F1: Βασικά στοιχεία των μονοθεσίων του 2026 θα μετονομαστούν

Η Formula 1 πρόκειται να μετονομάσει ορισμένα από τα περίπλοκα στοιχεία των κανονισμών του 2026 σε μια προσπάθεια να απλοποιήσει τα πράγματα και να τα καταστήσει πιο σαφή για τους οπαδούς.

F1: Βασικά στοιχεία των μονοθεσίων του 2026 θα μετονομαστούν

Η Formula 1 πρόκειται να μετονομάσει ορισμένα από τα περίπλοκα στοιχεία των κανονισμών του 2026 σε μια προσπάθεια να απλοποιήσει τα πράγματα και να τα καταστήσει πιο σαφή για τους οπαδούς.

Σε μία χρονιά μεγάλων αλλαγών για τη Formula 1, η FIA αποφάσισε να κάνει πιο σαφείς και απλοποιημένους όρους που θα βρεθούν στο επίκεντρο της δράσης το 2026, με την καινούργια γενιά μονοθεσίων.

Αυτή την εβδομάδα έγιναν οι τελικές τροποποιήσεις στους τεχνικούς και αγωνιστικούς κανονισμούς της για την καινούργια χρονιά, ενώ στο παρασκήνιο γίνονται προσπάθειες για να παρουσιαστούν στο κοινό όσο το δυνατόν πιο ξεκάθαρα συγκεκριμένοι τεχνικοί τομείς που θα μας απασχολήσουν.

Για παράδειγμα, όσον αφορά τις ενεργές αεροτομές, η FIA θέλει να απομακρυνθεί από την αρχική ονομασία λειτουργίας Υ και Χ. Ωστόσο ακόμα και η αλλαγή στις πιο ξεκάθαρες ονομασίες λειτουργίας ευθειών και στροφών, που έγινε στη συνέχεια, αναμένεται να εγκαταλειφθεί.

F1 2026 car (14)

Με όλα τα μονοθέσια να λειτουργούν ουσιαστικά με τις ίδιες λειτουργίες πτερυγίων είτε στις στροφές είτε στις ευθείες, θεωρήθηκε ότι δεν είχε νόημα να ονομάζονται επίσημα οι διαφορετικές αεροδυναμικές διαμορφώσεις και είναι πιθανό το σύστημα να καταλήξει να ονομάζεται απλά «ενεργή αεροδυναμική».

Επίσης, η λειτουργία επιπλέον ηλεκτρικής ισχύος από τον κινητήρα, η οποία ονομαζόταν manual override mode (λειτουργία χειροκίνητης παράκαμψης), θα μετονομαστεί, όπως είναι απόλυτα λογικό. Το συγκεκριμένο σύστημα θα είναι ένα από τα «όπλα» που θα έχουν οι οδηγοί στη διάθεσή τους για να εξαπολύσουν επίθεση εναντίον προπορευόμενου αντιπάλου, αντικαθιστώντας έως ένα βαθμό το DRS.

Θεωρήθηκε ότι η ονομασία «manual override mode» -και το ακρωνύμιο MOM– ήταν πολύ συγκεχυμένη. Αντ’ αυτού, είναι πιθανό ότι θα ονομαστεί πιο απλά «overtake mode» (λειτουργία προσπέρασης). Βέβαια, υπάρχει ήδη λειτουργία στις μονάδες ισχύος με αυτή την ονομασία, όταν οι οδηγοί χρησιμοποιούν την κανονική ενέργεια της μπαταρίας του υρβιδικού συστήματος στις ευθείες. Αυτή θα μπορούσε να μετονομαστεί σε «boost» (ενίσχυση).

F1 2026 car (13)

Η FIA, σε συνεργασία με την ίδια την F1, έχει συμβουλευτεί τους σχετικούς ενδιαφερόμενους, συμπεριλαμβανομένων των οπαδών, των ομάδων και των τηλεοπτικών σταθμών, προκειμένου να οριστικοποιήσει τα ονόματα ορισμένων βασικών στοιχείων, σε μια προσπάθεια να δημιουργήσει κάτι ενιαίο.

Ο διευθυντής μονοθέσιων της FIA, Νικόλας Τομπάζης, εξήγησε ότι θεωρήθηκε σημαντικό να μην γίνουν οι ήδη περίπλοκοι κανόνες του 2026 ακόμη πιο δύσκολοι στην κατανόηση για τους οπαδούς, λόγω των ονομασιών συστημάτων που δεν είναι εύκολα κατανοητές: «Αναθεωρούμε ορισμένους από τους όρους, επειδή θέλουμε να καταστήσουμε σαφές ότι επιθυμούμε να διευκολύνουμε τους οπαδούς να κατανοήσουν τι συμβαίνει».

F1 Nikolaos Tombazis (FIA)

«Θέλουμε να έχουμε μια ενιαία ορολογία που θα χρησιμοποιείται από τις ομάδες όταν μιλάνε στους οδηγούς μέσω ασυρμάτου, αλλά και από τους σχολιαστές στην τηλεόραση, καθώς και την ίδια ορολογία στους κανονισμούς. Έτσι, τώρα κάνουμε μια άσκηση για να βεβαιωθούμε ότι δημιουργούμε μια απλή ορολογία».

«Δεν θέλω να μπω τώρα σε λεπτομέρειες σχετικά με το τι θα είναι ακριβώς κάθε ένας από αυτούς τους όρους, επειδή συνεργαζόμαστε και με άλλους ενδιαφερόμενους φορείς σε αυτό το θέμα, αλλά το εξετάζουμε».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!