Η μπαταρία μίας μονάδας ισχύος F1

Το 6ο και τελευταίο επεισόδιο της σειράς βίντεο της Mercedes για τις μονάδες ισχύος της Formula 1, προσφέρει μία βαθύτερη ματιά στη μπαταρία του υβριδικού συστήματος των V6.

Όπως εξηγεί ο επικεφαλής του τμήματος μονάδων ισχύος της Mercedes High Performance Powetrains, Hywel Thomas, η μπαταρία του υβριδικού συστήματος ενός κινητήρα Formula 1, έχει την επίσημη ονομασία Energy Store (ES). Σε αντίθεση με την πλειονότητα των εξαρτημάτων της μονάδας ισχύος, κάθε οδηγός έχει στη διάθεσή του δύο μπαταρίες κατά τη διάρκεια της σεζόν, χωρίς να λάβει ποινή.

H μπαταρία ενός μονοθεσίου Formula 1 αποτελείται από μία ακολουθία κυψελών ιόντων λιθίου με ένα θετικό και έναν αρνητικό πόλο, όπως οποιαδήποτε άλλη. Η μπαταρία εντοπίζεται στο κάτω μέρος της μονάδας (module) του ERS, κάτω από τα ηλεκτρονικά ελέγχου, που βρίσκεται κάτω από την πλάτη του οδηγού, εμπρός από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Η ενέργεια που παράγουν οι δύο ηλεκτροκινητήρες της μονάδας ισχύος (MGU-K και MGU-H) αποθηκεύεται στη μπαταρία και ανατροφοδοτείται σε αυτούς όταν αυτό απαιτείται, για να επιταχύνουν το ρυθμό περιστροφής του V6 ή του turbo. Σύμφωνα με τους τεχνικούς κανονισμούς, το ελάχιστο όριο βάρους της μπαταρίας είναι 20 κιλά.

Από το 2012, που η Mercedes ξεκίνησε να εργάζεται επάνω στη μπαταρία του υβριδικού συστήματος, έχει αυξήσει την απόδοσή της κατά 15% και έχει μειώσει τη μάζα της κατά 20%. Κάθε φορά που το μονοθέσιο φρενάρει στην πίστα, αποθηκεύεται στη μπαταρία ενέργεια αντίστοιχη αυτής που απαιτείται για να φτάσουν σε επίπεδο βρασμού 4 τσαγιέρες.

F1 - PU Control Electronics (2)

Κατά τη διάρκεια ενός αγώνα, η ενέργεια που αποθηκεύεται στη μπαταρία ισοδυναμεί με το ηλεκτρικό που καταναλώνει μία μεσαίου μεγέθους οικία κατά τη διάρκεια ενός 24ώρου. Η ειδοποιός διαφορά όσον αφορά την μπαταρία των μονοθεσίων F1 είναι η πολύ υψηλή ταχύτητα με την οποία χρειάζονται οι ομάδες να φορτίσουν και να καταναλώσουν την ενέργειά της.

Κατά τη διάρκεια ενός γύρου στην πίστα, καταναλώνεται περίπου η ίδια ποσότητα ενέργειας που τροφοδοτείται στην μπαταρία, σε αντίθεση με ένα υβριδικό αυτοκίνητο παραγωγής, που καταναλώνει σιγά-σιγά την ηλεκτρική ενέργεια που διαθέτει. Προφανώς, η μπαταρία ενός μονοθεσίου F1 είναι ελαφρύτερη και μικρότερη από αυτές που συναντώνται σε αυτοκίνητα παραγωγής.

Για τον καλύτερο έλεγχο της θερμοκρασίας της μπαταρίας, χρησιμοποιείται ειδικό λιπαντικό (που στην περίπτωση της Mercedes παρέχει η Petronas), για να αποφευχθεί ο κίνδυνος υπερθέρμανσης. Η μπαταρία παρέχει επίσης όλη την απαιτούμενη ηλεκτρική ενέργεια που απαιτεί το πλαίσιο -και η μονάδα ισχύος- ενός μονοθεσίου F1 για να λειτουργήσει.

Λόγω του προσεκτικού τρόπου με τον οποίο οι κατασκευαστές διαχειρίζονται τη λειτουργία της κάθε κυψέλης της μπαταρίας, η χωρητικότητά τους παραμένει σχεδόν απαράλλακτη καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς, χωρίς να παρουσιάζονται δραματικές πτώσεις.

Προηγούμενα επεισόδια:
1. Κινητήρας εσωτερικής καύσης
2. Turbo
3. MGU-H
4. MGU-K
5. Ηλεκτρονικά ελέγχου

Μπαταρία μονάδας ισχύος F1

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!