F1: H Ferrari πέρασε τα crash test της FIA

To μονοθέσιο της Ferrari για τη σεζόν του 2024 στη Formula 1 πέρασε επιτυχώς τα υποχρεωτικά crash test της FIA.

F1: H Ferrari πέρασε τα crash test της FIA

To μονοθέσιο της Ferrari για τη σεζόν του 2024 στη Formula 1 πέρασε επιτυχώς τα υποχρεωτικά crash test της FIA.

To μονοθέσιο της Ferrari για το 2024 στη Formula 1, με εσωτερική ονομασία πλαισίου 676, κατάφερε να περάσει επιτυχώς τα υποχρεωτικά crash test που επιβάλλει η FIA πριν από την έναρξη της χρονιάς, σύμφωνα με τις πληροφορίες του ιταλικού Motorsport. Η είδηση κυκλοφόρησε έπειτα από την επανέναρξη λειτουργίας της Gestione Sportiva (αγωνιστικού τμήματος) της Ferrari, η οποία είχε πάψει να λειτουργεί στις 22 Δεκεμβρίου, λόγω των Χριστουγεννιάτικων διακοπών που επιβάλλουν οι φετινοί κανονισμοί στα εργοστάσια των ομάδων της Formula 1.

Σε αντίθεση με τις ομάδες που βασίζονται στην Αγγλία και χρησιμοποιούν τις εγκαταστάσεις του Cranfield, η Ferrari απευθύνεται στο CSI στο Bollate της Ιταλίας, το κέντρο πιστοποίησης του ομίλου IMQ στην περιοχή του Μιλάνο. Το καινούργιο πλαίσιο διαφέρει αισθητά από αυτό της F1-23, με τις κάτω πλευρικές κατασκευές απορρόφησης συγκρούσεων στα πλαϊνά του cockpit να έχουν τοποθετηθεί πιο χαμηλά ενώ έχει ενισχυθεί και το roll-hoop πίσω από το κεφάλι του οδηγού, σύμφωνα με τους πιο αυστηρούς φετινούς τεχνικούς κανονισμούς.

H νέα Ferrari θα παρουσιαστεί στο Fiorano στις 13 Φεβρουαρίου και αμέσως μετά, η ιταλική ομάδα θα πραγματοποιήσει shakedown (στο οποίο φέτος επιτρέπεται η διάνυση διπλάσιων –200χλμ. με ελαστικά επίδειξης, που είναι πιο αργά από τα αγωνιστικά) στην ιδιόκτητη πίστα, με τους οδηγούς της, Charles Leclerc και Carlos Sainz. Σύμφωνα με τις πληροφορίες του ιταλικού Formu1a.uno, σε σύγκριση με την SF-23 έπειτα από τις αναβαθμίσεις του GP Ιαπωνίας, το νέο μονοθέσιο έχει κερδίσει 30 βαθμούς αεροδυναμικού φορτίου (περίπου 9% της συνολικής κάθετης δύναμης, ή 0,45 δλ. στο γύρο μίας μέσης πίστας), χωρίς να αυξήσει πολύ την οπισθέλκουσα.

Είναι σαφές ότι αυτό δεν μπορεί να θεωρηθεί πραγματικό κέρδος στην πίστα, καθώς η απόδοση εξαρτάται από πολλούς άλλους τεχνικούς παράγοντες. Δεδομένων των ίδιων κανονισμών και ελαστικών, φαίνεται να είναι ένα καλό ποσοστό (καθαρά αεροδυναμικό) και σύμφωνο με τις χειμερινές προσδοκίες των κορυφαίων ομάδων.

Όπως και η Mercedes, έτσι και η Ferrari, θα αλλάξει φιλοσοφία αεροδυναμικού σχεδιασμού, με ένα εντελώς νέο πλαίσιο φέτος, με το κιβώτιο να εμποδίζει λιγότερο την απόδοση του διαχύτη. Ωστόσο, οι ομάδες γνωρίζουν ότι είναι πολύ σημαντικό να κάνουν το δάπεδο και τα ελαστικά να λειτουργούν σταθερά στις διαφορετικές συνθήκες που καθορίζουν τη δυναμική και τη συμπεριφορά του μονοθεσίου (αεροδυναμικό και μηχανικό στήσιμο, στροφές, φρεναρίσματα, φορτίο καυσίμου). Ωστόσο, είναι εμφανές θα είναι πολύ δύσκολο να εκθρονιστεί η Red Bull που διατηρεί τον τίτλο του καθαρού φαβορί.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!