρώτο αγώνα της σεζόν του 2023, για το GP Μπαχρέιν, έναν αγώνα που ο Ολλανδός δεν έχει κατακτήσει τη νίκη. Ο Verstappen έδειξε τον πραγματικό του ρυθμό από το Q2 και μετά, και κατάφερε να κατακτήσει την pole position. Ο Sergio Perez κατέληξε 138 χλστ. του δλ. πίσω του, για να κλειδώσει την πρώτη σειρά εκκίνησης για της Red Bull στον αυριανό αγώνα.

Ο Μεξικανός δήλωσε ότι δεν ήταν απόλυτα ευχαριστημένος από την ισορροπία πρόσφυσης μεταξύ των αξόνων της Red Bull, προσθέτοντας ότι το στήσιμο που επέλεξε η ομάδα στοχεύει σε καλύτερο ρυθμό αγώνα. Ο Verstappen ανέφερε ότι ούτε αυτός ήταν ευχαριστημένος στις ελεύθερες δοκιμές, αλλά στις κατατακτήριες κατάφερε να συνδυάσει τα καλύτερα στοιχεία και δήλωσε ότι αποτέλεσε ευχάριστη έκπληξη που βρέθηκε στην pole, στα γενέθλια του πατέρα του, Jos.

Ωστόσο, ο Verstappen δεν είχε ουσιαστικό αντίπαλο στο τέλος, πέραν του Perez, διότι η Ferrari αποφάσισε να κάνει μία στρατηγική επιλογή και να εξοικονομήσει ένα καινούργιο σετ ελαστικών μαλακής γόμας με τον Charles Leclerc για τον αγώνα -πιθανώς για την εκκίνηση- καθώς έκρινε ότι δεν είχε το ρυθμό να διεκδικήσει την pole position. O Μονεγάσκος ανέφερε ότι εξεπλάγη από την πολύ μικρή διαφορά που είχε από τις Red Bull, αλλά τόνισε ότι περιμένει τη Ferrari να δυσκολευτεί περισσότερο σε ρυθμό αγώνα την Κυριακή.

Η Ferrari ήταν πολύ γρήγορη στις ευθείες, με τις ρυθμίσεις κινητήρα στο μέγιστο και τον επικεντρωμένο σε αυτό το χαρακτηριστικό σχεδιασμό της SF-23. Η Red Bull ήταν καλύτερη στις γρήγορες στροφές και στην έξοδο από αυτές με καλή αεροδυναμική απόδοση, ενώ η Aston Martin έδειξε να είναι πολύ καλή στις αργές και μέσης ταχύτητας στροφές, με καλή μηχανική πρόσφυση.

Η Red Bull δεν είχε το προβάδισμα που κάποιοι πίστευαν ότι θα έχει  μετά το τεστ προετοιμασίας και αναφέρεται ότι έχει ανυψώσει το μονοθέσιο από το έδαφος για να διασφαλίσει ότι δεν φθείρεται υπερβολικά η σανίδα νομιμότητας στο δάπεδο του μονοθεσίου, ώστε να περνάει χωρίς πρόβλημα τον τεχνικό έλεγχο. Ωστόσο, αυτό φαίνεται να επηρέασε αρνητικά τη συμπεριφορά της RB19 στην πίστα.

Τα καλύτερα στιγμιότυπα των κατατακτήριων δοκιμών του GP Μπαχρέιν

O Carlos Sainz βρέθηκε στην 4η θέση, αλλά δυσκολεύτηκε με το στήσιμο της Ferrari κατά τη διάρκεια των ελεύθερων δοκιμών. Τα πράγματα ήταν καλύτερα στις κατατακτήριες, αλλά αντιμετώπισε δυσκολίες σε ορισμένες στροφές του 2ου sector, όπως η 7. Ο Ισπανός θα εκκινήσει εμπρός από τον συμπατριώτη του, Fernando Alonso, με την Aston Martin, ο οποίος είχε μόνο ένα σετ ελαστικών για το Q3, και στη μοναδική του προσπάθεια έχασε την κορυφή της 1ης στροφής και άνοιξε πολύ τη γραμμή του στην τελευταία στροφή, για να βρεθεί στα kerb με αποτέλεσμα να αποσταθεροποιηθεί το πίσω μέρος. Ο Ισπανός τόνισε ότι το δυνατό σημείο της Aston Martin είναι ο ρυθμός αγώνα.

Ο Alonso κατάφερε να βρεθεί εμπρός από τις δύο Mercedes, με τον George Russell να είναι μόλις 44 χλστ. του δλ. ταχύτερος από τον team-mate του, Lewis Hamilton. Ωστόσο, αμφότεροι βρίσκονταν 0,6 δλ. μακριά από την κορυφή και σχεδόν 2 δέκατα πίσω από τον Alonso. Αλλά η ομάδα ήταν ευχαριστημένη από τη διαφορά, διότι υπήρχε φόβος μεταξύ των ανθρώπων της ότι θα ήταν μεγαλύτερη. Οι Mercedes δεν είχαν δεύτερο σετ ελαστικών μαλακής γόμας στο Q3.

Η γερμανική ομάδα έκανε μεγάλες βελτιώσεις στο στήσιμο του μονοθεσίου της από χθες, που ξεπέρασαν τις προσδοκίες της, αλλά ο Hamilton δήλωσε ότι η W14 δεν ήταν “ζωντανή” στις κατατακτήριες δοκιμές, και τη χαρακτήρισε μέτρια. Τα γερμανικά μονοθέσια χρησιμοποιούσαν την καινούργια πίσω αεροτομή, που παράγει λιγότερη οπισθέλκουσα και προσδίδει υψηλότερες ταχύτητες στις ευθείες.

Ο Lance Stroll, που αποκάλυψε ότι στο ποδηλατικό του ατύχημα υπέστη κάταγμα και στο μεγάλο δάχτυλο του δεξιού ποδιού, εκτός από τους δύο καρπούς του, θα εκκινήσει αύριο από την 8η θέση, εμπρός από τον Esteban Ocon με την Alpine, και τον Nico Hulkenberg με τη Haas, που δεν έκανε καλό γύρο στο Q3. Ήταν πιο αργός από την επίδοσή του στο δεύτερο σκέλος και εντέλει ο χρόνος του ακυρώθηκε, λόγω παράβασης ορίων πίστας στην έξοδο της στροφής 4.

Q2

Οι δύο Ferrari ξεκίνησαν το Q2 με μεταχειρισμένα ελαστικά από το πρώτο σκέλος. Οι δύο Red Bull κατέλαβαν άμεσα την κορυφή στο Q2, με ένα καινούργιο σετ μαλακής γόμας. Ο επικεφαλής Verstappen, κατέρριψε τον χρόνο της περυσινής pole position και είχε 0,4 δλ. προβάδισμα επί του Hamilton με την πρώτη Mercedes. Στο τέλος όμως, ο Leclerc με τη Ferrari σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο με καινούργιο σετ μαλακής γόμας στα τελευταία δευτερόλεπτα του Q2, με την πίστα να έχει βελτιωθεί σημαντικά. Αμφότερες οι Aston Martin πέρασαν στο Q3, με τον Stroll να αποκλείει τον Lando Norris με διαφορά 0,25 δλ.

Ο νεαρός Βρετανός οδηγός της McLaren, δεν ήταν ιδιαίτερα ευχαριστημένος από το γύρο του. Η MCL60 υστερεί στην επιτάχυνση από τις αργές στροφές, όπως δήλωσε ο CEO της McLaren, Zak Brown. Ο Norris θα παραταχθεί αύριο εμπρός από τις δύο Alfa Romeo, τις οποίες ακολουθούν οι Yuki Tsunoda (AlphaTauri) και Alex Albon, που βγήκε εκτός πίστας στη μοναδική του γρήγορη προσπάθεια και δεν σημείωσε χρόνο στο δεύτερο σκέλος, έχοντας χάσει ένα πτερύγιο από την εμπρός αεροτομή της Williams.

Q1

Οι Ferrari βγήκαν πρώτες στην πίστα με τη μέση γόμα. Ωστόσο, όταν ξεκίνησε ο Charles Leclerc τον πρώτο του γρήγορο γύρο, έφυγαν δύο κομμάτια από τα αεροδυναμικά βοηθήματα του εμπρός δεξιού τροχού της Ferrari, και μπλόκαρε τα φρένα του στην πρώτη στροφή. Η διεύθυνση αγώνα διέκοψε τη διαδικασία για να μαζέψουν οι άνθρωποι της πίστας τα θραύσματα της Ferrari. H διακοπή κατέστρεψε και το γύρο του Nico Hulkenberg με τη Haas, που είχε ήδη εισέλθει στο 3o sector. Οι μηχανικοί της Ferrari επισκεύασαν το μονοθέσιο του Leclerc τάχιστα.

Ο πρώτος χρόνος του Lance Stroll ακυρώθηκε λόγω παράβασης ορίων πίστας, και ο Καναδός αναγκάστηκε να χρησιμοποιήσει και δεύτερο σετ μαλακής γόμας. Με τις Ferrari να έχουν καταλάβει την 1η και 3η θέση του Q1, ο επικεφαλής Carlos Sainz ήταν ο μόνος που δεν ξαναβγήκε στην πίστα έπειτα από την πρώτη του προσπάθεια με τη μαλακή γόμα. Παράλληλα, οι Alonso, Leclerc, και οι οδηγοί της Mercedes χρησιμοποίησαν το ίδιο σετ μαλακής γόμας στη δεύτερη προσπάθεια στο Q1, ενώ οι Red Bull χρησιμοποίησαν ένα σετ στο τέλος.

Έκπληξη ήταν το γεγονός ότι ο Pierre Gasly έμεινε εκτός διαδικασίας στο Q1, στο ντεμπούτο του με την Alpine. Ο Γάλλος κατέληξε τελευταίος επειδή ακυρώθηκε η δεύτερη προσπάθειά του. Ο Nyck de Vries ήταν απογοητευτικός, όπως και η McLaren, με τον Oscar Piastri να βρίσκεται 18ος και τον Lando Norris να περνάει στο Q2 απλά επειδή σημείωσε νωρίτερα τον ίδιο χρόνο με τον Logan Sargeant (Williams), τον ταχύτερο από τους πρωτοεμφανιζόμενους οδηγούς. Ο Kevin Magnussen σίγουρα θα μπορούσε να κάνει κάτι καλύτερο με τη Haas. Ωστόσο, οι 20 οδηγοί βρέθηκαν εντός 1,128 δλ. και οι διαφορές ήταν μηδαμινές.

Δείτε τον οδηγό του MotorOne.gr για τη σεζόν του 2023 στη Formula 1

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!