F1: H δουλειά του επικεφαλής τμήματος κινητήρων

Σε αυτό το βίντεο, ο επικεφαλής της Mercedes HPP, Hywel Thomas, μας εξηγεί όλες τις πτυχές των καθηκόντων του.

Ο 50χρονος Βρετανός Hywel Thomas είναι διευθύνων σύμβουλος της Mercedes High Performance Powertrains, της εταιρείας που εδρεύει στο Brixworth της Αγγλίας, η οποία σχεδιάζει, κατασκευάζει και συντηρεί τις μονάδες ισχύος για τη Formula 1 και άλλα εγχειρήματα υψηλών επιδόσεων της γερμανικής εταιρείας. Παρά τα επιπλέον εγχειρήματα, η κύρια εστίαση της Mercedes HPP είναι η Formula 1 για την εργοστασιακή και τις πελατειακές ομάδες.

Από τη θέση του, ο Thomas αναφέρεται στο διοικητικό συμβούλιο της Mercedes HPP και επικοινωνεί με την ομάδα διοίκησης του οργανισμού, την οποία προεδρεύει, για να εφαρμόζονται οι στρατηγικές που απαιτούνται για την επιτυχή υποστήριξη της ομάδας της Formula 1. Μία τυπική ημέρα του Hywel Thomas θα ξεκινήσει με την ημερήσια συνάντηση, όπου εξετάζονται οι προτεραιότητες για το επόμενο 24ωρο. Υπάρχουν και άλλες συναντήσεις, σε εβδομαδιαία βάση συνεδριάζει η διοικητική ομάδα του οργανισμού και επίσης συναντήσεις εξέτασης της προόδου διάφορων εγχειρημάτων. Σημαντικό κομμάτι της ημέρας είναι και ο έλεγχος της ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

O Thomas επικοινωνεί επίσης με την ομάδα ανθρώπων που είναι υπεύθυνη για τις λειτουργίες υποστήριξης της επιχείρησης. Εντούτοις, ο κύριος εστιασμός του είναι στην ομάδα ανθρώπων που αποτελούν το τμήμα μηχανολογίας. Όταν προλαβαίνει, ο Thomas προσπαθεί να ασχοληθεί και με πραγματική δουλειά μηχανολόγου -και όχι μόνο διευθύνοντα συμβούλου- αλλά αναφέρει με χιούμορ: «Θέλω να πιστεύω ότι φέρνω μαζί μου την εμπειρία όλων αυτών των ετών που βρίσκομαι στη Formula 1, αλλά υποπτεύομαι ότι οι άνθρωποι με τους οποίους μιλάω πιστεύουν ότι απλά παρεμβαίνω και τους κάνω τη ζωή δύσκολη, ωστόσο δεν μπορώ να αντισταθώ».

Ο Βρετανός βρίσκεται και στην πίστα αρκετές φορές και πιστεύει πως όταν είναι εκεί, μπορεί να είναι χρήσιμος, λειτουργώντας ως ένας λιγότερο τυπικός σύνδεσμος μεταξύ του εργοστασίου και των pits. Πέραν της Formula 1, τα εγχειρήματα με τα οποία ασχολείται η Mercedes HPP είναι η μονάδα ισχύος του hypercar Project One και της πειραματικής EQXX, η οποία αποτελεί πλατφόρμα έρευνας για την βελτιστοποίηση της κατανάλωσης ενέργειας αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων. Το τμήμα HPP κάνει όλο και περισσότερη δουλειά έρευνας και εξέλιξης για τη Mercedes αλλά και την AMG, χρησιμοποιώντας την τεχνογνωσία που έχει αναπτυχθεί από την εμπλοκή στην F1 και τη Formula E.

Ο Thomas αναφέρει ότι το πιο προκλητικό κομμάτι της δουλειάς του είναι να παραχωρεί συνεντεύξεις, καθώς του φαίνεται αρκετά δύσκολο να κάθεται μπροστά σε κάμερες και μικρόφωνα και να μιλάει σε δημοσιογράφους. Δηλώνει εξαιρετικά ανυπόμονος και πρέπει να συγκρατεί τον εαυτό του μερικές φορές σε συναντήσεις, καθώς ξέρει ότι κάποια από τα πράγματα που θέλει να πει μπορεί να αναστατώσουν κάποιους από τους συνεργάτες του.

Για τον Thomas, το καλύτερο πράγμα της δουλειάς του είναι οι άνθρωποι από τους οποίους περιβάλλεται στην Mercedes HPP. «Αν η δουλειά μου ήταν να κάθομαι στο γραφείο μου και να πληκτρολογώ στον υπολογιστή όλη την ημέρα, χωρίς να αλληλοεπιδρώ με κανέναν, και μετά να φεύγω και να πηγαίνω σπίτι μου, δεν θα καθόμουν εδώ ούτε ένα μήνα, θα είχα φύγει. Είναι η δυνατότητα να περνάω χρόνο με ανθρώπους, να μιλάω μαζί τους και να τους καταλαβαίνω, αυτό είναι το διασκεδαστικό».

Ο Hywel Thomas έχει Ουαλούς γονείς και περνάει πολύ χρόνο τα καλοκαίρια στην Ουαλία, αλλά γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Torquay του South Devon. Σπούδασε μηχανολογία στο Πανεπιστήμιο του Bath. Ξεκίνησε την επαγγελματική του καριέρα στην εταιρεία κατασκευής κινητήρων Perkins και στα τέλη της δεκαετίας του 1990 προσχώρησε στην Cosworth, η οποία προμήθευε κινητήρες σε ομάδες της Formula 1. Εργάζεται στη Mercedes HPP από το 2004 και αποτελεί τον διευθύνοντα σύμβουλό της από το τέλος του 2020.

Στα ενδότερα των μονάδων ισχύος της F1
1. Κινητήρας εσωτερικής καύσης
2. Turbo
3. MGU-H
4. MGU-K
5. Ηλεκτρονικά ελέγχου
6. Μπαταρία ERS

Mercedes F1 PU

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!