Τα έσοδα της F1 αυξήθηκαν κατά 49%

Καθώς η Formula 1 αναδύεται από την επιρροή της πανδημίας, στο δεύτερο τρίμηνο του 2022 σημείωσε αύξηση εσόδων της τάξεως του 49% σε σύγκριση με πέρυσι.

Τα έσοδα της F1 αυξήθηκαν κατά 49%

Καθώς η Formula 1 αναδύεται από την επιρροή της πανδημίας, στο δεύτερο τρίμηνο του 2022 σημείωσε αύξηση εσόδων της τάξεως του 49% σε σύγκριση με πέρυσι.

Τόσο το 2021 όσο και φέτος, διεξήχθησαν 7 Grand Prix κατά την περίοδο Απριλίου-Ιουνίου, επιτρέποντας μια σύγκριση επί ίσοις όροις, καθώς οι επιπτώσεις της πανδημίας Covid-19 μειώθηκαν και οι κερκίδες είναι και πάλι γεμάτες. Ο αριθμός των αγώνων είναι σημαντικός, καθώς η F1 κατανέμει τα έσοδά της μέσα στο έτος ανάλογα με πόσα Grand Prix πραγματοποιούνται ανά τρίμηνο.

Στο πρώτο μισό του 2021, οι αγώνες διεξάγονταν ακόμη ενώπιον περιορισμένου αριθμού θεατών, ενώ το -αρκετά επικερδές- τμήμα πολυτελούς φιλοξενίας του Paddock Club δεν είχε ακόμη λειτουργήσει κανονικά μετά την πανδημία. Το Paddock Club όχι μόνο επέστρεψε σε πλήρη ισχύ, υπό την εποπτεία του Flavio Briatore αλλά αποδεικνύεται πιο δημοφιλές από ποτέ.

Η επιστροφή του Paddock Club βοήθησε τα συνολικά έσοδα να εκτιναχθούν από τα 501 εκατομμύρια δολάρια το β’ τρίμηνο του 2021 σε 744 εκατ. $ την ίδια περίοδο φέτος. Σε αυτό το ποσό περιλαμβάνονται τα πρωτογενή έσοδα από την προώθηση αγώνων, τα συμβόλαια τηλεοπτικής κάλυψης και τις χορηγίες, που αυξήθηκαν κατά 35%, από 464 σε 678 εκατ. δολάρια. Τα λοιπά έσοδα -κυρίως το Paddock Club και τα μεταφορικά έξοδα του εξοπλισμού των ομάδων- αυξήθηκαν κατά 214% από 37 σε 116 εκατ. δολάρια.

Οι λειτουργικές ζημίες ύψους 43 εκατ. δολαρίων στο δεύτερο τρίμηνο του 2021 μετατράπηκαν σε κέρδη 49 εκατ. δολαρίων φέτος. Οι 10 ομάδες της F1 μοιράστηκαν μεταξύ τους πληρωμές ύψους 368 εκατ. δολαρίων, έναντι 308 εκατ. δολαρίων το β’ τρίμηνο του 2021.

F1

Στην επίσημη ανακοίνωσή της, η ιδιοκτήτρια της F1, Liberty Media, εξηγώντας τα αποτελέσματα ανέφερε: «Τα έσοδα από την προώθηση αγώνων αυξήθηκαν λόγω των υψηλότερων αμοιβών που προέκυψαν από το διαφορετικό μείγμα αγώνων και των συμβατικών αυξήσεων στις αμοιβές. Τα δικαιώματα μέσων ενημέρωσης αυξήθηκαν λόγω της αύξησης των εσόδων από τις συνδρομές της διαδικτυακής πλατφόρμας απευθείας μετάδοσης των αγώνων F1TV και των αυξημένων αμοιβών στο πλαίσιο νέων και ανανεωμένων συμβατικών συμφωνιών».

Ωστόσο, οι αριθμοί του β’ εξαμήνου του 2022 έχουν κολακευτεί από την καθυστερημένη ακύρωση του GP Ιαπωνίας το 2021: «Υπάρχει μια ελαφρώς υψηλότερη αναλογία των τηλεοπτικών δικαιωμάτων και των εσόδων από χορηγίες που βασίζονται σε ολόκληρη τη σεζόν και αναγνωρίστηκαν κατά τη διάρκεια του τριμήνου, καθώς 7/22 των εσόδων αναγνωρίστηκαν το δεύτερο τρίμηνο του 2022, σε σύγκριση με 7/23 των εσόδων που αναγνωρίστηκαν το δεύτερο τρίμηνο του 2021, πριν επιβεβαιωθεί η μείωση του προγράμματος αγώνων της σεζόν σε 22 αγώνες».

H Liberty Media ανακοίνωσε επίσης ότι ολοκλήρωσε την αγορά έκτασης γης (έναντι 240 εκατομμυρίων δολαρίων) ανατολικά από το διάσημο Strip του Λας Βέγκας. Εκεί θα κατασκευαστούν οι μόνιμες εγκαταστάσεις των pits και paddock για το Grand Prix που διοργανώνεται από την ίδια την F1 (και όχι ανεξάρτητους διοργανωτές), όπως συμβαίνει και με την περίπτωση του GP Μαϊάμι και θα ξεκινήσει να διεξάγεται το 2023.

Το βασικό κτίριο των paddock αναμένεται να έχει μήκος 275 μέτρα και η Formula 1 σκοπεύει να διοργανώνει εκεί εκδηλώσεις καθ’ όλη της διάρκεια της χρονιάς, πέραν της εβδομάδας που θα διεξάγεται το Grand Prix.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!