F1: Οι προετοιμασίες της Alpine

H Alpine μας ταξιδεύει στα παρασκήνια της προετοιμασίας της για τη φετινή σεζόν.

Η φετινή σεζόν αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις της σύγχρονης εποχής για τις ομάδες της Formula 1. Με τις μεγαλύτερες αλλαγές των τελευταίων 40 ετών στους τεχνικούς κανονισμούς, που μεταμόρφωσαν τα μονοθέσια της F1, ο φετινός χειμώνας ήταν ένας από τους πιο δύσκολους για τις ομάδες, που εισχώρησαν σε αχαρτογράφητα νερά.

Στην προετοιμασία για κάθε σεζόν, η κατασκευή των καθισμάτων των οδηγών αποτελεί πολύ σημαντική διαδικασία, καθώς οι πιλότοι πρέπει να αισθάνονται όσο πιο βολικά γίνεται εντός του cockpit. Μόνο με αυτό τον τρόπο μπορούν να αισθάνονται κάθε λεπτομέρεια της απόκρισης του μονοθεσίου και να καταφέρουν να το εμπιστεύονται, για να αντλήσουν κάθε δέκατο του δευτερολέπτου από αυτό.

Ιδίως φέτος, που άλλαξαν λίγο οι διαστάσεις των cockpit, για να είναι πιο ευρύχωρα. Όντας 1,86 μ., ο Esteban Ocon είναι ο ψηλότερος οδηγός της Formula 1 και για αυτόν, η διαδικασία είναι λίγο πιο απαιτητική. Το ύψος των ματιών είναι πολύ σημαντικό για την ορατότητα καθώς και ο χώρος στα πόδια, τόσο για την άνεση, αλλά και ώστε να μπορεί ο οδηγός να πατήσει το φρένο όσο δυνατά απαιτείται. Επίσης, είναι σημαντικό να μη μετακινείται μέσα στο κάθισμα, και το κράνος να κάθεται κάτω από τη νοητή ευθεία που ορίζουν οι κανονισμοί, από το επάνω μέρος του roll bar, έως το εμπρός μέρος του ανοίγματος του cockpit.

Για να κατασκευαστεί το κάθισμα ενός μονοθεσίου της Formula 1, η ομάδα τοποθετεί μια σακούλα γεμάτη με “φασόλια” τα οποία στερεοποιούνται όταν αναμειγνύονται με μια ειδική ρητίνη. Η ομάδα πραγματοποιεί τη μείξη των δύο υλικών σε κενό αέρος εντός της σακούλας, την οποία τοποθετεί εντός του cockpit. Ο οδηγός πρέπει να καθίσει για 10 λεπτά, ώστε το μείγμα να στερεοποιηθεί στο σχήμα της ανατομίας του. Στη συνέχεια η ομάδα σαρώνει με λέιζερ το στερεοποιημένο αποτέλεσμα και δημιουργεί το καλούπι για το κάθισμα, που είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα και κυψελωτά υλικά.

Στο βίντεο, φαίνεται η διαδικασία με τις τελευταίες ρυθμίσεις ενός έτοιμου καθίσματος. Επίσης, ο Fernando Alonso δείχνει τον προσομοιωτή της Alpine στο εργοστάσιο του Enstone, όπου πραγματοποιείται μεγάλο μέρος της προετοιμασίας και του καθορισμού τόσο του στησίματος του μονοθεσίου για κάθε πίστα, όσο και της συμπεριφοράς αεροδυναμικών ή άλλων αναβαθμίσεων.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!