F1: Αποκαλυπτήρια για τη Ferrari SF-24

H Scuderia Ferrari αποκάλυψε την SF-24, το μονοθέσιο με το οποίο θα αγωνίζεται στο Πρωτάθλημα της Formula 1 για το 2024.

F1: Αποκαλυπτήρια για τη Ferrari SF-24

H Scuderia Ferrari αποκάλυψε την SF-24, το μονοθέσιο με το οποίο θα αγωνίζεται στο Πρωτάθλημα της Formula 1 για το 2024.

Η Ferrari θα αντιμετωπίσει τη χρονιά του 2024 στη Formula 1 με το μονοθέσιο που αποκάλυψε σήμερα, την SF-24, η οποία πέραν από το καθιερωμένο κόκκινο, διατηρεί το μάυρο έχει και μερικές πινελιές άσπρου και κίτρινου. Η Ferrari αναφέρει ότι 95% των εξαρτημάτων στην SF-24 είναι καινούργια. Η SF-24 έκανε το ντεμπούτο της στην ιδιόκτητη πίστα του Fiorano λίγο μετά την αποκάλυψή της.

Αν και το νέο μονοθέσιο αποτελεί καθαρή στροφή στην αεροδυναμική φιλοσοφία της ομάδας, με καλύμματα ψυγείων που έχουν καθοδική διμόρφωση προς τα πίσω, εκ πρώτης όψης, κάποια πράγματα παραμένουν παραδοσιακά. Όπως η γεωμετρία pushrod στην εμπρός ανάρτηση, η οποία όμως έχει πιο έντονη διαμόρφωση anti-dive, με το σύνδεσμο για το πίσω μπράτσο του ανώτερου ψαλιδιού να βρίσκεται πολύ πιο χαμηλά από τον εμπρός για να αντιμετωπίζει το βύθισμα κατά το φρενάρισμα και να διατηρεί την αεροδυναμική πλατφόρμα παράλληλη με το έδαφος.

Τα αρκετά μεγάλα καλύμματα των ψυγείων θυμίζουν με αρκετά την περυσινή διαμόρφωση της Aston Martin, με ένα κανάλι στο επάνω μέρος τους που δημιουργείται από ένα (αεροδυναμικό) εξόγκωμα στην ουρά τους. Η Ferrari διατηρεί ένα πολύ λεπτό airbox πίσω από το κεφάλι του οδηγού, γεγονός που συμβάλλει στο μεγαλύτερο μέγεθος των πλαϊνών sidepod.

Η Ferrari ακολούθησε τη γραμμή της Red Bull όσον αφορά το μακρύτερο κάτω χείλος της εισαγωγής αέρα των ψυγείων και έχει μεταφέρει πιο χαμηλά την κάτω κατασκευή απορρόφησης συγκρούσεων στα πλαϊνά του cockpit, για αεροδυναμικά οφέλη. Tα υποστήριγματα των καθρεπτών είναι κανονικά πτερύγια που ρυθμίζουν τη ροή αέρα επάνω από τις εισαγωγές αέρα των ψυγείων.

Υπάρχουν πτερύγια στα πλαϊνά του κάτω μέρος των πίσω στηριγμάτων του halo, που βοηθούν στην κατεύθυνση της ροής του αέρα προς την πίσω αεροτομή, τομέας στον οποίο έχει επικεντρωθεί αρκετά η Ferrari, και λόγω του λεπτού airbox. Το κάλυμμα του κινητήρα όμως πλαταίνει πολύ στο πίσω μέρος, όπως συμβαίνει και σχεδόν σε όλα τα υπόλοιπα μονοθέσια του grid, αλλά δε συνέβαινε με τις δύο προηγούμενες Ferrari.

Στην πίσω άξονα, η γεωμετρία της ανάρτησης είναι το παραδοσιακό pullrod, ενώ γνωρίζουμε ότι η Ferrari έχει περιορίσει τις διαστάσεις του περιβλήματος του κιβωτίου για να ελευθερώσει χώρο στην περιοχή του διαχύτη και να βελτιώσει την απόδοσή του.

Ο επικεφαλής της Scuderia Ferrari, Frederic Vasseur, δήλωσε: «Πρέπει να συνεχίσουμε την πρόοδο από το τέλος της σεζόν 2023. Πρέπει να είμαστε σε θέση να σημειώνουμε περισσότερους βαθμούς, να είμαστε σίγουρα πιο αποδοτικοί, αλλά και πιο αποτελεσματικοί. Αυτή ήταν ίσως η μεγαλύτερη αδυναμία μας πέρυσι. Θα επικεντρωθούμε σε αυτό».

O τεχνικός διευθυντής της Ferrari, Enrico Cardile, δήλωσε: «Με την SF-24, θέλαμε να δημιουργήσουμε μια εντελώς νέα πλατφόρμα και στην πραγματικότητα, κάθε τομέας του μονοθεσίου έχει ανασχεδιαστεί, παρότι η αφετηρία μας ήταν η κατεύθυνση εξέλιξης που υιοθετήσαμε πέρυσι και η οποία μας είδε να κάνουμε ένα άλμα προς τα εμπρός όσον αφορά την ανταγωνιστικότητα στο τελευταίο κομμάτι της σεζόν». 

«Λάβαμε υπόψη μας όσα μας είπαν οι οδηγοί και μετατρέψαμε αυτές τις ιδέες σε μηχανολογική πραγματικότητα, με στόχο να τους δώσουμε ένα μονοθέσιο που είναι πιο εύκολο στην οδήγηση και επομένως πιο εύκολο να το εκμεταλλευτούν στο έπακρο και να το ωθήσουν στα όριά του. Δε θέσαμε στους εαυτούς μας σχεδιαστικούς περιορισμούς εκτός από το να παραδώσουμε ένα ισχυρό και τίμιο αγωνιστικό μονοθέσιο, το οποίο θα μπορεί να αναπαράγει στην πίστα αυτό που είδαμε στην αεροδυναμική σήραγγα».

H οδηγική σύνθεση της ιταλικής ομάδας παραμένει η ίδια, με μία μεγάλη διαφορά όμως μεταξύ των δύο πιλότων. Ο Charles Leclerc, που έχει υπογράψει πολυετή συμφωνία (πιθανώς 2+2 ετών) και έχει εξασφαλίσει το μέλλον του με τη Ferrari (αν και θα έχει να υποδεχθεί το Lewis Hamilton στην ομάδα), σε αντίθεση με τον Carlos Sainz, που γνωρίζει ότι αυτή θα είναι η τελευταία του σεζόν με τα χρώματα της Scuderia, πριν καν αυτή ξεκινήσει.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!