Το νέο MINI Cooper SE δεν είναι απλώς μία ακόμα ηλεκτρική πρόταση στην αγορά. Είναι μια δήλωση: πως το στυλ, η προσωπικότητα και η οδηγική απόλαυση μπορούν να ενσωματωθούν πετυχημένα σε ένα ηλεκτρικό μοντέλο.
Η νέα γενιά του αμιγώς ηλεκτρικού MINI έρχεται με νέο σχεδιασμό, σύγχρονη τεχνολογία και αναβαθμισμένα χαρακτηριστικά που φιλοδοξούν να κερδίσουν και τον πιο απαιτητικό οδηγό.
Από την πρώτη ματιά, το νέο Cooper SE κάνει ολοφάνερη τη διαφορετικότητά του. Οι καθαρές γραμμές, τα νέας σχεδίασης φωτιστικά σώματα και η απουσία περιττών σχεδιαστικών στοιχείων συνθέτουν ένα μοντέρνο αλλά και ξεκάθαρα “MINI” σχήμα. Οι προβολείς έχουν πλέον ένα χαρακτηριστικό φωτεινό περίγραμμα ημέρας, ενώ στο πίσω μέρος τα νέα φωτιστικά σε μοτίβο Union Jack συνεχίζουν να θυμίζουν την καταγωγή του μοντέλου. Ακόμα, υπάρχει δυνατότητα αλλαγής του φωτιστικού μοτίβου μέσα από την κεντρική οθόνη του αυτοκινήτου.
Η απουσία παραδοσιακής γρίλιας στο εμπρός μέρος είναι κάτι το αναμενόμενο, αφού δεν υπάρχει ανάγκη ψύξης ενός θερμικού κινητήρα. Ακόμα, οι χειρολαβές διαφέρουν σε σχέση με το συμβατικό MINI Cooper, μιας και είναι χωνευτές.
Το Cooper SE είναι ένα εντελώς νέο αυτοκίνητο από άποψη αρχιτεκτονικής. Κατασκευάζεται πλέον στην Κίνα, πάνω σε νέα πλατφόρμα αφιερωμένη στα ηλεκτρικά οχήματα. Αυτό του δίνει τη δυνατότητα να εκμεταλλευτεί καλύτερα τον εσωτερικό χώρο αλλά και να φιλοξενήσει μεγαλύτερη μπαταρία – σημαντικό στοιχείο για την αυτονομία του.
Ηλεκτρικές επιδόσεις που εντυπωσιάζουν
Ο ηλεκτροκινητήρας του Cooper SE αποδίδει 218 ίππους και 330 Nm ροπής, επιτρέποντας στο αυτοκίνητο να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 6,7 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 170 χλμ./ώρα, νούμερο υπεραρκετό για την κατηγορία και τη χρήση για την οποία προορίζεται.
Το πιο σημαντικό όμως είναι η αίσθηση: η ροπή είναι άμεσα διαθέσιμη, και το γκάζι ανταποκρίνεται χωρίς καθυστερήσεις. Θα πείτε πως η λειτουργία όλων των ηλεκτρικών έτσι είναι, ωστόσο η αίσθηση στο MINI Cooper είναι λίγο πιο… απολαυστική. Σε μια διαδρομή με στροφές, το νέο Cooper SE μετατρέπεται σε… παιχνιδιάρικο εργαλείο, αποδεικνύοντας πως ο “go-kart” χαρακτήρας του MINI ζει και βασιλεύει.
Οδηγική εμπειρία με χαρακτήρα
Η σφιχτή ανάρτηση, σε συνδυασμό με το χαμηλό κέντρο βάρους που εξασφαλίζει η τοποθέτηση της μπαταρίας στο δάπεδο, προσφέρει εξαιρετική αίσθηση στο δρόμο. Το τιμόνι είναι άμεσο, με καλή πληροφόρηση, και σε προκαλεί να επιτεθείς σε κάθε στροφή. Το αυτοκίνητο είναι σταθερό, ευέλικτο και γεμάτο ζωντάνια, ακόμα και σε πιο… πιεστικές συνθήκες. Θα λέγαμε μάλιστα πως το ηλεκτρικό ΜΙΝΙ είναι πιο ευχάριστο οδηγικά από τις βενζινοκίνητες εκδόσεις.
Στην πόλη, είναι εξαιρετικά ευκίνητο, με compact διαστάσεις που διευκολύνουν το παρκάρισμα, ενώ στον ανοιχτό δρόμο παραμένει άνετο ακόμα και σε υψηλότερες ταχύτητες.
Η ηχομόνωση είναι σε πολύ καλό επίπεδο. Οι θόρυβοι κύλισης και αεροδυναμικής δεν ενοχλούν ιδιαίτερα, ακόμα και σε ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου.
Εσωτερικό με τεχνολογικό άλμα
Το εσωτερικό του νέου Cooper SE είναι το πιο ριζικά ανανεωμένο στοιχείο του μοντέλου. Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η κυκλική OLED οθόνη 9,4 ιντσών, η οποία λειτουργεί ως κέντρο ελέγχου του αυτοκινήτου. Το νέο λογισμικό MINI Operating System 9 προσφέρει γρήγορη απόκριση και υποστηρίζει λειτουργίες όπως πλοήγηση, πολυμέσα, κλιματισμό, αλλά και επιλογές παραμετροποίησης της εμπειρίας οδήγησης.
Ενδιαφέρον έχει η πλεκτή επιφάνεια του ταμπλό, η οποία φωτίζεται (ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης) με led που είναι τοποθετημένα πίσω από την κεντρική οθόνη.
Αξίζει να σημειωθούν επίσης τα προγράμματα οδήγησης, τα οποία σε κάθε επιλογή τους (μέσω φυσικού διακόπτη) αναπαράγεται μια μελωδία που τη σύνθεσή της έχει αναλάβει ο Hans Zimmer.
Η μινιμαλιστική προσέγγιση κυριαρχεί: το ταμπλό έχει καθαρές γραμμές, φυσικά κουμπιά υπάρχουν μόνο για τις πιο βασικές λειτουργίες, ενώ πίσω από το τιμόνι δεν υπάρχει πίνακας οργάνων – οι σχετικές πληροφορίες προβάλλονται είτε στην κεντρική οθόνη είτε μέσω head-up display (σε κάποιες εκδόσεις).
Η ποιότητα κατασκευής είναι προσεγμένη, με χρήση (και) βιώσιμων υλικών όπως υφασμάτινες επενδύσεις και ανακυκλωμένα πλαστικά. Οι χώροι εμπρός είναι επαρκείς, αλλά για τους πίσω επιβάτες τα πράγματα είναι δύσκολα. Μόνο σε μικρές διαδρομές μπορούν να φιλοξενηθούν κατ’ ανάγκη δύο ενήλικες στα πίσω καθίσματα. Δεν μπορούμε να τα έχουμε και όλα σε 3θυρο αμάξωμα μήκους 3,86 μέτρων. Ο χώρος αποσκευών είναι επίσης μικρός και φτάνει τα 210 λίτρα, αυξάνεται όμως στα 725 λίτρα με αναδιπλωμένα καθίσματα.
Αυτονομία και φόρτιση
Η μπαταρία του Cooper SE έχει ωφέλιμη χωρητικότητα 49,2 kWh, που μεταφράζεται σε θεωρητική αυτονομία 402 χιλιομέτρων στον κύκλο WLTP. Στην πράξη, ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης και το περιβάλλον (π.χ. πόλη, εθνική, θερμοκρασία), η αυτονομία κυμαίνεται ρεαλιστικά γύρω στα 330-350 χλμ., τιμή πολύ ικανοποιητική για καθημερινή χρήση. Στη δοκιμή μας σημειώσαμε χαμηλή μέση κατανάλωση ενέργειας, της τάξης των 14 -15 kWh/100 χλμ.
Η φόρτιση γίνεται με ισχύ έως 95 kW σε ταχυφορτιστή DC, όπου η μπαταρία γεμίζει από το 10% στο 80% σε περίπου 30 λεπτά. Σε wallbox AC 11 kW, μια πλήρης φόρτιση διαρκεί περίπου 5 ώρες. Οι επιλογές ανάκτησης ενέργειας είναι δύο (χαμηλή και υψηλή), με την πιο δυνατή ρύθμιση να επιτρέπει σχεδόν “one-pedal” οδήγηση.
Τιμές και εκδόσεις
Στην ελληνική αγορά, το νέο MINI Cooper SE διατίθεται σε τέσσερις εξοπλιστικές εκδόσεις (Essential, Classic, Favoured και JCW Trim), με τιμή εκκίνησης από περίπου 37.450 ευρώ και φτάνει τα 43.492 ευρώ. Οι διαφορές μεταξύ των εκδόσεων αφορούν κυρίως σε στοιχεία εξοπλισμού και αισθητικής, με την κορυφαία JCW να προσθέτει σπορ λεπτομέρειες και μεγαλύτερη εξατομίκευση. Προσοχή: οι παραπάνω τιμές δεν συμπεριλαμβάνουν την κρατική επιδότηση.
Το νέο MINI Cooper SE είναι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που δεν προσπαθεί απλώς να είναι αποδοτικό και οικολογικό. Φοράει με περηφάνια τη σχεδιαστική και οδηγική κληρονομιά της μάρκας, προσφέροντας στυλ, τεχνολογία και –το κυριότερο– οδηγική απόλαυση πίσω από το τιμόνι. Με σημαντικά βελτιωμένη αυτονομία, πλούσιο εξοπλισμό και ξεχωριστή αισθητική, το Cooper SE δεν είναι απλώς ένα ηλεκτρικό MINI. Είναι το καλύτερο MINI της εποχής του.