F1: Επιπλέον ψύξη στο cockpit -σε πολύ θερμά GP- από το 2025

Η επιτροπή της Formula 1 ενέκρινε διάφορες αλλαγές στους κανονισμούς της Formula 1 ενόψει της επόμενης χρονιάς, με την πιο σημαντική να είναι η παρουσίαση ενός κιτ για τα μονοθέσια που θα δροσίζει τους οδηγούς σε πολύ θερμούς αγώνες.

F1: Επιπλέον ψύξη στο cockpit -σε πολύ θερμά GP- από το 2025

Η επιτροπή της Formula 1 ενέκρινε διάφορες αλλαγές στους κανονισμούς της Formula 1 ενόψει της επόμενης χρονιάς, με την πιο σημαντική να είναι η παρουσίαση ενός κιτ για τα μονοθέσια που θα δροσίζει τους οδηγούς σε πολύ θερμούς αγώνες.

Στη χθεσινή της συνεδρίαση, η Επιτροπή της Formula 1 ενέκρινε τη χρήση πρόσθετων κιτ στα μονοθέσια από τη σεζόν του 2025, τα οποία θα χρησιμοποιούνται σε αγώνες όπου επικρατούν πολύ υψηλές θερμοκρασίες για να δροσίζουν τους οδηγούς, μαζί με άλλες μικρές αλλαγές στους κανονισμούς.

Οι θερμοκρασίες τις οποίες αντιμετωπίζουν οι οδηγοί εντός του cockpit των μονοθεσίων της F1 ήρθε στο προσκήνιο στο Grand Prix Κατάρ του 2023. Εκείνη την ημέρα, λόγω του ταχύτατου ρυθμού του αγώνα σε μία πίστα που αποτελείται σχεδόν αποκλειστικά από γρήγορες στροφές, και τις υψηλότατες θερμοκρασίες, πολλοί οδηγοί βρέθηκαν στα πρόθυρα θερμοπληξίας και βγήκαν εξαντλημένοι από τα μονοθέσιά τους, εγείροντας ανησυχίες για την ασφάλειά τους.

Οι αρχικές προτάσεις αντιμετώπισης του προβλήματος περιλάμβαναν την τοποθέτηση ενός απλοποιημένου συστήματος κλιματισμού στα μονοθέσια. Ωστόσο, σύμφωνα με το Motorsport, η λύση που συμφωνήθηκε μεταξύ των ομάδων της FIA και της F1 αποτελεί ένα απλοποιημένο σύστημα, και όχι μονάδα κλιματισμού, αν και ακόμη δεν έχουν αποκαλυφθεί οι ακριβείς τεχνικές λεπτομέρειες.

Το σύστημα θα επιβάλλεται από τη FIA μόνο σε συνθήκες ακραίας ζέστης, με το ελάχιστο βάρος των μονοθεσίων να αυξάνεται αντίστοιχα όταν χρησιμοποιείται.

Διαμόρφωση σειράς εκκίνησης

Η Επιτροπή της F1 συμφώνησε επίσης να αλλάξει το πρωτόκολλο για τον οριστικό καθορισμό της σειράς εκκίνησης των Grand Prix, για τις περιπτώσεις στις οποίες ορισμένα μονοθέσια δεν έχουν τη δυνατότητα να συμμετάσχουν σε έναν αγώνα. Το θέμα προέκυψε στο GP Σάο Πάολο, όπου ο οδηγός της Williams, Alex Albon, δεν κατάφερε να εκκινήσει τον αγώνα έπειτα ένα σφοδρό ατύχημα στις κατατακτήριες δοκιμές εκείνου του πρωινού, που δεν επέτρεψε στην ομάδα να επισκευάσει το μονοθέσιο εγκαίρως.

F1 Grand Prix of United States Sprint & Qualifying

Το μονοθέσιο του Albon αποσύρθηκε αρκετή ώρα πριν από τον αγώνα, αλλά σύμφωνα με τα ισχύων πρωτόκολλο, η οριστική σειρά εκκίνησης είχε ήδη διαμορφωθεί, συνεπώς και η 7η θέση που κατείχε στο grid παρέμεινε κενή. Αναμένεται ότι η FIA θα τροποποιήσει τη διαδικασία οριστικής διαμόρφωσης του grid, ώστε αυτή να πραγματοποιείται το αργότερο μία ώρα πριν από την εκκίνηση (αντί για δύο ώρες πριν, όπως συμβαίνει φέτος). Αυτό σημαίνει ότι τα μονοθέσια που αποσύρονται μέχρι και 75 λεπτά πριν από την εκκίνηση δεν θα συμπεριλαμβάνονται στο τελικό grid και τα επόμενα μονοθέσια θα να ανέβουν στις αντίστοιχες θέσεις για να μην υπάρχουν κενά.

Λοιποί κανονισμοί

Επίσης, η Επιτροπή της F1 διευθέτησε τομείς των οικονομικών κανονισμών, εγκρίνοντας διευρυμένες εξαιρέσεις για δαπάνες που σχετίζονται με πρωτοβουλίες βιωσιμότητας.

Στη συνάντηση συζητήθηκε και η πρόοδος που έχει σημειωθεί σχετικά με τους τεχνικούς κανονισμούς του 2026 για τη βελτίωση της απόδοσης μέσω αύξησης του αεροδυναμικού φορτίου, όπως εξήγησε πρόσφατα ο επικεφαλής του τμήματος μονοθεσίων της FIA, Νικόλας Τομπάζης. Στην ανακοίνωση αναφέρεται πως η FIA είναι βέβαιη ότι οι τεχνικοί κανονισμοί του 2026 θα είναι έτοιμοι για έγκριση από το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού της FIA μετά την ολοκλήρωση της φετινής σεζόν.

Υπήρξαν επίσης αναθεωρήσεις στους αγωνιστικούς κανονισμούς της FIA, ώστε να χρησιμοποιείται γλώσσα ουδέτερη ως προς το φύλο, αφαιρώντας ορισμένες αρσενικές αντωνυμίες και άλλες εκφράσεις που αναφέρονταν σε συγκεκριμένο φύλο.

F1 2026 (14)

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!