Επιστρέφει εντός του Οκτωβρίου ο Δακτύλιος στο κέντρο της Αθήνας

Με το καθεστώς μονά-ζυγά και μόνη εξαίρεση τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Επιστρέφει εντός του Οκτωβρίου ο Δακτύλιος στο κέντρο της Αθήνας

Με το καθεστώς μονά-ζυγά και μόνη εξαίρεση τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Τη Δευτέρα 25 Οκτωβρίου θα επανέλθει το μέτρο της εκ περιτροπής κυκλοφορίας των οχημάτων στο κέντρο της Αθήνας, ο γνωστός «Δακτύλιος». Σύμφωνα με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών θα εφαρμοστεί στη λογική των μονών-ζυγών. Μιλώντας σε ραδιοφωνικό σταθμό, ο Κώστας Καραμανλής ανέφερε ότι θα εφαρμοστεί με διαφορετική λογική και θα ονομάζεται «Καθαρός Δακτύλιος». Προσέθεσε ότι αποτελεί το πρώτο μέτρο σε μία δέσμη που έχει ονομαστεί «Ανάσα για την Αθήνα».

«Θα εφαρμοστεί στη λογική των μονών-ζυγών, αλλά τέρμα οι χιλιάδες εξαιρέσεις και κομμένα τα παραθυράκια», είπε ο κ. Καραμανλής, προσθέτοντας ότι τα μόνα αυτοκίνητα που θα εξαιρούνται θα είναι τα ηλεκτρικά. Δε διευκρίνισε πάντως αν θα υπάρχει εξαίρεση και για τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα, τα οποία μπορούν να κινηθούν στο κέντρο της Αθήνας χωρίς να εκπέμπουν ρύπους. Ο Υπουργός ανέφερε ότι σε δεύτερη φάση θα διευρυνθούν τα γεωγραφικά όρια του δακτυλίου.

Ο δακτύλιος είχε σταματήσει να εφαρμόζεται την περίοδο της πανδημίας του κορονοϊού, προκειμένου να περιοριστεί η χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς. Η ισχύς του είναι από Δευτέρα έως Πέμπτη, από τις 7 το πρωί έως τις 8 το βράδυ και την Παρασκευή από τις 7 το πρωί έως τις 3 το μεσημέρι. Τα Σάββατα, τις Κυριακές, τις επίσημες αργίες, καθώς και τις ημέρες που πραγματοποιείται απεργία σε όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, τα μέτρα δεν ισχύουν. Τα όρια του Δακτυλίου ορίζονται από τις παρακάτω οδούς και λεωφόρους: Λ. Αλεξάνδρας – Ζαχάρωφ – Λ. Μεσογείων – Φειδιππίδου – Μιχαλακοπούλου – Σπ. Μερκούρη – Βρυάξιδος – Υμηττού – Ηλ. Ηλιού – Αμβρ. Φραντζή – Λ. Ανδρ. Συγγρού – Χαμοστέρνας – Πειραιώς – Ιερά Οδός – Λ. Κωνσταντινουπόλεως – Αχιλλέως – Πλ. Καραϊσκάκη – Καρόλου – Μάρνη – 28ης Οκτωβρίου (Πατησίων) – Λ. Αλεξάνδρας. Οι παραβάτες των περιοριστικών αυτών μέτρων, τιμωρούνται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 52 παρ. 6 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Διοικητικό πρόστιμο 100€).

Ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι η δεύτερη άμεση κίνηση που σχεδιάζεται είναι η αναπροσαρμογή του ωραρίου τροφοδοσίας καταστημάτων στο κέντρο της Αθήνας, καθώς επηρεάζει σημαντικά το επίπεδο της συμφόρησης στην πρωτεύουσα. Τόνισε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είναι σε πλήρη συνεργασία με το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και με την Ελληνική Αστυνομία, διότι όπως υπογράμμισε το μέτρο αυτό πρέπει να εφαρμοστεί κιόλας. «Αυτή τη στιγμή το ζήτημα που υπάρχει με την τροφοδοσία δημιουργεί πραγματικό έμφραγμα στο κέντρο της Αθήνας.  Άποψή μας είναι ότι πρέπει να αναπροσαρμοστεί το ωράριο και να ξέρει ο καθένας πότε πρέπει να κάνει τροφοδοσία και πώς πρέπει να κάνει την τροφοδοσία», εξήγησε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Το τρίτο μακροπρόθεσμο και πολύ σημαντικό μέτρο του σχεδίου «Ανάσα για την Αθήνα», που ανακοίνωσε ο κ. Καραμανλής, αφορά στην αποδοχή μίας πρότασης του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων: Θα δημιουργηθεί ένα Ενιαίο Παρατηρητήριο Μεταφορών στην Αττική, ένας θεσμοθετημένος ενιαίος φορέας, καθώς στο ζήτημα του κυκλοφοριακού στην πρωτεύουσα εμπλέκονται δήμοι, η Περιφέρεια και δύο υπουργεία. «Επομένως νομίζω ότι ένας θεσμοθετημένος ενιαίος φορέας θα μας λύσει μακροπρόθεσμα αρκετά προβλήματα», εκτίμησε ο κ. Καραμανλής. Όσον αφορά εξάλλου στο «Μεγάλο Περίπατο», καταρχάς σημείωσε ότι είναι σωστή η γενικότερη κατεύθυνση καθώς σε όλες τις μεγάλες πόλεις της Ευρώπης ο στόχος των σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας είναι να βγουν τα αυτοκίνητα από το κέντρο, αλλά επισήμανε ότι για αυτό είναι σπουδαίο να υπάρχει ένα θεσμοθετημένο Παρατηρητήριο, ώστε να μην κάνει ο κάθε φορέας κάτι μόνος του, χωρίς να είναι σε απόλυτη συνεννόηση με τους άλλους φορείς. Ο κ. Καραμανλής εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι «εκεί που υπάρχουν δυσλειτουργίες ο Δήμος και ο Δήμαρχος θα σκύψουν πάνω από το ζήτημα και θα κάνουν διορθώσεις».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!