Πέρυσι, η Red Bull ξεκίνησε τη σεζόν της Formula 1 με κυριαρχικό τρόπο, αλλά στη συνέχεια, αντιμετώπισε προβλήματα με την ισορροπία πρόσφυσης μεταξύ των δύο αξόνων της RB20. Εκείνο το μονοθέσιο είχε τη δυνατότητα να παράγει πολύ υψηλές τιμές αεροδυναμικού φορτίου, αλλά δεν υπήρχε εύκολη πρόσβαση σε αυτές τις δυνατότητες, λόγω περιορισμένου πλαισίου ιδανικής λειτουργίας.
Ο στόχος της Red Bull με τη νέα RB21 είναι να διευρύνει το πλαίσιο λειτουργίας, χαμηλώνοντας το «ταβάνι» της απόδοσης, αλλά κάνοντας το μονοθέσιο πιο φιλικό προς τον οδηγό. Παρότι υπήρχε κάποια απογοήτευση στη Red Bull έπειτα από το τριήμερο τεστ προετοιμασίας στο Μπαχρέιν, καθώς ο τεχνικός διευθυντής της ομάδας, Pierre Wache, παραδέχθηκε ότι η RB21 δεν ανταποκρίνεται όπως θα ήθελε. Ωστόσο, ίσως χρειαστεί χρόνος για να αντλήσει το μέγιστο από το νέο μονοθέσιο, που έχει αρκετά διαφορετικά χαρακτηριστικά από πέρυσι.
Ο Wache, που εκτιμά ότι η RB21 είναι ήδη 0,3 – 0,4 δλ. ταχύτερη στο γύρο από το περυσινό μονοθέσιο, δήλωσε: «Είναι σαφές ότι πέρυσι είχαμε ένα πολύ, πολύ αιχμηρό μονοθέσιο, με υψηλό δυναμικό που ήταν δύσκολο να αξιοποιηθεί. Αν θέλαμε να το αξιοποιήσουμε, δημιουργούσε κάποια δυσκολία στον οδηγό να το χρησιμοποιήσει και ειδικά στις αργές στροφές, έδειχνε κάποια αστάθεια».
- 8 μοντέλα που κερδίζουν επάξια τον τίτλο του “Game Changer”
- Τα Skoda Fabia & Skoda Kamiq τώρα με 0% επιτόκιο
- Μικρό μα και μεγαλειώδες SUV με όφελος έως 16.000 €
- Δοκιμάζουμε 4 ηλεκτρικά για την πόλη με τιμή από 9.900 €
- Στυλάτο B-SUV ανανεωμένο και φτηνότερο, από 19.990 ευρώ
«Αυτό που κάναμε φέτος, είναι να μειώσουμε ίσως το πλήρες δυναμικό του μονοθεσίου, την αιχμηρότητα, αλλά δίνοντας έναν πιο εύκολο τρόπο χρήσης στον οδηγό. Αυτός ήταν ο κύριος σκοπός μας, ειδικά στην είσοδο των στροφών. Δεν είναι τόσο απλό, γιατί είναι χαρακτηριστικό ότι το μέγιστο αεροδυναμικό φορτίο δεν είναι μόνο σε μία διάσταση».
«Είναι ένα πολυδιάστατο σύστημα που δεν είναι μόνο η downforce, είναι επίσης από πλευράς ανάρτησης και τι κάνει η κινηματική, αλλά είναι ένα συνολικό χαρακτηριστικό του μονοθεσίου, πώς το αισθάνεται ο οδηγός. Αλλά, βασικά, είναι ακριβώς αυτό: μείωση του συνολικού δυναμικού σε πρόσφυση και δυνατότητες του μονοθεσίου, για να γίνει πιο επίπεδο» (το πλαίσιο ιδανικής λειτουργίας).
«Αυτό είναι που βλέπουμε αυτή τη στιγμή. Πέρυσι, είχαμε ένα αρκετά δύσκολο μονοθέσιο και, για να το εξισορροπήσουμε, σε περιόριζε σε μια γωνία όσον αφορά τι μπορούσες να κάνεις από πλευράς στησίματος. Τώρα μας δίνει ένα ευρύτερο φάσμα ρυθμίσεων που πρέπει να εξερευνήσουμε. Θα χρειαστεί χρόνος για να δούμε ποιος είναι ο καλύτερος συμβιβασμός, και θα μπορούσε να είναι αρκετά διαφορετικός από πίστα σε πίστα, επειδή μας δίνει πολύ μεγαλύτερη ελευθερία».
«Πέρυσι μπαλώσαμε την κατάσταση, θα έλεγα. Ήταν ένα μπάλωμα για να μειώσουμε λίγο τις δυνατότητες, να κάνουμε λίγο φαρδύτερο το πλαίσιο λειτουργίας, αλλά ήταν ένα μικρό μπάλωμα. Τώρα κάναμε το πλήρες concept του μονοθεσίου προς αυτή την κατεύθυνση. Επανεξετάσαμε όλα τα concept του μονοθεσίου. Τροποποιήσαμε τα περισσότερα πράγματα που ίσως δεν είναι τόσο ορατά».
«Τα concept συνολικά παραμένουν τα ίδια, αλλά πολλά πράγματα έχουν αλλάξει κάτω από το αμάξωμα, μέσα στο μονοθέσιο, όσον αφορά την ψύξη, την ανάρτηση, το αεροδυναμικό πακέτο, όλα έχουν αλλάξει για να πετύχουμε τα χαρακτηριστικά που θέλουμε. Το συνολικό σχήμα του μονοθεσίου και το αμάξωμα, που είναι κυρίως αυτό που θα δείτε, είναι παρόμοια. Αλλά θα έλεγα ότι επανεξετάσαμε και πιστεύουμε ότι ήταν ο καλύτερος συμβιβασμός για αυτό που ψάχναμε».
Η Red Bull χρησιμοποιεί στην αεροδυναμική σήραγγα του Bedford, την παλαιότερη του grid, η οποία κατασκευάστηκε περισσότερα από 70 χρόνια πριν και ο Christian Horner την έχει αποκαλέσει «λείψανο του Ψυχρού Πολέμου» για να τονίσει πόσο απαρχαιωμένη τη θεωρεί. Η ομάδα έχει ξεκινήσει την κατασκευή καινούργιας σήραγγας εντός των εγκαταστάσεών της στο Milton Keynes, η οποία θα είναι λειτουργική το 2026.
Πόση εμπιστοσύνη μπορεί να έχει το τεχνικό τμήμα σε αυτή τη σήραγγα; Ο Wache δήλωσε: «Δεν είμαι σίγουρος. Αλλά, κάποια στιγμή, πρέπει να χρησιμοποιήσεις τα εργαλεία που έχεις και να πάρεις όλες τις πληροφορίες που μπορείς για να πάρεις κάποια απόφαση. Εμείς εξακολουθούμε να έχουμε, και νομίζω ότι όλοι έχουν… όχι συσχετισμό, αλλά χρειάζεσαι κάποια αναγωγή των δεδομένων από τα εργαλεία στην πίστα».
«Είναι μέρος της μηχανολογικής δουλειάς που κάνουμε. Η αυτοπεποίθηση δεν νομίζω ότι είναι 100%, αλλά δεν θα μας σταματήσει. Πρέπει να χρησιμοποιήσουμε αυτά που γνωρίζουμε και ελέγχουμε και να βεβαιωθούμε ότι η αναγωγή λειτουργεί όσο το δυνατόν καλύτερα και να βελτιώσουμε τον τρόπο λειτουργίας των εργαλείων μας».