O Lando Norris ήταν τυχερός που κατάφερε να αποσπάσει την pole position από τον Max Verstappen στο Grand Prix Ηνωμένων Πολιτειών της Formula 1. Ωστόσο, δεδομένων των όχι πάντα τόσο καλών εκκινήσεων του Βρετανού, αλλά και του γεγονότος ότι τα τελευταία πέντε χρόνια στο Austin, ο οδηγός που βρισκόταν στη 2η θέση έστριψε πρώτος, η αρχή του αγώνα -όπως πάντα- θα είναι κρίσιμης σημασίας.
Η αναβαθμισμένη Red Bull δείχνει δυνατή σύμφωνα με την απόδοσή της στο σπριντ, όπου o Verstappen είχε τη δυνατότητα να διαχειριστεί τα ελαστικά του καλύτερα από τον Norris. Ίσως το GP ΗΠΑ αποτελεί την καλύτερη ευκαιρία του Ολλανδού να επιστρέψει στις νίκες για πρώτη φορά από τον Ιούνιο, με ένα μονοθέσιο το οποίο φαίνεται να έχει πολύ καλή ισορροπία, σε αντίθεση με ό,τι συνέβαινε στο στρατόπεδο της Red Bull τον τελευταίο καιρό.
Αν αυτό δεν είναι εφικτό, στην ουσία, ο βασικός στόχος του Verstappen είναι να τερματίσει μπροστά από τον Norris, από τον οποίο ήδη έχει απομακρυνθεί 2 βαθμούς περαιτέρω χάρη στο σπριντ. Από την πλευρά του, ο Norris στοχεύει σε ότι καλύτερο μπορεί να πετύχει, αλλά φαίνεται ότι έπειτα από την πιο αυστηρή στάση της FIA όσον αφορά τις πίσω αεροτομές, η McLaren έχει χάσει λίγη ανταγωνιστικότητα.
Εκτός και αν οφείλεται στη χάραξη της πίστας του Austin, όπου η MCL38 είναι αρκετά νευρική, φαίνεται να δυσκολεύεται στις ανομοιομορφίες, και σίγουρα δεν είναι το ταχύτερο μονοθέσιο στις γρήγορες στροφές του 1ου sector. Μένει να διαπιστωθεί αν η ομάδα έκανε αποτελεσματικές αλλαγές στο στήσιμο του μονοθεσίου για να καταπολεμήσει την εκτεταμένη καταπόνηση των ελαστικών που αντιμετώπισε στο σπριντ.
Σε αυτό τον τομέα είχε λάμψει εχθές η Ferrari, στο στρατόπεδο της οποίας πάντα γνώριζαν ότι οι κατατακτήριες δοκιμές δεν αποτελούν το δυνατό τους σημείο. Αντιθέτως, αυτό εντοπίζεται στη διαχείριση των ελαστικών στον αγώνα και σύμφωνα με τις ενδείξεις από το σπριντ, οι οδηγοί της Ferrari μπορούν να αποτελέσουν σημαντική απειλή για τους Verstappen και Norris. Αρκεί να μη χάσουν πολύ χρόνο μαχόμενοι μεταξύ τους, όπως συνέβη στην αρχή του χθεσινού σπριντ.
O Oscar Piastri δεν έχει δείξει να βρίσκεται σε κορυφαία φόρμα στο Austin μέχρι στιγμής και με την καταπόνηση ελαστικών να αναμένεται υψηλή για τον αγώνα, θα είναι ενδιαφέρον να δούμε πώς θα προσεγγίσει τον αγώνα ο Αυστραλός και αν θα έχει τη δυνατότητα να ακολουθήσει το ρυθμό των Ferrari.
O George Russell θα εκκινήσει από το pit lane καθώς υπήρξε παράβαση από τη Mercedes στο καθεστώς parc ferme έπειτα από τις κατατακτήριες δοκιμές, όπου ο Βρετανός είχε ατύχημα στο Q3. Οι μηχανικοί εργάζονταν ακόμα στο μονοθέσιο του Russell μετά το όριο δύο ωρών από το τέλος των κατατακτήριων δοκιμών, και δεν το κάλυψαν με δίχτυ όπως προβλέπουν οι κανονισμοί του parc ferme.
Ο Russell κατέστρεψε επίσης τις αναβαθμίσεις της γερμανικής ομάδας για αυτό τον αγώνα και θα αγωνιστεί με το αεροδυναμικό πακέτο της Σιγκαπούρης. Αξίζει να αναφερθεί ότι ο Lewis Hamilton, που βρέθηκε προτελευταίος στις χθεσινές κατατακτήριες δοκιμές, προσφέρθηκε να παραχωρήσει το νέο αεροδυναμικό πακέτο στον team-mate του, ωστόσο η Mercedes δεν αντάλλαξε τα εξαρτήματα.
Ακόμη και με το νέο αεροδυναμικό πακέτο, η Mercedes αντιμετώπισε σημαντικές δυσκολίες με τα ελαστικά της στο σπριντ, οπότε αυτό θα είναι κάτι που θα πρέπει να έλαβε υπ’ όψη στη διαμόρφωση του στησίματος της W15 για το υπόλοιπο Σαββατοκύριακο. Αυτό ίσως οδήγησε τη συμπεριφορά του μονοθεσίου να μην είναι τόσο καλή στις κατατακτήριες δοκιμές.
Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε τι θα καταφέρουν οι οδηγοί της Mercedes από τις τελευταίες θέσεις και αν θα βρεθούν αμφότεροι στη βαθμολογούμενη δεκάδα έως την καρό σημαία. Ο Hamilton θα εκκινήσει από τη 17η θέση.
O Pierre Gasly έχει κάνει πολύ καλή εμφάνιση μέχρι στιγμής, ενώ ο Fernando Alonso πάντα αποτελεί απειλή, παρότι η Aston Martin δεν έχει δείξει ότι είναι ανταγωνιστική στο Austin, παρά τις αναβαθμίσεις. Η Haas έδειξε δυνατή στο σπριντ και ίσως καταφέρει να συγκεντρώσει και πάλι βαθμούς σήμερα, έχοντας περάσει χθες στην 6η θέση της βαθμολογίας του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών. Στόχος του Sergio Perez (9ος) είναι να βρεθεί στην 6η θέση όσο πιο γρήγορα μπορεί, για να απειλήσει τους προπορευόμενους.
Η επικρατέστερη στρατηγική για τον αγώνα αναμένεται να είναι αυτή των δύο pit stop, για αυτό και σχεδόν όλοι οι οδηγοί έχουν διαφυλάξει ένα φρέσκο σετ σκληρής γόμας και δύο σετ μέσης. Το πιθανότερο είναι ότι οι περισσότεροι οδηγοί θα εκκινήσουν με τη μέση γόμα και οι επιλογές για τα stint είναι μέση-σκληρή-μέση και μέση-μέση-σκληρή γόμα. Στην πρώτη περίπτωση, το δεύτερο pit stop θα πραγματοποιηθεί λίγο αργότερα στον αγώνα. H απώλεια χρόνου για την πραγματοποίηση pit stop στο Circuit of the Americas εκτιμάται στα 20 δλ.