Κατά την παρουσίαση του Εθνικού Σχεδίου Δράσης για την Οδική Ασφάλεια, η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είχε αφήσει αιχμές για τους ελέγχους που γίνονται στα ΚΤΕΟ, όχι μόνον στα δημόσια αλλά και στα ιδιωτικά. Μάλιστα είχε αναφερθεί ότι το ποσοστό απόρριψης στην Ελλάδα είναι μόλις 4,5%, τη στιγμή που στη Γερμανία είναι 35,5%.
Από την πλευρά τους, στελέχη ιδιωτικών ΚΤΕΟ υποστήριξαν στο MotorOne ότι το σχετικό ποσοστό είναι χαμηλό στη χώρα μας διότι πολλά παλαιά οχήματα δεν περνάνε καν από τεχνικό έλεγχο.
Δείτε ακόμη: Στα 30 χλμ/ώρα το όριο ταχύτητας στις πόλεις
Έτσι, η κυβέρνηση νομοθέτησε τη δημιουργία Μητρώου Εποπτών ΚΤΕΟ, οι οποίοι θα είναι διαπιστευμένοι ιδιώτες μηχανικοί (με πτυχίο πανεπιστημίου) και θα πραγματοποιούν επανέλεγχο των οχημάτων στο σημείο (στην έξοδο δηλαδή του ΚΤΕΟ), ώστε να διαπιστωθεί αν σωστά πέρασε με επιτυχία.
Σε περιπτώσεις που διαπιστωθεί ότι έγιναν πλημμελείς έλεγχοι, θα επιβάλλονται κυρώσεις που μπορεί να φθάνουν έως στην αφαίρεση της άδειας λειτουργίας του ΚΤΕΟ. Επίσης θα είναι υψηλότερο το πρόστιμο για τον πλημμελή ιδιοκτήτη και θα αφαιρούνται τα στοιχεία κυκλοφορίας.