F1-GP Ιταλίας: Ο Lando Norris στην pole στο «1-2» της McLaren

H McLaren «κλείδωσε» την πρώτη σειρά εκκίνησης του GP Ιταλίας της Formula 1, με τον Lando Norris να κατακτά μια δεύτερη συνεχόμενη pole position, παρότι ο ίδιος πιστεύει ότι δεν έκανε πολύ καλό γύρο στο τέλος.

F1-GP Ιταλίας: Ο Lando Norris στην pole στο «1-2» της McLaren

H McLaren «κλείδωσε» την πρώτη σειρά εκκίνησης του GP Ιταλίας της Formula 1, με τον Lando Norris να κατακτά μια δεύτερη συνεχόμενη pole position, παρότι ο ίδιος πιστεύει ότι δεν έκανε πολύ καλό γύρο στο τέλος.

Ο Lando Norris θα παραταχθεί στην pole position του Grand Prix Ιταλίας της Formula 1, για 5η φορά στην καριέρα του. Αυτή είναι η δεύτερη συνεχόμενη pole position του Βρετανού, o οποίος θα πλαισιωθεί στην πρώτη σειρά εκκίνησης από τον team-mate του στη McLaren, Oscar Piastri. Μόλις 0,004 δλ. πίσω από τον Αυστραλό βρέθηκε ο George Russell με τη Mercedes, ακολουθούμενος από τους δύο οδηγούς της Ferrari.

Στην πρώτη προσπάθεια στο Q3, υπήρχε μία συμμετρική διάταξη με τις McLaren επικεφαλής, και πίσω τις δύο Mercedes, τις Ferrari και τις Red Bull. Ο Max Verstappen ήταν πιο αργός και από τον Sergio Perez, καθώς ανέφερε ότι δεν είχε καθόλου πρόσφυση με το φρέσκο σετ ελαστικών, έχοντας και μία στιγμή υπερστροφής στην τελευταία στροφή.

Η Mercedes έχανε όλο το χρόνο από τη McLaren στην τελευταία στροφή και εκεί έκανε τη διαφορά έναντι του team-mate του ο Norris. Στη δεύτερη προσπάθειά του, ο Βρετανός κατάφερε να κατεβάσει την επίδοσή του κατά 0,074 δλ., αλλά ήταν απογοητευμένος από το γύρο του (λόγω λάθους στο πρώτο chicane) και ζήτησε συγγνώμη από την ομάδα, παρότι και οι δύο χρόνοι του στο Q3 ήταν αρκετά καλοί για την pole position!

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από τις κατατακτήριες δοκιμές του GP Ιταλίας

Παρότι ο Oscar Piastri δεν κατάφερε να βελτιώσει το χρόνο του στην τελική του προσπάθεια, η McLaren κατάφερε να «κλειδώσει» την πρώτη σειρά εκκίνησης. To ενθαρρυντικό για τη McLaren στη μάχη των τίτλων, είναι ότι οι Red Bull εκκινούν από την 4η σειρά εκκίνησης, πολύ μακριά από την κορυφή (0,7 δλ.) στους χρόνους, καθώς οι οδηγοί των Mercedes και Ferrari βρέθηκαν μπροστά από την Πρωταθλήτρια ομάδα.

Η McLaren δεν χρησιμοποίησε την εμπρός αεροτομή χαμηλού αεροδυναμικού φορτίου που είχε προετοιμάσει για τη Monza και φαίνεται ότι προσέθεσε φορτίο στις ρυθμίσεις που επέλεξε σε σχέση με την Παρασκευή. Παρότι κανένας από τους δύο οδηγούς της δεν ήταν ικανοποιημένος με το δεύτερο γύρο του στο Q3, η βρετανική ομάδα πήρε το καλύτερο εφικτό αποτέλεσμα.

Η πρώτη επίδοση του Piastri ήταν αρκετά καλή για να μην καταφέρει να την καταρρίψει ο George Russell, καθώς η Mercedes έδειχνε από χθες ότι θα βρίσκεται πολύ κοντά στην κορυφή. Ο Russell βρέθηκε μόλις 0,004 δλ. μακριά από την πρώτη σειρά εκκίνησης, παρότι είχε παράπονα από την ισορροπία του μονοθεσίου στο Q1.

Πίσω από τον Russell θα εκκινήσουν οι δύο οδηγοί της Ferrari, με τον Charles Leclerc 4ο και τον Carlos Sainz 5ο. Ο Μονεγάσκος ήταν πολύ εκνευρισμένος, καθώς ανέφερε ότι η SF-24 δεν έστριβε στις αργές στροφές και έχασε 0,2 δλ. στα δύο πρώτα chicane. Ήταν ένα πρόβλημα που o Leclerc είχε και εχθές, αλλά είχε εξαλειφθεί για το FP3. Η Ferrari επέλεξε τις ρυθμίσεις χαμηλότερου αεροδυναμικού φορτίου από τις κορυφαίες ομάδες.

Ωστόσο, επανεμφανίστηκε στις κατατακτήριες δοκιμές, καθώς η ομάδα δεν κατάφερε να το επιλύσει. Παρά ταύτα Μονεγάσκος βρέθηκε μόλις 0,021 δλ. πίσω από τον Russell, ο Sainz κατηγορούσε την υποστροφή του μονοθεσίου, ένα κουνούπι που μπήκε στο μάτι του και την πτώση της θερμοκρασίας της πίστας για το γεγονός ότι βρέθηκε στην 5η θέση, αλλά μόλις 0,006 δλ. πίσω από τον team-mate του.

H Mercedes, εγκρίνοντας το δάπεδο του GP Βελγίου, ήταν αρκετά δυνατή για να βρεθεί εμπρός από τις Ferrari, αλλά ο Lewis Hamilton δεν κατάφερε να γράψει τόσο καλό χρόνο στο τέλος. Ωστόσο, μιλάμε για εξαιρετικά μικρές διαφορές, καθώς οι πρώτοι 6 οδηγοί βρέθηκαν εντός 0,2 δλ. Ο Hamilton επέλεξε στήσιμο επικεντρωμένο στον αγώνα, με περισσότερο αεροδυναμικό φορτίο, αλλά έριξε στον εαυτό του την ευθύνη για την κακή επίδοση.

Δήλωσε ότι θα μπορούσε να βρεθεί ακόμα και στην pole, καθώς ισχυρίζεται ότι έχασε 0,15 δλ. στο πρώτο chicane και 0,1 δλ. στην τελευταία στροφή στην τελική του προσπάθεια. Ήταν πολύ απογοητευμένος, δηλώνοντας ότι η απόδοσή του ήταν απαράδεκτη, και δεν κάνει καλή δουλειά στις κατατακτήριες δοκιμές, απογοητεύοντας την ομάδα, η οποία αξίζει περισσότερα, και ίσως τα βρει με τον Andrea Kimi Antonelli του χρόνου…

F1 Lewis Hamilton (Mercedes)

Αντιθέτως, η απόδοση της Red Bull ήταν εξαιρετικά απογοητευτική, καθώς αμφότεροι οι οδηγοί βρέθηκαν 0,7 δλ. μακριά από την κορυφή, καθώς δεν έβρισκαν πρόσφυση με καινούργια σετ ελαστικών. Στο Q2, ο Verstappen, η Red Bull είχε καταφέρει να σημειώσει 1:19.66 με μεταχειρισμένο σετ ελαστικών, αλλά στο Q3, με φρέσκια γόμα δεν κατάφερε να κατέβει κάτω από το 1:20.

Ο επικεφαλής της ομάδας, Christian Horner, δήλωσε ότι σίγουρα κάτι βασικό δεν λειτουργεί σωστά στο μονοθέσιο της Red Bull αλλά αυτή τη στιγμή οι μηχανολόγοι της δεν φαίνεται να το κατανοούν. Η ομάδα και θα πρέπει η ομάδα να διαγνώσει το πρόβλημα πριν καταφέρει να το επιλύσει. Ο Verstappen σημείωσε το χειρότερο φετινό αποτέλεσμά του σε κατατακτήριες δοκιμές (στο GP Βελγίου δέχθηκε ποινή 10 θέσεων) και δήλωσε ότι είχε υπερβολική υποστροφή.

Όπως ανέφερε ο Ολλανδός, όταν η ισορροπία δεν είναι σωστή, το μονοθέσιο δεν χρησιμοποιεί και τα ελαστικά του σωστά. Προσπαθώντας να επιλύσουν ένα πρόβλημα, ένα άλλο προκύπτει, ανέφερε ο Verstappen, ο οποίος δεν πιστεύει ότι ο ρυθμός του στις προσομοιώσεις αγώνα της Παρασκευής ήταν καλός. O αγωνιστικός σύμβουλος της Red Bull, Helmut Marko, επανέλαβε ότι θα πρέπει να εξεταστεί η συμπεριφορά των εμπρός αεροτομών των McLaren και Mercedes.

Ο Perez βρισκόταν εμπρός από τον Verstappen στην τελική τους προσπάθεια στο Q3, προσπαθώντας να του δώσει slipstream, αλλά ο Μεξικανός βγήκε εκτός πίστας στη 2η Lesmo, και σήκωσε στιγμιαία το πόδι του από το γκάζι, αλλά συνέχισε μέχρι την τελευταία στροφή, για να επωφεληθεί ο team-mate του. Ωστόσο, ο Verstappen κατάφερε να περάσει μόνο τον ίδιο τον Perez στους χρόνους. Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσαν ο Alex Albon με τη Williams και ο Nico Hulkenberg με τη Haas.

Αξίζει να αναφερθεί ότι η McLaren πραγματοποίησε μία μη ασφαλή απελευθέρωση του Piastri στο pit lane στο Q1, ενώ και η Ferrari έβγαλε στο Q3 το Sainz στο διάβα του Verstappen, όπως είχε συμβεί και με τον Αυστραλό.

Q1

Πριν από τη δεύτερη προσπάθεια των οδηγών στο πρώτο σκέλος η McLaren απελευθέρωσε τον Piastri στο διάβα του Verstappen σε ένα περιστατικό όπου ο Ολλανδός αναγκάστηκε να φρενάρει δυνατά για να αποφύγει τη σύγκρουση, σε ένα περιστατικό που διερεύνησαν οι αγωνοδίκες και αποφάσισαν να επιβάλουν πρόστιμο 10.000 ευρώ στη βρετανική ομάδα.


Στο τέλος του Q1, από τη συνέχεια της διαδικασίας αποκλείστηκαν οι δύο οδηγοί της Sauber, που βρέθηκαν στις τελευταίες θέσεις. Ο Franco Colapinto, στην πρώτη του εμφάνιση σε κατατακτήριες δοκιμές της F1, πάτησε πολύ στο kerb της εσωτερικής της 2ης Lesmo με τη Williams και βρέθηκε στα χαλίκια στην τελική του προσπάθεια, για να καταλήξει 18ος.

Ο Lance Stroll αποκλείστηκε στο Q1 για 3η συνεχόμενη χρονιά στη Monza με την Aston Martin, ενώ ο Yuki Tsunoda βρέθηκε μπροστά του, στη 16η θέση, με παράπονα ότι η Racing Bulls ήταν πολύ δύσκολη στην οδήγηση, παρά τις αναβαθμίσεις που διαθέτει ο Ιάπωνας στο μονοθέσιό του, ή ίσως λόγω αυτών. Ο Tsunoda συνεργάζεται με νέο μηχανολόγο αγώνα από το αυτό το Σαββατοκύριακο, τον Ernesto Desiderio, που αντικαθιστά τον Mattia Spini.

O Perez αναγκάστηκε να χρησιμοποιήσει δύο σετ ελαστικών μαλακής γόμας για να προκριθεί στο Q2. Ο Russell παραπονέθηκε ότι δεν είχε καθόλου πρόσφυση και πλαγιολίσθαινε παντού. Επίσης, ανέφερε και πάλι ότι το κάθισμά του γινόταν πολύ ζεστό. Κάποιοι υπέθεσαν ότι συνέβαινε ενδεχομένως επειδή το δάπεδο βρισκόταν πολύ κοντά στο έδαφος και το έξυνε συνεχώς και αύξανε τη θερμοκρασία.

Q2

Από το δεύτερο σκέλος αποκλείστηκαν οι δύο οδηγοί της Alpine, (14η και 15η θέση), με τη μονάδα ισχύος της Renault να υστερεί σε ιπποδύναμη. Ο Daniel Ricciardo δήλωσε ότι τα έδωσε όλα και θα παραταχθεί με τη Racing Bulls στη 12η θέση στον αυριανό αγώνα, εμπρός από τον Kevin Magnussen με τη Haas. Παρότι ο Fernando Alonso (11ος) έχασε την πρόκριση στο Q3 για μόλις 0,01 δλ., ανέφερε ότι το αποτέλεσμα ήταν καλύτερο από αυτό που περίμενε.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!