F1-GP Μεξικού: Προεπισκόπηση και ωράρια

Το GP Πόλης Μεξικού θα διεξαχθεί στην πίστα Autodromo Hermanos Rodriguez, που βρίσκεται στο μεγαλύτερο υψόμετρο της σεζόν.

F1-GP Μεξικού: Προεπισκόπηση και ωράρια

Το GP Πόλης Μεξικού θα διεξαχθεί στην πίστα Autodromo Hermanos Rodriguez, που βρίσκεται στο μεγαλύτερο υψόμετρο της σεζόν.

Με την πίστα του Μεξικού να είναι λεία σαν… τραπέζι μπιλιάρδου, η Red Bull θα έχει και πάλι τη δυνατότητα να ρυθμίσει το μονοθέσιό της όσο κοντά στο έδαφος επιθυμεί, για βέλτιστη αεροδυναμική απόδοση και η πολύ μικρή διαφορά που υπήρχε μεταξύ της Πρωταθλήτριας ομάδας και των αντιπάλων της στο Austin αναμένεται να εκτιναχθεί στα γνώριμα επίπεδα και πάλι. Άλλωστε, το Μεξικό είναι μία πίστα στην οποία η Red Bull τα πήγαινε καλά ακόμα και στα χρόνια κυριαρχίας της Mercedes, κυρίως λόγω αποδοτικής αεροδυναμικής στην ατμόσφαιρα με μικρότερη πυκνότητα λόγω του αυξημένου υψομέτρου.

Ο Max Verstappen θα έχει τη δυνατότητα να σπάσει το περυσινό του ρεκόρ για τις περισσότερες νίκες σε μία χρονιά (15). Οι υψηλές ταχύτητες της Ferrari στις ευθείες ενδέχεται να την ευνοήσουν, ιδίως στις κατατακτήριες δοκιμές, αλλά στον αγώνα, όπου θα απαιτείται καλή διαχείριση των ελαστικών, η ιταλική ομάδα αναμένεται να υστερεί. Δεν πρόκειται για μία πίστα που ευνοεί ιδιαίτερα τα δυνατά σημεία του μονοθεσίου της McLaren, εκτός ίσως από ορισμένες γρήγορες στροφές του δεύτερου sector, ενώ είναι σίγουρο ότι η MCL60 θα δυσκολεύεται στις αργές στροφές του τρίτου sector.

Εκεί αναμένεται να αποδίδει πολύ καλά η Mercedes, η οποία όμως θα χάνει σε τελική ταχύτητα στις ευθείες. Ένα από τα μειονεκτήματα του γερμανικού μονοθεσίου ενδέχεται να είναι η δυνατότητα να φέρει τα ελαστικά στο ιδανικό πλαίσιο θερμοκρασίας για ένα γρήγορο τις κατατακτήριες δοκιμές, κάτι που ενδέχεται να επηρεάσει την απόδοσή της το Σάββατο. Η Alpine θα αγωνιστεί με ειδικό χρωματισμό στο GP Μεξικού, ενώ ο Nico Hulkenberg θα γιορτάσει το 200ό Grand Prix του στη Formula 1 και σηματοδοτεί το ορόσημο με ένα ξεχωριστό κράνος που αναγράφει τον αριθμό 200 και φέρει διάφορες φωτογραφίες από την καριέρα του Γερμανού.

Όσον αφορά τους νεαρούς οδηγούς που θα δούμε στο FP1, o 21 ετών Δανός Frederik Vesti θα οδηγήσει το μονοθέσιο της Mercedes, o 20χρονος Αυστραλός Jack Doohan την Alpine, o 18χρονος Βρετανός Oliver Bearman τη Haas και o 19χρονος Γάλλος Isack Hadjar την AlphaTauri. Αξίζει να αναφερθεί ότι ο Carlos Sainz δεν βρέθηκε στην πίστα την Πέμπτη για τις συνεντεύξεις και τη συνάντηση με τους μηχανολόγους του επειδή δεν αισθανόταν καλά, αλλά αναμένεται να συμμετάσχει κανονικά στις ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής.

Οι Μεξικανοί πάντα δημιουργούν μία μοναδική ατμόσφαιρα, ιδίως τα τελευταία χρόνια, που έχουν ένα συμπατριώτη τους, τον Sergio Perez, να οδηγεί μονοθέσιο το οποίο του παρέχει τη δυνατότητα να διεκδικήσει τη νίκη. Ωστόσο, φέτος θα περιοριστεί η πρόσβαση στο paddock, ενώ ο team-mate του Perez στη Red Bull, Max Verstappen, θα κυκλοφορεί με σωματοφύλακες, για να αποφευχθεί οποιοδήποτε πιθανό πρόβλημα. Σύμφωνα με τον ιταλικό Τύπο, η Red Bull έχει φέρει στο Μεξικό δύο πειραματικά δάπεδα για το 2024, τα οποία χρησιμοποιήσει στις ελεύθερες δοκιμές για να επικυρώσει την απόδοσή τους.

Ιστορία

O Perez (που θα έχει ένα ειδικό κράνος για τον αγώνα της πατρίδας του, έχει γίνει πλέον ο πιο επιτυχημένος Μεξικανός οδηγός στην ιστορία της Formula 1, ξεπερνώντας τα κατορθώματα του Pedro Rodriguez, του μεγαλύτερου εκ των δύο αδερφών των οποίων το όνομα φέρει η πίστα που φιλοξενεί το Grand Prix. O Ricardo Rodriguez έχασε τη ζωή του σε αυτή την πίστα το 1962, σε ηλικία μόλις 20 ετών, στις δοκιμές του πρώτου (μη πρωταθληματικού) GP Μεξικού. Ο μεγάλος αδερφός του θα έχανε τη ζωή του σε αγώνες το 1971.

To GP Μεξικού αποτελούσε γύρο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος της F1 από το 1963 έως το 1970 και από το 1986 έως το 1992, για να επανέλθει το 2015 στην εκσυγχρονισμένη από τον Hermann Tilke πίστα. Η φετινή θα είναι η 3η χρονιά που ο αγώνας θα φέρει το όνομα της Πόλης του Μεξικού. To Autodromo Hermanos Rodriguez, κατασκευάστηκε στο δημοτικό πάρκο Magdalena Mixhuca της Πόλης του Μεξικού το 1959. Σε αυτό το πάρκο χτίστηκαν εγκαταστάσεις που φιλοξένησαν τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 1968. Το πρώτο Grand Prix διεξήχθη εκεί το Νοέμβριο του 1962 και δυστυχώς σηματοδοτήθηκε από το θάνατο του νεαρού Μεξικανού Ricardo Rodriguez.

Μεταξύ των αλλαγών που πραγματοποίησε ο Tilke στη χάραξη της πίστας, ήταν να… κόψει στη μέση τη θρυλική κεκλιμένη στροφή 180 μοιρών Peraltada, που οδηγούσε στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού, ώστε να περνάει -με ένα πολύ αργό κομμάτι- μέσα από το παλιό στάδιο μπέιζμπολ Foro Sol, δημιουργώντας μια εκπληκτική ατμόσφαιρα με τις συνήθως κατάμεστες κερκίδες, χωρητικότητας 20.000 θεατών, εμπρός από τις οποίες πραγματοποιείται και η τελετή απονομής.

H στροφή 17, που οδηγεί στην έξοδο της παλιάς Peraltada, έχει πάρει το όνομα του Nigel Mansell, μνημονεύοντας το ιστορικό προσπέρασμα που πραγματοποίησε στην Peraltada από την εξωτερική το 1990, με τη Ferrari, επί του Gerhard Berger.

Χαρακτηριστικά πίστας

Τo Autodromo Hermanos Rodriguez Είναι η 2η μικρότερη πίστα της σεζόν, αλλά το σημαντικότερο χαρακτηριστικό της είναι ότι βρίσκεται σε υψόμετρο που ξεπερνάει τα 2.200 μέτρα, το μεγαλύτερο δηλαδή ολόκληρου του Πρωταθλήματος. Η ατμοσφαιρική πίεση κυμαίνεται στα 780 mb, δηλαδή η πυκνότητα των μορίων αέρα είναι 22% μικρότερη από όσο στο επίπεδο της θάλασσας. Αυτό επηρεάζει την αεροδυναμική απόδοση καθώς και τη λειτουργία των μονάδων ισχύος.

Παρότι τα μονοθέσια φέρουν ρυθμίσεις μέγιστης παραγωγής αεροδυναμικού φορτίου, όπως π.χ. στο Μονακό, λόγω της μειωμένης πυκνότητας της ατμόσφαιρας, οι τιμές κάθετης δύναμης που παράγουν είναι αντίστοιχες αυτές της Monza, όπου υιοθετούνται οι πιο λεπτές αεροτομές της σεζόν. Συνεπώς, τα μονοθέσια είναι πιο ασταθή, ιδίως στα αργά κομμάτια της πίστας και τα ελαστικά καταπονούνται περισσότερο επειδή πλαγιολισθαίνουν. Παράλληλα, η κατανάλωση καυσίμων είναι χαμηλότερη, λόγω μικρότερης οπισθέλκουσας στις μεγάλες ευθείες.

Όσον αφορά τη μονάδα ισχύος, για να αναπληρώσει την έλλειψη μορίων οξυγόνου, το σύστημα του turbo δουλεύει πιο σκληρά, γεγονός που αυξάνει τη θερμοκρασία λειτουργίας του. Το turbo αναπληρώνει μέρος της απώλειας απόδοσης αλλά όχι στην πληρότητά της. H χαμηλή πυκνότητα της ατμόσφαιρας σημαίνει ότι επηρεάζεται αρνητικά και η απόδοση των συστημάτων απαγωγής θερμότητας, για αυτό και οι ομάδες παρουσιάζουν μεγαλύτερες διατρήσεις στο αμάξωμα, καθώς η επιπλέον οπισθέλκουσα που παράγουν αυτές οι λύσεις είναι 22% λιγότερη.

Tο Μεξικό διαθέτει τη μεγαλύτερη απόσταση μεταξύ της pole position και της πρώτης ζώνης πέδησης, στα 811 μέτρα. Συνεπώς, στην εκκίνηση, επειδή ο επικεφαλής δημιουργεί slipstream για αυτούς που τον ακολουθούν, είναι πολλές φορές ευάλωτος σε επιθέσεις μέχρι το πρώτο chicane. Λόγω της χαμηλής αεροδυναμικής αντίστασης, τα μονοθέσια ξεπερνάνε τα 350 χλμ./ώρα όταν βρίσκονται στο slipstream προπορευόμενου. Συνεπώς, η τακτική του slipstream ενδέχεται να χρησιμοποιηθεί στις κατατακτήριες δοκιμές.

Το συνολικό μήκος της ευθείας εκκίνησης/τερματισμού είναι 1.314 μ. και παρότι υπάρχουν 3 ζώνες DRS, τα προσπεράσματα δεν είναι πολύ εύκολα. Ο γύρος ξεκινά ευθείες με και chicane. Έπειτα από τη στροφή 6, ακολουθούν τα γρήγορα S, όπου τα μονοθέσια αλλάζουν συνεχώς κατεύθυνση με ταχύτητες άνω 200 χλμ./ώρα. Η ταχύτερη στροφή της πίστας είναι η 9, την οποία τα μονοθέσια διανύουν με 230 χλμ./ώρα. Η στροφή 12 αποτελεί το ξεκίνημα του αργού τμήματος μέσα από το στάδιο. Μεγάλη πρόσκληση αποτελεί η ζώνη πέδησης για μια από τις πιο αργές στροφές της σεζόν, τη 13, όπου η ταχύτητα πέφτει κάτω από τα 70 χλμ./ώρα. Μία καλή έξοδος από την τελευταία στροφή (16) είναι σημαντική, για την ανάπτυξη υψηλής τελικής στη μεγάλη ευθεία.

Τα τρία sector της πίστας είναι αρκετά διαχωρισμένα μεταξύ τους όσον αφορά τα χαρακτηριστικά. Το 1ο τμήμα της πίστας χαρακτηρίζεται από τις δύο μεγάλες ευθείες. Το 2ο sector περιέχει τις περισσότερες γρήγορες στροφές, ενώ το 3ο τμήμα είναι αυτά που έχει πληθώρα αργών στροφών. Ο ασφαλτοτάπητας είναι σκονισμένος στην αρχή του τριημέρου και σημειώνεται ραγδαία εξέλιξη των συνθηκών, καθώς η αγωνιστική γραμμή στρώνεται με γόμα.

Ελαστικά

Ο ασφαλτοτάπητας δεν παρέχει πολλή πρόσφυση και τα πλευρικά φορτία που αναπτύσσονται είναι σχετικά χαμηλά, για αυτό και η Pirelli έχει φέρει τις πιο μαλακές γόμες (C3, C4, C5), με ελάχιστες πιέσεις 23,5 psi στον εμπρός άξονα και 20,5 psi πίσω, στους 70 βαθμούς Κελσίου. Αν τα μονοθέσια υποστρέφουν, τότε περιοριστικός παράγοντας γίνεται η απόδοση των εμπρός ελαστικών, διότι γλιστράνε στις αργές στροφές. H ανάπτυξη θερμοκρασίας στα εμπρός ελαστικά είναι κρίσιμη στις κατατακτήριες δοκιμές. Κάθε ομάδα θα έχει στη διάθεσή της 4 σετ της καινούργιας γόμας C4 την οποία η Pirelli προορίζει για το 2024, αν και οι προηγούμενες δοκιμές (στη Suzuka) έδειξαν ότι η νέα C2 μάλλον δε θα χρησιμοποιηθεί του χρόνου.

Πρόγραμμα τριημέρου

Παρασκευή 27 Οκτωβρίου
Ελεύθερες δοκιμές 1: 21:30
Ελεύθερες δοκιμές 2: 01:00
Σάββατο 28 Οκτωβρίου
Ελεύθερες δοκιμές 3: 20:30
Κατατακτήριες δοκιμές: 00:00
Κυριακή 29 Οκτωβρίου
Αγώνας: 22:00

GP Πόλης Μεξικού

19ος γύρος του Πρωταθλήματος F1 2023
Πίστα: Autodromo Hermanos Rodriguez
Μήκος πίστας: 4.304 μ.
Γύροι: 71
Συνολική απόσταση αγώνα: 305,354 χλμ.
Ρεκόρ γύρου (σε αγώνα): 1:17.774 (199,223 χλμ./ώρα μ.ω.τ.) – V. Bottas (Mercedes), 2021
Απόλυτο ρεκόρ γύρου: 1:14.759 (207,257 χλμ./ώρα μ.ω.τ.) – D. Ricciardo (Red Bull), 2018
Στροφές: 17 (7 αριστερές, 10 δεξιές)
Ζώνες DRS: 3 (μεταξύ των στροφών 3-4 και 17-1)
Μήκος pit lane με περιοριστή ταχύτητας: 379 μ.
Θέση pole position: Αριστερά
Απόσταση pole position – 1ης ζώνης πέδησης: 811 μ.
Χρόνος στο γύρο με τέρμα γκάζι: 43%
Απόσταση γύρου με τέρμα γκάζι: 59%
Χρόνος πέδησης στο γύρο: 21%
Αλλαγές σχέσεων ανά γύρο: 50
Μέγιστη πλευρική επιτάχυνση: 3,2 G (στροφή 10)
Μέγιστη ταχύτητα: 350 χλμ./ώρα
Κατανάλωση καυσίμου: Μέση
Καταπόνηση φρένων: Υψηλή
Πιθανότητα αυτοκινήτου ασφαλείας: 20%
Πιθανότητα βροχής: 21%

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!