F1 – GP Μπαχρέιν: «1-2» για την αναγεννημένη Ferrari

H Ferrari ξεκίνησε τη σεζόν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, καθώς ο Charles Leclerc κατέκτησε τη νίκη με τον Carlos Sainz να τερματίζει δεύτερος, καθώς αμφότερες οι Red Bull εγκατέλειψαν στους τελευταίους γύρους.

F1 – GP Μπαχρέιν: «1-2» για την αναγεννημένη Ferrari

H Ferrari ξεκίνησε τη σεζόν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, καθώς ο Charles Leclerc κατέκτησε τη νίκη με τον Carlos Sainz να τερματίζει δεύτερος, καθώς αμφότερες οι Red Bull εγκατέλειψαν στους τελευταίους γύρους.

Η Ferrari είχε να νικήσει Grand Prix της Formula 1 από τη Σιγκαπούρη το 2019, δηλαδή 46 αγώνες πριν. Όπως και σε εκείνη την περίπτωση, το αποτέλεσμα είναι το καλύτερο δυνατό. Επρόκειτο για μία συναρπαστική πρεμιέρα στη φετινή σεζόν, καθώς η ιταλική ομαδα βρέθηκε σε άμεση μάχη με τη Red Bull στην κορυφή, με μονοθέσια παρόμοιων δυνατοτήτων. Ωστόσο, η Red Bull αντιμετώπισε προβλήματα τα οποία ανάγκασαν αμφότερους τους οδηγούς της να εγκαταλείψουν στους τελευταίους γύρους.

Ο Max Verstappen είχε δώσει μια σκληρή και εκπληκτική μάχη με τον Charles Leclerc για τη νίκη, αφότου αμφότεροι ολοκλήρωσαν το πρώτο τους pit stops. Ωστόσο, ο Ολλανδός και δεν ήταν ευχαριστημένος με μερικές από τις υποδείξεις του pit wall της Red Bull που ακολούθησε, αν και αυτό λίγη σημασία είχε στο τέλος.

Τα αίτια των προβλημάτων της Red Bull δεν είναι ακόμα απολύτως εξακριβωμένα. Έπειτα από το τρίτο pit stop του, ο Verstappen αντιμετώπισε προβλήματα με το τιμόνι. Οι πρώτες υποψίες της Red Bull είναι ότι ενδεχομένως κάτι στράβωσε στο σύστημα διεύθυνσης καθώς το μονοθέσιο έπεσε από τους γρύλους στο έδαφος κατά τη διάρκεια του pit stop. Το δεύτερο πρόβλημα, που οδήγησε και στην εγκατάλειψη, ήταν παρόμοιο και στον Sergio Perez, γεγονός που κάνει την ομάδα να υποπτεύεται ότι επρόκειτο για το ίδιο ζήτημα.

Αν και μέχρι να λύσει τα μονοθέσια η Red Bull δε θα γνωρίζει την ακριβή φύση του προβλήματος, αυτή πιθανότατα εντοπίζεται στο σύστημα τροφοδοσίας του κινητήρα και ειδικότερα το σύστημα άντλησης καυσίμου από το ρεζερβουάρ. Φέτος, η αντλία καυσίμου αποτελεί ενιαίο εξάρτημα για όλες τις ομάδες, το οποίο προμηθεύονται από την ιταλική εταιρεία Magneti Marelli. Ήδη από τις κατατακτήριες δοκιμές, κάποιες ομάδες διαπίστωσαν ότι η αντλία καυσίμου δε συνέλεγε όλο το περιεχόμενο του ρεζερβουάρ και η FIA έδωσε μια επιπλέον ώρα σε μερικές από αυτές εχθές για να εξετάσουν το εν λόγω εξάρτημα. Ενδέχεται η Red Bull να έφτασε στα όρια του συστήματος ανεφοδιάζοντας τα μονοθέσιά της με όσο το δυνατόν λιγότερο καύσιμο για χαμηλότερο βάρος και καλύτερη απόδοση στην αρχή του αγώνα.


Στην AlphaTauri του Pierre Gasly, που πήρε φωτιά και προκάλεσε την παρέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας στα τελικά στάδια, αστόχησε η MGU-K. Πέραν των προβλημάτων όμως, η Ferrari περίμενε τη Red Bull πιο δυνατή. Την άποψη αυτή υποστηρίζουν και οι δηλώσεις του Verstappen, ο οποίος ανέφερε ότι η ισορροπία της RΒ13 δεν ήταν καλή από την Παρασκευή και νιώθει ότι η ομάδα δεν έδειξε τι πραγματικά μπορεί να κάνει.

Τα προβλήματα αξιοπιστίας της Red Bull, επέτρεψαν στη Mercedes να πάρει την 3η και 4η θέση στον τερματισμό, με τον Lewis Hamilton να ανεβαίνει στο βάθρο. Ωστόσο, η γερμανική ομάδα δεν είχε ποτέ τη δυνατότητα να προκαλέσει τις δύο προπορευόμενες ομάδες κατά τη διάρκεια του αγώνα. Με φρέσκα ελαστικά, η W13 είχε τη δυνατότητα να κινηθεί στο ρυθμό των πρωτοπόρων. Ωστόσο, έχοντας ανυψώσει το μονοθέσιο από το έδαφος, για να αντιμετωπίσει τα προβλήματα ταλαντώσεων, το πίσω μέρος ολισθαίνει πολύ στις αργές και μέσης ταχύτητας στροφές. Αυτό υπερθερμαίνει τα ελαστικά και αυξάνει την καταπόνησή τους.

Εκπληκτικό αποτέλεσμα σημείωσαν οι δύο τελευταίες ομάδες του περυσινού Πρωταθλήματος Κατασκευαστών, καθώς ο Kevin Magnussen επέστρεψε στη Formula 1 έπειτα από απουσία ενός έτους για να χαρίσει στη Haas την 5η θέση, ακριβώς πίσω από την -Πρωταθλήτρια πέρυσι- Mercedes του George Russell, ενώ η Alfa Romeo είδε αμφότερους τους οδηγούς της στη βαθμολογούμενη δεκάδα, με τον Valtteri Bottas 6ο και τον Guanyu Zhou να κερδίζει τον πρώτο του βαθμό στο ντεμπούτο του στη Formula 1.

Μεταξύ των δύο οδηγών της Alfa Romeo τερμάτισαν οι δύο οδηγοί της Alpine, με τον Esteban Ocon 7o και τον Fernando Alonso 9o, με πολλά προβλήματα καταπόνσης ελαστικών. Μεταξύ αυτών, ο Yuki Tsunoda, με το μοναδικό μονοθέσιο με μονάδα ισχύος Honda (Red Bull Powertrains), το οποίο είδε την καρό σημαία στο Μπαχρέιν, έχοντας, όπως πέρυσι, προσπεράσει τον Alonso στην πίστα. H ΜcLaren ήταν η πιο απογοητευτική ομάδα, μαζί με την Aston Martin πιθανότατα. Αμφότερες πρέπει να επιλύσουν σημαντικά προβλήματα. Ο Andy Green, επικεφαλής τεχνικό στέλεχος της Aston Martin, δήλωσε ότι επειδή η ομάδα έχει ανυψώσει το μονοθέσιο για να αντιμετωπίσει τα προβλήματα ταλαντώσεων, έχει χάσει έως και 3/4 του δλ. στο γύρο σε απόδοση.

Η εκπληκτική μάχη για τη νίκη

Εχθές γράψαμε ότι η Ferrari επέστρεψε. Αυτό δε θα μπορούσε να αποδειχθεί με καλύτερο τρόπο από το «1-2» των οδηγών της, καθώς και το hat trick του Leclerc (νίκη, pole position και ταχύτερο γύρο), το πρώτο της καριέρας του, για να γίνει ο 47ος οδηγός στην ιστορία της Formula 1 που επιτυγχάνει κάτι τέτοιο.

Τα pit stop της Scuderia ήταν συνήθως ταχύτερα από αυτά της Red Bull και η στρατηγική ήταν άψογη, όπως εξελίχθηκε ο αγώνας. Υπήρχαν άλλωστε αρκετές επιλογές στρατηγικής να γίνουν κατά τη διάρκειά του. Η πρώτη ήταν το σετ ελαστικών για την εκκίνηση. Για να υπερασπιστεί την pole position του, ο Leclerc εκκίνησε με το μοναδικό καινούργιο σετ μαλακής γόμας ελαστικών που διέθετε, σε αντίθεση με τον Verstappen, που το τοποθέτησε στη Red Bull στο πρώτο του pit stop, στο 15ο μόλις γύρο.

H Ferrari έπρεπε να απαντήσει άμεσα στο pit stop του Ολλανδού και το έκανε, με άλλο ένα σετ μαλακής γόμας. Ωστόσο, το προβάδισμα 3 δλ. που απολάμβανε ο Leclerc πριν το pit stop είχε εξανεμιστεί, καθώς το undercut που είχε επιχειρήσει η Red Bull είχε λειτουργήσει καλά. Αυτό που ακολούθησε ήταν η επιβεβαίωση ότι οι φετινοί τεχνικοί κανονισμοί έχουν βελτιώσει τα πράγματα όσον αφορά τις μάχες μεταξύ των οδηγών στην πίστα.

Ο Verstappen εκμεταλλεύτηκε τα καινούργια ελαστικά του και την αρκετά μεγάλη ζώνη DRS στην ευθεία εκκίνησης/τερματισμού καθώς και τη μηδενική απόσταση από τον Leclerc για να επιτεθεί στην πρώτη στροφή στον 17ο γύρο. Όταν ο Μονεγάσκος κατάλαβε ότι δε μπορεί να αποτρέψει το προσπέρασμα, αποφάσισε να επικεντρωθεί στις επόμενες στροφές και κατάφερε να ανακτήσει την πρωπορία στη στροφή 4. Το ίδιο επαναλήφθηκε στον επόμενο γύρο. Την τρίτη φορά, ο Leclerc άφησε και χώρο στον Verstappen, o οποίος μπλόκαρε τα φρένα του στην προσέγγιση της πρώτης στροφής.


Έπειτα από αυτό το περιστατικό, ο Verstappen δεν κατάφερε να πλησιάσει ξανά τον Leclerc. H Red Bull είχε αναγκαστεί να διαχειριστεί μερικά προβλήματα υπερθέρμανσης φρένων στο πρώτο stint. Στο δεύτερο pit stop, ο Verstappen βρέθηκε και πάλι κοντά στον Leclerc, αλλά όχι αρκετά να επιτεθεί ξανά. Ο Ολλανδός παραπονέθηκε στον ασύρματο, διότι είχε ακολουθήσει τις οδηγίες της ομάδας να μην πιέσει στο γύρο εξόδου από τα pits. Ο Verstappen πιστεύει ότι αν είχε πιέσει σε αυτό το γύρο θα μπορούσε να είχε προσπεράσει τη Ferrari του Μονεγάσκου αμφότερες τις φορές.

Από την πλευρά του, ο Leclerc αντιμετώπισε με απόλυτη ψυχραιμία την επίθεση του Verstappen, φρενάροντας νωρίς στην πρώτη στροφή για να εξασφαλίσει το DRS στη δεύτερη ζώνη, ενώ προσπαθούσε να φορτίσει ξανά τη μπαταρία του για να καταφέρει να απομακρυνθεί επαρκώς. O Christian Horner δήλωσε ότι η Ferrari είχε καλύτερη απόδοση σήμερα και ίσως αυτό να βοήθησε το Μονεγάσκο να παραμείνει ψύχραιμος, γνωρίζοντας ότι διαθέτει τα μέσα να ανακτήσει την πρωτοπορία, ωστόσο το έκανε με πολύ ώριμο και αποτελεσματικό τρόπο.


Εντούτοις, ήταν κρίσιμης σημασίας για τους οδηγούς σήμερα να προστατεύσουν τα ελαστικά τους στους πρώτους γύρους ζωής κάθε σετ. Επί παραδείγματος, ο Fernando Alonso κρίνει ότι επειδή υπερασπίστηκε τη θέση του υπερβολικά σθεναρά, αντιμετώπισε στη συνέχεια προβλήματα καταπόνησης με τα ελαστικά. Η Red Bull είχε επιλέξει ρυθμίσεις αεροτομών παραγωγής χαμηλότερων επιπέδων αεροδυναμικού φορτίου από τη Ferrari, ώστε να επιτυγχάνει υψηλότερες τελικές ταχύτητες. Ωστόσο, αυτός ενδέχεται να είναι ένας από τους παράγοντες που έκανε τη RB18 να καταπονεί περισσότερο τα ελαστικά της στον αγώνα.

H Red Bull υπολόγισε ότι η Ferrari είχε 0,3 δλ. στο γύρο ταχύτερο ρυθμό αγώνα. Η ιταλική ομάδα είχε τη δυνατότητα να επιλέξει ρυθμίσεις υψηλότερου αεροδυναμικού φορτίου λόγω της υπεροχής ισχύος του κινητήρας της, ενώ η Red Bull προσπαθούσε να αναπληρώσει τελική ταχύτητα στις ευθείες.

Στρατηγική και αυτοκίνητο ασφαλείας

Mε τον Leclerc να έχει διατηρήσει την πρωτοπορία έπειτα και από το δεύτερο pit stop, η Red Bull προσπάθησε κάτι εναλλακτικό, καλώντας τον Verstappen στα pits για 3η φορά, στον 44ο γύρο, δηλαδή 13 πριν το τέλος, μην έχοντας πολλά να χάσει. Η Ferrari αποφάσισε να μην απαντήσει σε αυτή την κίνηση, διότι σύμφωνα με τους υπολογισμούς της, ο Verstappen θα έπρεπε να κερδίζει 2 δλ. στο γύρο για να επιτεθεί στον Leclerc, ο οποίος διαχειριζόταν τα ελαστικά του για να φτάσει έως την καρό σημαία.

Ωστόσο, η εγκατάλειψη του Gasly, που επέφερε την παρέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας, χάρισε στη Ferrari ένα pit stop που κόστιζε λιγότερο σε χρόνο -λόγω του πιο αργού ρυθμού των υπόλοιπων- το οποίο επέτρεψε στον Leclerc να διατηρήσει την πρωτοπορία του και να έχει τα κατάλληλα ελαστικά να την υπερασπιστεί κατά την επανεκκίνηση. Ωστόσο, έπειτα από το τελευταίο του pit stop, ο Verstappen αντιμετώπιζε προβλήματα με το τιμόνι της Red Bull.

Πιθανότατα η ομάδα προκάλεσε ζημιά στο σύστημα διεύθυνσης απελευθερώνοντας το μονοθέσιο από τους γρύλους κατά τη διάρκεια του pit stop. O Verstappen δήλωσε ότι το τιμόνι είχε καθυστέρηση απόκρισης στις γρήγορες στροφές και πάλευε μαζί του ακόμα και στις ευθείες. Στο τέλος του καθεστώτος αυτοκινήτου ασφαλείας, ο Verstappen πλησίασε πολύ κοντά στο Leclerc και βρισκόταν στη λάθος γραμμή για την τελευταία στροφή.

Ο Ολλανδός δήλωσε ότι η επανεκκίνησή του ήταν αργή επειδή δε μπορούσε να ξεκλειδώσει το τιμόνι για να επιταχύνει, αλλά η λανθασμένη επιλογή γραμμής ίσως έπαιξε το ρόλο της. Ο Verstappen κατάφερε να διατηρήσει πίσω του τον επιτιθέμενο Sainz, έως ότου τα κόκκινα φώτα στο πίσω μέρος της Red Bull, που σηματοδοτούν τη διαδικασία ανάκτησης ενέργειας από το υβριδικό σύστημα, άρχισαν να φωτίζουν σε περίεργα σημεία της πίστας και να παραμένουν αναμμένα, ενώ συνήθως αναβοσβήνουν.

Πιθανότατα, χωρίς να συλλέγει σωστά τα καύσιμα από την κυψέλη, το ηλεκτρινικό σύστημα της Red Bull έθετε σε λειτουργία το ERS. Σύντομα, ο Verstappen βρέθηκε να κινείται με ρυθμό… σαλιγκαριού, για να καταλήξει να εγκαταλείψει στα pits. Οι δύο Ferrari βρίσκονταν στις δύο πρώτες θέσεις και πλέον ο Perez ήταν αυτός που αντιμετώπιζε πλέον προβλήματα διακοπής παροχής ισχύος με τη μονάδα του στους δύο τελευταίους γύρους, καθώς προσπαθούσε να υπερασπιστεί το τρίτο σκαλί του βάθρου από τον Lewis Hamilton.

Εντέλει, στην πρώτη στροφή του τελευταίου γύρου, ο πίσω άξονας της Red Bull του Μεξικανού «κλείδωσε», τον έστειλε σε τετ-α-κέ και χάρισε την 3η θέση στον Hamilton και τη Mercedes. Για τη γερμανική ομάδα, πρόκειται για ένα ευπρόσδεκτο αποτέλεσμα, το οποίο δε θα ήταν εφικτό υπό κανονικές συνθήκες. Για την ομάδα της Red Bull ήταν το χειρότερο δυνατό ξεκίνημα, ωστόσο, γνωρίζει ότι διαθέτει ένα ανταγωνιστικό μονοθέσιο με το οποίο μπορεί να παλέψει για τον τίτλο. Αλλά αυτή η απώλεια βαθμών στο ξεκίνημα ενδέχεται να κοστίσει, ακόμα και στη… μαραθώνια φετινή σεζόν.

Mercedes και πελάτες Ferrari

Αντιθέτως, η Mercedes εκτιμά ότι θα χρειαστεί κάποιο χρονικό διάστημα για να επιλύσει τα προβλήματά της ίσως 2-3 αγώνες. Με υψηλότερη καταπόνηση ελαστικών, o Hamilton έχασε την 4η θέση που είχε αποσπασει στην εκκίνηση, από τον Perez στον 10ο γύρο και η Mercedes αποφάσισε να πειραματιστεί με τη σκληρή γόμα, η οποία όμως ήταν πολύ αργή. Ο Hamilton εξήλθε από τα pits χωρίς να έχει θερμοκρασία στα πίσω ελαστικά και είδε τον πρωτοεμφανιζόμενο Guanyu Zhou να τον προσπερνάει ως αποτέλεσμα αυτού.

Ο Russell προσπάθησε περισσότερο με τη σκληρή γόμα αλλά και αυτός την άλλαξε στους τελευταίους γύρους. Έπειτα από μια κακή εμφάνιση στις κατατακτήριες δοκιμές, η 4η θέση στον αγώνα ήταν καλό αποτέλεσμα για το νεαρό Βρετανό. Ωστόσο, φαίνεται ότι είναι απογοτευμένος που κατέφθασε στην Πρωταθλήτρια Κατασκευατών των 8 τελευταίων ετών τη σεζόν που ξεκινά με την ομάδα τα μεγαλύτερα προβλήματά της εντός αυτού του χρονικού διαστήματος.

Επιπλέον, με τις ρυθμίσεις που έχει αναγκαστεί η Mercedes να υιοθετήσει για να περιορίσει τις αναπηδήσεις της W13, το μονοθέσιο παράγει υπερβολική αεροδυναμική αντίσταση αυτή τη στιγμή και είναι αργό στις ευθείες. Ο Hamilton δήλωσε ότι η ομάδα δε γνωρίζει αν υπάρχει υστέρηση και στην ιπποδύναμη της μονάδας ισχύος.

Οι άνθρωποι της Haas δε μπορούσαν να κρύψουν τη χαρά τους έπειτα από το καλύτερο αποτέλεσμα των τελευταίων ετών για την αμερικανική ομάδα, που βρίσκεται στην 3η θέση του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών αυτή τη στιγμή! Πόσο μάλλον ο Kevin Magnussen, που πριν από δύο εβδομάδες δεν είχε καν τη Formula 1 στο μυαλό του και τώρα κατάφερε να τερματίσει τον αγώνα 5ος. Ο Δανός πάλεψε με τον Hamilton στην εκκίνηση και προσπέρασε τον Perez (ο οποίος δεν ξεκίνησε καλά), αλλά στους ακόλουθους γύρους, δύο μπλοκαρίσματα φρένων τον έκαναν να χάσει δύο θέσεις από τον Μεξικανό και τον Russell. Στη συνέχεια όμως επικεντρώθηκε να παραμείνει ο επικεφαλής των υπόλοιπων και τα κατάφερε.


Ίσως το έργο του Magnussen να ήταν πιο δύσκολο, αν ο Valtteri Bottas δεν είχε κάνει τόσο κακή εκκίνηση, με υπερβολικό σπινάρισμα εκκινώντας από τη βρώμικη πλευρά του grid, γεγονός που τον έριξε από την 6η στη 12η θέση. Με την Alfa Romeo να είναι πιθανότατα το ταχύτερο μονοθέσιο πέραν από τις τρεις κορυφαίες ομάδες, ο Bottas κατάφερε να ανελκυστεί και πάλι έως την 6η θέση.

Η καλή απόδοση της Alfa Romeo βοήθησε και τον Guanyu Zhou να κάνει ένα εντυπωσιακό ντεμπούτο ανάκαμψης, αφότου ενεργοποιήθηκε το σύστημα anti-stall του μονοθεσίου που διατηρεί τον κινητήρα αναμμένο και τον ανάγκασε να χρησιμοποιήσει το συμπλέκτη στην πρώτη στροφή, με αποτέλεσμα να πέσει τελευταίος.

Πιο πίσω

Αντικρουόμενα συναισθήματα επικράτησαν στην Alpine, η οποία όμως, όπως και η Alfa Romeo, είδε αμφότερα τα μονοθέσιά της στους βαθμούς. Ο Esteban Ocon ήταν πολύ ικανοποιημένος από τον αγώνα του, πέραν της σύγκρουσης με τον Mick Schumacher στον πρώτο γύρο, για το οποίο ο Γάλλος απολογήθηκε αναλαμβάνοντας την ευθύνη. Ο Ocon ήταν υπεραισιόδοξος και βούτηξε στην εσωτερική σε μια στροφή που ήταν καθαρά του Schumacher, ο οποίος διέγραψε ένα τετ-α-κέ 360 μοιρών και έχασε 3 θέσεις. Ο Γάλλος δέχθηκε ποινή 5 δλ. για το παράπτωμά του.

Ο Ocon είχε τη δυνατότητα να προσπεράσει τον team-mate του, Alonso, που αντιμετώπιζε προβλήματα καταπόνησης ελαστικών, τουλάχιστον δύο φορές στον αγώνα, και ο Ισπανός δεν ήταν ικανοποιημένος. Αλλά η Alpine διαθέτει μονοθέσιο -και μονάδα ισχύος- με το οποίο ίσως μπορεί να παλέψει με τις πελατειακές ομάδες της Ferrari. Καλό αγώνα έκανε ο Yuki Tsunoda, παρότι δήλωσε ότι δυσκολεύθηκε πολύ με τη συμπεριφορά του μονοθεσίου της AlphaTauri, για να κερδίσει 4 βαθμούς. Ο Schumacher βρέθηκε εκτεθειμένος στην επανεκκίνηση, καθώς δε μπήκε στα pits για φρέσκο σετ ελαστικών υπό το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας.

Ο Alex Albon έκανε έναν θετικό αγώνα, δεδομένων των δυνατότητων της Williams, πέραν του περιστατικού όπου εξερχόμενος από τα pits παραλίγο να πέσει επάνω στον Sainz, που προσπαθούσε να προστατεύσει τη θέση του από τον Perez. Ο Μεξικανός, με τη μέση γόμα έπειτα από το πρώτο του pit stop, είχε καταφέρει να πλησιάσει τον Sainz, αλλά όχι να φτάσει σε απόσταση βολής.

Ο Ισπανός δήλωσε ότι έχει πολλή δουλειά να κάνει με το στήσιμο του μονοθεσίου της Ferrari για να το φέρει περισσότερο προς τις προτιμήσεις του, αλλά ήταν ευχαριστημένος που στο χειρότερο Σαββατοκύριακό του ως οδηγός της Ferrari, όπως το χαρακτήρισε, κατάφερε να τερματίσει δεύτερος. Παράλληλα, ο διευθυντής της Ferrari, Mattia Binotto δήλωσε ότι έχει έρθει σε συμφωνία με τον Sainz για ανανέωση του συμβολαίου που λήγει στο τέλος της φετινής σεζόν, η οποία απλά πρέπει να μεταφερθεί στο χαρτί.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!