Με φουτουριστική σχεδίαση ο ηλεκτρικός αντικαταστάτης του νέου Nissan Micra

Έτσι θα μοιάζει το καινούριο, αμιγώς ηλεκτρικό, supermini της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Με φουτουριστική σχεδίαση ο ηλεκτρικός αντικαταστάτης του νέου Nissan Micra

Έτσι θα μοιάζει το καινούριο, αμιγώς ηλεκτρικό, supermini της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Η Nissan έχει παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στην κατηγορία των supermini στην Ευρώπη και έχει ήδη ανακοινώσει επίσημα ότι το μοντέλο που θα αντικαταστήσει το Micra θα είναι αμιγώς ηλεκτρικό και θα έχει συγγενική σχέση με το Renault 5 που θα κυκλοφορήσει το 2024.

«Αυτό το ολοκαίνουργιο μοντέλο έχει σχεδιαστεί από τη Nissan και θα κατασκευάζεται από τη Renault χρησιμοποιώντας τη νέα κοινή μας πλατφόρμα», αποκάλυψε ο Chief Operating Officer της Nissan, Ashwani Gupta. Η Nissan έχει δημοσιοποιήσει teaser που αποκάλυψε την στρογγυλεμένη σιλουέτα του μοντέλου, σε σχέση με τις έντονες γραμμές του Renault 5 με το οποίο έχουν κοινή πλατφόρμα. Ο αντικαταστάτης του Micra θα βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-BEV που έχει προκύψει από τη Συμμαχία των Renault, Nissan και Mitsubishi. Η αποκλειστική μας εικόνα δίνει μια πρώτη ιδέα της εμφάνισης του νέου μοντέλου.

Ο Ιάπωνας αντίπαλος του Ford Fiesta και του Opel Corsa αντιμετώπισε σημαντικό πρόβλημα με τις πωλήσεις του στην τρέχουσα, πέμπτη γενιά του. Ενώ το 2017 οι πωλήσεις του μοντέλου έφτασαν τις 86.000 μονάδες, το 2020 έπεσαν κάτω από τις 40.000. Το αυξημένο κόστος ανάπτυξης μικρών αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης, προδιαγραφών Euro 7 φαίνεται ότι κάνει μη βιώσιμη αυτή την επιλογή, με τον επικεφαλής της Skoda, Thomas Schafer, να επισημαίνει πρόσφατα ότι η τιμή της Fabia, θα μπορούσε να αυξηθεί έως και 6.000 ευρώ αν υιοθετηθούν οι προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 7.

Μιλώντας στο Auto Express πέρυσι, ο επικεφαλής της Nissan στην Ευρώπη Guillaume Cartier, άφησε να εννοηθεί ότι η εταιρεία θα μπορούσε να κατασκευάσει ένα διάδοχο του Micra και παραδέχτηκε ότι διερευνά μέσω ποιας συμμαχίας θα μπορούσε να γίνει, λέγοντας : «Το θέμα του μικρότερου μοντέλου μας παραμένει ανοιχτό. Πώς μπορούμε να προσφέρουμε κάτι, ενδεχομένως μέσω της Συμμαχίας, που θα δελεάσει τους πελάτες να έρθουν στη Nissan και μετά να απολαμβάνουν να πηγαίνουν από το ένα μοντέλο στο άλλο; Αυτό εξετάζουμε. Αυτό ακριβώς είναι το ερώτημα που πρέπει να απαντήσουμε».

Η πλατφόρμα CMF-BEV που θα χρησιμοποιεί το Renault 5 δίνει την απάντηση στο ερώτημα του Guillaume Cartier. Σύμφωνα με τη Συμμαχία, το συνολικό κόστος κατασκευής της πλατφόρμας είναι 30% χαμηλότερο από την ηλεκτρική έκδοση της CMF-B που χρησιμοποιεί το απερχόμενο Renault Zoe, πράγμα που σημαίνει ότι τα μικρά μοντέλα που βασίζονται στην CMF-BEV μπορούν να φτάσουν σε κοστολόγιο παρόμοιο με τα supermini που έχουν κινητήρα εσωτερικής καύσης. Επιπλέον η πλατφόρμα επιτρέπει αυτονομία έως και 400 χιλιόμετρα με μια φόρτιση.

Η παρουσίαση του ηλεκτρικού αντικαταστάτη του Micra θα γίνει κοντά στην ημερομηνία ενδεχόμενης εισαγωγής του Euro 7, το 2025 και o Cartier επιβεβαίωσε ότι η Nissan δεν σκοπεύει να επενδύσει χρήματα για να συμμορφωθεί με τους νέους αυστηρούς κανόνες. «Στρατηγικά ποντάρουμε στην ηλεκτροδότηση», είπε, «σε σημείο που δεν επενδύουμε σε Euro 7».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!