F1: Σύγκριση μονάδων ισχύος

Στη Formula 1, η Ferrari έχει τον πιο ισχυρό V6, η Mercedes την πιο αξιόπιστη μονάδα και η Honda (Red Bull Powertrains) το πιο αποδοτικό υβριδικό σύστημα.

F1: Σύγκριση μονάδων ισχύος

Στη Formula 1, η Ferrari έχει τον πιο ισχυρό V6, η Mercedes την πιο αξιόπιστη μονάδα και η Honda (Red Bull Powertrains) το πιο αποδοτικό υβριδικό σύστημα.

Από την 1η Σεπτεμβρίου οι κατασκευαστές μονάδων ισχύος της Formula 1 έχουν καταθέσει στη FIA τα τελευταία σχέδια των φετινών μονάδων ισχύος για ομολογκασιόν, με την εξέλιξή τους να παγώνει έως το τέλος του 2025, πέραν βελτιώσεων αξιοπιστίας. Τα περισσότερα εξαρτήματα των μονάδων ισχύος είχαν περάσει από ομολογκασιόν πριν από την έναρξη της σεζόν, ενώ οι κατασκευαστές είχαν έως την 1η Σεπτεμβρίου για να καταθέσουν τα τελικά σχέδια των MGU-K, μπαταριών και ηλεκτρονικών ελέγχου.

Η Ferrari π.χ. αναφέρεται ότι κατάφερε να εξοικονομήσει 2 κιλά από το καινούργιο υβριδικό σύστημα της μονάδας της. Επίσης, όλοι οι κατασκευαστές έχουν πραγματοποιήσει φέτος τροποποιήσεις για βελτίωση της αξιοπιστίας. Η Ferrari δύο φορές. Ο V6 του Maranello είναι ο πιο ισχυρός του grid και με πολύ καλή απόκριση σε μεγάλο εύρος στροφών, χάρη και στο μικρότερων -από της Honda- διαστάσεων turbo, που ανεβάζει στροφές πιο γρήγορα. Ωστόσο, η αχίλλειος πτέρνα της ιταλικής μονάδας είναι η αξιοπιστία.

Η Ferrari πήρε ρίσκο με το σχεδιασμό του φετινού κινητήρα εσωτερικής καύσης, στοχεύοντας στην απόδοση, καθώς είχε να καλύψει διαφορά 20 ίππων, χωρίς να υπολογίζει τα προβλήματα αξιοπιστίας, που θα είχε τη δυνατότητα να επιλύσει στη συνέχεια. Ως αποτέλεσμα, σύμφωνα με τους υπολογισμούς της Red Bull, ο V6 της Ferrari παράγει 3-4 kW περισσότερη ισχύ από αυτόν της Honda, δηλαδή 4-5,5 ίππους παραπάνω. Στο στρατόπεδο της Mercedes, ισχυρίζονται ότι ο V6 του Maranello έχει προβάδισμα 5 kw, δηλαδή σχεδόν 7 ίππων.

Η γερμανική μονάδα ισχύος βρίσκεται στην 3η θέση (εμπρός από τη Renault) από άποψη ισχύος. Φαίνεται ότι η Mercedes χτυπήθηκε λίγο περισσότερο από τους υπόλοιπους από το καινούργιο φέτος καύσιμο E10, αλλά δεν έχει αντιμετωπίσει προβλήματα αξιοπιστίας, αν και στο GP Ιταλίας ο Sebastian Vettel (Aston Martin) εγκατέλειψε λόγω προβλήματος στο υβριδικό σύστημα. Φαίνεται επίσης ότι η μονάδα της Mercedes χάνει λιγότερη απόδοση από τους υπόλοιπους κατά τη διάρκεια της ζωής του.

F1 - Sergio Perez (Red Bull) & Charles Leclerc (Ferrari), GP Αζερμπαϊτζάν 2022

Μιας και αναφερθήκαμε στο ERS, η Honda διαθέτει το πιο αποδοτικό υβριδικό σύστημα, του οποίου η μέγιστη ισχύς είναι οριοθετημένη στα 120 kW (163 ίππους). Αλλά το ιαπωνικό σύστημα έχει τη δυνατότητα να παράγει αυτή την ενέργεια για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, όπως αποδείχθηκε στις μεγάλες ευθείες της Monza.

Δεδομένου ότι οι διαφορές ισχύος είναι μικρές, η FIA δεν χρειάζεται να επέμβει για να ισοσταθμίσει την απόδοσή τους. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, η απόδοση των μονάδων ισχύος εκτιμάται ότι κυμαίνεται περίπου στην περιοχή των 1.000 ίππων.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!