Η Porsche αποτελεί έναν από τους πιο δραστήριους κατασκευαστές αυτοκινήτων σε ότι αφορά τα εναλλακτικά καύσιμα. Η εταιρεία έχει ήδη ξεκινήσει τις εργασίες στο νέο εργοστάσιο παραγωγής συνθετικών καυσίμων στη Χιλή και τώρα ξεκίνησε προσομοιωμένες δοκιμές υδρογόνου στο Nurburgring.
Η εικονική δοκιμή χρησιμοποίησε αυτό που είναι γνωστό ως “ψηφιακό δίδυμο“, χρησιμοποιώντας ένα υπάρχον σύνολο δεδομένων από ένα πραγματικό αυτοκίνητο, το οποίο στη συνέχεια τροποποιήθηκε για να λάβει υπόψη τη νέα τεχνολογία του εικονικού κινητήρα υδρογόνου. Η Porsche λέει ότι οι 590 ίπποι του κινητήρα υδρογόνου “είναι ισάξιοι με την αρχική βενζινοκίνητη μονάδα”, με αναθεωρημένο σύστημα υπερτροφοδότησης και υψηλότερη αναλογία συμπίεσης.
Η Porsche χρησιμοποίησε ένα “όχημα αναφοράς πολυτελούς κατηγορίας” με συνολικό βάρος 2.650 κιλά, οπότε η μελέτη βασίστηκε σε ένα αυτοκίνητο σαν την Cayenne Turbo S. Η προσομοίωση υδρογόνου πέτυχε έναν αξιοπρεπή χρόνο οκτώ λεπτών και 20 δευτερολέπτων, περίπου 41 δευτερόλεπτα πιο αργό από το ρεκόρ γύρου της Cayenne Turbo GT στο Nurburgring.
Ένας κινητήρας υδρογόνου είναι τόσο καθαρός, που θα πληροί τις προδιαγραφές Euro 7 χωρίς να χρειάζεται την πολύπλοκη μετεπεξεργασία που διαθέτει ένας συμβατικός βενζινοκινητήρας.
Η Porsche δεν είναι η μόνη εταιρεία που εξετάζει την ενέργεια υδρογόνου για οχήματα, αλλά αναφέρει ότι οι 67 ίπποι ανά λίτρο κυβισμού που συναντώνται στα εμπορικά οχήματα υδρογόνου είναι πολύ χαμηλοί. “Για τον τομέα των επιβατικών αυτοκινήτων, αυτό είναι ανεπαρκές“, λέει ο Vincenzo Bevilacqua, Senior Expert Engine Simulation στην Porsche Engineering. “Ως εκ τούτου, αναπτύξαμε έναν κινητήρα καύσης υδρογόνου που στοχεύει να φτάσει την ισχύ και τη ροπή των σημερινών βενζινοκινητήρων υψηλής απόδοσης ως μια εννοιολογική μελέτη“.
“Έχουμε εκπληρώσει τον αυτοεπιβαλλόμενο στόχο του έργου μας: την ανάπτυξη ενός καθαρού, οικονομικού και σπορ κινητήρα υδρογόνου, σε όλους τους τομείς“, προσθέτει ο Bevilacqua. Η Porsche ισχυρίζεται επίσης ότι, αν και το σύστημα υπερσυμπιεστή και ορισμένα μηχανικά εξαρτήματα του κινητήρα υδρογόνου είναι πιο πολύπλοκα και, επομένως, πιο ακριβά, το κόστος ενός συστήματος κίνησης υδρογόνου σε σειριακή παραγωγή θα μπορούσε να είναι συγκρίσιμο με ένα παραδοσιακό βενζινοκινητήρα.
Αντί να στοχεύει στην εισαγωγή αυτού του κινητήρα σε ένα αυτοκίνητο παραγωγής, η Porsche λέει ότι η έμφαση δόθηκε στην εξέταση των δυνατοτήτων της “εναλλακτικής τεχνολογίας κίνησης και στην επέκταση των δυνατοτήτων των υφιστάμενων εργαλείων μηχανικής”.