Η Ford κατασκεύασε το τελευταίο Focus ST, την Παρασκευή 26 Σεπτεμβρίου 2025, στο εργοστάσιο Saarlouis στην Γερμανία.
Μαζί του, ολοκληρώνεται και ένα κεφάλαιο με ιστορία δεκαετιών στα hot-hatchback για την μάρκα, καθώς ήδη το Fiesta ST έχει αποσυρθεί, από το 2023.
Οι εργοστασιακές παραγγελίες για το Focus ST έκλεισαν τον Ιούνιο του 2025. Προς το παρόν υπάρχουν ακόμα σε μερικές χώρες διαθέσιμα αποθέματα, όμως αυτά είναι ιδιαίτερα περιορισμένα και αναμένεται να εξαντληθούν πολύ σύντομα. Η παραγωγή της κανονικής έκδοσης του Focus αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στον Νοέμβριο του 2025.
H κατηγορία των hot hatchback ετοιμάζεται πλέον να μεταβεί στην ηλεκτρική εποχή. Τα «παραδοσιακά» βενζινοκίνητα μοντέλα, ούτε λίγο ούτε πολύ έχουν εξαφανιστεί, μετά την απόσυρση του Renault Clio RS, του Ford Fiesta ST και του βενζινοκίνητου Peugeot 208 GTi.
Ειδικά η Ford ήταν ένας από τους πιο ισχυρούς «παίκτες» στην κατηγορία. Από την δεκαετία του ’80 και τα πρώτα «καυτά» Fiesta SuperSport και XR2, μέχρι την δεκαετία του 2000 και τα Focus ST και RS, η εταιρεία κυριαρχούσε στους δρόμους (και στη καρδιά) των petrolheads που έψαχναν να βρουν οικονομικά αλλά γρήγορα και διασκεδαστικά στον δρόμο μοντέλα.
Αυτό δε σημαίνει όμως ότι η Ford θα εγκαταλείψει για πάντα την κατηγορία των hot hatchback. Ήδη υπάρχουν φήμες για επιστροφή του μικρότερου Fiesta, με την βοήθεια της Volkswagen, ενω ο επικεφαλής μάρκετινγκ προϊόντων της Ford στην Ευρώπη, Jan Herzog, δήλωσε τον Απρίλιο στο Auto Express ότι η εταιρεία «θα ήθελε πολύ να μπει στην παραγωγή μια έκδοση ST ή RS» των EV μοντέλων της. Μπορεί βέβαια να χρειαστεί να περιμένουμε λίγο καιρό για τις εκδόσεις ST και RS των ηλεκτρικών Ford, ωστόσο φαίνεται πως η ιδέα υπάρχει στο μυαλό των στελεχών και των μηχανικών της εταιρείας.
Ο ανταγωνισμός πάντως φαίνεται πως… ετοιμάζεται. Ήδη η Peugeot ανακοίνωσε τον Ιούνιο του 2025 την έλευση ενός ηλεκτρικού 208 GTi, η Alpine έχει ετοιμάσει ήδη την “καυτή” έκδοση του Renault 5, ενώ η Opel θα λανσάρει το 2027 την νέα γενιά του Corsa, με μια σπορ ηλεκτρική έκδοση GSE. Ίσως, τελικά, το “αντίο” της Ford να μην είναι οριστικό…