Ηλεκτρονικά ελέγχου μονάδας ισχύος F1

Στο 5ο επεισόδιο της σειράς της Mercedes για τις μονάδες ισχύος της Formula 1, περιγράφεται η λειτουργία των ηλεκτρονικών ελέγχου.

Τα ηλεκτρονικά ελέγχου είναι ένα από τα έξι εξαρτήματα που απαρτίζουν μία σύγχρονη μονάδα ισχύος της Formula 1. Σε αντίθεση με άλλα στοιχεία της μονάδας, οι οδηγοί έχουν το δικαίωμα να χρησιμοποιήσουν μόνο δύο δείγματα ηλεκτρονικών ελέγχου κατά τη διάρκεια της σεζόν (αντί για 3), χωρίς να δεχθούν ποινή.

Υπάρχουν δύο μονάδες ηλεκτρονικών ελέγχου (Control Electronics – CE): οι CE-K και CE-H. Προφανώς αυτά συνεργάζονται με τον αντίστοιχο ηλεκτροκινητήρα, δηλαδή τις MGU-K και MGU-H. Τα ηλεκτρονικά ελέγχου εντοπίζονται στο επάνω μέρος της μονάδας (module) του ERS, η οποία περιέχει και την μπαταρία βρίσκεται κάτω από την πλάτη του οδηγού, εμπρός από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης.

O ρόλος των ηλεκτρονικών ελέγχου είναι να λαμβάνουν την ενέργεια στη μορφή που την παράγουν οι ηλεκτροκινητήρες και να τη μετατρέπουν στη μορφή ενέργειας που μπορεί να αποθηκευτεί στη μπαταρία, καθώς και το αντίθετο. Δηλαδή από τη ηλεκτροχημική μορφή ενέργειας που αποθηκεύεται στη μπαταρία στο συνεχές ρεύμα που απαιτούν οι ηλεκτροκινητήρες για να λειτουργήσουν.

Για να επιτευχθεί αυτό απαιτείται υψηλή υπολογιστική ισχύς, με εκατομμύρια διεργασίες να πραγματοποιούνται κάθε δευτερόλεπτο. Κατά τη διάρκεια ενός Grand Prix μπορούν να πραγματοποιηθούν έως και 64 τρισεκατομμύρια διεργασίες.

Πολύ σημαντική στη λειτουργία των ηλεκτρονικών ελέγχου είναι η απόδοση, ώστε να μεταφέρεται όλη η ενέργεια που παράγεται από τους ηλεκτροκινητήρες και αποθηκεύεται στη μπαταρία από και προς τις MGU, με όσο το δυνατόν μικρότερες θερμικές απώλειες στη μετατροπή.

Προηγούμενα επεισόδια:
1. Κινητήρας εσωτερικής καύσης
2. Turbo
3. MGU-H
4. MGU-K

F1 - PU Control Electronics (2)

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!