H γερμανική φίρμα έχει αναπτύξει εσχάτως μια έντονη δραστηριότητα στις ειδικές, περιορισμένες εκδόσεις που αφορούν το άνω άκρο των μοντέλων της γκάμας της. Έτσι, μετά το TT RS Coupe iconic edition, το «αποχαιρετιστήριο» R8 Coupe V10 GT RWD, αλλά και το επετειακό RS Q3 10 Years Edition η Audi στρέφει το βλέμμα της στο πιο «προσγειωμένο» αλλά πανίσχυρο RS 3, παρουσιάζοντας μια ισχυρότερη έκδοση η οποία βρίθει βελτιώσεων με στόχο μια ακόμα πιο «εκκωφαντική» εμπειρία.
Το RS 3 performance edition, όπως ονομάζεται, θα κατασκευαστεί σε μόλις 300 αντίτυπα προσθέτοντας στα χαρακτηριστικά του και αυτό της σπανιότητας η οποία στο κοντινό μέλλον αναμένεται να γίνει ακόμα πολυτιμότερη με φόντο την ηλεκτροκίνητη μετάβαση.
Επίκεντρο της νέας έκδοσης αποτελεί μια βελτιωμένη εκδοχή του turbo πεντακύλινδρου κινητήρα των 2,5 λίτρων ο οποίος αποδίδει πλέον 407 ίππους και 500 Nm ροπής. Η σημαντικότερη μεταβολή ωστόσο, όπως υπογραμμίζει η Audi, έγκειται στον τρόπο απόδοσης της ισχύος καθώς χάρη στην αναβάθμιση του συστήματος υπερτροφοδότησης, η μέγιστη ροπή είναι διαθέσιμη σε ένα ευρύτερο φάσμα στροφών του κινητήρα.
Ως συνήθως τον turbo πεντακύλινδρο συμπληρώνει η παρουσία ενός αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων το οποίο μεταδίδει την κίνηση και στους τέσσερις τροχούς.
Παρά την αύξηση ισχύος ο χρόνος επιτάχυνσης από 0-100 χλμ./ώρα παραμένει αμετάβλητος σε 3,8 δευτερόλεπτα. Αυτό που αλλάζει είναι η μέγιστη ταχύτητα η οποία διαμορφώνεται σε 295 χλμ./ώρα αλλά και ο ήχος της εξάτμισης η οποία φέρει ανασχεδιασμένα σιγαστήρα και βαλβίδα προς όφελος ενός πιο γεμάτου soundtrack.
Στο βασικό εξοπλισμό της performance edition περιλαμβάνεται ως standard η ανάρτηση RS Sport με ρυθμιζόμενα αμορτισέρ αλλά και το σύστημα διαχείρισης ροπής RS Torque Splitter το οποίο μπορεί να κατανείμει έως και το 50% της ροπής στον πίσω άξονα σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης. Στο βασικό εξοπλισμό ανήκουν επίσης τα ελαστικά semi slick Pirelli P Zero Trofeo R.
Παρεμβάσεις έχουν πραγματοποιηθεί και στην εξωτερική εμφάνιση του hot-hatch με κυρίαρχους τους νέου σχεδιασμού τροχούς των 19 ιντσών με το ματ φινίρισμα, την άφθονη χρήση των διακριτικών RS σε μαύρη απόχρωση ενώ στο ίδιο σκουρόχρωμο μοτίβο υπακούει και η εξάτμιση. Τα φωτιστικά σώματα που στο μέχρι σήμερα γνωστό RS 3 φέρουν το μοτίβο της καρό σημαίας, υιοθετούν πλέον τον αριθμό 300 όσες και οι μονάδες παραγωγής της ειδικής έκδοσης. Αντιστοίχως τα φώτα καλοσωρίσματος προβάλλουν πλέον την φράση «RS Performance».
Επίσης τα bucket καθίσματα αποτελούν στοιχείο του βασικού εξοπλισμού ενώ το λογότυπο RS αυξάνει την παρουσία του στον θάλαμο επιβατών και μαζί με τις γαλάζιες πινελιές δίνει το στίγμα της διαφοροποίησης της performance edition.
Σύμφωνα με τις συστάσεις η έκδοση θα διατεθεί από τις αρχές της επόμενης χρονιάς με αρχική τιμή στη Γερμανία τα 75.000 ευρώ για την hatchback έκδοση, Sportback και τα 77.000 ευρώ για την τετράθυρη έκδοση του RS 3.