F1: Εντυπωσιακός σχεδιασμός ψυγείων από τη Mercedes

H Mercedes αποκάλυψε έναν πρωτοποριακό σχεδιασμό ψυγείων στο δεύτερο χειμερινό τεστ.

F1: Εντυπωσιακός σχεδιασμός ψυγείων από τη Mercedes

H Mercedes αποκάλυψε έναν πρωτοποριακό σχεδιασμό ψυγείων στο δεύτερο χειμερινό τεστ.

Κυκλοφορούσαν έντονες φήμες τις προηγούμενες ημέρες ότι η Mercedes θα παρουσίαζε στο Μπαχρέιν ένα μονοθέσιο χωρίς πλαϊνά (sidepods) και εντέλει βγήκαν αληθινές. Η γερμανική ομάδα παρουσίασε ένα σχεδόν καινούργιο μονοθέσιο στο τεστ του Μπαχρέιν, με σχεδιασμό που δεν έχουμε δει ξανά τα τελευταία χρόνια, δείχνοντας τις προθέσεις της για τη φετινή σεζόν.

Τα ψυγεία στα πλαϊνά του μονοθεσίου είναι εξαιρετικά μικρά, σχεδόν ανύπαρκτα, με μικροσκοπικές τριγωνικές εισαγωγές αέρα που είναι πλατύτερες στο κάτω μέρος τους. Η Mercedes έχει καταφέρει να εφαρμόσει αυτό το σχεδιασμό χρησιμοποιώντας monocoque σχήματος Χ, δηλαδή με εσοχές στα πλαϊνά, ώστε τα ψυγεία να ενσωματώνονται στο πλαίσιο, μειώνοντας το συνολικό πλάτος του μονοθεσίου. Θα είναι ενδιαφέρον, μόλις αποκαλυφθούν φωτογραφίες χωρίς το αμάξωμα, να δούμε τη διάταξη των ψυγείων που έχει επιλέξει η Mercedes.

Ο σκοπός αυτού του σχεδιασμού είναι να μειώσει την παραγόμενη αεροδυναμική αντίσταση και να μεγιστοποιήσει τη ροή αέρα επάνω από το δάπεδο και προς το επάνω μέρος του διαχύτη, βελτιώνοντας την απόδοσή του. Οι προεξοχές στα πλαϊνά του cockpit που μοιράζουν με πτερύγια και επάνω τους στηρίζονται οι καθρέπτες (μαζί με αρκετά αεροδυναμικά βοηθήματα-γεννήτριες στροβίλων δηλαδή vortex generators) είναι οι κατασκευές απορρόφησης πλευρικών συγκρούσεων. H χρήση αυτών των σωληνοειδών δοκών είναι υποχρεωτική και είναι ενιαίες για όλους. Η Red Bull έχει αναλάβει την κατασκευή τους και τις προμηθεύει σε όλες τις ομάδες.

Ήδη, ο σχεδιασμός της Mercedes έχει προκαλέσει αντιδράσεις, με τον διευθυντή της Red Bull, Christian Horner να δηλώνει ότι παραβαίνουν το πνεύμα των κανονισμών. Πάντως, υπεύθυνος Τύπου της ομάδας αρνήθηκε ότι ο Βρετανός έκανε οποιαδήποτε δήλωση για το μονοθέσιο της Mercedes. Υπάρχει όμως περίπτωση να δούμε ενστάσεις από τη Red Bull όσον αφορά το σχεδιασμό της Mercedes; Θα πρέπει να περιμένουμε να δούμε, ωστόσο η Mercedes δε θα είχε προχωρήσει στην κατασκευή αυτού του σχεδιασμού αν δεν είχε λάβει την έγκριση της FIA πρώτα. Βέβαια, έχουμε δει κι άλλες φορές να εγκρίνονται λύσεις οι οποίες στη συνέχεια απαγορεύονται. Ωστόσο, αν η Mercedes πληροί τις απαιτήσεις των κανονισμών όσον αφορά τις διαστάσεις, τότε το γερμανικό μονοθέσιο θα πρέπει να είναι νόμιμο.

Ένα από τα μεγαλύτερα όπλα της Mercedes, είναι το γεγονός ότι οι υπόλοιπες ομάδες θα δυσκολευτούν να αντιγράψουν αυτό το σχεδιασμό, διότι απαιτεί τεράστιες αλλαγές, οι οποίες είναι πολύ δύσκολο να πραγματοποιηθούν στο πλαίσιο των οικονομικών κανονισμών που περιορίζουν τον προϋπολογισμό τους στα 140 εκατομμύρια δολάρια. Άλλες αναβαθμίσεις στη Mercedes W13 περιλαμβάνουν τροποποιήσεις στην εμπρός αεροτομή, τις εισόδους των τούνελ Venturi και τα άκρα του δαπέδου.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!