F1-GP Ιταλίας FP3: «1-2» για τη Mercedes

Ο Lewis Hamilton παρέμεινε στην κορυφή των χρόνων και στην τελική περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP Ιταλίας της Formula 1, με τον team-mate του στη Mercedes, George Russell να καταλαμβάνει τη 2η θέση, εμπρός από τον Charles Leclerc.

F1-GP Ιταλίας FP3: «1-2» για τη Mercedes

Ο Lewis Hamilton παρέμεινε στην κορυφή των χρόνων και στην τελική περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP Ιταλίας της Formula 1, με τον team-mate του στη Mercedes, George Russell να καταλαμβάνει τη 2η θέση, εμπρός από τον Charles Leclerc.

H Mercedes κατέλαβε τις δύο πρώτες θέσεις στον πίνακα των χρόνων της τελευταίας περιόδου ελεύθερων δοκιμών του Grand Prix Ιταλίας της Formula 1 πριν από τις κατατακτήριες, που θα διεξαχθούν αργότερα σήμερα. Όπως είχε συμβεί και στο FP2, ο Lewis Hamilton ήταν και πάλι ο ταχύτερος οδηγός της διαδικασίας, με διαφορά μόλις 0,093 δλ. από τον έτερο οδηγό της Mercedes, George Russell, ο οποίος όμως δεν ήταν ευχαριστημένος από την ισορροπία του μονοθεσίου του.

Επίσης όπως είχε συμβεί και στο FP2, οι πρώτοι 5 οδηγοί βρέθηκαν εντός 0,15 δλ., με τον Charles Leclerc να φέρνει την αναβαθμισμένη Ferrari στην 3η θέση, μόλις 0,016 δλ. πίσω από τον Russell και εμπρός από τους δύο οδηγούς της McLaren, όπου ο Oscar Piastri κινήθηκε μόλις 0,01 δλ. ταχύτερα από τον team-mate του, Lando Norris.

Εκτός της πρώτης πεντάδας βρέθηκε ο Max Verstappen με μία υποστροφική Red Bull, ενώ ο Carlos Sainz δεν φαινόταν να βολεύεται σήμερα πίσω από το τιμόνι της Ferrari, καταλήγοντας 7ος. Την πρώτη δεκάδα ολοκλήρωσαν οι δύο οδηγοί της Williams και o Nico Hulkenberg με τη Haas. Η Williams φαίνεται να έχει λιγότερη οπισθέλκουσα από τους αντιπάλους της, με τον πρωτοεμφανιζόμενο Franco Colapinto ακριβώς πίσω από τον Alex Albon.

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από το FP3 του GP Ιταλίας

Red Bull και Mercedes «ξόδεψαν» στο FP3 το σετ μέσης γόμας ελαστικών που είχαν διαφυλάξει από το FP1. Αυτή η γόμα τους επέτρεψε να σημειώσουν πολύ ανταγωνιστικούς χρόνους, σε έναν ασφαλτοτάπητα που έχει μειώσει πολύ τη διαφορά απόδοσης μεταξύ των πιο μαλακών ελαστικών και οι χρόνοι κατέβαιναν συνεχώς με την αγωνιστική γραμμή της νέας ασφάλτου να στρώνεται με γόμα συνεχώς. Αυτό βοηθήθηκε από το γεγονός ότι οι οδηγοί δοκίμαζαν τα όρια, με πολυάριθμες μικρές εξόδους από την πίστα. Ο Russell έκανε και πάλι παράπονα ότι το κάθισμά του ήταν πολύ ζεστό, όπως συνέβαινε και χθες.

Η Ferrari ήταν πολύ ικανοποιημένη από την απόδοση του νέου δαπέδου της, και φαίνεται ότι προστατεύει πολύ καλά τα ελαστικά της, καθώς με το πρώτο σετ μαλακής γόμας, ο Leclerc έγραψε τον ταχύτερο χρόνο του 15 λεπτά πριν από το τέλος του FP1 έχοντας ήδη κάνει 13 γύρους. Φαίνεται όμως ότι η Ferrari δεν μπορεί να αντλήσει το μέγιστο από τη μαλακή γόμα στον πρώτο γύρο των ελαστικών.

Ίσως στην ίδια κατάσταση να βρίσκεται λίγο και η McLaren. Ούτε ο Norris, με φρέσκο σετ ελαστικών, δεν κατάφερε να καταρρίψει την επίδοση του Μονεγάσκου, και το ίδιο συνέβη και με τον άλλο οδηγό της McLaren, τον Piastri, αμέσως μετά. Αλλά αυτό ίσως βοηθήσει στην καταπόνηση ελαστικών αγώνα. Στους ιδανικούς γύρους (ταχύτερα sector μαζί) ο Piastri ήταν ο ταχύτερος οδηγός.

Παρότι στη συνέχεια οι δύο οδηγοί της Mercedes κινήθηκαν ταχύτερα στη συνέχεια με φρέσκο σετ ελαστικών, καταλαμβάνοντας τις δύο πρώτες θέσεις, ο Russell ανέφερε ότι η ισορροπία πρόσφυσης μεταξύ των δύο αξόνων ήταν πολύ κακή. Παράλληλα, ο Verstappen, έχοντας βρεθεί 6ος (0,25 δλ. μακριά από την κορυφή) έπειτα από την πρώτη του προσπάθεια με τη μαλακή γόμα στο τέλος της διαδικασίας, ανέφερε ότι η Red Bull δεν έστριβε στις αργές και μέσης ταχύτητας στροφές, παρουσιάζοντας έντονη υποστροφή.

Παρά τις χθεσινές αναφορές, ο Verstappen χρησιμοποιούσε και πάλι το παλιό δάπεδο της Red Bull την Παρασκευή, όπως συνέβαινε και στο GP Ολλανδίας. Εχθές, στις προσομοιώσεις αγώνα, η Red Bull αντιμετώπισε τα πιο σημαντικά προβλήματα graining ελαστικών εχθές από τις κορυφαίες ομάδες, παρότι έχει επιλέξει μία από τις πιο μεγάλες πίσω αεροτομές μεταξύ τους.

Ο Verstappen έκανε και δεύτερη προσπάθεια με τη μαλακή γόμα και ενώ δεν βελτίωσε την επίδοσή του, σημείωσε το ταχύτερο 3o sector, όντας όπως πάντα πολύ γρήγορος στην παρατεταμένη τελευταία στροφή. Ο Sergio Perez κατέληξε στη 18η θέση του πίνακα των χρόνων, καθώς είχε μία έξοδο από την πίστα στη γρήγορη προσπάθειά του. Στο τέλος της διαδικασίας, ο Μεξικανός ανέφερε ότι ένιωθε κραδασμούς να έρχονται από τον κινητήρα.

Περίπου 20 λεπτά πριν από το τέλος, ο Leclerc εμπόδισε χωρίς να το θέλει τον Piastri στο πρώτο chicane. Λίγο αργότερα, ο Leclerc αναγκάστηκε να πατήσει στο γρασίδι αποφεύγοντας τη McLaren του Αυστραλού, o οποίος δεν διαχειρίστηκε καλά τη στιγμή στη 2η Lesmo (ίσως κοίταζε στον άλλο καθρέπτη επειδή προσέγγιζε και ο Ricciardo), και το περιστατικό θα διερευνηθεί από τους αγωνοδίκες.

Στα μονοθέσια των Carlos Sainz (Ferrari), Esteban Ocon (Alpine) και Valtteri Bottas (Sauber), τοποθετήθηκε σήμερα καινούργιο κιβώτιο. Πρόκειται για το 4ο φετινό κιβώτιο των Sainz και Bottas και το 3ο του Ocon, από τα 5 που επιτρέπονται ανά οδηγό κατά τη διάρκεια της σεζόν χωρίς ποινή. Ο Sainz διαθέτει επίσης και φρέσκο V6, turbo, MGU-K και MGU-H σήμερα. Στο τέλος του FP3, ο Kevin Magnussen δέχθηκε εσπευσμένη εντολή να σταματήσει στην πίστα, με αστοχία στο κιβώτιο της Haas, το οποίο θα πρέπει να αντικατασταθεί πριν από τις κατατακτήεςι δοκιμές.

Πριν από το FP3, η Mercedes ανακοίνωσε ότι ο Andrea Kimi Antonelli θα κάνει το ντεμπούτο του στην F1 με τα χρώματά της. O επικεφαλής της ομάδας Toto Wolff, δήλωσε ότι αποφάσισε 5 λεπτά αφότου έμαθε για τα μελλοντικά σχέδια του Hamilton με τη Ferrari ότι ο Antonelli θα έπαιρνε τη θέση, αλλά εξέτασε και τις εναλλακτικές επιλογές του (κυρίως αυτή του Verstappen). Μηχανολόγος αγώνα του Antonelli θα είναι ο Peter Bonnington, που έχει συνεργαστεί τα τελευταία 12 χρόνια.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!