H BMW επενδύει “ηλεκτρικά” στο Μεξικό με φόντο την Neue Klasse

Η βαυαρική φίρμα επιταχύνει τα σχέδιά της και τις επενδύσεις που θα αποτελέσουν την βάση για την νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης που θα ξεκινήσει με την Neue Klasse, ανακοινώνοντας νέα επένδυση για το εργοστάσιο San Luis Potosi στο Μεξικό

H BMW επενδύει “ηλεκτρικά” στο Μεξικό με φόντο την Neue Klasse

Η βαυαρική φίρμα επιταχύνει τα σχέδιά της και τις επενδύσεις που θα αποτελέσουν την βάση για την νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης που θα ξεκινήσει με την Neue Klasse, ανακοινώνοντας νέα επένδυση για το εργοστάσιο San Luis Potosi στο Μεξικό

Η BMW ανακοίνωσε επένδυση ύψους 800 εκατομμυρίων ευρώ στη βιομηχανική της μονάδα στο Μεξικό προκειμένου να γίνουν οι απαραίτητες αλλαγές που θα καταστήσουν εφικτή την τοπική παραγωγή των νέας γενιάς ηλεκτρικών μοντέλων του βαυαρού κατασκευαστή με αφετηρία την αρχιτεκτονική Neue Klasse.

H νέα επένδυση στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού είναι η δεύτερη που ανακοινώνει η BMW σε μικρό χρονικό διάστημα καθώς τον Οκτώβριο του 2022 ανακοίνωσε την επέκταση του εργοστασίου του Spartanburg στις ΗΠΑ, επενδύοντας 1,7 δισεκατομμύρια δολάρια, με σκοπό επίσης την προετοιμασία του για την παραγωγή των νέας γενιάς ηλεκτροκίνητων μοντέλων της BMW.

H επένδυση στο εργοστάσιο San Luis Potosi στο Μεξικό θα διοχετευθεί για την μετατροπή της βιομηχανικής μονάδας στα πρότυπα των iFactory τα οποία εστιάζουν στην ευελιξία, την κλιματική ουδετερότητα, την εξοικονόμηση φυσικών πόρων μέσω της επανάχρησης και την αξιοποίηση της ψηφιακής τεχνολογίας καθώς και για την κατασκευή μιας νέας μονάδας κατασκευής μπαταριών έκτασης 85.000 τ.μ.

Να σημειωθεί ότι η έλευση των μοντέλων που θα έχουν ως αφετηρία την πλατφόρμα Neue Klasse θα συνοδευτεί και από νέας γενιάς μπαταριών ιόντων λιθίου με κυλινδρικό σχήμα οι οποίες υπόσχονται 30% περισσότερη ηλεκτρική αυτονομία αλλά και κατά 30% ταχύτερους χρόνους φόρτισης σε σχέση με τις μπαταρίες που εφοδιάζουν τα σύγχρονα ηλεκτροκίνητα της BMW.

«Η ευελιξία και η αποδοτικότητα είναι εξαιρετικά σημαντικά στοιχεία της λογικής της BMW και των iFactory που αποτελούν τον ακρογωνιαίο λίθο της στρατηγικής μας για τις μονάδες παραγωγής», δήλωσε ο επικεφαλής παραγωγής του ομίλου BMW, Μ. Nedeljkovic σχετικά με την νέα επένδυση του βαυαρικού ομίλου στο Μεξικό.

Σε ό,τι αφορά τον χρονικό ορίζοντα υλοποίησης της επένδυσης, όπως σχολίασε ο ίδιος «τα πρώτα μοντέλα με αφετηρία την Neue Klasse θα κατασκευάζονται στο νέο μας εργοστάσιο του Debrecen στην Ουγγαρία από το 2025 και αμέσως μετά στο κεντρικό μας εργοστάσιο στο Μόναχο. Οι στόχοι παραγωγής για τα νέα ηλεκτροκίνητα μοντέλα θα εκπληρωθούν με την εμπλοκή του εργοστασίου του Μεξικού, στην παραγωγή των νέων ηλεκτροκίνητων μοντέλων από το 2027».

Επί του παρόντος το εργοστάσιο του San Luis Potosi κατασκευάζει τις BMW Σειράς 3, Σειρά 2 Coupe και Μ2, απασχολώντας δυναμικό 3.000 εργαζομένων που με φόντο την νέα ηλεκτρική «εξέλιξη» αναμένεται να ενισχυθεί με 1.000 εργαζόμενους.

Σε ό,τι αφορά την προϊοντική υπόσταση της Neue Klasse, το πρώτο μοντέλο παραγωγής που αναμένεται να εγκαινιάσει την συγκεκριμένη πλατφόρμα θα είναι το ηλεκτρικό alter ego της Σειράς 3 που αναμένεται το 2025 ενώ η συνέχεια θα δοθεί με ένα compact ηλεκτρικό SUV το οποίο η BMW δεν έχει  μεν αποκαλύψει, αλλά η λογική επιβάλει ότι θα πρόκειται για την νέα γενιά της iX3. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, θα ακολουθήσουν ακόμα τέσσερα μοντέλα με αφετηρία την Neue Klasse έως το 2030.

Την νέα πλατφόρμα, σύμφωνα με νεότερη ανακοίνωση της BMW θα πλαισιώσει και μια νέα γενιά μπαταριών, για τις οποίες η βαυαρική φίρμα έδωσε ορισμένες ακόμα πληροφορίες. Σύμφωνα με αυτές, αρχικά οι νέες μπαταρίες ιόντων λιθίου έκτης γενιάς (Gen6) θα προσφέρουν κατά 30% περισσότερη αυτονομία.

Καθοριστικός παράγοντας σε αυτό θα είναι το κυλινδρικό σχήμα, έναντι του πρισματικού που χρησιμοποιείται στις «σημερινές» μπαταρίες της BMW. Το νέο σχήμα θα επιτρέπει μια αποδοτικότερη διάταξη καθώς δεν θα απαιτεί την τοποθέτηση του σε επιμέρους κατασκευές, και κατ΄επέκταση, θα επιτρέπει την τοποθέτηση περισσότερων συστοιχιών σε ένα δεδομένο χώρο. Να σημειωθεί ότι οι νέες κυψέλες έχουν διάμετρο 4,6 εκ.

Η δυνατότητα αξιοποίησης περισσότερων κυψελών σε ένα αυτοκίνητο, εκτός του προφανούς δηλαδή της αύξησης της αυτονομίας, θα επιφέρει επίσης και μείωση του κόστους παραγωγής τους αλλά και οφέλη σε ό,τι αφορά τη διατήρηση του βάρους σε χαμηλά επίπεδα.

Ειδικότερα, κατά τη δήλωση του βαυαρού κατασκευαστή η νέα μπαταρία θα έχει κατά 50% μειωμένο κόστος, στοιχείο ιδιαίτερα κρίσιμο αν αναλογιστεί κανείς ότι το 40% του κόστους ενός ηλεκτροκίνητου μοντέλου αντιστοιχεί στην μπαταρία.

Επιπλέον ο νέος σχεδιασμός των μπαταριών θα επιτρέψει την τοποθέτησή τους απευθείας στο πλαίσιοαποτελώντας δομικό στοιχείο του και συμβάλλοντας τόσο στην στρεπτική ακαμψία όσο και στα χαρακτηριστικά της οδικής συμπεριφοράς.

Πλην των οφελών σε επίπεδο χωροταξίας, οι νέες μπαταρίας θα προσφέρουν και ταχύτερη φόρτιση η οποία προδιαγράφεται εξίσου βελτιωμένη κατά 30%.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!