F1: O Charles Leclerc με τη Ferrari 312 του 1967

Ο οδηγός της Ferrari στη Formula 1, Charles Leclerc, είχε την ευκαιρία να οδηγήσει την 312 F1, το μονοθέσιο με το οποίο αγωνίστηκε η Scuderia στο Πρωτάθλημα μεταξύ 1966 και 1969.

F1: O Charles Leclerc με τη Ferrari 312 του 1967

Ο οδηγός της Ferrari στη Formula 1, Charles Leclerc, είχε την ευκαιρία να οδηγήσει την 312 F1, το μονοθέσιο με το οποίο αγωνίστηκε η Scuderia στο Πρωτάθλημα μεταξύ 1966 και 1969.

Πριν από λίγες εβδομάδες στο Fiorano της Ιταλίας, τα σπαγγέτι ήταν και πάλι στο μενού, αλλά αυτή τη φορά αντί να τα μαγειρεύει, ο Charles Leclerc τα… οδηγούσε! O Μονεγάσκος οδηγός είχε την ευκαιρία να κάνει μερικούς γύρους στην πίστα της Ferrari στο Fiorano, με το μονοθέσιο του 1967, την 312 F1, που είχε το παρατσούκλι «Spaghetti».

To 1966 άλλαξαν οι κανονισμοί της Formula 1 και αυξήθηκε ο κυβισμός από το 1,5 στα 3 λίτρα. Η Ferrari παρουσίασε τότε την 312 F1, η οποία απέκτησε το προαναφερθέν προσωνύμιο λόγω του δαιδαλώδους σχεδιασμού των εξατμίσεων που έμοιαζε με… σπαγγέτι. Η εξάτμιση από καθέναν από τους 12 κυλίνδρους του κινητήρα ακολουθήσε διαφορετική διαδρομή, ώστε να έχουν το ίδιο μήκος, για να παράγουν πανομοιότυπες αυξομειώσεις πίεσης στο ίδιο χρονικό διάστημα.

Μάλιστα, οι εξατμίσεις που προεξείχαν πάνω από το επάνω μέρος του 3λιτρου 12κύλινδρου κινητήρα με περιεχόμενη γωνία V 60 μοιρών και 48 βαλβίδες που απέδιδε 410 ίππους, πήγαν την αναλογία με τα ζυμαρικά ακόμα πιο μακριά, καθώς ήταν βαμμένες λευκές, μοιάζοντας ακόμα περισσότερο με ένα κουβάρι από σπαγγέτι. Παρεμπιπτόντως, η πίστα του Fiorano είναι μόλις λίγα χρόνια νεότερη από το εν λόγω μονοθέσιο, καθώς η ιδιόκτητη πίστα της Ferrari εγκαινιάστηκε επίσημα πριν από 50 χρόνια, το 1972.

H Ferrari 312 F1 αγωνίστηκε από το 1966 έως το 1969, και σε αυτή τη χρονική περίοδο κατέκτησε μόνο τρεις νίκες, παρόλο που την οδήγησαν σπουδαίοι πιλότοι όπως οι Ιταλοί Andrea De Adamich, Ludovico Scarfiotti και Lorenzo Bandini, που έχασε τη ζωή του με αυτή στο GP Μονακό του 1967. Οι δύο τελευταίοι είχαν επικρατήσει -με Ferrari- στις 24 Ώρες του Le Mans το 1963, ενώ ο Scarfiotti είναι ο τελευταίος Ιταλός οδηγός στην ιστορία της F1 που έχει κερδίσει το Grand Prix της πατρίδας του, το 1966, οδηγώντας το συγκεκριμένο μονοθέσιο.

Με την 312 F1 αγωνιζόταν και ο… αιωνίως άτυχος Νεοζηλανδός Chris Amon, o οποίος διατηρεί το ρεκόρ των περισσότερων pole position (5) και γύρων επικεφαλής (183) χωρίς να έχει σημειώσει νίκη στην F1. Επίσης, δύο οδηγοί με πολλαπλές νίκες στο θρυλικό αγώνα 24 Ωρών του Le Mans αγωνίστηκαν με αυτό το μονοθέσιο: ο Βέλγος Jacky Ickx (6 νίκες στο Le Mans) και ο Βρετανός Derek Bell (5 νίκες). Τέλος, με την 312 F1 συμμετείχε σε μερικούς αγώνες και ο Βρετανός John Surtees, ο μοναδικός άνθρωπος στην ιστορία που έχει κατακτήσει Παγκόσμια Πρωταθλήματα σε 2 και 4 τροχούς.

Παράλληλα, η Ferrari 312 F1 έπαιξε σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη της ομάδας του Maranello και αλλά και της Formula 1 συνολικά, καθώς ήταν το πρώτο μονοθέσιο που εφοδιάστηκε με πίσω αεροτομή. Ο ιδιοκτήτης του μονοθεσίου ζήτησε από το τμήμα Ferrari Classiche να το ανακατασκευάσει στις αρχικές του προδιαγραφές, συμπεριλαμβανομένου του κινητήρα Tipo 242C, ώστε να μπορεί να συμμετάσχει σε ιστορικούς αγώνες. Όταν οι εργασίες ολοκληρώθηκαν, το τμήμα κάλεσε τον Charles Leclerc να πραγματοποιήσει το… ανακάτεμα!

O Leclerc έχει αρχίσει να γίνεται ειδικός στα ιστορικά μονοθέσια της Ferrari, έχοντας οδηγήσει την 375 F1 του 1951, την 312Β3 του 1974 και την 312 T4 του 1979. Ο Μονεγάσκος δήλωσε: «Είμαι πολύ χαρούμενος που μου δόθηκε αυτή η ευκαιρία. Πηγαίνοντας από την τωρινή F1-75 σε αυτή την 312 F1 είναι σαν να αλλάζω σε ένα εντελώς διαφορετικό άθλημα, αν και ο ενθουσιασμός που νιώθεις οδηγώντας οποιαδήποτε Ferrari είναι πάντα ο ίδιος. Αλλά πραγματικά απόλαυσα τα πάντα σε αυτή τη… Spaghetti».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!