F1: O μακρύς κατάλογος λαθών της Ferrari

Τα λάθη στρατηγικής και διαχείρισης του αγώνα από το pit wall δεν είναι κάτι καινούργιο για τη Ferrari, όπως αποδεικνύει η ανασκόπηση των τελευταίων ετών, κατά τα οποία ο Inaki Rueda ηγείται του σχετικού τμήματος.

F1: O μακρύς κατάλογος λαθών της Ferrari

Τα λάθη στρατηγικής και διαχείρισης του αγώνα από το pit wall δεν είναι κάτι καινούργιο για τη Ferrari, όπως αποδεικνύει η ανασκόπηση των τελευταίων ετών, κατά τα οποία ο Inaki Rueda ηγείται του σχετικού τμήματος.

GP Ουγγαρίας 2022: Άλλη μία ήττα, άλλο ένα παιδαριώδες λάθος από τη Ferrari. Όπως συνέβη στο Μονακό, και στο Silverstone. Τα λάθη της Ferrari στη διαχείριση αγώνων πληθαίνουν και φέτος, όπως συμβαίνει άλλωστε τα τελευταία χρόνια. Σίγουρα από το 2014, που ο Ισπανός Inaki Rueda ανέλαβε τη διεύθυνση του τμήματος στρατηγικής, η εικόνα της Ferrari στην πίστα κάθε άλλο παρά θετική μπορεί να χαρακτηριστεί.

Το pit wall της Ferrari δεν αντιδρά σωστά σε κρίσιμες καταστάσεις και το χειρότερο είναι ότι δεν έχει δείξει σημάδια βελτίωσης (εκτός ίσως από το 2021) όλα αυτά τα χρόνια. Τα λάθη του 2022 μοιάζουν πολύ με αυτά του 2015. Φέτος, τα λάθη αυτά βρίσκονται υπό το μικροσκόπιο, καθώς το μονοθέσιο της Ferrari είναι αρκετά ανταγωνιστικό για να διεκδικεί καλά αποτελέσματα σε όλες τις πίστες. Ωστόσο η λανθασμένη διαχείριση της ομάδας κοστίζει νίκες, βαθμούς και φυσικά τη δυνατότητα διεκδίκησης του τίτλου.

Αντί να προοδεύει στις βαθμολογίες η Ferrari, βρίσκει τον εαυτό της να απειλείται από την Mercedes, καθώς η Ferrari δεν φαίνεται ικανή να σκοράρει σε… άδειο τέρμα, δεδομένου ότι η Red Bull έδειχνε εκτός μάχης στο GP Ουγγαρίας, έχοντας ολοκληρώσει τις κατατακτήριες δοκιμές στην 10η και 11η θέση.

Αλλά ο Max Verstappen ήταν αυτός που πανηγύρισε τη νίκη, ενώ κανένας από τους δύο οδηγούς της Ferrari δεν κατάφερε να ανέβει στο βάθρο, ενώ είχαν εκκινήσει από τη 2η και 3η θέση. H ιταλική ομάδα, επιλέγοντας να απαντήσει στο undercut του Verstappen, έκανε τον Charles Leclerc εύκολο στόχο στην πίστα, με αποδεδειγμένα ακατάλληλα ελαστικά.

F1 - Carlos Sainz (Ferrari), GP Miami 2022

 

Το λάθος ήταν τόσο μεγάλο, που χρειάστηκε και επιπλέον pit stop για να διορθωθεί, με αποτέλεσμα ο Leclerc να καταλήξει στην 6η θέση, εμφανώς εκνευρισμένος. Πρόκειται όμως για μία κατάσταση στην οποία η Ferrari βρίσκεται εδώ και αρκετά χρόνια, όπως αποδεικνύει ο μακρύς κατάλογος που ακολουθεί με περιπτώσεις λανθασμένης διαχείρισης καταστάσεων σε χρονολογική σειρά.

GP Κίνας 2015: Μόλις άρχισε να ψιχαλίζει, η Ferrari κάλεσε στα pits τον Raikkonen και τοποθέτησε ενδιάμεσα ελαστικά στο μονοθέσιό του, σε στεγνή πίστα. Όταν έβρεξε κανονικά, ο Φινλανδός ξαναμπήκε στα pits για 2ο σετ ενδιάμεσων ελαστικών.

GP Βελγίου 2015: Η Ferrari επέκτεινε υπερβολικά το stint του Vettel με τη μέση γόμα με συνέπεια ο Γερμανός να έχει αστοχία πίσω δεξιού ελαστικού.

GP Άμπου Ντάμπι 2015: Η Ferrari ενημερώνει τον Vettel ότι δεν χρειάζεται να βελτιώσει το χρόνο του στο Q1 -ενώ κινδυνεύει- και καταλήγει να αποκλειστεί από τη διαδικασία την τελευταία στιγμή.

GP Αυστραλίας 2016: Όταν ο αγώνας διακόπηκε με κόκκινη σημαία, η Ferrari διατήρησε μεταχειρισμένη supersoft γόμα, αντί να βάλει μέση, όπως έκαναν όλες οι υπόλοιπες ομάδες.

GP Ισπανίας 2016: Η Ferrari κάλυψε με τον Vettel τη στρατηγική του επικεφαλής μέχρι τότε Ricciardo, αφήνοντας το δρόμο ελεύθερο στον Verstappen να κερδίσει με ένα λιγότερο pit stop, παρότι η Ferrari ήταν ταχύτερη, όπως απέδειξε ο Raikkonen, κυνηγώντας τον Ολλανδό στους τελευταίους γύρους.

F1 - Kimi Raikkonen (Ferrari), GP Ισπανίας 2016

GP Μονακό 2016: Η βρεγμένη αρχικά πίστα έχει αρχίσει στεγνώνει, ο Vettel είναι ο πρώτος που εισέρχεται στα pits, αλλά επιστρέφει στην πίστα πίσω από τη Williams του Massa, ο οποίος τον καθυστερεί. Καθώς ο Vettel δεν μπορεί να προσπεράσει το Βραζιλιάνο, έχασε το βάθρο από τον Perez (Force India).

GP Καναδά 2016: Ο Vettel ήταν επικεφαλής και η Ferrari προσπάθησε να επωφεληθεί από το VSC του 11ου γύρου και κάλεσε τον Γερμανό στα pits για αλλαγή ελαστικών. Αλλά αυτό ανάγκασε τον Vettel να κάνει δύο pit stop και να χάσει τη νίκη από τον Hamilton, o οποίος έκανε μόνο ένα pit stop.

GP Ευρώπης 2016: Η Ferrari καλεί στα pits ton Vettel για να καλύψει το undercut του Ricciardo, ο οποίος αντιμετώπιζε δυσκολίες με τα ελαστικά του. Ο Vettel αρνήθηκε να υπακούσει και τερμάτισε 2ος. Ο Ricciardo τερμάτισε 7ος.

GP Αυστρίας 2016: Η Ferrari διατήρησε στην πίστα τον Vettel με τη supersoft για πολλούς γύρους, με αποτέλεσμα να αστοχήσει το πίσω αριστερό ελαστικό του Γερμανού.

GP Γερμανίας 2016: Η Ferrari κάλεσε στα pits τον Vettel, για να προσπαθήσει να κάνει undercut στον Vertsappen, ο οποίος βρισκόταν 8 δλ. μπροστά.

GP Ιταλίας 2016: Η Ferrari επέλεξε να κάνει δύο pit stop σε έναν αγώνα που η καταπόνηση ελαστικών δεν ήταν υψηλή. Αμφότεροι οι οδηγοί της Scuderia, που είχαν περάσει στη 2η και 3η θέση στην εκκίνηση, εμπρός από τον poleman Hamilton έπειτα από πολύ κακό ξεκίνημα του Βρετανού (που τον είχε ρίξει στην 6η θέση), τερμάτισαν πίσω του.

F1 - Sebastian Vettel, Kimi Raikkonen (Ferrari), GP Ιταλίας 2016

GP Σιγκαπούρης 2016: Ο Raikkonen προσπέρασε τον Hamilton στην πίστα για την 3η θέση και η Mercedes απαντά με undercut. Η Ferrari αντέδρασε καθυστερημένα και τοποθέτησε στο μονοθέσιο του Φινλανδού την ultrasoft γόμα, η οποία δεν λειτουργούσε σε εκείνο τον αγώνα.

GP Ιαπωνίας 2016: Ο Vettel βρισκόταν στη 2η θέση όταν η Ferrari αποφάσισε να κάνει και δεύτερο pit stop, για να τοποθετήσει τη soft γόμα. Ο Γερμανός τερμάτισε 4ος.

GP Μ. Βρετανίας 2017: Η Ferrari διατήρησε στην πίστα τον Vettel ο οποίος αντιμετώπιζε εμφανείς δυσκολίες, με αποτέλεσμα να αστοχήσει το εμπρός αριστερό ελαστικό. Το ίδιο συνέβη και στον Raikkonen, ο οποίος όμως κατάφερε να διασώσει το βάθρο.

GP Κίνας 2018: Ο Vettel δέχθηκε undercut από τον Bottas.

GP Αζερμπαϊτζάν 2018: Ο Vettel είναι επικεφαλής με άνεση, αλλά η Ferrari δεν επεκτείνει το stint του, για να καλύψει ένα ενδεχόμενο αυτοκίνητο ασφαλείας, που αποτελεί πολύ συχνό φαινόμενο στο Μπακού. Τον καλεί στα pits, στη συνέχεια παρεμβαίνει αυτοκίνητο ασφαλείας και ο Bottas πραγματοποιεί το pit stop του τότε και περνά μπροστά. Προσπαθώντας απεγνωσμένα να ανακτήσει την πρωτοπορία στην επανεκκίνηση (με 4 γύρους να απομένουν), ο Vettel μπλόκαρε τα φρένα του και κατέληξε στην 4η θέση.

F1 - Ferrari GP Μονακό 2018

GP Γερμανίας 2018: Η Ferrari καθυστερεί να δώσει εντολή στον Raikkonen -που βρίσκεται σε διαφορετική τακτική- να κάνει στην άκρη για να περάσει ο Vettel, που ήταν επικεφαλής μέχρι το pit stop του. Όταν δόθηκε εντέλει η εντολή στον Raikkonen, δεν ήταν απολύτως σαφής. Ακόμα και ο ίδιος ο Φινλανδός είπε στον ασύρματο «αν θέλετε να παραχωρήσω τη θέση πείτε το καθαρά». Ο Vettel πέρασε μπροστά, αλλά λίγο αργότερα γλίστρησε στη νωπή πίστα και τέθηκε εκτός μάχης.

Κατατακτήριες δοκιμές GP Ουγγαρίας 2018: Κατά τη διάρκεια του Q2 ξέσπασε καταιγίδα. Ο Vettel βγήκε στην πίστα πρώτος με ενδιάμεσα ελαστικά και ο Raikkonen τελευταίος, με σλικ. Κατάφερε να προκριθεί στο Q3 με τον 8ο ταχύτερο χρόνο.

Κατατακτήριες δοκιμές GP Βελγίου 2018: Στο βρεγμένο Q3, η Ferrari βγάζει στην πίστα τον Raikkonen με καύσιμα για δύο μόνο γύρους. Οι συνθήκες στην πίστα βελτιώνονται προς το τέλος του σκέλους, ενώ ο Φινλανδός βρισκόταν στα pits.

GP Σιγκαπούρης 2018: Για να αποφύγει το undercut από τον Verstappen, η Ferrari πολύ νωρίς στα pits τον Vettel. Ο Γερμανός επέστρεψε στην πίστα πίσω από την Force India του Perez, έχασε χρόνο και ο Verstappen πέρασε μπροστά του, στη 2η θέση. Ο Vettel έκανε 46 γύρους με την ultrasoft γόμα και κατέληξε 30 δλ. πίσω από τον Verstappen.

Κατατακτήριες δοκιμές GP Ιαπωνίας 2018: Οι δύο Ferrari παρατάχθηκαν στο τέλος του Q3 στο τέλος του pit lane με ενδιάμεσα ελαστικά, ενώ δεν έβρεχε, με αποτέλεσμα να επιστρέψουν στα pits, για να αλλάξουν ελαστικά. Αλλά δεν πρόλαβαν να σημειώσουν χρόνο πριν αρχίσει να βρέχει.

F1 - Kimi Raikkonen (Ferrari), GP Ιαπωνίας 2018

GP Αυστραλίας 2019: H Ferrari κάλεσε πολύ νωρίς στα pits τον Vettel για να κάνει undercut στον Hamilton, ενώ αυτό δε λειτουργούσε στο συγκεκριμένο αγώνα, με αποτέλεσμα ο Γερμανός να χάσει τη θέση του από τον Verstappen.

GP Κίνας 2019: Η Ferrari επέκτεινε τα δύο πρώτα stint του Leclerc παρότι τα ελαστικά είχαν υπερβεί το όριο ζωής στο οποίο αποδίδουν. Ο Μονεγάσκος έχασε την ευκαιρία να παλέψει για το βάθρο, καθώς και τη θέση του από τον Verstappen.

GP Αζερμπαϊτζάν 2019: H Ferrari διατήρησε στην πίστα για πολλούς γύρους τον Leclerc με «τελειωμένα» ελαστικά μέσης γόμας, εμποδίζοντας και τον team-mate του, τερματίζοντας 1 λεπτό πίσω του.

Κατατακτήριες δοκιμές GP Μονακό 2019: Ο Leclerc δεν καταφέρνει να κάνει ένα καθαρό γύρο με το πρώτο σετ ελαστικών στο Q1, αλλά η Ferrari τον διατηρεί στα pits ενώ οι υπόλοιποι βελτιώνουν με ο Vettel να τον αποκλείσει από τη συνέχεια της διαδικασίας.

GP Μεξικού 2019: Ο Leclerc ακολούθησε στρατηγική 2 pit stop ενώ όλοι οι υπόλοιποι ενός. Η Ferrari διατήρησε στην πίστα για πολύ ώρα τον Vettel, με αποτέλεσμα να συναντήσει πιο αργούς συνδυασμούς και να χάσει 4 δλ.

Κατατακτήριες δοκιμές GP Άμπου Ντάμπι 2019: Στην τελική προσπάθεια για το Q3, οι οδηγοί της Ferrari εξήλθαν τελευταίοι από τα pits. Ο Vettel πρόλαβε για λίγο το τέλος της διαδικασίας, ο Leclerc όχι.

GP Άμπου Ντάμπι 2019: Ενώ ο Leclerc είχε εκκινήσει με τη μέση γόμα, η Ferrari τον κάλεσε στα pits στον ίδιο γύρο με τον Vettel (12ο), που είχε εκκινήσει με τη μαλακή. Ίδια διάρκεια είχε και το τελευταίο stint τους, πάλι με διαφορετικές γόμες, αυτή τη φορά αντεστραμμένες μεταξύ τους.

F1 - Charles Leclerc (Ferrari), GP Άμπου Ντάμπι 2019

GP Ουγγαρίας 2020: Στη μετάβαση από ενδιάμεσα σε σλικ ελαστικά, η Ferrari επέλεξε τη μαλακή γόμα, σε αντίθεση με τη μέση που χρησιμοποίησαν όλοι οι άλλοι. Τα ελαστικά καταπονήθηκαν γρήγορα, αλλά η Ferrari καθυστέρησε να τα αντικαταστήσει και ο Leclerc κατέληξε εκτός βαθμών.

Κατατακτήριες δοκιμές GP Ρωσίας 2020: Η Ferrari ενημέρωσε τον Leclerc ότι είχε μόνο 2 δλ. να περάσει τη γραμμή τερματισμού στο τέλος του Q2 έπειτα από κόκκινη σημαία, ενώ απέμεναν 6 δλ. Ο Μονεγάσκος ξεκίνησε τελική του προσπάθεια κολλημένος πίσω από τον Gasly και αναγκάστηκε να την εγκαταλείψει την προσπάθεια, με αποτέλεσμα να μην προκριθεί στο Q3.

GP Emilia Romagna 2020: Η Ferrari κάλεσε στα pits πολύ νωρίς τον Leclerc για να επιχειρήσει undercut στον Ricciardo, ενώ σε αυτό τον αγώνα λειτουργούσε το overcut. Κάλεσε επίσης στα pits τον Vettel με μόνο 20 γύρους να απομένουν και τοποθέτησε τη σκληρή γόμα, για να τον καλέσει ξανά στα pits υπό καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας και να βάλει τη μαλακή.

Κατατακτήριες δοκιμές GP Τουρκίας 2020: Παρά την καταιγίδα που αναμενόταν να έρθει, η Ferrari περίμενε στα pits και στη συνέχεια επέλεξε τα ενδιάμεσα ελαστικά, ενώ οι περισσότεροι είχαν επιλέξει βροχής. Ο Leclerc βρισκόταν στη ζώνη αποκλεισμού πριν από την κόκκινη σημαία που ήρθε λόγω της επιδείνωσης των καιρικών συνθηκών.

GP Μαϊάμι 2022: Η Ferrari δεν κάλεσε στα pits τον Leclerc όταν παρενέβη το αυτοκίνητο ασφαλείας 15 γύρους πριν από το τέλος, για να του δώσει την ευκαιρία να επιτεθεί στον επικεφαλής Verstappen.

GP Μονακό 2022: Η Ferrari καθυστερεί να κάνει τη μετάβαση από ελαστικά βροχής σε ενδιάμεσα και ο Leclerc έχασε την πρωτοπορία από τον Perez. Επίσης, το pit wall δεν υπολόγισε πόσο γρήγορα θα κάλυπτε τη διαφορά ο Leclerc από τον Sainz πριν από το 2ο pit stop του και ο Μονεγάσκος αναγκάστηκε να περιμένει την αλλαγή ελαστικών του Ισπανού, χάνοντας και την 3η θέση.

GP Μ. Βρετανίας 2022: Ο Leclerc είναι επικεφαλής, αλλά δεν τον καλούν στα pits όταν παρεμβαίνει το αυτοκίνητο ασφαλείας στους τελευταίους γύρους. Με παλιά σκληρά ελαστικά, έπεσε στην 4η θέση, πίσω από τους Sainz, Perez, Hamilton, που είχαν φρέσκια μαλακή γόμα.

GP Γαλλίας 2022: Το αυτοκίνητο ασφαλείας ήταν καταστροφικό για τη στρατηγική του Sainz, ο οποίος είχε δεθχεί ποινή 5 δλ. Η Ferrari τον κάλεσε στα pits ενώ μονομαχούσε με τον Perez, τον οποίο κατάφερε να προσπεράσει. Η ομάδα έπρεπε να τον έχει καλέσει νωρίτερα, ή τουλάχιστον να το ρισκάρει μετά το προσπέρασμα, αντί να συμβιβαστεί με μία λύση που απλά εξασφάλιζε την 5η θέση, χωρίς ελπίδες για κάτι παραπάνω.

GP Ουγγαρίας 2022: Για να απαντήσει στο undercut του Verstappen, η Ferrari κάλεσε στα pits τον επικεφαλής Leclerc, ενώ εκείνος ήθελε να παρατείνει το stint του με τη μέση γόμα και τοποθέτησε τη σκληρή, η οποία δεν λειτουργούσε, όπως είχε αποδειχθεί από τις Alpine. Ο Lelcerc αναγκάστηκε να κάνει και 3ο pit stop για μαλακή γόμα, καταλήγοντας 6ος.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!