F1 – GP Αυστρίας: Ο Verstappen poleman

O Max Verstappen θα εκκινήσει το αυριανό σπριντ του GP Αυστρίας από την 1η θέση, εμπρός από τις δύο Ferrari, ενώ οι δύο Mercedes είχαν ατυχήματα στο Q3.

F1 – GP Αυστρίας: Ο Verstappen poleman

O Max Verstappen θα εκκινήσει το αυριανό σπριντ του GP Αυστρίας από την 1η θέση, εμπρός από τις δύο Ferrari, ενώ οι δύο Mercedes είχαν ατυχήματα στο Q3.

O Max Verstappen κατέκτησε την 3η φετινή του pole position, καθώς και την 3η συνεχόμενη στο Red Bull Ring, την ιδιόκτητη πίστα της ομάδας του στην Αυστρία. Αν και οι διαφορές πάντοτε είναι μικρότερες από το μέσο όρο στην Αυστρία, λόγω του μειωμένου χρόνου στο γύρο, ωστόσο και πάλι είναι πολύ σπάνιο να καταλήγουν οι τρεις πρώτοι οδηγοί εντός ενός δέκατου του δευτερολέπτου, αλλά αυτό ακριβώς συνέβη στο Spielberg.

O Charles Leclerc βρέθηκε μόλις 29 χλστ. του δλ. πίσω από τον Verstappen, ενώ ο Carlos Sainz είχε διαφορά 82 χλστ. από τον Ολλανδό. Ωστόσο, ο Sainz δήλωσε ότι όταν η Red Bull είναι ταχύτερη στις κατατακτήριες δοκιμές, συνήθως έχει μεγαλύτερο πλεονέκτημα στον αγώνα. Την ίδια άποψη είχε και ο Verstappen, ο οποίος δήλωσε ότι συνήθως οι κατατακτήριες δοκιμές αποτελούν το αδύναμο σημείο της Red Bull. H μάχη για την pole position δόθηκε εντός των τελευταίων 2 λεπτών και 31 δλ. έπειτα από τη δεύτερη κόκκινη σημαία του Q3.

Αμφότερες τις διακοπές προκάλεσαν ατυχήματα μονοθεσίων της Mercedes, σε μία ημέρα που η W13 έδειχνε αρκετά ανταγωνιστική, αν και απείχε περισσότερο από 0,3 δλ. από την κορυφή στην πρώτη προσπάθεια του Q3. Η Mercedes ακολούθησε τακτική δύο γρήγορων γύρων με το πρώτο σετ ελαστικών του Q3.

Ο Lewis Hamilton είχε αποφασίσει να εγκαταλείψει την πρώτη του προσπάθεια, έχοντας χάσει χρόνο. Στη δεύτερη προσπάθειά του, έχασε το πίσω μέρος της Mercedes στη στροφή 7, διόρθωσε με ανάποδο τιμόνι, αλλά το μονοθέσιο κατευθύνθηκε απότομα προς την πλευρά που ήταν στραμμένα τα εμπρός ελαστικά και προσέκρουσε στα προστατευτικά ελαστικά με την δεξιά πλευρά.

Στις δηλώσεις του, ο Hamilton ανέλαβε την ευθύνη, δηλώνοντας ότι είναι απογοητευμένος από τον εαυτό του. Στη συνέχεια, ο George Russell ήταν έτοιμος να ολοκληρώσει μια γρήγορη προσπάθεια, αλλά στην έξοδο της στροφής 9 η Mercedes του άρχισε να ξύνει το έδαφος, βγάζοντας σπίθες. Ίσως αυτό να συνέβαλε στην αποσταθεροποίηση του πίσω μέρους της W13 στην είσοδο της τελευταίας στροφής.

Ο Russell έχασε τον έλεγχο και κατέληξε να χτυπήσει με το πίσω μέρος της Mercedes στα προστατευτικά ελαστικά. Δεν είναι γνωστό ακόμα αν τα κιβώτια των δύο W13 επιβίωσαν τις συγκρούσεις. Ο Russell, με καλό χρόνο στην πρώτη προσπάθεια, εξασφάλισε την 5η θέση, ενώ ο Hamilton βρέθηκε 10ος.

Το δεύτερο ατύχημα της Mercedes βρήκε τους περισσότερους οδηγούς στην πίστα, ενώ ο Verstappen δεν είχε προλάβει να εξέλθει από το pit lane. Όλοι επέστρεψαν στα pits, επανατοποθετώντας τα ελαστικά τους στις θερμαντικές κουβέρτες. Ωστόσο, αν τα ελαστικά δεν έχουν κάτσει ώρες μέσα στις κουβέρτες, δεν προλαβαίνουν να ζεσταθούν. Συνεπώς, όλοι οι οδηγοί βγήκαν στην πίστα με πολύ πιο κρύα ελαστικά από το συνηθισμένο. Επίσης, είχαν περάσει και έναν θερμαντικό κύκλο, γεγονός που συνήθως τα κάνει λίγο πιο άκαμπτα, γεγονός που κοστίζει σε απόδοση.

Όλοι οι οδηγοί ανέφεραν ότι έχασαν χρόνο στο πρώτο sector επειδή τα ελαστικά τους δεν είχαν αναπτύξει την ιδανική θερμοκρασία. Ο Verstappen από την πλευρά του ανέφερε ότι έχασε χρόνο στις στροφές 1 και 3 και γνώριζε ότι θα έπρεπε να κάνει τα πάντα άψογα έως το τέλος του γύρου. Στο τελευταίο κομμάτι της πίστας, ο Ολλανδός ανέφερε ότι έκανε το καλύτερο πέρασμά του, εκμεταλλευόμενος περισσότερο τα όρια της πίστας και σύμφωνα με την τηλεμετρία, εκεί έκανε τη διαφορά.

Στην άλλη πλευρά του γκαράζ της Red Bull, ο Sergio Perez δεν ήταν ικανοποιημένος από την συμπεριφορά του μονοθεσίου ήδη από το FP1. Κατά τη διάρκεια των κατατακτήριων δοκιμών, ο Μεξικανός ανέφερε ότι έβρισκε και έχανε την ιδανική ισορροπία και εντέλει κατέληξε 0,42 δλ. πίσω από τον Verstappen, στην 4η θέση, η οποία όμως ενδέχεται να κινδυνεύει.

Ο Perez κλήθηκε να παρουσιαστεί ενώπιον των αγωνοδικών, διότι στον ταχύτερο γύρο του στο Q2, βρέθηκε εκτός πίστας στη στροφή 8. Η διεύθυνση αγώνα δεν το διαπίστωσε εγκαίρως για να διαγράψει το χρόνο και ο Perez συμμετείχε κανονικά στο τελικό σκέλος, ενδέχεται όμως να δεχθεί ποινή. Τους αγωνοδίκες κλήθηκε να επισκεφθεί και ο Russell, επειδή εισήλθε πεζός στην πίστα χωρίς έκγριση κατά τη διάρκεια της κόκκινης σημαίας έπειτα από το ατύχημά του.

Οι άλλες δύο ομάδες που είδαν -αμφότερα- τα μονοθέσιά τους να προκρίνονται στο Q3 ήταν οι Alpine και Haas. O Esteban Ocon εξασφάλισε την 6η θέση, αλλά δεν κατάφερε να πλησιάσει το χρόνο του Russell. Ήταν όμως 1,5 δέκατο του δλ. ταχύτερος από τον Kevin Magnussen, ο οποίος ισχυρίζεται ότι λόγω των κρύων ελαστικών, έχασε 3 δέκατα στο πρώτο sector.

O Δανός βρέθηκε εμπρός από τον team-mate του, Mick Schumacher, σε ένα πολύ καλό αποτέλεσμα για την Haas. Ο Fernando Alonso στάθηκε άτυχος, διότι βρισκόταν σε πρόγραμμα δύο γρήγορων γύρων με το δικό του σετ μαλακής γόμας όταν ο Russell είχε το ατύχημά του. O Ισπανός δεν είχε άλλο διαθέσιμο καινούργιο σετ, συνεπώς τα ελαστικά του βρίσκονταν σε χειρότερη κατάσταση από αυτά των υπόλοιπων στην τελική του προσπάθεια.

Ο Pierre Gasly με την AlphaTauri έχασε την πρόκριση στο Q3 για μόλις 9 χλστ. του δλ., ενώ ο Alex Albon εκμεταλλεύτηκε την απόδοση των αναβαθμίσεων της Williams για να βρεθεί μόλις 79 χλστ. του δλ. μακριά από την πρόκριση στο Q3. O Valtteri Bottas κινήθηκε 1 δέκατο του δλ. πιο αργά από τον Φινλανδό, ενώ ο Yuki Tsunoda είχε έξοδο στην 1η στροφή της τελικής του προσπάθειας στο Q2 και κατέληξε 14ος.

Εξαιρετικά κακή ημέρα βίωσε η McLaren. Έπειτα από τα προβλήματα σε αμφότερα τα μονοθέσια στο FP1, ο Daniel Ricciardo αποκλείστηκε από το πρώτο κιόλας σκέλος της διαδικασίας, ενώ ο Lando Norris αντιμετώπιζε πρόβλημα με το σύστημα πέδησης και δεν κατάφερε να σημειώσει γρήγορο γύρο στο Q2, καθώς όταν πατούσε το πεντάλ του φρένου, αυτό πήγαινε στο πάτωμα, αλλά το μονοθέσιο δεν επιβράδυνε σωστά.

Για τρίτο συνεχόμενο αγώνα, αμφότερες οι Aston Martin αποκλείστηκαν από το Q1, με τον Sebastian Vettel να καταλήγει στην τελευταία θέση, καθώς διαγράφηκε ο καλύτερος χρόνος του για παράβαση ορίων πίστας. Από το Q1 αποκλείστηκε και ο Guanyu Zhou, ο οποίος είχε εισέλθει στο Q3 στους προηγούμενους δύο αγώνες.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!