F1: Οι οδηγοί της McLaren επικρίνουν τη Red Bull

Οι οδηγοί της McLaren στη Formula 1, Lando Norris και Oscar Piastri, επέκριναν τη Red Bull για το μηχανισμό ρύθμισης της απόστασης από το έδαφος του εμπρός μέρους του δαπέδου της RB20, ενώ το θέμα σχολίασε και ο Lewis Hamilton.

F1: Οι οδηγοί της McLaren επικρίνουν τη Red Bull

Οι οδηγοί της McLaren στη Formula 1, Lando Norris και Oscar Piastri, επέκριναν τη Red Bull για το μηχανισμό ρύθμισης της απόστασης από το έδαφος του εμπρός μέρους του δαπέδου της RB20, ενώ το θέμα σχολίασε και ο Lewis Hamilton.

H προετοιμασία για το GP ΗΠΑ, το 19ο γύρο του φετινού Πρωταθλήματος της Formula 1, μονοπωλήθηκε από τη διαμάχη που ξέσπασε όσον αφορά το εμπρός μέρος του δαπέδου του μονοθεσίου της Red Bull. H πρωταθλήτρια ομάδα παραδέχθηκε ότι υπάρχει στο cockpit της RB20 μηχανισμός που επιτρέπει στους μηχανικούς να ρυθμίσουν την απόσταση εμπρός μέρους του δαπέδου (bib ή T-tray), αλλά ισχυρίστηκε ότι δεν είναι προσβάσιμος ενώ το μονοθέσιο είναι πλήρως συναρμολογημένο.

Η Red Bull αρνήθηκε ότι χρησιμοποιούσε το μηχανισμό με παράνομο τρόπο, για την αλλαγή ρυθμίσεων υπό το καθεστώς parc ferme μεταξύ κατατακτήριων δοκιμών και αγώνα, ωστόσο συμμορφώθηκε με τις επιταγές της FIA για τους μελλοντικούς αγώνες. Η Διεθνής Ομοσπονδία ανέφερε ότι δεν υπήρχαν αποδείξεις χρήσης του μηχανισμού, αλλά οι οδηγοί της McLaren ήταν κατηγορηματικοί στις δηλώσεις τους ότι η Red Bull είχε παράνομο μονοθέσιο έως σήμερα.

Ο Oscar Piastri δήλωσε στο paddock του Austin: «Προφανώς ξεπερνάμε τα όρια των τεχνικών κανονισμών. Όλοι το κάνουν, και αυτό είναι που κάνει την F1, να είναι η F1. Αλλά από ό,τι έχω ακούσει και μου έχουν πει, κάτι τέτοιο δεν σπρώχνει τα όρια: τα σπάει ξεκάθαρα».

«Δεν έχω ακούσει σε ποιο μονοθέσιο είναι, ή αν είναι σε οποιοδήποτε, και προφανώς υπάρχουν οι σχετικές αναφορές. Αλλά αν είναι κάτι που χρησιμοποιείται, είναι προφανές ότι δεν είναι κάτι που πιέζει τα όρια. Βγήκε από την γκρίζα ζώνη και μπήκε σε μαύρη ζώνη. Αν υπάρχει μεγάλη διαφορά στις επιδόσεις, τότε σαφώς και θα υπάρξουν κάποια ερωτήματα. Αν δεν υπάρχει… τότε, δεν ξέρεις».

Από την πλευρά του, ο Lando Norris, που παλεύει με τον Max Verstappen για το φετινό τίτλο οδηγών στη Formula 1, δήλωσε για το σύστημα της Red Bull: «Είναι άλλο πράγμα να το έχεις στο μονοθέσιό σου και άλλο πράγμα πόσοτοεκμεταλλεύεσαι και το χρησιμοποιείς, κάτι για το οποίο δεν έχουμε ιδέα. Οπότε, αν τους έχει βοηθήσει, αν το έχουν αξιοποιήσει με τον τρόπο που πιστεύει ο κόσμος, τότε ίσως πάει προς τη δική μας κατεύθυνση» (όσον αφορά την απόδοση στους υπόλοιπους αγώνες της σεζόν).

F1 Grand Prix of Austria Sprint

«Όταν μιλάμε για τέτοια πράγματα, δεν πρόκειται να έχουν πάρει pole position ή νίκες αποκλειστικά λόγω μιας τέτοιας συσκευής. Οπότε δεν νομίζω ότι θα αλλάξει κάτι στη μεγαλύτερη εικόνα των πραγμάτων. Αλλά όταν κοιτάξουμε ορισμένες κατατακτήριες δοκιμές και τη διαφορά σε κάποιους αγώνες φέτος, που ήταν εκατοστά ή χιλιοστά του δευτερολέπτου, τότε μπορεί να πεις ότι ίσως αυτό να βοήθησε προς τη μία ή την άλλη κατεύθυνση».

«Νομίζω ότι είναι καλό που η FIA κάνει κάτι τέτοιο. Υπάρχει διαφορά μεταξύ καταστάσεων όπου τα πράγματα είναι άσπρο/μαύρο, και αυτού που είναι η Formula 1, να σπρώχνεις τα όρια, να δημιουργείς νέα πράγματα και να καινοτομείς μέσα στο πλαίσιο που σου επιτρέπεται να καινοτομείς. Νομίζω ότι αυτό είναι που εμείς ως McLaren έχουμε κάνει πολύ καλή δουλειά, αλλά είμαστε σίγουροι ότι δεν θα πάμε παραπέρα από αυτό».

Ο Norris αναφέρεται στην πίσω αεροτομή της McLaren με το μίνι DRS, της οποίας η χρήση ουσιαστικά απαγορεύθηκε με επέμβαση της FIA. Πέραν αυτού, η Red Bull έχει εκφράσει τη δυσαρέσκειά της και με την ευκαμψία της εμπρός αεροτομής τόσο της McLaren, όσο και της Mercedes. Ωστόσο, ο Piastri δήλωσε για την πίσω αεροτομή της McLaren: «Το μίνι DRS μας ήταν νόμιμο. Παρότι χρειάστηκε να κάνουμε κάποιες αλλαγές, δεν είναι επαναστατικό για το μονοθέσιο. Θα δούμε αν θα έχει κάποιο αντίκτυπο».

F1 Grand Prix of Miami

Το θέμα για το δάπεδο της Red Bull κλήθηκε να σχολιάσει και ο Lewis Hamilton, ο οποίος δήλωσε: «Το όνομα του αθλήματός μας έχει να κάνει με την καινοτομία, η Red Bull ήταν ηγέτης και έχει καινοτομήσει. Εντέλει, όλες οι ομάδες κοιτάζουν τους κανονισμούς και προσπαθούν να βρουν πώς θα “μασαζάρουν” αυτούς τους κανονισμούς και να βγάλουν το μέγιστο από αυτούς, ακόμα και αν είναι λίγο εκτός ορίων».

«Απλά πρέπει να συνεχίσει να εξελίσσεται και να αστυνομεύεται καλύτερα. Στο τέλος της ημέρας, αυτοί έκαναν την καλύτερη δουλειά. Ένας Θεός ξέρει πόσο καιρό το είχαν αυτό και κέρδιζαν Πρωταθλήματα, ίσως αυτό να σταματήσει τώρα. Δεν νομίζω ότι αυτό είναι το μόνο πράγμα που θα τους σταματήσει. Αλλά νομίζω ότι όλοι οι υπόλοιποι, πρέπει να συνεχίσουμε να είμαστε καινοτόμοι και να πρωτοπορούμε αντί να προσπαθούμε να καλύψουμε το χαμένο έδαφος».

Το σχόλιο του MotorOne

Η ερώτηση τουεκατομμυρίου σε όλη αυτή την υπόθεση είναι αν η Red Bull όντως χρησιμοποιούσε παράνομα το μηχανισμό που παραδέχθηκε ότι υπάρχει στο μονοθέσιό της υπό το καθεστώς parc ferme μεταξύ κατατακτήριων δοκιμών και αγώνων, κάτι που η ίδια η Πρωταθλήτρια ομάδα αρνήθηκε. Αν και δεν υπάρχουν αποδείξεις για τη χρήση του, οι οδηγοί της McLaren και ο Hamilton άδραξαν την ευκαιρία να επικρίνουν τη Red Bull για τις τακτικές της.

F1 Grand Prix of Netherlands

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!