Άνετο ταξίδι 1.500 χλμ. με το νέο Citroen C5 Aircross – Πόσο έκαψε;

Ο προορισμός κλείδωσε! Ταξιδέψαμε μέχρι τη Χαλκιδική παρέα με το οικονομικό και άνετο Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDI 130 EAT8.

Άνετο ταξίδι 1.500 χλμ. με το νέο Citroen C5 Aircross – Πόσο έκαψε;

Ο προορισμός κλείδωσε! Ταξιδέψαμε μέχρι τη Χαλκιδική παρέα με το οικονομικό και άνετο Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDI 130 EAT8.

Γιώργος Σαργιαννίδης

Τι καλύτερο από το να κάνεις ένα μακρινό ταξίδι παρέα με ένα οικογενειακό SUV με μεγάλους χώρους, οικονομικό diesel κινητήρα και απαράμιλλη άνεση;

Ναι, το Citroen C5 Aircross είναι η ιδανική επιλογή για όλους τους παραπάνω λόγους, ωστόσο θα ήθελα να σταθώ και σε κάποια σημαντικά χαρακτηριστικά της εποχής: Ποια είναι η κατανάλωση του κινητήρα και πόσο άνετο είναι πραγματικά;

Με την πρόσφατη ανανέωση του, το Citroen C5 Aircross έρχεται κυρίως με αισθητικές αλλαγές και αναβαθμισμένες τεχνολογίες. Φυσικά, τα βασικά του προσόντα έμειναν ανέπαφα, όπως είναι η ασύγκριτη άνεση και ο οικογενειακός του χαρακτήρας.

Εκτός λοιπόν από το σχεδιαστικό του φρεσκάρισμα, το οποίο είναι έντονο στη μάσκα και στα πίσω φωτιστικά σώματα, το SUV κρατάει το σημαντικά μεγάλο ύψος, που είναι -σύμφωνα με την εταιρεία- 23 εκατοστά!

Μιας και πρόκειται για μία ανανέωση, το C5 Aircross δεν έχει αλλάξει πολλά στο εσωτερικό του. Κράτησε την πολύ όμορφη σχεδίαση και το οδηγοκεντρικό ταμπλό, ενώ εργονομικά ικανοποιεί οποιονδήποτε. Αναφορικά με τους χώρους για μικροαντικείμενα, εκεί δεν υπάρχει καμία πιθανότητα να απογοητευτείς και να σημειώσουμε ότι είναι πολύ εύκολο να… χάσεις κάτι στον τεράστιο χώρο κάτω από το υποβραχιόνιο, που είναι μάλιστα και ψυχόμενος.

Μια αλλαγή που γίνεται αντιληπτή όμως είναι η μεγαλύτερη οθόνη αφής  στην κεντρική κονσόλα, η οποία με διαγώνιο 10 ιντσών κάνει τον χειρισμό και την ανάγνωση ευκολότερη. Από την άλλη, ο επεξεργαστής έχει παραμείνει ο ίδιος, κάτι που θα θέλαμε να έχει αναβαθμιστεί ώστε να είναι πιο γρήγορη η απόκριση στην εντολή του χρήστη.

Παράλληλα, ο γνωστός επιλογέας ταχυτήτων του αυτόματου κιβωτίου είναι πλέον παρελθόν. Τη θέση του πήρε ένας μικρός διακόπτης, κάτι που εξοικονομεί χώρο και κάνει τη συνολική εικόνα πιο μίνιμαλ. Πίσω από το πολυλειτουργικό τιμόνι βρίσκεται ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών, που διαθέτει προκαθορισμένα προφίλ παραμετροποίησης ούτως ώστε ο οδηγός να επιλέξει αυτό που του ταιριάζει καλύτερα στο μάτι.

Ας περάσουμε στο “ζουμί” και στους λόγους για τους οποίους το Citroen C5 Aircross κερδίζει τους περισσότερους πόντους στην άνεση.

1o – Τα καθίσματα!

Το Citroen C5 Aircross εξοπλίζεται με τη νέα γενιά καθισμάτων Advanced Comfort. Προσφέρουν ότι καλύτερο σε άνεση, τόσο για τον οδηγό όσο και για τους επιβάτες, χάρη σε έναν ειδικού τύπου αφρό, που δεν “κρεμάει” με την πάροδο του χρόνου. Στην καρδιά του κάθε καθίσματος, υπάρχει ο συγκεκριμένος αφρός υψηλής πυκνότητας, που διαθέτει επικάλυψη πάχους 15 χιλ. και μια ειδική κατασκευή. Προαιρετικά υπάρχουν βέβαια και τα συστήματα με λειτουργίες θέρμανσης και μασάζ.

2o – Η ανάρτηση!

Η Citroen εφαρμόζει μια καινοτομία στην ανάρτηση του γαλλικού μοντέλου με τα υδραυλικά στοπ προοδευτικής απόσβεσης (Progressive Hydraulic Cushions) που βελτιστοποιούν το βαθμό απόσβεσης των ανωμαλιών του οδοστρώματος, διασφαλίζοντας έτσι την ιδανική άνεση στους επιβάτες, και δημιουργώντας την αίσθηση του «ιπτάμενου χαλιού».

3o – Τρία ανεξάρτητα πίσω καθίσματα

Το C5 Aircross διαθέτει τρία ξεχωριστά, συρόμενα και ανακλινόμενα πίσω καθίσματα. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ανάμεσα από τα δύο παιδικά καρεκλάκια υπάρχει χώρος, τον οποίο μπορείτε να αξιοποιήσετε.

Citroen C5 Aircross Hybrid 136

4o – Τεράστιος χώρος αποσκευών

Σημείο αναφοράς για την κατηγορία αποτελεί ο χώρος αποσκευών των 580 λίτρων (720 λίτρα εφόσον τα πίσω καθίσματα είναι τραβηγμένα εμπρός). Μπορεί άνετα να φιλοξενήσει όλες τις αποσκευές μιας οικογένειας για ένα μεγάλο ταξίδι.

Δυστυχώς, η έκδοση που είχαμε στη διάθεση μας δεν διαθέτει τα ηχο-απορροφητικά κρύσταλλα, τα οποία βελτιώνουν ακόμα περισσότερο την ηχομόνωση και τη θερμομόνωση της καμπίνας. Παρόλ’αυτά, το ταξίδι των περίπου 6 ωρών έγινε ξεκούραστα χάρη σε όλους τους παραπάνω λόγους.

Περί κατανάλωσης

Το ανανεωμένο Citroen C5 Aircross προσφέρεται και με τον γνώριμο 1.5 BlueHDi πετρελαιοκινητήρα των 130 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων. Η ροπή των 300 Nm είναι ικανή να κινήσει με αξιοπρέπεια το 4,5 μέτρων SUV, αλλά μέχρι εκεί. Eάν προσπαθήσεις να το πιέσεις, το μόνο που θα καταφέρεις είναι ο περισσότερος θόρυβος και η μεγαλύτερη κατανάλωση. Είπαμε, ο λόγος ύπαρξης του εν λόγω μοντέλου είναι άλλος! Παραμένουμε λοιπόν στη λωρίδα μας, εκμεταλλευόμαστε την πλούσια ροπή για να κρτατήσουμε ένα σβέλτο ρυθμό στα όρια ταχύτητας του δρόμου και δεν ρισκάρουμε σε επικίνδυνες προσπεράσεις, ειδικά εάν είμαστε φορτωμένοι.

Σύμφωνα με την εταιρεία, η μέση κατανάλωση είναι 5,5 λτ./100 χλμ., αλλά σε ένα ταξίδι 1.500 χιλιομέτρων και με το 75% να έχει γίνει στην εθνική οδό, φορτωμένο, με φυσιολογική ροή και με κλιματισμό στο… φουλ, το trip computer έδειξε 5,6 λτ./100 χλμ. Επομένως, το συνολικό κόστος μετακίνησης ήταν περίπου 126 ευρώ!

Το ανανεωμένο Citroen C5 Aircross έγινε ένα “κλικ” πιο όμορφο σχεδιαστικά και κράτησε τη φιλοσοφία που το κάνει ξεχωριστό: ένα άνετο και οικονομικό SUV! Βέβαια, αν κάποιος αναζητά περισσότερο “νεύρο” τότε θα πρέπει να ρίξει το βλέμμα του προς την πλευρά των βενζινοκίνητων ή plug-in hybrid εκδόσεων με συνδυαστική απόδοση έως 225 ίππους.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!