F1-GP Μεξικού FP3: O Verstappen 1ος με τον Albon 2ο

Ο Max Verstappen συμπλήρωσε το τρίπτυχο πρώτων θέσεων στις ελεύθερες δοκιμές Σαββάτου του GP Μεξικού της Formula 1, αλλά την έκπληξη έκανε και πάλι ο Alex Albon, που με τη Williams βρέθηκε μεταξύ των δύο Red Bull.

F1-GP Μεξικού FP3: O Verstappen 1ος με τον Albon 2ο

Ο Max Verstappen συμπλήρωσε το τρίπτυχο πρώτων θέσεων στις ελεύθερες δοκιμές Σαββάτου του GP Μεξικού της Formula 1, αλλά την έκπληξη έκανε και πάλι ο Alex Albon, που με τη Williams βρέθηκε μεταξύ των δύο Red Bull.

Ο Max Verstappen σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στην τελική περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP Μεξικού, ακριβώς όπως είχε κάνει τόσο στο FP1 όσο και στο FP2, παρότι συνάντησε πολλή κυκλοφοριακή συμφόρηση στην προσπάθεια που του χάρισε την πρώτη θέση. Αυτό συνέβαλε στο γεγονός ότι και πάλι η διαφορά από τον πιο κοντινό του αντίπαλο ήταν μόλις 0,07 δλ. Από τις δοκιμές της Παρασκευής, έγινε εμφανές ότι τα μαλακά ελαστικά (γόμα C5) θα είναι χρήσιμα μόνο για τις κατατακτήριες δοκιμές, λόγω του graining στο εμπρός αριστερό, που φορτίζεται περισσότερο στη δεξιόστροφη πίστα. Αυτό που έγινε εμφανές από το FP3 είναι ότι η μαλακή γόμα ελαστικών δεν αντέχει για δεύτερη γρήγορη προσπάθεια και χάνει πάρα πολλή απόδοση.

Τη μεγάλη έκπληξη έκανε και πάλι ο Alex Albon καθώς κατάφερε (όπως και στο FP1) να τοποθετήσει τη Williams του μεταξύ των δύο Red Bull, με το χρόνο του να είναι μόλις 70 χλστ. του δλ. πίσω από το Verstappen. Με τα μονοθέσια να χάνουν περίπου 22% αεροδυναμικό φορτίο στο αυξημένο υψόμετρο του Μεξικού, υπάρχουν κάποιες ανακατατάξεις μεταξύ των ομάδων και φαίνεται ότι η Williams αποδίδει πολύ καλά σε αυτές τις συνθήκες, διαχειριζόμενη με σωστό τρόπο τα εύθραυστα ελαστικά.

O τοπικός ήρωας, Sergio Perez, βρέθηκε στην 3η θέση, μόλις 0,14 δλ. πίσω από τον επικεφαλής team-mate του, τη μικρότερη διαφορά που έχουμε δει μεταξύ τους σε όλες τις περιόδους ελεύθερων δοκιμών. Στην 4η θέση βρέθηκε ο George Russell, του οποίου αμφότεροι οι πρώτοι γύροι με καθένα από τα δύο σετ ελαστικών μαλακής γόμας που χρησιμοποίησε κατά τη διάρκεια της διαδικασίας ήταν εντυπωσιακοί. Ο Βρετανός οδηγός της Mercedes ήταν έκπληκτος που βελτίωσε το χρόνο του στην πρώτη του προσπάθεια με το δεύτερο σετ ελαστικών μαλακής γόμας, καθώς δεν ήταν ευχαριστημένος με την απόδοσή του στη στροφή 6.

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από το FP3 του GP Μεξικού

Ο Lewis Hamilton, που βρέθηκε στη 10η θέση, ρώτησε στον ασύρματο που έχανε τόσο πολύ χρόνο (0,27 δλ.) σε σχέση με τον team-mate του. Η απάντηση ήταν κυρίως στις στροφές 4-5, και πιο συγκεκριμένα στην έξοδο από αυτές. Έπειτα από τις χθεσινές ελεύθερες δοκιμές, ο Hamilton δήλωσε ότι η διαφορά συμπεριφοράς της W14 μεταξύ Austin και Μεξικού ήταν μέρα με νύχτα. Ωστόσο, η Mercedes είναι πολύ καλή στην εύρεση καλύτερου στησίματος με δουλειά στον προσομοιωτή του εργοστασίου του Brackley, και κατάφερε να βελτιωθεί σημαντικά.

Η McLaren δεν επέδειξε την ίδια ανταγωνιστικότητα που είχαμε δει εχθές στο FP2. O Oscar Piastri έκανε παράπονα από την αρχή της διαδικασίας ότι το μονοθέσιο της McLaren έξυνε υπερβολικά το έδαφος, και δεν είχε πρόσφυση στον πίσω άξονα. Στην πρώτη του προσπάθεια με το δεύτερο σετ μαλακής γόμας, βγήκε εκτός πίστας στη στροφή 12, αλλά και πάλι, ο χρόνος του τον έφερε στην 5η θέση, ενώ ο team-mate του, Lando Norris βρέθηκε στην 8η θέση.

Ο Valtteri Bottas με την Alfa Romeo συνέχισε στον ίδιο τόνο με την καλή εμφάνιση στο FP2 για να πλασαριστεί στην 6η θέση, μόλις 0,013 δλ. εμπρός από το Yuki Tsunoda. Αμφότερες οι AlphaTauri βρέθηκαν στην πρώτη δεκάδα, με τον Daniel Ricciardo να μην εκμεταλλεύεται ίσως τη μαλακή γόμα στο έπακρο, καθώς ο γύρος του με τη μέση γόμα νωρίτερα στη διαδικασία ήταν εντυπωσιακότατος.

Οι οδηγοί της Ferrari βρέθηκαν στη 13η και 15η θέση, διότι ο πρώτος γύρος και των δύο με το δεύτερο σετ μαλακής γόμας καταστράφηκε: του Charles Leclerc όταν συνάντησε στη 10η στροφή τη Haas του Kevin Magnussen (o οποίος είχε προειδοποιηθεί από το μηχανολόγο αγώνα του, Mark Slade) και του Carlos Sainz όταν βρήκε μπροστά του την Aston Martin του Lance Stroll στις γρήγορες στροφές του 2ου sector, πάτησε άτσαλε σε ένα kerb και έχασε το πίσω μέρος του μονοθεσίου του, για να διαγράψει ένα τετ-α-κέ 360 μοιρών και να καταστρέψει τα ελαστικά του.

Ο Charles Leclerc δήλωσε εχθές πως πιστεύει ότι η Ferrari απέχει αρκετά από την κορυφή και παραδέχθηκε ότι θα είναι μεγάλη έκπληξη αν κατακτήσει την pole position. H ιταλική ομάδα γνώριζε από χθες τους τομείς στους οποίους έπρεπε να εργαστεί, και ο Leclerc ανέφερε ότι δυσκολευόταν πολύ με την πρόσφυση του πίσω μέρους στον ένα γρήγορο γύρο, καθώς τα -πολύ- μαλακά ελαστικά υπερθερμαίνονται στο τρίτο sector, στο οποίο βρίσκονται οι αργές στροφές. Η Ferrari περίμενε να έχει καλύτερη ισορροπία πρόσφυσης μεταξύ των αξόνων και να είναι πιο ανταγωνιστική στην πίστα του Μεξικού.

Μόλις στο πρώτο τέταρτο της διαδικασίας ο Pierre Gasly είχε ένα τετ-α-κέ 180 μοιρών με την Alpine στη στροφή 12, καταστρέφοντας το σετ μέσης γόμας που χρησιμοποιούσε εκείνη τη στιγμή, από το μπλοκάρισμα των τροχών. Με κάτι λιγότερο από 20 λεπτά να απομένουν, ο  team-mate του Γάλλου, Esteban Ocon, με το δεύτερο σετ μαλακής γόμας, είχε ένα μεγάλο μπλοκάρισμα φρένων στην προσέγγιση της 1ης στροφής, το οποίο δεν ήξερε γιατί συνέβη.

Ο Kevin Magnussen ανέφερε λίγο πριν από το μέσο της διαδικασίας ανέφερε στον ασύρματο της Haas ότι ένας από τους τροχούς του δεν είχε βιδωθεί καλά, ωστόσο κατάφερε να επιστρέψει στα pits με ασφάλεια. Η ζάντα του εν λόγω τροχού είχε υποστεί ζημιά, για αυτό και ο Δανός δεν κατάφερε να επιστρέψει στην πίστα με αυτό το σετ ελαστικών.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!