F1: Όταν ο κινητήρας μπαίνει σε λειτουργία για πρώτη φορά

Η στιγμή που ο κινητήρας ενός καινούργιου μονοθεσίου της Formula 1 τίθεται σε λειτουργία για πρώτη φορά, πάντα αποτελεί σημαντική και συγκινητική στιγμή για τους ανθρώπους της.

Στο δεύτερο επεισόδιο της σειράς βίντεο στα παρασκήνια της Alpine, η γαλλική ομάδα καλύπτει τη διαδικασία εκκίνησης του κινητήρα του φετινού μονοθεσίου για πρώτη φορά στο εργοστάσιο της ομάδας στο Enstone της Αγγλίας. Πρόκειται πάντα για μια συναισθηματική στιγμή για όλα τα μέλη της ομάδας, καθώς βλέπουν τους καρπούς των κόπων και των εργασιών τους να ζωντανεύουν μπροστά στα μάτια τους, καθώς έχουν συναρμολογηθεί όλα τα περίπλοκα περιφερειακά συστήματα που απαιτούνται για να λειτουργήσουν οι πιο αποδοτικοί κινητήρες του πλανήτη, με θερμική απόδοση που ξεπερνά το 50%.

Για να εκκινήσει ένας κινητήρας της Formula 1, απαιτείται μια μακριά εξωτερική ηλεκτρική μίζα την οποία χειρίζεται ένας μηχανικός και την τοποθετεί στο πίσω μέρος μονοθεσίου, θέτοντας κίνηση στο στροφαλοφόρο του κινητήρα εσωτερικής καύσης. Άλλωστε, το ρελαντί των V6 της F1 κυμαίνεται στις 4.000 στρ./λ. Στην πίστα, αν ο κινητήρας σβήσει, οι οδηγοί έχουν τη δυνατότητα να τον θέσουν και πάλι σε λειτουργία χρησιμοποιώντας τον ηλεκτροκινητήρα MGU-K, που είναι συνδεδεμένος στο στροφαλοφόρο του V6.

Η Alpine περιέλαβε ακόμα και την πρώτη, αποτυχημένη απόπειρα εκκίνησης του V6 υβριδικού κινητήρα της Renault στο πίσω μέρος του πλαισίου της Α522. Η αποτυχημένη προσπάθεια οφείλονταν σε απουσία πίεσης λαδιού. Διακρίνεται επίσης πως ο επικεφαλής μηχανικός της διαδικασίας, Benjamin Lanneau, κρατά στο χέρι του μια σκανδάλη, είναι συνδεδεμένη στο laptop με το οποίο διαχειρίζεται τον κινητήρα και προσομοιώνει το δεξί πεντάλ για το γκάζι. Με το πάτημα ενός κουμπιού, ανεβάζει τις στροφές του κινητήρα.

To βίντεο δείχνει φευγαλέα στιγμιότυπα και από τους στατικούς πάγκους δοκιμών του Viry-Chatillon στη Γαλλία, όπου η Renault δοκιμάζει τις επιδόσεις και την αξιοπιστία των κινητήρων -και τα μηχανικά μέρη των κιβωτίων- που εξελίσσει πριν αυτά τοποθετηθούν στο μονοθέσιο και κατέβουν στην πίστα. Όπως αναφέρει ο Pat Fry, επικεφαλής τεχνικό στέλεχος της Alpine, αναφέρει ότι η ομάδα έχει μελετήσει τη διάταξη της μονάδας ισχύος εντός του πλαισίου για χρονικό διάστημα 2,5 ετών.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!