Δοκιμάζουμε το Ford Capri Premium RWD Extended Range 286PS (+video)

Γνωρίσαμε το Ford Capri τη δεκαετία του ’60 σαν δίπορτο γοητευτικό κουπέ και σήμερα επιστρέφει με ίδιο όνομα και σχήμα, αλλά εντελώς διαφορετική προσέγγιση.

Δοκιμάζουμε το Ford Capri Premium RWD Extended Range 286PS (+video)

Γνωρίσαμε το Ford Capri τη δεκαετία του ’60 σαν δίπορτο γοητευτικό κουπέ και σήμερα επιστρέφει με ίδιο όνομα και σχήμα, αλλά εντελώς διαφορετική προσέγγιση.

Ford Capri Premium RWD Extended Range 286PS: Η επιτυχία της Mustang στην Αμερική ήταν το έναυσμα μιας ιδέας που έπεσε στα υψηλά κλιμάκια της Ford για κάτι αντίστοιχο που θα συνέβαινε στην δική μας πλευρά του Ατλαντικού.  Η εταιρία του μπλε οβάλ θέλοντας να κατακτήσει με παρόμοιο τρόπο και την αγορά της Ευρώπης, ξεκινάει να σχεδιάζει ένα σπορ οικονομικό αυτοκίνητο που θα ταιριάζει περισσότερο στην ευρωπαϊκή νοοτροπία. Θα είναι μικρότερο και πιο οικονομικό στην οδήγηση σε σχέση με την Mustang, αλλά με την ίδια εντυπωσιακή δίπορτη κουπέ σιλουέτα.

Και κάπως έτσι έκανε την πρώτη του  επίσημη παρουσίασή του το 1969 στην Έκθεση Αυτοκινήτου των Βρυξελών. Ήταν η χρονιά που ο άνθρωπος περπάτησε για πρώτη φορά στο φεγγάρι, πραγματοποιήθηκε το θρυλικό φεστιβάλ Woodstock και τα πρώτα Boeing 747 πέταξαν στον ουρανό. Το Capri της Ford εμφανίστηκε για πρώτη φορά τους δρόμους της Ευρώπης

Το Ford Capri άρχισε να γίνεται «το αυτοκίνητο που όλοι ονειρεύονται», όπως χαρακτηριστικά ανέφερε το διαφημιστικό σλόγκαν της Ford την εποχή εκείνη, μια υπόθεση που κέρδισε τρεις ανανεώσεις στην 17χρονη πορεία του και ωφέλησε την Ford κατά 1.900.000 πωλήσεις.

Το 1986 η Ford σηματοδοτεί το τέλος της παραγωγής του Capri με μια τελευταία έκδοση περιορισμένης παραγωγής, το Capri 280(παρήχθη σε λίγο περισσότερα από 1.000 αντίτυπα). Θα έπρεπε να περάσουν περί τα 40 χρόνια μέχρι να ξαναδούμε το όνομα Capri στις ευρωπαϊκές αγορές.

Ford Capri RWD (20)

Ford Capri, η επιστροφή!

H Ford ξανάφερε πρόσφατα στο προσκήνιο ένα από τα πιο δημοφιλή ονόματα στην ιστορία της. Τότε είχαμε να κάνουμε με μια απάντηση στην επιτυχία της Mustang, κομμένη και ραμμένη στα ευρωπαϊκά δεδομένα της εποχής. Σήμερα όμως δεν έχουμε να κάνουμε με μια ρετρομοντέρνα αναβίωση, αλλά για μια προσθήκη στην ηλεκτροκίνητη γκάμα σερβιρισμένη σε μεσαίο δυναμικό SUV αμάξωμα.

Αν πέραν της ονομασίας ψαχτείς για σημείο σύνδεσης με το Capri από το παρελθόν αυτό θα στηριχτεί στην κουπέ λογική της σχεδίασης και στην μετάδοση στους πίσω τροχούς, αν δεν μιλάμε για την τετρακίνητη έκδοση γιατί και από αυτή θα βρεις στην γκάμα.

Ford Capri RWD (17)

Αυτή τη φορά λοιπόν δεν είναι ένα χαμηλό σπορ αυτοκίνητο, αλλά ένα coupe D-SUV, με σμιλευμένες εξωτερικές γραμμές οι οποίες σύμφωνα με την Ford, προσφέρουν υψηλή αεροδυναμική απόδοση κάτι που χρειάζεται, γιατί είναι και μια αμιγώς ηλεκτρική υπόθεση. Τα εμπρός φώτα ενώνονται με μια κλειστή μάσκα που προβάλει μπροστά τους και κάτω από το σήμα φροντίζει να ενημερώσει για το μοντέλο. Το ίδιο συμβαίνει και πίσω με διαφορετικό 3D τρόπο στο διάφανο πλαστικό που τρέχει ανάμεσα στα φανάρια.

Εξωτερικά λοιπόν έχει τον δικό του χαρακτήρα, με ψηλό στήσιμο αμαξώματος θηριώδης τροχούς και μυώδη πίσω φτερά που για τον παρατηρητικό θεατή μιμούνται ψηλά στην περιοχή των παραθύρων, μέρος της σχεδιαστικής ιστορίας του.

Όσο ξεχωριστή εικόνα και αν έχει καταφέρει να δώσει η εταιρεία στο μεσαίο ηλεκτρικό SUV της, η συγγένειά του με τα VW ID.4 και ID.5 είναι εμφανής – και όχι τυχαία, αφού όλα βασίζονται στην γνωστή πλατφόρμα του ομίλου, ως αποτέλεσμα της συνεργασίας Ford και VW στα επαγγελματικά και επιβατικά μοντέλα. Το Capri λοιπόν βασίζεται στην πλατφόρμα MEB του Volkswagen Group και κατασκευάζεται στο υπερσύγχρονο Κέντρο Ηλεκτρικών Οχημάτων της Ford στην Κολωνία.

Ο εσωτερικός του κόσμος έρχεται κατ’ εικόναν και ομοίωσίν με το Ford Explorer, το οποίο άλλωστε προηγήθηκε με την ίδια πλατφόρμα και τοποθετήθηκε μια κατηγορία πιο κάτω.

Ford Capri RWD (30)

Σύγχρονο και μίνιμαλ εσωτερικό με μοντέρνα υλοποίηση, υλικά ποιότητας και σπορ στοιχεία στην digital εικόνα του με την μεταλλική κάτω ακτίνα με τις οπές στο τριάκτινο τιμόνι, να θυμίζει λίγο από το παρελθόν.  Οι διακόπτες αφής θα χρειαστούν εξοικείωση, κάτι που ισχύει και για τους διακόπτες των πίσω παραθύρων που ουσιαστικά μοιράζονται αυτούς του οδηγού-συνοδηγού.

Η προηγμένη και ρυθμιζόμενη κάθετα τοποθετημένη οθόνη αφής SYNC Move 14,6 ιντσών εξασφαλίζει κορυφαία συνδεσιμότητα, ενώ στα τεχνολογικά δεδομένα του μεσαίου SUV της Ford συναντά κανείς ένα ηχοσύστημα με υπογραφή και μια πλήρη ομπρέλα τουλάχιστον 15 συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού. Ανάμεσά τους το αυτορρυθμιζόμενο σύστημα σταθερής ταχύτητας με αυτόματη ακινητοποίηση & επανεκκίνηση του οχήματος (ιδιαίτερα βοηθητικό σε μποτιλιάρισμα), η υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας και το αυτόματο φρενάρισμα, τόσο στην κίνηση προς τα εμπρός όσο και κατά την όπισθεν σε περίπτωση διερχόμενου οχήματος.

Αποθηκευτικά highlights βρίσκεις στον «κρυφό» χώρο My Private Locker πίσω από την οθόνη και στα 17 λίτρα του Mega Console ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα, ενώ ο πλούσιος στάνταρ εξοπλισμός, περιλαμβάνει μεταξύ άλλων θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα και τιμόνι, και λειτουργία μασάζ στο κάθισμα του οδηγού. Πιο πίσω οι επιβάτες θα απολαύσουν ατμόσφαιρα, παροχές και ευρυχωρία για μια άνετη παραμονή για ώρες, ενώ ακριβώς από πίσω τους τα 572 λίτρα για αποσκευές θα ικανοποιήσουν και τους 5 επιβαίνοντες.

Ford Capri, το στριφτερό D-SUV

Στην έκδοση RWD Extended Range, ένας ηλεκτροκινητήρας 286 ίππων και 545 Nm ροπής, κινεί τους πίσω τροχούς και αφορά την ενδιάμεση έκδοση που οδηγούμε. Η προηγμένη μπαταρία ιόντων λιθίου εκτεταμένης χωρητικότητας και ωφέλιμης χωρητικότητας 77 kWh προσφέρει αυτονομία, που σύμφωνα με τον κατασκευαστή, ξεπερνά τα 600 χλμ. Και για να ακριβολογούμε αυτό επιτυγχάνεται στην έκδοση Style (κατανάλωση ενέργειας: 13,9 kWh /100 χλμ.) ή 572 χλμ. στην πλουσιότερη Premium (14,7 kWh /100 χλμ.) που αφορά τη δοκιμή μας.

Ford Capri RWD (1)

Συν τοις άλλοις η μπαταρία φορτίζει στο μισάωρο σε ταχυφορτιστή, έως το 80% της χωρητικότητάς της και υποστηρίζει ταχεία φόρτιση DC έως και 135 kW. Σε ιδιωτικό φορτιστή, η εφαρμογή FordPass δίνει τη δυνατότητα προγραμματισμού της φόρτισης σε ώρες που ισχύουν ευνοϊκά τιμολόγια, όπως επίσης τον ορισμό της ώρας αναχώρησης για ενεργοποίηση της λειτουργίας pre-conditioning και την επίτευξη της ιδανικής θερμοκρασίας στην καμπίνα, την ώρα που το όχημα φορτίζεται.

Ford Capri RWD (2)

Ταυτόχρονα η απόδοση είναι υπεραρκετή για να κάνει τα λίγο παραπάνω από 2.100 κιλά της κατασκευής σβέλτα, ευέλικτα και δραστήρια (τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα και 6,4 δλ. για τα 0-100 χλμ./ώρα). Δεν είναι όμως μόνο καλές επιδόσεις αλλά και λογικές καταναλώσεις που στην φυσιολογική χρήση δεν ξεφεύγουν πολύ παραπανω από τις 18 kWh/100 χλμ., αν εκμεταλλευτείς το σωστό στήσιμο που επιτρέπει την οδήγηση με ροή.

Ford Capri RWD (6)

Στην πράξη ο οδηγός έχει στη διάθεση του 5 προγράμματα οδήγησης(Eco, Normal, Sport, Traction και Individual) που επιδρούν στον τρόπο που θέλει να εκφράζεται το αυτοκίνητο που οδηγεί. Σε κάθε περίπτωση η σφιχτή ανάρτηση δεν επηρεάζει την άνεση και το SUV της Ford προσφέρει δυναμικά στοιχεία συμπεριφοράς ανώτερα του ανταγωνισμού του. Το πισωκίνητο layout καθιστά την ουρά δραστήρια, με πρόθεση να ανοίξει την τροχιά της προς τα έξω.

Αυτή η τάση υπερστροφής είναι αναμενόμενα ευχάριστη και άξια της σπορ λογικής Ford που συμβάλλει στην καλύτερη τοποθέτηση του αυτοκινήτου στις στροφές. Ταυτόχρονα δεν παίρνει έκταση καθώς τα ηλεκτρονικά βοηθήματα επεμβαίνουν διακριτικά μεν αλλά αποφασιστικά για να επαναφέρουν την τάξη.

Ford Capri RWD (4)

Αυτό που χρειάζεται συνήθεια, είναι η σπογγώδης αίσθηση του πεντάλ φρένου, το οποίο θέλει παραπάνω πάτημα για να νιώσεις ισχυρή μείωση της ταχύτητας. Απουσιάζει και η συνήθης λειτουργία στα EV, one pedal (επιτάχυνση και επιβράδυνση μόνο με το πεντάλ του γκαζιού), κάτι που ντουμπλάρει η επιλογή B (brake) που κάνει την ανάκτηση (και την επιβράδυνση) πιο δυνατή στο άφημα του γκαζιού.

Η ουσία είναι ότι διακρίνεται σε άνεση και ποιότητα κύλισης, απορροφά αποτελεσματικά τις ανωμαλίες και εξασφαλίζει ήσυχο ταξίδι, ενώ όταν βγεις από το αυτοκίνητο και διαπιστώσεις τις πληθωρικές του διαστάσεις θα του βγάλεις το καπέλο για τις οδηγικές εντυπώσεις που σου άφησε (νοιώθεις ότι οδηγείς κάτι πολύ μικρότερο).

Ford Capri RWD (48)

Ford Capri, η επιλογή!

Το ηλεκτρικό Capri με το ιδιαίτερο στιλ, τις επιδόσεις συνδυασμένες με δυναμικά χαρακτηριστικά, τη γενναία αυτονομία και τον αρχοντικό εξοπλισμό και τεχνολογίες, την ευρυχωρία με ευφάνταστες λύσεις και την συνολική του ευελιξία για αυτοκίνητο τέτοιου μεγέθους δείχνει έτοιμο να προσελκύσει όχι μόνο θετικές κριτικές, αλλά και κόσμο στις εκθέσεις Ford. Υπερκαλύπτει τα δεδομένα της εποχής του και της κατηγορίας που τοποθετείται και βάζει δύσκολα στον ανταγωνισμό.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΑΡΓΙΑΝΝΙΔΗΣ

Ford Capri RWD (46)

 

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!