Ενόψει της επόμενης σεζόν, η Pirelli θέλει να ενισχύσει τα ελαστικά του εμπρός άξονα και να μειώσει τη διαφορά απόδοσης της πιο σκληρής γόμας (C1) από τις υπόλοιπες. Οι ιδιωτικές δοκιμές για την εξέλιξη των ελαστικών του 2023 θα ολοκληρωθούν την εβδομάδα μετά το GP Ιταλίας, με τη Red Bull να παραμένει στη Monza για να διεξάγει το τελευταίο τεστ του πρωτότυπου της Pirelli για την επόμενη σεζόν.
Για να δοκιμάσουν όλες οι ομάδες το προϊόν και να δώσουν τα σχόλιά τους στην Pirelli, η δεύτερη περίοδος ελεύθερων δοκιμών της Παρασκευής (FP2) στα GP ΗΠΑ και Ιαπωνίας θα έχει διάρκεια 90 λεπτών, αντί για 60. Αν βρέξει σε κάποιο από τα δύο, τότε υπάρχει η εφεδρικό λύση να επεκταθεί η διάρκεια του FP2 του GP Μεξικού.
Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Mario Isola, δήλωσε: «Εργαζόμαστε για τη βελτίωση της πρόσφυσης των πολύ σκληρών ελαστικών C1. Προς το παρόν η διαφορά από τη C2 είναι λίγο μεγάλη για εμάς». Επίσης, οι πιο μαλακές γόμες C4 και C5 αναμένεται να γίνουν πιο ανθεκτικές, για να μην υπάρχει ο κίνδυνος graining.
O Isola προσέθεσε: «Γνωρίζουμε ότι τα μονοθέσια θα είναι και πάλι πολύ ταχύτερα του χρόνου. Για αυτό εξελίσσουμε έναν πιο ισχυρό σκελετό». Σκοπός του τελευταίου θα είναι να αυξήσει την περιοχή επαφής του πέλματος με την άσφαλτο, βελτιώνοντας την πρόσφυση και να πετύχει καλύτερη κατανομή θερμοκρασίας. Επίσης, η Pirelli δεσμεύτηκε ότι θα μειώσει τις -υπερβολικά υψηλές φέτος- πιέσεις των ελαστικών.
Όσον αφορά τη φετινή τροποποίηση της διάρκειας των FP2, ο Isola ανέφερε: «Προφανώς δεν μπορούμε να αυξήσουμε τα χιλιόμετρα των μονάδων ισχύος σε σύγκριση με τα σχέδια των ομάδων. Είναι μία καλή ιδέα να χρησιμοποιήσουμε το FP2 είναι μια καλή ιδέα: δεν υποχρεώνεις τις ομάδες να μετακινηθούν σε άλλη τοποθεσία, δεν τις υποχρεώνεις να μείνουν περισσότερο, όπως την Τρίτη και την Τετάρτη στην πίστα» (μετά από έναν αγώνα).
«Αλλά τότε πρέπει να χρησιμοποιήσεις το ίδιο μονοθέσιο που χρησιμοποιούν για το υπόλοιπο Σαββατοκύριακο, με τον ίδιο κινητήρα, οπότε τα χιλιόμετρα είναι ένα θέμα. Κάθε φορά που έχουμε μια ιδέα πρέπει να τη συζητάμε για εβδομάδες για να βρούμε μια τελική λύση που να λειτουργεί» (για όλους).
Για το 2023, ο Isola σχολίασε: «Αν η σεζόν περιλαμβάνει πραγματικά 24 αγώνες, δεν υπάρχουν σχεδόν καθόλου κενά για δοκιμές με μεμονωμένες ομάδες στο ενδιάμεσο. Θα πρέπει επίσης να υπάρχουν περισσότεροι αγώνες εκτός Ευρώπης. Με όλη την πίεση των ταξιδιών, δεν μας δίνεται η ευκαιρία να δοκιμάσουμε νέα πρωτότυπα, οπότε ελπίζουμε ότι η FIA θα μας επιτρέψει να κάνουμε περισσότερες δοκιμές εντός των αγωνιστικών τριημέρων, όπου οι ομάδες πρέπει να συλλέγουν δεδομένα για εμάς στις ελεύθερες δοκιμές».