F1: O Wolff εξηγεί τις απολογίες προς τον Hamilton

Ο επικεφαλής της ομάδας της Mercedes, Toto Wolff, εξήγησε τους λόγους για τους οποίους απολογήθηκε δημοσίως αρκετές φορές από τον Lewis Hamilton στην αρχή της φετινής σεζόν.

F1: O Wolff εξηγεί τις απολογίες προς τον Hamilton

Ο επικεφαλής της ομάδας της Mercedes, Toto Wolff, εξήγησε τους λόγους για τους οποίους απολογήθηκε δημοσίως αρκετές φορές από τον Lewis Hamilton στην αρχή της φετινής σεζόν.

Η Mercedes διανύει φέτος τη χειρότερη σεζόν της από τότε που ξεκίνησε η εποχή των υπερτροφοδοτούμενων υβριδικών μονάδων ισχύος το 2014. Σε αυτή την περίοδο, η γερμανική ομάδα έχει κατακτήσει επτά νταμπλ και το περυσινό Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Ωστόσο, φέτος δεν έχει καταφέρει να σημειώσει ούτε μία νίκη. Στην αρχή της σεζόν, υπήρξαν πολλές φορές που ακούσαμε τον επικεφαλής της ομάδας της Mercedes, Toto Wolff, να ζητάει συγγνώμη από τον Lewis Hamilton μέσω ασύρματου, συνήθως μετά το τέλος των αγώνων.

Το τεχνικό τμήμα της Mercedes υιοθέτησε τη σχεδιαστική φιλοσοφία ενός μονοθεσίου που έχει πολύ μικρή απόσταση από το έδαφος και είναι αρκετά άκαμπτο, γεγονός που δημιούργησε αρκετά μεγάλα προβλήματα ταλαντώσεων στο αρχικό κομμάτι της σεζόν. Ενώ φαίνεται ότι η Mercedes έχει καταφέρει να αντιμετωπίσει αυτά τα προβλήματα, βρίσκεται ακόμα πολύ πίσω από τις Red Bull και Ferrari όσον αφορά την απόδοση, αν και ευελπιστεί ότι η τεχνική υπόδειξη της FIA για τα δάπεδα των μονοθεσίων που θα εφαρμοστεί από το GP Βελγίου αυτό το Σαββατοκύριακο, θα επηρεάσει τις δύο κορυφαίες ομάδες και θα τη βοηθήσει να καλύψει μέρος της διαφοράς.

Στα αρχικά στάδια της σεζόν, ο νέος team-mate του Hamilton, o George Russell έδειχνε αρχικά να προσαρμόζεται καλύτερα στο δύστροπο φετινό μονοθέσιο της Mercedes. O Toto Wolff εξήγησε τους λόγους για τους οποίους προέβη σε δημόσιες απολογίες προς τον Βρετανό 7 φορές Πρωταθλητή: «Πρέπει να τον προστατεύσω, γιατί ο κόσμος άρχισε να του επιτίθεται, κάτι που δεν είναι σωστό. Είναι πλήρης ανοησία: είναι ο μεγαλύτερος οδηγός όλων των εποχών. Απλά το μονοθέσιο είναι κατώτερο των περιστάσεων».

«Ο George δυσκολεύτηκε λιγότερο μερικές φορές, επειδή ίσως έχει συνηθίσει να οδηγεί δύσκολα μονοθέσια στο πίσω μέρος του grid, αλλά ο Lewis ήταν άτυχος σε πολλές περιπτώσεις. Θα μπορούσε να είχε πετύχει άλλα δύο βάθρα και τότε η ισορροπία θα ήταν διαφορετική. Έτσι, (η απολογία) είναι για να βεβαιωθούμε ότι όλοι κατανοούν ότι το μονοθέσιο δεν αποδίδει και δεν φταίει ο οδηγός φταίει».

Lewis Hamilton - Toto Wolff

Όσον αφορά την απώλεια του περυσινού τίτλου οδηγών, ο Wolff δήλωσε: «Νομίζω ότι ο Lewis θα έπρεπε να είχε πάρει τον όγδοο Παγκόσμιο τίτλο πέρυσι, όλοι το γνωρίζουν αυτό. Αλλά τώρα πρέπει να φτιάξουμε ένα μονοθέσιο που θα τον φέρει σε θέση να διεκδικήσει τον όγδοο τίτλο και αυτό είναι βασικά δική μου ευθύνη. Αλλά αυτό είναι καλό. Έχω τον έλεγχο αυτής της κατάστασης».

Όσον αφορά τα φετινά προβλήματα porpoising που αντιμετώπισε η Mercedes, ο Wolff δήλωσε: «Θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι συστηματικό, αν όλες οι ομάδες είχαν κάνει λάθος, αλλά δεν είναι. Βρισκόμαστε πίσω από τη Red Bull και τη Ferrari, πράγμα που σημαίνει ότι το έχουν κατανοήσει πιο σωστά, ή λιγότερο λάθος από εμάς. Επομένως, όλα επιστρέφουν στη φυσική: γιατί περιμέναμε αυτά τα μονοθέσια να έχουν τόσο μικρή απόσταση από το έδαφος χαμηλά;»

«Παράγουμε υψηλό αεροδυναμικό φορτίο στη σήραγγα με μικρή απόσταση από το έδαφος, προφανώς με το ground effect, αλλά στην πραγματικότητα δεν μπορείς να λειτουργήσεις το μονοθέσιο τόσο χαμηλά γιατί χτυπάς το έδαφος. Αυτό σημαίνει ότι έπρεπε να ανασχεδιάσουμε το μονοθέσιο, κάτι που οι άλλοι δεν χρειάστηκε να κάνουν, επειδή δεν είχαν ποτέ το μονοθέσιο εκεί, και αυτό είναι μια μηχανολογική άσκηση που πλέον κατανοούμε. Αλλά ο συσχετισμός δεν υπήρχε, ήταν κάτι στο οποίο ίσως οι άλλοι είχαν τύχη, ίσως ήξεραν από το παρελθόν, αλλά όσον αφορά εμάς, ήταν κάτι που ανακαλύψαμε στην πίστα».

F1 - George Russell (Mercedes), GP Ουγγαρίας 2022

«Δεν νομίζω ότι αυτή η σχεδιαστική φιλοσοφία θα είναι ως εκ θαύματος ένα δευτερόλεπτο μπροστά από όλους στο τέλος της σεζόν, αλλά νομίζω ότι μπορούμε να θεωρήσουμε τους εαυτούς μας επιτυχημένους αν έχουμε προφτάσει (τον ανταγωνισμό) Βασικά, το grid θα συμπτυχθεί ξανά, με μικρότερα κέρδη απόδοσης. Σε αυτό το χώρο πάντα αυτό συνέβαινε. Οπότε θα είναι ένας αγώνας τριών ομάδων ή ίσως και περισσότερων που θα διεκδικούν τη νίκη έως το τέλος της σεζόν».

«Μπορεί να έχεις κάποιον που κερδίζει αλλά όχι με τον σωστό τρόπο. Αυτό όμως δεν πρόκειται να διαρκέσει πολύ. Και… το κάρμα υπάρχει. Δεν εξετάζω έναν αγώνα ή μια σεζόν, αλλά 10 ή 20 χρόνια. Η προοπτική μου είναι μακροπρόθεσμη, επειδή είμαι συνιδιοκτήτης της ομάδας. Ο χρόνος μου δεν θα τελειώσει με το συμβόλαιό μου, οπότε αυτό μου επιτρέπει να κοιτάζω πέρα από τη δική μου ‘διάρκεια ζωής’ της επόμενης δεκαετίας. Θέλω να είμαι σε θέση να κοιτάζω πίσω και να λέω: ‘Το κάναμε με τον σωστό τρόπο και ήμασταν επιτυχημένοι’».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!