Porsche 911 Panamericana: Ζωντανή ανάμνηση μιας ιστορικής νίκης

H γερμανική φίρμα δημιούργησε μια one-off «συναισθηματικής αξίας» έκδοση της 911 S Cabriolet με έμπνευση την αγωνιστική 356 S Cabriolet του 1952

Porsche 911 Panamericana: Ζωντανή ανάμνηση μιας ιστορικής νίκης

H γερμανική φίρμα δημιούργησε μια one-off «συναισθηματικής αξίας» έκδοση της 911 S Cabriolet με έμπνευση την αγωνιστική 356 S Cabriolet του 1952

Μετά την πρόσφατη Carrera T, η Porsche αποκαλύπτει μια ακόμα δημιουργία με αφετηρία το πλέον εμβληματικό της sportscar. Αυτή την φορά ωστόσο δεν πρόκειται για μια ευρείας αποδοχής και παραγωγής έκδοση αλλά για ένα one-off μοντέλο το οποίο κατασκευάστηκε για να τιμήσει την πρώτη συμμετοχή της Porsche στον αγώνα Carrera Panamericana το μακρινό 1952.

Αναμενομένα λοιπόν η νέα 911 Panamericana αντλεί τις επιρροές και τις ιδιαιτερότητες της από την 356 S Cabriolet που συμμετείχε προ εβδομηκονταετίας στον θρυλικό αγώνα.

Εξίσου αναμενόμενα λοιπόν, αφετηρία για την έκδοση αποτελεί η 911 S Cabriolet η οποία υιοθετεί μια σειρά λεπτομέρειες που οι σχεδιαστές της Porsche εντόπισαν στο οπτικό υλικό από το Carrera Panamericana και τη συμμετοχή της 356 S Cabriolet ενώ συμβουλεύτηκαν και τον Herbert Linge, τον επικεφαλής μηχανικό της τότε αγωνιστικής ομάδας της Porsche.

Η ιδέα πάντως για τη δημιουργία της one-off έκδοσης ανήκει στην Porsche Λατινικής Αμερικής και Μεξικού κατόπιν πρωτοβουλίας της οποίας κατασκευάστηκε το κυριολεκτικά μοναδικό μοντέλο.

Σε ό,τι αφορά τα χαρακτηριστικά της, η 911 Panamericana υιοθετεί τροχούς 20 ιντσών στον μπροστινό άξονα και 21 ιντσών στον πίσω με σχεδιασμό που παραπέμπει στην έκδοση Turbo και απόχρωση στο χρώμα του αμαξώματος.

Στα πλευρά του αμαξώματος διακρίνεται ο αριθμός 11, ο αγωνιστικός αριθμός της 356 S Cabriolet ενώ οι γρίλιες στο κάλυμμα του κινητήρα υιοθετούν λευκό χρώμα δίνοντας μια ανάλογη αίσθηση με το ιστορικό μοντέλο που με πλήρωμα τον πρίγκηπα Paul Alfons von Metternich και τον βαρώνο Manuel Antonio de Teffe, κατέκτησε την πρώτη θέση της κατηγορίας της στο Carrera Panamericana.

Μιλώντας για ιστορία, αν ήδη αναρωτιέστε, ο πρώτος είναι ή μάλλον για την ακρίβεια υπήρξε μιας και απεβίωσε το 1992, απόγονος και συγκεκριμένα τρισέγγονος του γνωστού για την μάλλον ανθελληνική στάση του κατά τη διάρκεια της επανάστασης του ’21 αυστριακού πολιτικού Μέτερνιχ, ωστόσο μάλλον σίγουρα πιο συμπαθής καθώς κατά τη διάρκεια του Β΄ΠΠ υπήρξε αντιναζί εκτός από οδηγός αγώνων, ιδιότητα η οποία πλην από το ράλι Monte Carlo και τον 24ωρο αγώνα αντοχής του Le Mans τον οδήγησε και στον θώκο της FIA της οποίας διετέλεσε πρόεδρος από το 1975 έως και το 1985.

Αφήνοντας κατά μέρος τον τελευταίο απόγονο του οίκου των Μέτερνιχ και επιστρέφοντας στην ειδική έκδοση, με ανάλογα συστατικά έχει διαμορφωθεί και το εσωτερικό το οποίο φέρει στα προσκέφαλα την φράση La Carrera Panamericana” μαζί με το περίγραμμα ενός κράνους της εποχής. Στο ίδιο μοτίβο, στο ταμπλό μπροστά από τον συνοδηγό τοποθετείται μια πλακέτα η οποία αναγράφει 911 Carrera S – La Carrera Panamericana 1952 ενώ η ίδια ακριβώς επιγραφή κοσμεί και τους αναβατήρες αλλά και το κλειδί. Αντίστοιχα έχουν διαμορφωθεί και τα φώτα καλωσορίσματος.

Σύμφωνα με τις συστάσεις, η Porsche σκοπεύει να δημοπρατήσει την one-off έκδοση παραχωρώντας μέρος των εσόδων σε φιλανθρωπικούς σκοπούς. Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι η συγκεκριμένη one-off έκδοση είναι η δεύτερη μέσα σε λίγο χρονικό διάστημα που δημιουργείται κατόπιν αιτήματος της Porsche Λατινικής Αμερικής και Μεξικού, καθώς προηγήθηκε η Turbo S Coupe Gulf Oil προς τιμή του μεξικανού οδηγού, Pedro Rodriguez.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!