F1-GP Σάο Πάολο: Σειρά εκκίνησης, ελαστικά και στρατηγική

Δείτε την οριστική σειρά εκκίνησης του GP Σάο Πάολο, μαζί με τα διαθέσιμα σετ ελαστικών για κάθε οδηγό και τις προβλεπόμενες ταχύτερες στρατηγικές, καθώς και τα προγνωστικά για τον αγώνα στην πίστα του Interlagos.

F1-GP Σάο Πάολο: Σειρά εκκίνησης, ελαστικά και στρατηγική

Δείτε την οριστική σειρά εκκίνησης του GP Σάο Πάολο, μαζί με τα διαθέσιμα σετ ελαστικών για κάθε οδηγό και τις προβλεπόμενες ταχύτερες στρατηγικές, καθώς και τα προγνωστικά για τον αγώνα στην πίστα του Interlagos.

Δεδομένης και της χθεσινής εμφάνισης του Max Verstappen στο σπριντ του GP Σάο Πάολο, δύσκολα θα ψήφιζε κανείς εναντίον του για τη νίκη στον αγώνα της Κυριακής. Πέραν της συνολικής (αλλά και στις ευθείες) ταχύτητας της Red Bull, το άλλο σημαντικό πλεονέκτημα της είναι η διατήρηση των ελαστικών σε καλή κατάσταση, κάτι που αναμένεται να διαδραματίσει το ρόλο του και στον αγώνα της Κυριακής στο Interlagos.

Άλλωστε, τόσο ο poleman Verstappen, όσο και ο «συγκάτοικός» του στην πρώτη σειρά εκκίνησης του GP Σάο Πάολο, Charles Leclerc (Ferrari) έχουν διαφυλάξει ένα καινούργιο σετ μαλακής γόμας για τον αγώνα, όπως έχουν κάνει και οι οδηγοί της Aston Martin (που καταλαμβάνουν τη δεύτερη σειρά εκκίνησης), αλλά και ο Lando Norris, που θα εκκινήσει από την 6η θέση με τη McLaren.

Ένα καινούργιο σετ μαλακής γόμας θα δώσει επιπλέον πρόσφυση στα πρώτα μέτρα μετά την εκκίνηση. Όλα αυτά παρότι αρκετοί οδηγοί επέκριναν την απόδοση της μαλακής γόμας στο σπριντ του Σαββάτου, καθώς ήταν αναγκασμένοι να τη διαχειρίζονται καθ’ όλη σχεδόν τη διάρκειά του, για να μην πέσει δραματικά η απόδοσή της.

Σύμφωνα με την Pirelli, η ταχύτερη στρατηγική προβλέπεται ότι θα είναι αυτή των δύο pit stop, με χρήση μαλακής/μέσης/μαλακής γόμας, αν και υπάρχει και η δυνατότητα χρήσης δεύτερου σετ μέσης γόμας στο τελικό stint, αλλά θα είναι πιο αργή προσέγγιση. Δεν αποκλείεται και η στρατηγική 3 pit stop, από οδηγούς που έχουν πολλά φρέσκα σετ μαλακής γόμας (Ricciardo, Bottas, Zhou, Sargeant).

Αυτό συμβαίνει διότι η γόμα C2 είναι πολύ σκληρή για την πίστα του Interlagos και δεν παρέχει επαρκή πρόσφυση. Αυτό κάνει τα ελαστικά να πλαγιολισθαίνουν, με αποτέλεσμα να υπερθερμαίνονται και να καταπονούνται περισσότερο. Ως ένα σημείο το ίδιο ισχύει και για τη μέση γόμα. Τα μαλακά ελαστικά, επειδή παρέχουν περισσότερη πρόσφυση, γλιστράνε λιγότερο και έχουν πιο γραμμική πτώση απόδοσης.

F1 - GP Σάο Πάολο 2023, Διαθέσιμα σετ ελαστικών ανά οδηγό

Ωστόσο, και τα μαλακά ελαστικά απαιτούν πάρα πολλή διαχείριση, όπως αποδείχθηκε στο σπριντ, αν και σε διαφορετικό βαθμό ανά μονοθέσιο. Οι θερμοκρασίες αναμένεται να είναι χαμηλότερες στον αγώνα από ό,τι χθες στο σπριντ και αυτό θα μειώσει τη θερμική καταπόνηση των ελαστικών. Aνησυχία αποτελεί για τη Ferrari το γεγονός ότι οι οδηγοί της ήταν αναγκασμένοι να σηκώνουν το πόδι τους από το γκάζι πριν από τα φρεναρίσματα για να αποτρέψουν την υπερθέρμανση της μονάδας ισχύος.

Από την πλευρά της, η Aston Martin επέδειξε εντυπωσιακό ρυθμό στο σπριντ και είχε τη δυνατότητα να διατηρήσει τα μαλακά ελαστικά σε καλή κατάσταση πάραυτα. Παρά τις κακές χθεσινές θέσεις εκκίνησης, ο ρυθμός αμφότερων των οδηγών της ομάδας θύμιζε Aston Martin από το πρώτο μισό της σεζόν και αυτό σημαίνει ότι οι Lance Stroll και Fernando Alonso θα έχουν πιθανότατα τη δυνατότητα να δώσουν μάχη με το Leclerc, o οποίος φυσικά στοχεύει στο βάθρο και θα έχει ως όπλο την υψηλότερη ταχύτητα της Ferrari στις ευθείες. Ωστόσο, η καταπόνηση των ελαστικών αναμένεται να προβληματίσει την ιταλική ομάδα και πάλι.

Πίσω από τις Aston Martin θα εκκινήσει ο Lewis Hamilton με τη Mercedes, που εχθές στο συνάντησε μία από τις χειρότερες καταπονήσεις ελαστικών, γεγονός που τον έκανε να δηλώσει ότι θα χαρεί όταν η W14 αποσυρθεί στο τέλος της φετινής σεζόν. Φαίνεται ότι η γερμανική ομάδα έστησε το μονοθέσιό της χωρίς αρκετό αεροδυναμικό φορτίο στο πίσω μέρος, με αποτέλεσμα ο πίσω άξονας να πλαγιολισθαίνει και να καταπονεί τα ελαστικά, παρότι η τελική ταχύτητα στις ευθείες είναι πολύ χαμηλή.

F1 - GP Σάο Πάολο 2023, Ταχύτερες στρατηγικές

Ο Lando Norris με τη McLaren ήταν ο δεύτερος ταχύτερος συνδυασμός στο χθεσινό σπριντ και είχε τη δυνατότητα να διατηρήσει τα ελαστικά του σε αρκετά καλή κατάσταση, παρότι δεν είχε τη δυνατότητα να απειλήσει το Verstappen εντέλει. Ο Βρετανός δήλωσε ότι αισθάνεται πλέον καλύτερα από ποτέ πίσω από το τιμόνι του μονοθεσίου της McLaren, το οποίο τον είχε δυσκολέψει αρκετά στο παρελθόν, και είναι ικανός πλέον να αντλήσει το μέγιστο από αυτό. Στόχος του Norris για τον αγώνα είναι το βάθρο.

Ο Carlos Sainz θα εκκινήσει από την 7η θέση, εμπρός από τον George Russell, ο οποίος βρέθηκε πιο πίσω καθώς δέχθηκε ποινή 2 θέσεων, επειδή κινούνταν αργά στην έξοδο του pit lane στις κατατακτήριες δοκιμές. Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε αν ο Sergio Perez θα έχει τη δυνατότητα να ανακάμψει από την 9η θέση εκκίνησης, ενώ ο Oscar Piastri θα πρέπει να εφαρμόσει κάποια από τα χθεσινά μαθήματα όσον αφορά τη διαχείριση των ελαστικών.

Όπως είδαμε και στο σπριντ, τα προσπεράσματα στην ευθεία εκκίνησης/τερματισμού δεν είναι δεδομένο ότι αποτελούν το τέλος της μάχης μεταξύ δύο μονοθεσίων, καθώς αν ο οδηγός που βρέθηκε πίσω, μπορεί να διατηρηθεί αρκετά κοντά στον προπορευόμενο, τότε μπορεί να ανακτήσει τη θέση έως τη στροφή 4, κάτι που υπόσχεται να προσφέρει πλούσια δράση κατά τη διάρκεια των 71 γύρων του αγώνα.

Υπό καθεστώς parc ferme, η Red Bull αντικατέστησε τον κεντρικό αποσβεστήρα στην πίσω ανάρτηση του μονοθεσίου του Verstappen, ενώ η Alpine αντικατέστησε τη μονάδα ισχύος του Pierre Gasly με μία ήδη μεταχειρισμένη χωρίς ποινή. Αμφότεροι οι οδηγοί της Alpine έχουν δεχθεί όμως ποινή 2 θέσεων για τον ίδιο λόγο με το Russell.

F1 - GP Σάο Πάολο 2023, Προβλεπόμενη σειρά εκκίνησης

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!