F1: Ο Carlos Sainz ταχύτερος της 2ης ημέρας δοκιμών στο Μπαχρέιν

Ο Carlos Sainz σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο της προτελευταίας ημέρας των φετινών χειμερινών δοκιμών εξέλιξης πριν την έναρξη της σεζόν της Formula 1.

F1: Ο Carlos Sainz ταχύτερος της 2ης ημέρας δοκιμών στο Μπαχρέιν

Ο Carlos Sainz σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο της προτελευταίας ημέρας των φετινών χειμερινών δοκιμών εξέλιξης πριν την έναρξη της σεζόν της Formula 1.

H Ferrari συνεχίζει να επιδεικνύει καλή εικόνα στις φετινές χειμερινές δοκιμές εξέλιξης. Το απόγευμα, ο Carlos Sainz χρησιμοποίησε πρώτος τη γόμα C4 για να σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο 15 λεπτά πριν την ολοκλήρωση του πρώτου δίωρου. Μιάμιση ώρα αργότερα οι Max Verstappen και Lewis Hamilton τοποθέτησαν τη C4 και στα δικά τους μονοθέσια αλλά δεν πλησίασαν πιο κοντά από τα 0,7 και 0,6 δλ., αντίστοιχα, την επίδοση του Ισπανού οδηγού της Ferrari. Ο Verstappen πλησίασε τον Sainz στο μισό δλ. μόλις 20 λεπτά πριν από το τέλος της διαδικασίας, για να εξασφαλίσει τη 2η θέση του πίνακα των χρόνων.

Ο Ολλανδός βρέθηκε εμπρός από τον Lance Stroll με την Aston Martin, με τους Lewis Hamilton και Esteban Ocon να συμπληρώνουν την πρώτη πεντάδα. Πίσω τους, ο Charles Leclerc με τη δεύτερη Ferrari στην 6η θέση, ακολουθούμενος από τον Kevin Magnussen που επέστρεψε πίσω από το τιμόνι ενός μονοθεσίου Formula 1 σήμερα. Lando Norris (McLaren), Sebastian Vettel (Aston Martin) και Yuki Tsunoda συμπλήρωσαν την πρώτη δεκάδα.

Το πρωί, ο George Russell έκανε μια προσομοίωση αγώνα με τη Mercedes, συμπληρώνοντας 44 γύρους (από τους 57 που διαρκεί συνολικά το GP Μπαχρέιν), ξεκινώντας με τη C3 γόμα, για να περάσει στη C2 και να κάνει ένα μικρότερο, τρίτο stint με τη C1, με τους χρόνους να ανεβαίνουν, λόγω πτώσης απόδοσης των ελαστικών. Ο Russell είχε τη χαμηλότερη τελική ταχύτητα από τους 10 οδηγούς που συμμετείχαν στο πρωινό σκέλος, με 317,4 χλμ./ώρα, όντας 10 χλμ. κάτω από την τελική ταχύτητα του Max Verstappen (327,1 χλμ./ώρα), που είχε την υψηλότερη.

Αυτό δείχνει, όπως δήλωσε και ο διευθυντής της Red Bull, Christian Horner ότι η Mercedes δεν έχει αποκαλύψει τις πλήρεις δυνατότητές της. Σε ανάλυση της τηλεμετρίας μεταξύ των ταχύτερων χρόνων του Russell και του Carlos Sainz από το απόγευμα της 1ης ημέρας του τεστ, φαίνεται ότι η Ferrari κερδίζει 1,6 δλ. στις ευθείες. Λογικά, η Mercedes χρησιμοποιεί πιο συντηρητικές ρυθμίσεις μονάδας ισχύος.

Περίπου την ίδια ώρα που ο Russell έκανε την προσομοίωση αγώνα, ο Charles Leclerc με τη Ferrari έκανε επίσης μεγάλα stint, αλλά με το μονοθέσιο να επιστρέφει στο γκαράζ και όχι να κάνει απλές αλλαγές ελαστικών όπως ο Βρετανός με τη Mercedes. Το αρχικό stint 12 γύρων του Russell με τη C3 συνέπεσε με το stint 12 γύρων του Leclerc με την ίδια γόμα ελαστικών.

Ο μέσος όρος του Leclerc ήταν 1:42.167, ενώ του Russell ήταν στο 1:43.023. Πέραν των ρυθμίσεων μονάδας ισχύος, ο Russell ενδέχεται να είχε περισσότερα καύσιμα στο συγκεκριμένο stint, δεδομένου ότι συμπλήρωσε 44 γύρους χωρίς να ανεφοδιαστεί. Συνεπώς, ο Βρετανός ξεκίνησε το stint με τουλάχιστον 80 κιλά φορτίο καυσίμου. Πάντως, από το στρατόπεδο της Mercedes, αναφέρθηκε ότι ο Leclerc σήκωνε το πόδι του από το γκάζι πριν τις ζώνες πέδησης και προστάτευε τα ελαστικά του, άρα θα μπορούσε να κινηθεί ακόμα ταχύτερα.

Εχθές, ο Russell είχε δηλώσει ότι η Ferrari δείχνει γρήγορη σε όλες τις συνθήκες. O Sainz απάντησε ότι είναι τυπικό για την Mercedes και τον Russell να κάνουν τέτοιες δηλώσεις, αναφέροντας ότι άλλες ομάδες είναι ταχύτερες και έπειτα να φτάνουν στον πρώτο αγώνα και να διαλύουν τον ανταγωνισμό. O Leclerc συμφωνεί με τους ισχυρισμούς του ομόσταυλού του, αναφέροντας ότι Mercedes και Red Bull δεν έχουν δείξει τις δυνατότητές τους. Ο Μονεγάσκος ανέφερε ότι τα προβλήματα αναπηδήσεων της Ferrari ελαττώθηκαν σε σχέση με το τεστ της Βαρκελώνης.

Ο διευθυντής της Ferrari, Mattia Binotto, δήλωσε ότι προτεραιότητα της ιταλικής ομάδας είναι να επιλύσει τα προβλήματα ταλαντώσεων και να αντλήσει το μέγιστο από το πακέτο που διαθέτει, πριν παρουσιάσει αναβαθμίσεις, όπως έκανε η Mercedes. Από το γερμανικό στρατόπεδο, αναφέρεται ότι δεν έχουν πραγματοποιηθεί αλλαγές στο δάπεδο της W13 για να αντιμετωπιστούν οι αναπηδήσεις. Αντ’ αυτού, η ομάδα πειραματίζεται με διαφορετικές αποστάσεις από το έδαφος και τη διαδρομή στις αναρτήσεις. Με αυτό τον τρόπο υπάρχει απώλεια απόδοσης και στη συνέχεια η ομάδα προσπαθεί να βρει τον κατάλληλο συμβιβασμό, εξαλείφοντας τις αναπηδήσεις χωρίς να χάσει πολύ απόδοση.

Αξίζει να αναφερθεί εδώ ότι ο διευθυντής της Red Bull, Christian Horner, δήλωσε ότι ο πληθωρισμός αποτελεί μεγάλο πρόβλημα για την ομάδα του, καθώς όταν καθορίστηκε το όριο εξόδων στα 140 εκατομμύρια δολάρια, εν μέσω πανδημίας, κανείς δε θα μπορούσε να έχει προβλέψει την κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο κόσμος αυτή τη στιγμή, που ξαφνικά το κόστος έχει αυξηθεί πάρα πολύ.

Η McLaren συνέχισε να αντιμετωπίζει προβλήματα με την απαγωγή θερμότητας στα εμπρός φρένα, γεγονός που περιόρισε τον Lando Norris σε μόλις 29 γύρους το πρωί και 31 το απόγευμα. Η McLaren περιμένει καινούργια εξαρτήματα από την Αγγλία για τα οποία κάνει «αγώνα δρόμου» για να τα φέρει εγκαίρως στην πίστα να τα τοποθετήσει στο μονοθέσιο ενόψει της αυριανής, τελευταίας ημέρας των δοκιμών, ώστε να επιλύσει τα προβλήματα. Μέχρι να συμβεί αυτό, η ομάδα δεν έχει τη δυνατότητα να πραγματοποιήσει προσομοιώσεις αγώνα. Επίσης, ο Daniel Ricciardo απουσίαζε για δεύτερη συνεχόμενη ημέρα, καθώς δεν αισθάνεται καλά. Όλα τα τεστ για Covid-19 που έχει κάνει ο Αυστραλός έχουν βγει αρνητικά.

Γίνεται εμφανές από τα onboard πλάνα ότι η McLaren είναι η ομάδα που έχει τη δυνατότητα να ρυθμίσει το μονοθέσιό της πιο κοντά στο έδαφος, αφού ακούγεται πως το δάπεδο ξύνει την άσφαλτο, χωρίς να παρουσιάζει εμφανή σημάδια ταλαντώσεων. Αντιθέτως, έντονες αναπηδήσεις παρουσίαζε η Μercedes, στα χέρια του Hamilton λίγο μετά την ολοκλήρωση της πρώτης ώρας του απογευματινού σκέλους, όταν προσπάθησε να πιέσει λίγο περισσότερο.

Η Alpine εμφανίστηκε στην πίστα του Sakhir σήμερα με το ροζ χρωματισμό που θα χρησιμοποιήσει στους δύο πρώτους αγώνες της φετινής σεζόν. Ο Esteban Ocon οδηγούσε την Α522 καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας και ήταν ο πρώτος οδηγός που εξήλθε από τα pits, τόσο στο πρωινό σκέλος, όσο και στο απογευματινό. Ο Γάλλος έκανε μερικούς γρήγορους γύρους στο ξεκίνημα της ημέρας, αν και ο αγωνιστικός διευθυντής της Alpine, Alan Permane, δήλωσε ότι ο χρόνος του Ocon απείχε πολύ από γύρο κατατακτήριων δοκιμών. H ομάδα ήταν ευχαριστημένη που δεν αντιμετώπισε προβλήματα σήμερα. Επίσης, ο Permane δήλωσε ότι η A522 δεν αντιμετώπιζε ποτέ ιδιαίτερα προβλήματα ταλαντώσεων και πλέον δείχνουν να έχουν σχεδόν εξαφανιστεί.

Η Alfa Romeo αντιμετώπισε ένα πρόβλημα υδραυλικών στο τέλος του πρωινού σκέλους, ενώ ο Yuki Tsunoda με την AlphaTauri συμπλήρωσε τους περισσότερους γύρους απ’ όλους: 120. O διευθυντής της ιταλικής ομάδας, Franz Tost, πιστεύει ότι Mercedes, Red Bull και Ferrari βρίσκονται μπροστά, με την McLaren να τις ακολουθεί από κοντά και έπειτα το δεύτερο γκρουπ ομάδων. Η απόσταση αυτού από τους κορυφαίους όμως έχει ελαττωθεί, σύμφωνα με τον Αυστριακό.

Η Haas δεν είναι ευχαριστημένη από το γεγονός ότι οι υπόλοιπες ομάδες δεν της επέτρεψαν να αναπληρώσει τις χαμένες χθεσινές ώρες την Κυριακή. Αντ’ αυτού επέκτειναν τη χθεσινή και τη σημερινή ημέρα κατά μία ώρα και αύριο θα παραμείνουν στην πίστα για 2 ώρες παραπάνω από τους αντιπάλους τους. Tο πρωί η Haas αντιμετώπισε κάποια προβλήματα με την εξάτμιση της VF-22, γεγονός που περιόρισε τον Mick Schumacher να συμπληρώνει μόλις 23 γύρους. Το απόγευμα, ο Kevin Magnussen έκανε το ντεμπούτο του πίσω από το τιμόνι της VF-22, η οποία παρουσίαζε έντονες ταλαντώσεις όταν ο Δανός την πίεσε στο όριο. Μάλιστα, όταν ο Magnussen έμεινε μόνος του στην πίστα το απόγευμα, σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο της ημέρας: 1:33.207 (με γόμα C4), γεγονός που αποδεικνύει πόσο μακριά από το όριο κινούνται οι κορυφαίες ομάδες.

H Williams είχε μία πολύ κακή ημέρα, καθώς ο Nicholas Latifi είχε προλάβει να συμπληρώσει μόλις 12 γύρους πριν τα πίσω φρένα της FW44 τυλιχθούν στις φλόγες. Η φωτιά έλιωσε ένα από τα ψαλίδια της πίσω αριστερής ανάρτησης και ανάγκασε τον Καναδό να σταματήσει σε περιοχή διαφυγής. Ενώ ένας πυροσβέστης προσπαθούσε να σβήσει τη φωτιά, το πίσω αριστερό ελαστικό εξερράγη από την υπερβολικά υψηλή θερμοκρασία. Η Williams ανέφερε ότι το πρόβλημα δεν ήταν όσο σοβαρό έδειχνε, αλλά δεν κατάφερε να επιστρέψει στην πίστα.

Καθώς οι αναρτήσεις είναι πιο σκληρές φέτος, όπως και τα ελαστικά, λόγω του κατά 3,35 εκατοστά χαμηλότερου προφίλ, καθώς και το αυξημένο βάρος και τη φύση της αερουδναμικής απόδοσης, τα μονοθέσια είναι πιο «απρόθυμα» να στρίψουν και να φρενάρουν ταυτόχρονα, ενώ απαιτούν από τους οδηγούς να είναι πιο υπομονετικοί με τη χρήση του δεξιού πεντάλ στην έξοδο των στροφών.

Τελικοί χρόνοι
Τελικοί χρόνοι, με τους γύρους που έκανε μετά τη λήξη της διαδικασίας ο Magnussen, για να περάσει επικεφαλής.
Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!