F1-GP Μεξικού: Pole του Charles Leclerc στο «1-2» της Ferrari

Η Ferrari έκανε τη μεγάλη έκπληξη στις κατατακτήριες δοκιμές του GP Μεξικού της Formula 1, «κλειδώνοντας» την πρώτη σειρά εκκίνησης του αγώνα, με το Max Verstappen 3ο και υπό έρευνα.

F1-GP Μεξικού: Pole του Charles Leclerc στο «1-2» της Ferrari

Η Ferrari έκανε τη μεγάλη έκπληξη στις κατατακτήριες δοκιμές του GP Μεξικού της Formula 1, «κλειδώνοντας» την πρώτη σειρά εκκίνησης του αγώνα, με το Max Verstappen 3ο και υπό έρευνα.

Ο Charles Leclerc κατέκτησε τη δεύτερη συνεχόμενη pole position του με τη Ferrari να κάνει τη μεγάλη έκπληξη στις κατατακτήριες δοκιμές του GP Μεξικού, καθώς σημείωσε τους δύο ταχύτερους χρόνους στο Q3, με τον Carlos Sainz να καταλαμβάνει τη 2η θέση. Με τη μεταβολή θερμοκρασίας στην πίστα, φαίνεται ότι ο περιοριστικός παράγοντας όσον αφορά την πρόσφυση των ελαστικών άλλαξε από τον πίσω στον εμπρός άξονα.

H Ferrari έγινε ξαφνικά ανταγωνιστική στο Q3, με τους δύο οδηγούς της να κάνουν το «1-2» στην πρώτη προσπάθεια του Q3, έχοντας πετύχει διάνα την προετοιμασία των ελαστικών τους, ενώ δεν είχαν δείξει αντίστοιχα σημάδια σε κανένα σημείο μέχρι εκείνη στιγμή. Ο Leclerc κατάφερε να βελτιώσει 0,8 δλ. την επίδοσή του από το Q2 και ο Sainz 1,1 δλ. Οι οδηγοί της Scuderia δεν είχαν όμως τη δυνατότητα να βελτιώσουν τις επιδόσεις τους στη δεύτερη προσπάθειά τους.

Ο Sainz ανέφερε ότι η Ferrari ευνοείται από την επιπλέον πρόσφυση που προσφέρει ένα καινούργιο σετ ελαστικών μαλακής γόμας. Ο Max Verstappen βρέθηκε στην 3η θέση, πίσω από τις Ferrari, αναφέροντας ότι δυσκολεύτηκε περισσότερο από όσο θα ήθελε με την πρόσφυση του πίσω μέρους στις αργές στροφές του 3ου sector και τη διατήρηση των ελαστικών στις κατάλληλες θερμοκρασίες.

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα των κατατακτήριων δοκιμών του GP Μεξικού

Στην πρώτη του προσπάθεια στο Q3, ο Verstappen καβάλησε άτσαλα το kerb της 8ης στροφής, και ζήτησε από τη Red Bull στον ασύρματο να ελέγξει το δάπεδό του. Ο Ολλανδός βελτίωσε την επίδοσή του στη 2η προσπάθεια, αλλά δεν κατάφερε να περάσει μπροστά από τις Ferrari. Οι τρεις πρώτοι βρέθηκαν εντός 0,1 δλ., ωστόσο υπάρχει έρευνα των αγωνοδικών για το Verstappen, διότι εμπόδισε τους αντιπάλους του σταματώντας στην έξοδο του pit lane στο Q1. Εντέλει, ο Ολλανδός δεν τιμωρήθηκε, και διατήρησε την 3η θέση.

Τεράστια έκπληξη αποτέλεσε η 4η θέση του Daniel Ricciardo, που κατάφερε να τοποθετήσει την AlphaTauri του μεταξύ των δύο Red Bull, θυμίζοντας τον παλιό καλό εαυτό του. O Αυστραλός είχε τη βοήθεια του slipstream του team-mate του Yuki Tsunoda στα δύο πρώτα σκέλη της διαδικασίας, αλλά στο Q3 ήταν «μόνος του» και κατάφερε να γράψει έναν εκπληκτικό χρόνο. Με την απώλεια 22% αεροδυναμικού φορτίου λόγω της χαμηλότερης πυκνότητας αέρα στο αυξημένο υψόμετρο της πόλης του Μεξικού, πολλά μονοθέσια που δεν πρωταγωνιστούν συνήθως, έγιναν ανταγωνιστικά, τουλάχιστον σε ένα γρήγορο γύρο.

Ο τοπικός ήρωας, Sergio Perez, θα εκκινήσει τον αγώνα της πατρίδας του από την 5η θέση. Ο Μεξικανός είχε μόνο ένα σετ μαλακής γόμας για το Q3, διότι χρησιμοποίησε και δεύτερο σετ στο Q2, κάτι που τελικά δεν χρειαζόταν, καθώς ο χρόνος του ήταν επαρκής για να προκριθεί. Ωστόσο, ο Perez κατάφερε να βρεθεί μόλις 0,031 δλ. εμπρός από το Lewis Hamilton με τη Mercedes, που δυσκολεύτηκε με την πρόσφυση του πίσω μέρους και την υπερθέρμανση των πίσω ελαστικών. Οι οδηγοί της γερμανικής ομάδας είχαν μόνο ένα καινούργιο σετ ελαστικών για το Q3 και είχαν υπερβολικά αργό γύρο προετοιμασίας, με τα ελαστικά τους να είναι πολύ κρύα στο ξεκίνημα της τελευταίας τους προσπάθειας.

Ο Hamilton βρίσκεται υπό έρευνα με την κατηγορία ότι δεν επιβράδυνε επαρκώς σε κίτρινες σημαίες στο Q1, αλλά ο ίδιος ανέφερε στον ασύρματο ότι δεν επιτέθηκε στη 2η στροφή το ίδιο στο συγκεκριμένο γύρο και πιστεύει ότι αυτό μπορεί να αποδειχθεί από τα δεδομένα της τηλεμετρίας. Ο George Russell βρέθηκε στην 8η θέση, αλλά και αυτός βρίσκεται υπό έρευνα επειδή σταμάτησε στην έξοδο του pit lane στο Q1 και εμπόδισε τους αντιπάλους του.

Μεταξύ των Mercedes τοποθέτησε την απογοητευτική (σε σύγκριση με το FP2) McLaren ο Oscar Piastri. To σοκ της ημέρας ήταν το γεγονός ότι ο team-mate του Αυστραλού, Lando Norris, αποκλείστηκε από τη διαδικασία στο τέλος του πρώτου σκέλους. Πολύ θετική εικόνα επέδειξε η Alfa Romeo, με αμφότερους τους οδηγούς της, Valtteri Bottas και Guanyu Zhou να εισέρχονται στο Q3 και να συμπληρώνουν την πρώτη δεκάδα.

Q2

Βγαίνοντας από τα pits για τελετυαία φορά, ο Tsunoda παρέσυρε έναν πίσω γρύλλο της Williams. Ο Sainz είχε ένα μπλοκάρισμα φρένων στην ταχύτερη προσπάθειά του στη στροφή 4 και κατάφερε να προκριθεί όντας στη 10η θέση, με μόλις 0,058 δλ. διαφορά από την Guanyu Zhou. Ωστόσο, στη συνέχεια διαγράφηκε ο γύρος του Alex Albon για υπέρβαση ορίων πίστας, κόβοντας δρόμο στη 2η στροφή και ο Ταϊλανδός βρέθηκε στη 14η θέση. Ο Albon ανέφερε στον ασύρματο ότι η Williams δεν είχε καμία σχέση με το ταχύτατο μονοθέσιο του FP3, καθώς μπλόκαρε τα φρένα της και παρουσίαζε υπερστροφή.

Από τη διαδικασία αποκλείστηκαν επίσης και οι Nico Hulkenberg (Haas), Fernando Alonso (Aston Martin) που επίσης βρίσκεται υπό έρευνα επειδή καθυστέρησε αντιπάους του στο pit lane στο Q1 και Yuki Tsunoda (AlphaTauri), που δε σημείωσε χρόνο. Δεδομένου ότι ο Ιάπωνας θα εκκινήσει τελευταίος στον αγώνα, λόγω χρήσης 5ης φετινής μονάδας ισχύος, έδινε slipstream στον team-mate του, Daniel Ricciardo, στα δύο πρώτα σκέλη της διαδικασίας.

F1 - Lando Norris (McLaren), GP Μεξικού 2023

Q1

Οι οδηγοί των Mercedes, McLaren και Ferrari έκαναν την πρώτη τους προσπάθεια στο Q1 με τη μέση γόμα. O Sainz δεν ήταν ευχαριστημένος από τη συμπεριφορά του Hamilton, καθώς ο Ισπανός ένιωθε ότι έχασε χρόνο. Το μεγάλο σοκ της διαδικασίας ήταν ότι ο Lando Norris αποκλείστηκε από το Q1. O Βρετανός δεν είχε γράψει χρόνο με τη μέση γόμα και κλήθηκε να εισέλθει στα pits, πιθανώς με πρόβλημα. Στον πρώτο του γύρο με τη μαλακή γόμα, ο Βρετανός έκανε ένα λάθος στις γρήγορες στροφές του δεύτερου sector, και ίσως επιβράδυνε, διότι βρέθηκε 3,5 δλ. μακριά από την κορυφή.

O Norris είχε ξεκινήσει την τελική του προσπάθεια, όταν ο Alonso προκάλεσε κίτρινη σημαία, χτυπώντας άτσαλα το kerb στο εσωτερικό της 3ης στροφής, γεγονός που αποσταθεροποίησε το πίσω μέρος της Aston Martin, το οποίο γύρισε, προκαλώντας τετ-α-κέ. Μαζί με το Norris, από τη διαδικασία αποκλείστηκαν οι Esteban Ocon (Alpine), που ήταν εκνευρισμένος με την κυκλοφοριακή συμφόρηση που συνάντησε, Kevin Magnussen (Haas), Lance Stroll (Aston Martin) και Logan Sargeant.

Οι αγωνοδίκες θα εξετάσουν το γεγονός ότι οι Verstappen, Russell και Alonso εμπόδισαν τους αντιπάλους τους στην έξοδο του pit lane, καθώς και το γεγονός ότι οι Hamilton και Sargeant δεν επιβράδυναν στις κίτρινες σημαίες. Ο Αμερικανός βρίσκεται επίσης υπό έρευνα επειδή προσπέρασε υπό το καθεστώς κίτρινης σημαίας.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!