Pagani Utopia: Ιδεώδες σε τέσσερις τροχούς

To νέο δημιούργημα της Pagani φιλοδοξεί να αποτελέσει το διαχρονικά «τελειότερο» τετράτροχο της ιταλικής φίρμας προσφέροντας ακόμα υψηλότερες επιδόσεις χάρη σε μια σειρά από εξωτικές προδιαγραφές

Pagani Utopia: Ιδεώδες σε τέσσερις τροχούς

To νέο δημιούργημα της Pagani φιλοδοξεί να αποτελέσει το διαχρονικά «τελειότερο» τετράτροχο της ιταλικής φίρμας προσφέροντας ακόμα υψηλότερες επιδόσεις χάρη σε μια σειρά από εξωτικές προδιαγραφές

H ιταλική φίρμα αποκαλύπτει το νέο της εκκεντρικό δημιούργημα το οποίο αναμιγνύοντας την παράδοση της αυτοκίνησης, όπως μαρτυρά το μηχανικό κιβώτιο με μια σειρά από εξαιρετικά εκκεντρικές κατασκευαστικές προδιαγραφές, φιλοδοξεί να προσφέρει μια ακόμα πιο καταιγιστική εμπειρία σε σχέση με το Huayra το οποίο διαδέχεται.

Ξεκινώντας με τις σημειολογικές συστάσεις, η Pagani επέλεξε να πραγματοποιήσει την πρεμιέρα του Utopia σε μια μεγαλειώδη εκδήλωση συνοδεία ορχήστρας και συγκεκριμένα αυτής του ωδείου του Μιλάνου, ενώ σε ότι αφορά την ονομασία, έμπνευση για το υπερβατικό του όνομα αποτελεί το ομώνυμο φιλοσοφικό πόνημα του βρετανού Sir Thomas More o oποίος αποτυπώνει το ιδέωδες ενός ιδανικού κόσμου χωρίς εκμετάλλευση.

Στο προκείμενο, το Utopia δείχνει να υιοθετεί ηπιότερη σχεδίαση σε σχέση με τα Zonda και τα Huayra αν και αυτό οφείλεται περισσότερο στην εξέλιξη που έχει προκύψει στον τομέα της αεροδυναμικής παρά σε μια συνολικά ηπιότερη προσέγγιση.

Έτσι, το Utopia στερείται τα πτερύγια του Huayra στο καπό, με την ροή του αέρα να  κατευθύνεται από την χαμηλότερη γρίλια στη βάση του παρμπρίζ, προκειμένου να ενισχυθεί η σταθερότητα σε υψηλές ταχύτητες. Στο πίσω τμήμα, ξεχωρίζει η πτέρυγα με τα ενεργά στοιχεία τα οποία κινούνται, εξασφαλίζοντας την απαιτούμενη παραγωγή κάθετης δύναμης ή υψηλότερες ταχύτητες στην ευθεία, κατά περίπτωση.

Το παρών δίνουν όλα τα σχεδιαστικά στοιχεία που είναι συνυφασμένα με την Pagani όπως τα χαρακτηριστικής αισθητικής φώτα μπροστά και πίσω, το κοντό μπροστινό τμήμα και το στρογγυλό μοτίβο που συγκεντρώνει τις απολήξεις της εξάτμισης.

Στην αθέατη πλευρά του Utopia παρεπιδημεί ένα monocoque πλαίσιο κατασκευασμένο από carbon και τιτάνιο με επίκεντρο τον twin-turbo V12 κινητήρα των 6,0 λίτρων δια χειρός Mercedes-AMG ο οποίος αποδίδει 864 ίππους και 1.100 Nm ροπής, δηλαδή 85 ίππους επιπλέον σε σχέση με το Huayra. Να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με τις συστάσεις, η επιβλητική ροπή είναι διαθέσιμη από τις 2.800 σ.α.λ.

Ακόμα πιο ενδιαφέρον θα μπορούσε να χαρακτηριστεί το γεγονός ότι ο παραπάνω κινητήρας μπορεί να συνδυαστεί με αυτοματοποιημένο, χειροκίνητο κιβώτιο επτά σχέσεων Xtrac ή μηχανικό το οποίο συνδυάζεται με ηλεκτρομηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης στον πίσω άξονα όπου μεταδίδεται η ισχύς.

Το παζλ συμπληρώνεται από την παρουσία μιας ανάρτησης αποτελούμενης από διπλά ψαλίδια κατασκευασμένα από σφυρήλατο αλουμίνιο, μερικώς ενεργά αμορτισέρ τα οποία μεταβάλλουν τον βαθμό απόσβεσης σε συνάρτηση και με την επιλογή των προγραμμάτων οδήγησης. Την πέδηση εξασφαλίζουν δισκόφρενα 410 χιλ. με εξαπίστονες δαγκάνες μπροστά και τετραπίστονες πίσω, με την υπογραφή της Brembo.

Οι τροχοί διατίθενται σε διαστάσεις 21 και 22 ιντσών ενώ ο σχεδιασμός τους έχει σμιλευτεί κατά τέτοιο τρόπο ώστε να συμβάλλουν στην αποτελεσματικότερη απαγωγή θερμότητας από τα φρένα.

Στο εσωτερικό το Utopia δεν ενδίδει στις σύγχρονες επιταγές για πανταχού παρούσα ψηφιακή τεχνολογία με μία και μόνο μικρή οθόνη ανάμεσα σε ταχύμετρο και στροφόμετρο. Υπό την ίδια ακριβώς λογική το Utopia δεν διαθέτει infotainment, φιλοξενώντας στο κέντρο του ταμπλό μια σειρά από φυσικούς διακόπτες για τον έλεγχο των περιφερειακών και όχι μόνο συστημάτων. Επίσης, όπως συνηθίζει η Pagani, στοιχεία όπως το τιμόνι τα πεντάλ αλλά και ο επιλογέας ταχυτήτων έχουν σμιλευτεί από μονοκόμματο κομμάτι μετάλλου.

Να σημειωθεί επίσης ότι το αμάξωμα κατασκευάζεται από ένα νέο τύπο ανθρακονήματος το οποίο η Pagani ονομάζει Carbon A και υπόσχεται περισσότερη κατά 38% ενισχυμένη ακαμψία σε σχέση με τα συμβατικά ανθρακονήματα. Από ανθρακονήματα κατασκευάζονται και τα υποπλαίσια ενώ η ίδια εμμονική προσέγγιση στο χαμηλό βάρος απηχεί και στο σύστημα εξαγωγής που κατασκευάζεται από τιτάνιο με κεραμική επίστρωση, ζυγίζοντας μόλις έξι κιλά.

Το αποτέλεσμα όλων των παραπάνω είναι το συνολικό βάρος να διαμορφώνεται σε μόλις 1.280 κιλά δηλαδή 100 κιλά λιγότερα από το αντίπαλο δέος του Koenigsegg CC850.

To Utopia θα κατασκευαστεί σε 99 αντίτυπα τα οποία αυτονόητα έχουν ήδη βρει τους ιδιοκτήτες τους που έχουν καταβάλει εξίσου δεδομένα ένα ιδιαίτερα υψηλό τίμημα το οποίο η Pagani δεν ανακοινώνει προς το παρόν.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!