5 νέα SUV που δοκιμάσαμε πρόσφατα

Δείτε την άποψή μας για τα 5 SUV που βρέθηκαν πρόσφατα στα χέρια των οδηγών του MotorOne.

5 νέα SUV που δοκιμάσαμε πρόσφατα

Δείτε την άποψή μας για τα 5 SUV που βρέθηκαν πρόσφατα στα χέρια των οδηγών του MotorOne.

Η δυναμική που παρουσιάζουν τα SUV στην ελληνική αγορά φαίνεται πως θα διατηρηθεί και το 2025, παραμένοντας στην κορυφή των προτιμήσεων των Ελλήνων αγοραστών αυτοκινήτων.

Φυσικά το MotorOne δε θα μπορούσε παρά να δοκιμάσει πέντε από τα πιο νέα SUV της αγοράς και να σας μεταφέρει την αναλυτική του άποψη για αυτά.

Παρακάτω θα βρείτε ποια μοντέλα βρέθηκαν πρόσφατα στα χέρια των οδηγών του MotorOne, καθώς και links με περισσότερες πληροφορίες.

CUPRA Terramar VZ 2.0 TSI 4Drive PHEV 

Το Terramar βασίζεται στην πλατφόρμα MQB Evo η οποία υποστηρίζει τα μεσαία μοντέλα του ομίλου που ανήκει, όπως τα Tiguan και Kodiaq, αλλά και το Q3 που θα προκύψει μελλοντικά. Η γκάμα κινητήρων απαρτίζεται από 5 επιλογές, οι οποίες υιοθετούν τρεις διαφορετικές τεχνολογίες: TSI (βενζινοκινητήρας), eTSI (ήπια υβριδικό σύστημα), καθώς και τη νέα γενιά του συστήματος plug-in hybrid (eHybrid).

Η CUPRA κάνει λόγο για ένα SUV με δυναμική συμπεριφορά, κάτι που δεν φαίνεται ούτε παράλογο, ούτε απέχει από την πραγματικότητα, όπως μας απέδειξε στις διαδρομές που κινηθήκαμε. Χάρη στη σπορ ανάρτηση και το προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης, στα ισχυρά του φρένα (εξαπίστονες μπροστινές δαγκάνες), το Terramar δείχνει ικανό να ανταπεξέλθει σε κάθε σκοπό και κάθε οδηγικό γούστο.

CUPRA Terramar 2.0 TSI 7DSG 4Drive (6)

Οι ζωηρές επιταχύνσεις δεν απογείωσαν ποτέ τις καταναλώσεις που δεν ξέφευγαν προς διψήφια νούμερα παρά το γεγονός ότι μιλάμε για ένα σχετικά βαρύ αυτοκίνητο στα 1.750 κιλά και με τετρακίνηση. Σαφώς μπορεί κάλλιστα να θρονιαστεί σε 12άρια και 14άρια ανά 100 χλμ., αν το πόδι σου πέφτει βαρύ και ασήκωτο στο δεξί πεντάλ και αναζητάς συνεχώς στιγμές που δικαιολογούν τα 5,9 δλ. για τα 0-100 χλμ./ώρα και τα 243 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας.

Δείτε περισσότερα για το CUPRA Terramar VZ 2.0 TSI 4Drive PHEV

Ford Capri Premium RWD Extended Range 286PS

Στην έκδοση RWD Extended Range, ένας ηλεκτροκινητήρας 286 ίππων και 545 Nm ροπής, κινεί τους πίσω τροχούς και αφορά την ενδιάμεση έκδοση που οδηγούμε. Η προηγμένη μπαταρία ιόντων λιθίου εκτεταμένης χωρητικότητας και ωφέλιμης χωρητικότητας 77 kWh προσφέρει αυτονομία, που σύμφωνα με τον κατασκευαστή, πλησιάζει τα 600 χλμ. Και για να ακριβολογούμε αυτό επιτυγχάνεται στην έκδοση Style (κατανάλωση ενέργειας: 13,9 kWh /100 χλμ.) ή 572 χλμ. στην πλουσιότερη Premium (14,7 kWh /100 χλμ.) που αφορά τη δοκιμή μας.

Στην πράξη ο οδηγός έχει στη διάθεση του 5 προγράμματα οδήγησης (Eco, Normal, Sport, Traction και Individual) που επιδρούν στον τρόπο που θέλει να εκφράζεται το αυτοκίνητο που οδηγεί. Σε κάθε περίπτωση η σφιχτή ανάρτηση δεν επηρεάζει την άνεση και το SUV της Ford προσφέρει δυναμικά στοιχεία συμπεριφοράς ανώτερα του ανταγωνισμού του. Το πισωκίνητο layout καθιστά την ουρά δραστήρια, με πρόθεση να ανοίξει την τροχιά της προς τα έξω.

Ford Capri RWD (6)

 

Αυτή η τάση υπερστροφής είναι αναμενόμενα ευχάριστη και άξια της σπορ λογικής Ford που συμβάλλει στην καλύτερη τοποθέτηση του αυτοκινήτου στις στροφές. Ταυτόχρονα δεν παίρνει έκταση καθώς τα ηλεκτρονικά βοηθήματα επεμβαίνουν διακριτικά μεν αλλά αποφασιστικά για να επαναφέρουν την τάξη.

Δείτε περισσότερα για το Ford Capri Premium RWD Extended Range 286PS

Kia EV3 GT-Line

Η γκάμα του Kia EV3 απαρτίζεται από τρεις εκδόσεις. Όλες τους κινούνται από έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα 204 ίππων και 283 Nm, ο οποίος συνδυάζεται με δύο μπαταρίες: 58,3 kWh (EV3 Earth Standard Range) και 81,4 kWh (EV3 Earth Long Range και GT-Line). Η αυτονομία είναι μεγάλη και στις δύο περιπτώσεις, φτάνοντας τα 436 χλμ. και τα 605 χλμ. αντίστοιχα. Στην περίπτωσή μας δοκίμιο αποτελεί η κορυφαία έκδοση GT-Line.

Η έκδοση GT-Line του EV3 είναι διαθέσιμη αποκλειστικά με τη μεγάλη μπαταρία των 81,4 kWh, η οποία τροφοδοτεί με ενέργεια έναν ηλεκτροκινητήρα που κινεί τους εμπρός τροχούς και υπόσχεται αυτονομία έως και 605 χλμ.. Η τιμή αυτή είναι κορυφαία για την κατηγορία. Προϋπόθεση για την επίτευξή της είναι αφενός η μέση κατανάλωση να παραμένει χαμηλά, κοντά στις 14,9 kWh/100 χλμ. που ανακοινώνει ο κατασκευαστής, αφετέρου η ύπαρξη της προαιρετικά διαθέσιμης αντλίας θερμότητας, η οποία ανακτά θερμικά φορτία από τον κινητήρα για την θέρμανση της καμπίνας επιβατών.

Kia EV3-GT-LINE GR-5

Στην πράξη καταγράψαμε κατανάλωση περί τις 18 kWh/100 χλμ. που αντιστοιχούν σε μέση αυτονομία 450 χλμ.. Με προσεκτική οδήγηση πάντως είναι εφικτή η κάλυψη αποστάσεων πάνω από 520 χλμ. με μία πλήρη φόρτιση. Η ισχύς των 204 ίππων δεν είναι ιδιαίτερα υψηλή για ηλεκτρικό αυτοκίνητο, είναι όμως υπεραρκετή για να προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις: 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 7,7’’ και μέγιστη ταχύτητα 170 χλμ./ώρα. Νούμερα που αρμόζουν ακόμη και σε σπορ κατασκευή, πόσο μάλλον σε ένα οικογενειακό SUV.

Δείτε περισσότερα για το Kia EV3 GT-Line

Kia Sportage 1.6T 48V 7DCT

Η σημαντικότερη αλλαγή στο Sportage MY25 αφορά στον κινητήρα. Ο 1.6 λίτρων T-GDi αποδίδει 160 ίππους και 265 Nm ροπής (όση και η προηγούμενη έκδοση των 180 ίππων). Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνεται σε 9,2 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 192 χλμ./ώρα.

Η κατανάλωση καυσίμου που ανακοινώνει το εργοστάσιο είναι 6,2 λίτρα/100 χλμ., με εκπομπές CO2 στα 146 γρ./χλμ.. Σε πραγματικές συνθήκες το mild hybrid σύστημα κίνησης χρειάζεται περίπου 8 λτ./100 χλμ., νούμερο που κρίνεται χαμηλό για αυτοκίνητο αυτού του μεγέθους και απόδοσης. Σε συνδυασμό με το 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, το Sportage διαπρέπει σε ευκολία χρήσης.

Kia Sportage 1.6 160 test 1

Στον δρόμο, το Sportage MΥ25 προσφέρει μια άνετη και σταθερή οδήγηση, όπως άλλωστε μας είχε συνηθίσει η Kia και με τα προηγούμενα Sportage. Η ανάρτηση απορροφά αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, ενώ το σύστημα διεύθυνσης παρέχει καλή πληροφόρηση. Η ηχομόνωση της καμπίνας είναι εξαιρετική, εξασφαλίζοντας ένα ήσυχο περιβάλλον ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες.

Δείτε περισσότερα για το Kia Sportage 1.6T 48V 7DCT

Opel Grandland 1.2T Hybrid 

Το 48βολτο ήπια υβριδικό σύστημα του ομίλου Stellantis έχει μια πολύ δύσκολη αποστολή: να κινήσει ένα μεγάλο SUV βάρους 1.600 κιλών. Στην πράξη τα καταφέρνει περίφημα, προσφέροντας αξιοπρεπέστατες επιδόσεις αλλά και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.

Ο 1.200άρης turbo βενζίνης των 136 ίππων και 230 Nm ροπής συνδυάζεται με μπαταρία ιόντων λιθίου και ένα αυτόματο 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη e-DCS6, το οποίο ενσωματώνει έναν ηλεκτροκινητήρα 28 ίππων. Η επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα είναι υπόθεση 10,2’’ και η μέγιστη ταχύτητα είναι 202 χλμ./ώρα.

Opel Grandland Hybrid 2025 blue (1)

Η απόκριση στο γκάζι είναι άμεση χάρη και στο πάντα ετοιμοπόλεμο ηλεκτρικό μοτέρ και οι αλλαγές σχέσεων πραγματοποιούνται σβέλτα και εξαιρετικά ομαλά, είτε γίνονται αυτόματα είτε χειροκίνητα από τα paddles στο τιμόνι. Ο οδηγός έχει επίσης στη διάθεσή του 3 προφίλ οδήγησης (Normal, Sport, Eco) αλλά και την επιλογή Manual στο κιβώτιο για καλύτερο έλεγχο των αλλαγών σχέσεων.

Δείτε περισσότερα για το Opel Grandland 1.2T Hybrid

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!