H Peugeot έφερε το σήμα «GTi» στην αμιγώς ηλεκτρική εποχή, παρουσιάζοντας και επίσημα το νέο E-208 GTi.
Γνωρίζαμε ήδη, μετά από την συνέντευξη του Auto Express σε υψηλά ιστάμενα στελέχη της Peugeot ότι στα πλάνα της γαλλικής εταιρείας βρισκόταν και ένα νέο hot-hatchback.
Το νέο E-208 GTi παρουσιάστηκε με αφορμή τον αγώνα αντοχής 24 ωρών στο Le Mans. Πρόκειται μάλιστα για το πρώτο μοντέλο της Peugeot που αποκτά το σήμα «GTi» μετά το βενζινοκίνητο 208 GTi που έκανε το ντεμπούτο του το μακρινό 2016. Έκτοτε, η γαλλική εταιρεία χρησιμοποιούσε το σήμα «PSE» (Peugeot Sport Engineered) για τα πιο σπορ μοντέλα της.
- Mercedes-Benz: Νέες εκδόσεις Iconic με όφελος τιμής έως και 6.000 ευρώ
- Toyota Relax: Το νέο πρόγραμμα εγγύησης που φτάνει έως και τα 11 χρόνια
- Nissan All Clear Service με έκπτωση 25% σε ανταλλακτικά & αξεσουάρ
- Το νέο SUV που πρωταγωνιστεί στην ηλεκτροκίνηση
- Το SUV που αναβαθμίστηκε και είναι διαθέσιμο με όφελος 5.000 €
Ένα καλό hot-hatchback χρειάζεται ένα ισχυρό κινητήριο σύνολο – και η Peugeot το προσφέρει, καθώς το E-208 GTi κινείται από τον ίδιο ηλεκτροκινητήρα με την Alfa Romeo Junior Veloce. Η ιπποδύναμη σύμφωνα με την Peugeot φτάνει τους 280 ίππους, ενώ η ροπή αγγίζει τα 345 Nm. Η ισχύς περνά στους μπροστινούς τροχούς μέσω ενός μπλοκέ διαφορικού, το οποίο υπόσχεται καλή αίσθηση στις στροφές.
Η Peugeot αναφέρει ότι το νέο GTi επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 5,7 δευτερόλεπτα – σχεδόν 3,5 δευτερόλεπτα πιο γρήγορα σε σχέση με το βασικό Ε-208. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα.
Η ανάρτηση έχει επίσης δεχθεί τροποποιήσεις – το E-208 GTi είναι χαμηλωμένο κατά 30 χιλιοστά σε σχέση με τη βασική έκδοση, ενώ διαθέτει νέες αντιστρεπτικές δοκούς. Η κρεμαγιέρα είναι πιο γρήγορη και άμεση, χαρίζοντας έτσι στο GTi ένα πιο «κοφτερό» τιμόνι. Τα φρένα έχουν αναβαθμιστεί, με νέες τετραπίστονες μπροστινές δαγκάνες.
Η μπαταρία των 54 kWh είναι επίσης αναβαθμισμένη σε σχέση με το βασικό E-208 (51 kWh), όμως, λόγω του πιο ισχυρού ηλεκτροκινητήρα, η αυτονομία που ανακοινώνει η Peugeot για το GTi είναι 349 χιλιόμετρα – νούμερο αρκετά μικρότερο σε σχέση με τα 433 χιλιόμετρα που μπορεί να διανύσει το E-208. Η φόρτιση είναι ίδια και στα δύο μοντέλα, με μέγιστη ισχύ τα 100 kW σε ταχυφορτιστή, με την γαλλική εταιρεία να υπόσχεται φόρτιση από το 20 ως το 80% σε λιγότερο από 30 δευτερόλεπτα.
Εμφανισιακά το νέο E-208 GTi αποκτά αρκετά ξεχωριστά χαρακτηριστικά που το κάνουν να διαφοροποιείται από τις βασικές εκδόσεις. Ο μπροστινός προφυλακτήρας διαθέτει ένα ανασχεδιασμένο splitter, κάνοντας το ήδη αρκετά επιθετικό design του βασικού μοντέλου αρκετά πιο δυναμικό. Τα φώτα ημέρας εξακολουθούν να βρίσκονται στις άκρες του προφυλακτήρα και να θυμίζουν «νυχιές λιονταριού».
Στο πίσω μέρος η νέα αεροτομή και ο πιο μεγάλος διαχύτης (ο οποίος ενσωματώνει και φως ομίχλης σαν σε αγωνιστικό μοντέλο) κάνουν το GTi να φαίνεται ιδιαίτερα επιθετικό. Η λεπτομέρεια που «τραβάει» το μάτι περισσότερο είναι οι νέες ζάντες «Hole», των 18 ιντσών, οι οποίες σχεδιάστηκαν έτσι ώστε να θυμίζουν αυτές που τοποθετούνταν στο κλασικό πλέον Peugeot 205 GTi. Το πιο φαρδύ τους στήσιμο χαρίζει συνολικά στο νέο GTi ένα πιο σπορ look.
Στο εσωτερικό οι Γάλλοι σχεδιαστές συνέχισαν να αντλούν έμπνευση από το 205 GTi, καθώς οι ταπετσαρίες έχουν μια χαρακτηριστική μαύρη-κόκκινη διχρωμία. Υπάρχουν επίσης στοιχεία από alcantara, προσδίδοντας έναν σπορ αλλά και premium χαρακτήρα, μαζί με τις κόκκινες ραφές και ζώνες, τα πατάκια και τους αεραγωγούς. Στο infotainment εντοπίζονται επίσης ορισμένες αλλαγές, με μενού που δείχνουν δεδομένα επιδόσεων, ενώ τα μαρσπιέ και το τιμόνι διαθέτουν σήματα «GTi».
Στον εξοπλισμό θα υπάρχει μια μεγαλύτερη κεντρική οθόνη αφής από αυτή που συναντάμε στο E-208, σύστημα πλοήγησης από την TomTom, ασύρματο Apple CarPlay και Android Auto, καθώς και δυνατότητες V2L.
To νέο Peugeot E-208 GTi αναμένεται να φτάσει στις ευρωπαϊκές αντιπροσωπείες στα τέλη του 2025.