F1-GP Μεξικού: Γιατί δεν τιμωρήθηκαν οι Verstappen, Russell και Alonso

Παρότι οι Max Vertappen, George Russell και Fernando Alonso εμπόδισαν άλλα μονοθέσια στo pit lane στις κατατακτήριες δοκιμές του GP Μεξικού, οι αγωνοδίκες δέχθηκαν ότι ήταν ασφαλέστερο να το κάνουν εκεί, παρά στην πίστα.

F1-GP Μεξικού: Γιατί δεν τιμωρήθηκαν οι Verstappen, Russell και Alonso

Παρότι οι Max Vertappen, George Russell και Fernando Alonso εμπόδισαν άλλα μονοθέσια στo pit lane στις κατατακτήριες δοκιμές του GP Μεξικού, οι αγωνοδίκες δέχθηκαν ότι ήταν ασφαλέστερο να το κάνουν εκεί, παρά στην πίστα.

Στις κατατακτήριες δοκιμές του GP Σιγκαπούρης, ο Max Verstappen είχε σταματήσει τη Red Bull του στην έξοδο του pit lane, σε μία προσπάθεια να χτίσει διαφορά μπροστά του για να διαχειριστεί όπως επιθυμεί το γύρο προετοιμασίας της γρήγορης προσπάθειάς του. Τότε, οι αγωνοδίκες δεν τιμώρησαν τον Ολλανδό Πρωταθλητή (που δέχθηκε μια απλή επίπληξη), αλλά παραδέχθηκαν αργότερα (στο GP Ιαπωνίας) ότι έπρεπε να έχει δεχθεί ποινή

Στο Q1 των κατατακτήριων δοκιμών του GP Μεξικού, ο Max Verstappen επανέλαβε την ίδια τακτική (αλλά αυτή τη φορά πρόσεξε να μη σταματήσει το μονοθέσιο και απλά να επιβραδύνει σε ρυθμό… χελώνας), όπως έκαναν και οι George Russell (Mercedes) και Fernando Alonso (Aston Martin). Ωστόσο, και οι τρεις οδηγοί γλίτωσαν οποιαδήποτε ποινή. Η διεύθυνση αγώνων όρισε στην πίστα του Μεξικού ως ανώτατο όριο χρόνου το 1:36 μεταξύ των γραμμών αυτοκινήτου ασφαλείας 1 και 2 της πίστας (στην είσοδο και την έξοδο του pit lane), δηλαδή περίπου 18 δλ. πιο αργό από την pole position.

Αιτιολόγηση της απόφασης

Στην ετυμηγορία των αγωνοδικών αναφέρεται: «Οι αγωνοδίκες θεωρούν ότι το σύνολο των περιστατικών συνέβη ως άμεσο αποτέλεσμα της εφαρμογής του ελάχιστου χρόνου γύρου μεταξύ SC2 και SC1, ο οποίος έχει σχεδιαστεί (σωστά, κατά την άποψή μας) για να αποφευχθεί η επικίνδυνη κατάσταση μονοθεσίων να βραδυπορούν στην πίστα κατά τη διάρκεια των κατατακτήριων δοκιμών».

«Σημειώνουμε ότι υπάρχουν αντίθετες απαιτήσεις για τους οδηγούς, δεδομένου ότι πρέπει να τηρούν τον ανώτατο χρόνο, προσπαθούν να δημιουργήσουν διαφορά από τα προπορευόμενα μονοθέσια, ωστόσο απαιτείται επίσης να αποφύγουν την άσκοπη στάση στην έξοδο των pits ή να οδηγούν άσκοπα αργά. Σημειώθηκε επίσης ότι ο διευθυντής αγώνων αποδέχθηκε ότι υπάρχουν αυτές οι αντίθετες απαιτήσεις».

«Όλα τα μέρη, συμπεριλαμβανομένων των αγωνοδικών, είναι της άποψης πως είναι
καλύτερο τα μονοθέσια να βραδυπορούν στο pit lane ή στην έξοδο των pits, αντί της δυνητικά επικίνδυνης κατάστασης των μεγάλων διαφορών ταχύτητας στην πίστα. Θεωρούμε ότι, κατά κύριο λόγο, όλοι οι οδηγοί που εμπλέκονται σε αυτά τα περιστατικά ενεργούσαν σύμφωνα με καλή πίστη και με προτεραιότητα την ασφάλεια».

Πρέπει να βρεθεί λύση

Οι αγωνοδίκες παραδέχθηκαν ότι θα πρέπει να βρεθεί μία καλύτερη λύση: «Αποδεχόμαστε επίσης ότι η διεύθυνση αγώνων έχει τη σωστή προσέγγιση στην εφαρμογή του ελάχιστου χρόνου γύρου. Είναι επιθυμητό να βελτιωθεί λύση για την έξοδο από τα pits, ωστόσο σε αυτό το στάδιο, ποια θα είναι αυτή η λύση, είναι άγνωστο».

Ο Max Verstappen σχολίασε: «Τίποτα δεν είναι τέλειο αυτή τη στιγμή. Πρέπει να σκεφτούμε κάτι άλλο, αλλά είναι δύσκολο. Όλοι προσπαθούν να δημιουργήσουν μία διαφορά τώρα στο pit lane, το οποίο είναι το μόνο μέρος όπου μπορούμε να το κάνουμε, οπότε δεν καταλαβαίνω πραγματικά πώς μπορείς να εμποδίζεις κάποιον. Νομίζω ότι πρέπει να είμαστε λίγο πιο επιεικείς με αυτό, γνωρίζοντας ότι είναι ένα ασφαλές περιβάλλον, εννοώ ότι οδηγούμε πολύ αργά».

F1 - Max Verstappen (Red Bull), GP Μεξικού 2023

Ο Carlos Sainz προσέθεσε: «Πρέπει απλώς να καθίσουμε τώρα και να βρούμε μια ακόμη καλύτερη λύση για την επόμενη χρονιά και για το μέλλον. Δεν είμαστε ακόμα ευχαριστημένοι με την κατάσταση στο pit lane, οπότε είχαμε ήδη μερικές ιδέες για να τη βελτιώσουμε την επόμενη χρονιά, αλλά χρειάζεται αλλαγή στους κανονισμούς και τέτοια πράγματα απαιτείται να γίνονται από την αρχή της χρονιάς».

«Όλοι μας επιβραδύνουμε στο τέλος του pit lane για να δημιουργήσουμε μια διαφορά 6-8 δλ. από το προπορευόμενο μονοθέσιο. Περιμένεις από όλους όσους βρίσκονται πίσω σου να μην σε προσπεράσουν, επειδή πρέπει και αυτοί να ανοίξουν μία διαφορά 8 δλ. από εσένα. Το μεγαλύτερο πράγμα από το οποίο απαλλαγήκαμε είναι οι επικίνδυνες καταστάσεις της τελευταίας στιγμής».

«Όχι απαραίτητα εδώ (στο Μεξικό), επειδή το τελευταίο sector είναι αρκετά αργό, αλλά στο Spa για παράδειγμα, μερικές φορές θα έχουμε τρελή διαφορά ταχύτητας μεταξύ των μονοθεσίων». Το ανώτατο όριο χρόνου ήταν, σύμφωνα με τον Sainz, «μια αρκετά καλή λύση για αυτό. Από την άλλη, έχει δημιουργήσει άλλα προβλήματα που δεν είναι σπουδαία, προφανώς στο τέλος του pit lane. Αλλά αυτό είναι, νομίζω, το μικρότερο από τα προβλήματα».

F1 - Lewis Hamilton (Mercedes), GP Μεξικού 2023

Χωρίς ποινή ο Hamilton

Άλλος ένα οδηγός που γλίτωσε οποιαδήποτε ποινή ήταν ο Lewis Hamilton, ο οποίος κατηγορήθηκε ότι δεν επιβράδυνε επαρκώς στις κίτρινες σημαίες που προκάλεσε το τετ-α-κέ του Fernando Alonso στην 3η στροφή στα τελευταία δευτερόλεπτα του Q2.

Οι αγωνοδίκες ανέφεραν: «Το onboard βίντεο δείχνει ξεκάθαρα ότι δεν υπάρχει φως ή σημαία στο μονοθέσιο 44 στην ευθεία πριν από την 1η στροφή, και στη συνέχεια εμφανίζεται πράσινο φως καθώς εισέρχεται στη 2η στροφή, το οποίο ακολουθείται από 2 παλμούς κίτρινου φωτός. Λίγο αργότερα, το πάνελ των LED είναι κενό. Ο οδηγός ήταν ελαφρώς πιο αργός στον mini sector από ό,τι στον προηγούμενο γρήγορο γύρο. Η απόφασή μας είναι ότι δεν υπήρξε παράβαση των κανονισμών».

Από το onboard του Βρετανού φαίνεται όμως ότι υπάρχει άνθρωπος της πίστας που κυματίζει διπλές κίτρινες σημαίες. Ο μηχανολόγος αγώνα του Hamilton, Peter Bonnington, τον είχε προειδοποιήσει για τις κίτρινες σημαίες. Ο Hamilton ήταν 0,13 δλ. πιο αργός από το προηγούμενο γρήγορο πέρασμά του από το συγκεκριμένο σημείο.

Ποινή και πρόστιμο για τη Williams

Ο Logan Sargeant δέχθηκε ποινή 10 θέσεων στη σειρά εκκίνησης του αγώνα της Κυριακής, αν και δεν έχει μεγάλη σημασία, καθώς είχε βρεθεί στην τελευταία θέση επειδή είχε διαγραφεί ο καλύτερος χρόνος του για υπέρβαση ορίων πίστας και από εκεί θα εκκινήσει και το Grand Prix, πίσω από το Yuki Tsunoda, ο οποίος θα εκτίσει ποινή για τη χρήση 5ης φετινής μονάδας ισχύος.

Επίσης, η Williams δέχθηκε πρόστιμο 20.000 ευρώ (το μισό εκ του οποίου είναι με αναστολή διάρκειας 12 μηνών), επειδή είχε αφήσει στο pit lane ένα πίσω γρύλλο που χρησιμοποιείται για την ανύψωση του μονοθεσίου κατά τη διάρκεια των pit stop, τον οποίο χτύπησε ο Tsunoda με το μονοθέσιό του καθώς εξερχόταν από τα pits της AlphaTauri. H Williams απολογήθηκε για το συμβάν.

F1 - GP Μεξικού 2023, Προβλεπόμενη σειρά εκκίνησης

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!